Externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 447 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:28
Hallo,

Ik wil een back-up maken van de bestaande bestanden op mijn harde schijf. Hiervoor heb ik een externe harde schijf nodig. Ik ben op zoek naar een goede (betrouwbare) harde schijf. Opslagruimte: minimaal 1TB. Hij moet dus betrouwbaar zijn, kwalitatief goed en snel.

Ik heb pricewatch: Western Digital Elements Desktop 2TB Zwart op het oog. Wat zeggen jullie?

Of deze: pricewatch: Samsung Story Station 3.0 HX-DT020EB 2TB Zwart (als ik naar de toekomst kijk, want USB 3.0)

De Samsung is sneller, maar op dit moment heeft niemand USB 3.0 hier thuis.

Welke is beter? Ik wil hem morgen aanschaffen!

[ Voor 5% gewijzigd door turkeyhakan op 23-09-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:55
Je volgende pc zal vrijwel zeker usb3 hebben dus zou ik voor de usb3 gaan.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://tweakers.net/price...arde-schijven-extern.html
Meer dan genoeg reviews te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Alleen op basis van USB 3.0 wil ik hem niet kopen. Het gaat mij om de betrouwbaarheid en kwaliteit van de harde schijf. Heb mensen horen zeggen dat Samsung niet echt een bedrijf is die geschikt is voor harde schijven. Ik ben een leek hierin :p

Terw_Dan, bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door turkeyhakan op 23-09-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maak 3dubbele backups op meerdere schijven en op 2 of meer locaties (Fail-safe). Zelfs de betrouwbaarste externe hardeschijf kan een fabrieksprobleem krijgen en zal ook slijten. Door het op meerdere schijven te spiegelen voorkom je dat je alles in een klap kwijt raakt als zoiets gebeurd.

Voorkomen is beter dan genezen.

[ Voor 14% gewijzigd door Zakkenwasser op 23-09-2011 12:29 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Dank voor de links!

Morgen ga ik er 1 kopen. Welke zouden jullie kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:08

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Beste turkeyhakan, je hebt van Terw_Dan al een mooi verzamel link gekregen van verschillende externe hardeschijfen, je zult toch ook echt zelf enige mooite moeten doen. GoT is niet bedoeld om even een boodschappenlijstje te dumpen, zodat je verteld waordt wat te kopen, daar mag je zelf ook wel wat voor doen.

Verder krijg ik een beetje het vermoeden dat jij een verkeerd beeld hebt van een backup. Ik krijg het vermoeden dat jij denkt dat een backup het verplaatsen van de data van de Pc/Laptop naar een externe hardeschijf is, maar dit is het zeer zeker niet.

Een backup is een copy van de orginele data welke geplaatst wordt op een medium buiten het systeem waar de orginele data op staat. Wanneer je namelijk de data van de orginele locatie verwijdert, dan wordt de backup automatisch het orgineel en heb je geen backup meer. Ik denk dat het verstandig is ook deze eens door te nemen: Thematopic: Backups

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.