Verwijderd

Ik heb de 16GB S 3G maar het lukt me niet om te streamen...te throwen vanaf de tablet naar mijn PS3.
Het lukt wel om te streamen vanaf de pc naar de tablet en het lukt ook om te streamen vanaf de pc naar de PS3, maar dus niet om te streamen vanaf pc via tablet naar PS3.

Ik zie de PS3 in DNLA app niet verschijnen als apparaat om naartoe te throwen.

Wie kan mij het stappenplan geven om dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantoman
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 02:52
Ik zag het nergens vermeld in de reviews of in deze topic, maar voor degenen die het nog niet wisten ... het is mogelijk om media direct vanuit de SDCard af te spelen door naar /mnt/sdcard2 te gaan, maar dan wel met een andere mediaspeler (bv. BSPlayer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mealer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 08:00
Wie heeft er een goed werkende gratis tekstverwerking app gevonden. Ik kan zo snel niks vinden.
En hoe kan ik tegoed op mijn android account krijgen, ik zie nu alleen optie's met crecditcards, en die heb ik niet (en wil ik ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Goede productreview: Sony Tablet S 3G review door T.Struik

Tip voor de USB adapter: de Sony SGP-U1 kost 13,99. Bij 123bestdeal kost die minder dan de helft voor een imitatie: http://www.123bestdeal.co...k-USB-naar-Micro-USB.html (gratis verzending).

Afbeeldingslocatie: http://static.123bestdeal.com/Global/Files/Website/14376/ProductPhotos/Medium/9159826.jpg

Ik heb er een gekocht en hij werkt perfect! Nu kan ik de Logitech F310 gamepad er op aansluiten de PS1 games er op spelen.

[ Voor 67% gewijzigd door robertwebbe op 27-12-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:00
Mealer schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 06:26:
Wie heeft er een goed werkende gratis tekstverwerking app gevonden. Ik kan zo snel niks vinden.
En hoe kan ik tegoed op mijn android account krijgen, ik zie nu alleen optie's met crecditcards, en die heb ik niet (en wil ik ook niet)
Quick office hd pro is een goede app daarvoor, is niet gratis, maar je kan ook een prepaid creditcard nemen.

Sinds kort ook in het bezit van een Sony tablet, ben er erg tevreden over.

Weet iemand hoe je de album covers zichtbaar kan maken bij de standaard android muziek app .
Bij de Sony app kan je de covers gemakkelijk toevoegen.
Ik heb geprobeerd om een map aan te maken en daar de cover bij in te plaatsen maar dan is hij nog steeds niet zichtbaar.

Wel rustig in dit topic trouwens, is een goed teken, weinig problemen met de tablet dus..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Ik heb voor kerst mijn vriendin de Tablet S 16GB met 3G cadeau gedaan. Ze is er helemaal in de wolken mee :)

Ik heb er zelf ook een beetje mee gespeeld. Jammer dat niet alle apps werken die het wel op mijn telefoon (Sony Arc) doen zoals Lets Golf en Monopoly (EA).

Het is in ieder geval een erg mooi ding alleen vond ik hem wel erg prijzig, vooral als cadeau. :P

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
update naar android 4.0 komt eraan, wanneer is nog niet bekent.

http://www.sony.co.uk/discussions/thread/143742?tstart=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:59
Heeft iemand een screenprotector van één van de volgende merken en zo ja, wat zijn de ervaringen?
- PDair
- Cover-Up
- ZAGG
- Sony zelf (SGPFLS1)

