HTPC/ server(NAS?)

Pagina: 1
Acties:
  • 473 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:26
Beste Tweakers,

Ik wil graag een combinatie HTPC/server gaan bouwen. Ik heb alleen totaal geen ervaring met servers en software. graag zou ik wat hulp krijgen met het bouwen van dit project.

Wat ik wil:
- Automatische backups van mijn pc en laptop
- Online kunnen benaderen van Files
- HTPC functionaliteiten (afstandbediening en hdmi output. Ook aardig geluid)
- Server kunnen draaien (voor bijvoorbeeld games)
- specifieke file sync (dus dat sommige files zowel op mijn laptop als op mijn pc staan, maar dat andere files automatisch van mijn laptop worden gehaald en op de server en mijn pc worden gezet)
- TV recorder

Welke software en hardware kan ik hier het beste voor gebruiken? Graag iets simpels en cleans wat ik kan gebruiken als HTPC en wat ik van buiten kan benaderen als server/NAS.

gr Dragonhaertt

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is handig. Nu kan ik mijn eerdere sluitmessage quoten:
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:34:
Welkom op GoT :w

Losse "welke moet ik kopen?" topics zijn niet meer toegestaan op GoT, lees hiervoor *LET OP* - Wat moet ik kopen.

Dit betekent niet dat de vraag niet is toegestaan, je bent vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics, deze kun je vinden in Best Buy Guide overzichtstopic.

Dit topic gaat dicht. Maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om je vraag te stellen in de daarvoor bestemde topics.
Het beleid is nog niet veranderd. Dit topic gaat wederom op slot. We hebben namelijk niet voor niets de [BBG aanschaf] Thuisserver en [BBG aanschaf] HTPC. Kies er een die het meest aansluit met wat je wil gaan doen en ga daar verder.

Dit topic is gesloten.