Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

SSD kopen of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een vraagje voor jullie

Mijn systeem ziet er voorlopig als volgt uit:
- ASUS p8h67 Socket 1155 DDR3
- 8 gb ram
- Intel i5 2.80 ghz
- Nvidia GTX 460
- Samsung HD502IJ

Mijn bottleneck ligt volgens mij bij mn HD?
Ik ga dus waarschijnlijk overschakkelen naar een SSD

Nu mijn vraag is, wat raden jullie aan?
M'n oog is gevallen op OCZ Vertex 3 120 gb, iets in die prijsklasse?

Mvg Alex

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
SSD is momenteel zonder twijfel de grootste performance boost die je je pc/laptop kunt geven.

https://discord.com/invite/tweakers

• pouletkuif
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-11 00:38

pouletkuif

Vul hier Uw ondertitel in.

ik zou sowieso geen ocz vertex 3 nemen, omdat je een veel te hoge kans op RME's bugs en kapotte schijven hebt.
neem i.p.v. de ocz een intel-ssd of ssd uit de m4-serie van crucial, die zijn over het algemeen veel beter, minder problemen, wel iets duurder, maar heel veel zal het niet schelen

een bottleneck op je hdd?
hij is 7200 rpm en 300 mb/s
kan nou niet echt van een bottleneck spreken?

Verwijderd

Crucial M4 128GB: pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB

Snel en betrouwbaar. Ook T.net is er erg lovend over: reviews: Crucial m4: koning onder de ssd's

Check hier voor SSD advies: [BBG aanschaf] SSD

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 13:16
GoT is een forum voor gevorderde computer-gebruikers (zie: Algemeen Beleid enz.), dus geen helldesk. M.a.w. het wordt verwacht dat je, voordat je een topic start, je je enigzins hebt ingelezen. Dit om te voorkomen dat de meest eenvoudige vragen (welk(e) ssd/cpu/gpu/moederbord/geheugen etc. moet ik kopen) keer op keer klakkeloos worden gesteld. Lees dus a.u.b. nog eens de voorwaarden voor het gebruik.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 20:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ook worden wannabee mods niet gewaardeerd. Gewoon topic reporten als je het er niet mee eens bent. Ik zit er ook over te denken om een SSD te kopen dus hou dit even in de gaten.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:15:
Mijn bottleneck ligt volgens mij bij mn HD?
Bottleneck voor wat?! Want dat maakt een wereld van verschil... Het scheelt per OS, per applicatie, en ongetwijfeld per user...

Verwijderd

pouletkuif schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:21:
ik zou sowieso geen ocz vertex 3 nemen, omdat je een veel te hoge kans op RME's bugs en kapotte schijven hebt.
neem i.p.v. de ocz een intel-ssd of ssd uit de m4-serie van crucial, die zijn over het algemeen veel beter, minder problemen, wel iets duurder, maar heel veel zal het niet schelen

een bottleneck op je hdd?
hij is 7200 rpm en 300 mb/s
kan nou niet echt van een bottleneck spreken?
300mb/s doorvoersnelheid van de controller...is dus NIET de lees/schrijf snelheid van de schijf hé ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er win7 en ubuntu in dual boot opdraaien,
Mja bottleneck, is natuurlijk geen zware bottleneck, maar ik heb toch wel gelezen en vooral gezien dat een SSD een zware boost geeft.

Het enige probleem aan die SSD is dat nog ze duur zijn

Ander vraagje nog, er zitten nog 2 andere HD's in mn systeem (2 * 1.5 terra), dit zou mn systeem niet vertragen moest ik met een SSD werken?
Die extra HD worden enkel gebruikt om alle legale bestandjes op te slaan :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:28:
Ik heb er win7 en ubuntu in dual boot opdraaien,
Mja bottleneck, is natuurlijk geen zware bottleneck, maar ik heb toch wel gelezen en vooral gezien dat een SSD een zware boost geeft.

Het enige probleem aan die SSD is dat nog ze duur zijn
Duur is relatief. Met welke andere upgrade krijg je voor elkaar dat je systeem 2x zo snel aanvoelt? Niet een.

anyway. We hebben hier al een topic voor: [BBG aanschaf] SSD. Bovendien snap ik niet dat je dit in Complete Systemen & Laptops hebt gepost, en niet in Opslagmedia & I/O Controllers...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.