sagem 3464 1 en TV2 enabled; eenzijdige access tot netwerk

Pagina: 1
Acties:

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:57

bebopper

I'm an absolute beginner...

Topicstarter
Heb sinds afgelopen vrijdag een VDSL2 connectie via Dommel (Belgie) met een Sagem 3464 modem/router. Hierop zitten TV1 en TV2 ethernet poorten die normaal disabled zijn, maar met admin access zijn deze gelukkig makkelijk te enablen. So far so good :-)

Nu heb ik in principe 2 media spelers bedraad aangesloten op deze beide poorten, maar kreeg deze niet verbonden met mijn NAS (die op 1 van de 2 normale ethernet poorten van het modem is aangesloten). Not so good... aan het proberen dus.

Huidige info en al geprobeerd:
Sagem 3464 - volledig werkend - 192.168.1.1
Vaste PC - aangesloten op ethernet poort 1 - 192.168.1.10
NAS - aangesloten op ethernet poort 2 - 192.168.1.12
Media speler 1 - aangesloten op TV1
Laptop - aangesloten op TV2 - 192.168.1.18

Heb alle firewalls en virusscanners al uitgeschakeld om te testen (Sagem modem, vaste PC en laptop). Dit maakt geen verschil. Via ipconfig gekeken op mijn vaste PC en laptop en alle info is identiek (behalve natuurlijk het ip address.

Probleem:
Van de vaste PC kan ik de Sagem modem, de NAS en de laptop zien (en pingen). Vanaf de laptop kan ik echter alleen de Sagem modem zien (en pingen), zowel de NAS als de vaste PC zijn niet zichtbaar en niet te pingen.

Als ik mijn laptop wireless connecteer krijg ik hierop 192.168.1.19 als ip address toegewezen en kan ik connecteren (pingen) met de vaste PC, de Sagem modem en de NAS.

Volgens mij zit er dus toch ergens nog iets niet goed met de TV1 en TV2 poorten - maar wat? Iemand nog een tip waar ik naar kan kijken? Iets wat ik nog kan testen. Configuratie binnen de Sagem?

Deze topic heb ik al bekeken maar daar komt helaas ook geen oplossing uit voort: Bizar netwerkprobleem

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:25
Waarom heb je er niet gewoon een switch tussen gehangen?

Nu moet je waarschijnlijk de routing table in die Sagem gaan aanpassen en wat al niet, zo'n switch kost je drie tientjes en een stuk minder werk/frustratie, waarschijnlijk.

[ Voor 61% gewijzigd door Zsub op 25-09-2011 11:20 ]

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:57

bebopper

I'm an absolute beginner...

Topicstarter
Een switch is mijn backup oplossing :-)

Wil toch eens kijken of het zo ook lukt (plus dat ik dan toch weer een kastje met stekker minder heb staan, wat ook wel prettig is).

Ben wel geen echte die hard tweaker; dus de kans dat het uiteindelijk met een switch wordt opgelost is best wel redelijk aanwezig ;-)

[ Voor 28% gewijzigd door bebopper op 25-09-2011 11:25 ]

• jasper1989
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:24
Je verteld dat je de poorten hebt "ge-enabeld" met admin access. Als je dat goed hebt gedaan heb je dit zelf niet nodig... gewoon naar 192.168.1.1 - advanced settings - route - routing - tv port selection. Diegene aanvinken die je WEL wil gebruiken voor TV (in jouw geval geen)

Als je het zo gedaan hebt zou het eingelijk wel moeten werken (ik kan altijd hier testen indien nodig)

vertel ook even wat de firmware is van de modem