• freaq
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02-2025
hallo ik heb een aanbod ontvangen om een JVC-DLA-HD2K voor vrij goedkoop (650 euro) op te pikken.
er zijn 2 redenen waarom ik het verdacht vindt:

1: deze beamer was deel van een van de topmodellen van JVC, en kostte ten tijde van introductie 25.000 dollar wat dropte tot 12.000 dollar in nov 2007. en flink dure beamer dus.
2: echter hij is relatief oud en ik vraag me dan dus ook af of hij nog wel mee kan met de goedkopere modellen van vandaag... (hij heeft oa ook geen hdmi, voor mij geen probleem maar laat wel de leeftijd zien)

kortom kan ik mischien niet beter een epson TW 3200 kan halen voor 250 euro meer maar wel nieuw?
dit is een full hd beamer met een contrast verhouding van 25.000:1 tegen 2200:1. maar ja in hoeverre zijn dit soort getallen te vertrouwen...

alle hulp wordt geapprecieerd!

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik zou mij ten eerste zorgen maken over hoe oud de lamp in de JVC beamer is. Een nieuwe lamp voor die beamer kan zomaar 400 a 500 Euro kosten. Iets wat ik zeker zou laten meewegen in je beslissing.

En de ventilatoren willen met de tijd ook nog wel eens slijten en daardoor lawaaierig worden.

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

• freaq
de lamp heeft volgends de verkoper nog 1900 van de 2000 uur erop zitten.
ik denk dat hij van een dump komt van jvc zelf. hier:
http://pro.jvc.com/pro/store/storefront.jsp

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
En garantie e.d.?

Ik zou er toch iets huiverig voor zijn; als je een TW3200 hebt, heb je nieuwere techniek (deze jvc is tot 2007 verkocht, een epson, garantie en goedkopere lampen.

• freaq
garantie heb ik niet gezien de leeftijd ik vraag me eigenlijk vooral af of de kwaliteit van deze beamer even goed of beter is als die van de nieuwe epsons. gezien het feit dat dit wel echt een topmodel was en contrast waardes altijd lastig zijn te beoordelen...

• 418O2
De Epson is natuurlijk een 3LCD beamer, alhoewel ik niet weet of dat beter is dan die JVC.

Ik zou de JVC nemen, al was het alleen maar omdat je geen garantie hebt. Als het binnenwerkt na een maand stuk gaat (om wat voor reden dan ook) heb je 650 eu weggepist.

• freaq
tsja garantie is 1 reden.... then again het zou best kunnen dat die JVC echt een stuk beter is... blijft lastig bedankt voor jullie advies!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Kun je de beamer in actie zien? Neem een bluray/rip mee die je goed kent en bekijk deze ook in een winkel op een Epson 3LCD beamer (bijvoorbeeld).

Een betere manier om te testen is er niet.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 18:24
Bedenk ook dat je de JVC straks heel moeilijk nog kwijtraakt als je wilt upgraden, wie zit er nog op een beam te wachten zonder hdmi? Check ook even of deze wel 1080p signaal accepteert en niet alleen 1080i.
Persoonlijk zou ik eerder de Epson nemen. Als ik mij niet vergis verliest d-ila/sxrd ook wat contrast met de tijd waardoor het voordeel van deze techniek wegvalt. Nieuwprijs zegt verder ook niet zoveel, in die tijd was het gewoon schreeuwend duur.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• freaq
ik kan de beamer helaas niet testen, hij pakt wel 1080P
(over DVI wat in principe prima is, en pakt ook wel HDMI maar met een verloopstekken blijkbaar...)
wat jij zegt is wel een goede die andere beamer is mischien lastiger kwijt te raken inderdaad.
ik twijfel nog, ja het blijft lastig zonder enig vergelijkings materiaal.

[ Voor 18% gewijzigd door freaq op 26-09-2011 14:26 ]

• 418O2
Ik denk dat de beeldkwaliteit niet veel verschilt. Dus dan heb je alleen maar een dure beamer, zonder garantie, zonder HDMI met dure lampen...

• freaq
hmm.. naja hij is goedkoper dan de epson, maar verder heb je wel een punt.
dank jullie wederom voor jullie adviezen
Pagina: 1