Ik ben benieuwd naar o.a. krasbestendigheid, pasvorm (m.n. aansluiting op de randen en evt. uitsnijdingen), etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 19:06
ik twijfel tss
sony tablet s
acer iconia a500
asus transformer 101

moest de sony nu macros ondersteunen voor de remote, dan kan mn harmony one weg wegens overbodig en is de keuze snel gemaakt

komt die ondersteuning er nu of niet?
of moet ik nog altijd naar de harmony grijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_ketting
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:54
skank schreef op zondag 01 januari 2012 @ 13:55:
ik twijfel tss
sony tablet s
acer iconia a500
asus transformer 101

moest de sony nu macros ondersteunen voor de remote, dan kan mn harmony one weg wegens overbodig en is de keuze snel gemaakt

komt die ondersteuning er nu of niet?
of moet ik nog altijd naar de harmony grijpen?
Je kan een de Tablet S laten leren van een afstandbediening. Mijn tv ontvanger stond ook niet bij de lijst, toen heb ik hem zelf ingesteld in de Tablet (makkelijk te doen in ongeveer 10 minuten)

Nu kan ik mijn tv ontvanger gebruiken via mijn Tablet S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argonath
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-01 16:17
Ik heb sinds gisteren een tablet s en ben er erg blij mee! Alleen heb ik geen melding gekregen over de aanwezigheid van de playstation store? Ik kan hem ook niet vinden tussens apps.. Enig idee hoe ik er aan zou kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Heb je hem al wel geupdate naar de laastste firmware (via 'over tablet' bij systeem update)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argonath
Jazeker, hij zegt dan "system is up to date". Waar zou je m moeten vinden na de update dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 11:48
PS Store kun je vinden door naar alle APPS te gaan (rechtsbovenin) en daar te sorteren op A-Z en dan kun je eenvoudig zien of "PS Store" er tussen staat.

Ik heb de Sony Tablet S sinds vrijdag voor Kerst. Ik was ook up to date volgens Android zelf, maar toch kwam later, toen de S een tijdje aan stond, de melding dat er een update beschikbaar was en of ik die wilde installeren.
Mijn versie is nu 3.2.1

De PS Store is overigens nog altijd niet actief in NL... Je kunt de app wel openen, maar vervolgens moet een account manager gedownload worden, wat in NL nog niet kan.

Dus al heb je de app "PS Store" gevonden, dan nog betwijfel ik of het gaat werken (of je moet andere land-instellingen hebben uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
Ik heb ook geen PS store en mijn versie is 3.2.1 release 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goosebirdy
Die release 2 hoor ik meer over, maar is bij mij, door Tablet zelf, nog niet aangeboden geweest (automatisch). Toch maar eens handmatig kijken of er nog updates zijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argonath
Ik heb ook release 2, schijnt dus dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Misschien wordt 't me wel aangeboden op het moment dat ook daadwerkelijk de PS store actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goosebirdy
Gebruikt iemand trouwens een stylus in combinatie met de S?
Ik wil tijdens vergaderingen de agenda (Word-document desnoods opgeslagen als png o.i.d.) kunnen openen in een teken-programma; met mijn vinger dan snel wat bij een agenda-punt kunnen zetten levert is net niet fijn genoeg. Vandaar dat ik erover nadenk een stylus erbij te halen.

Wie o wie heeft hier al ervaring mee met de S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
nobleone schreef op zondag 01 januari 2012 @ 13:55:
Heeft iemand een screenprotector van één van de volgende merken en zo ja, wat zijn de ervaringen?
- PDair
- Cover-Up
- ZAGG
- Sony zelf (SGPFLS1)

Ik ben benieuwd naar o.a. krasbestendigheid, pasvorm (m.n. aansluiting op de randen en evt. uitsnijdingen), etc.
Ik heb gewoon de goedkoopste die ik maar kon vinden op ebay gekocht. antiglare, ben er tevreden mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goosebirdy
Had toch al release 2... niet verder gekeken dan neus lang was...

Heb nu ook Playstation Store werkende gekregen d.m.v. in te loggen via US account van mijn PS3.
Je kunt zelfs diverse PSX games gratis downloaden, maar behalve dat je zeker weet dat het soepel draait heeft het geen voordelen boven PSX games draaien met een PSX emulator op de Sony S; graphics zijn niet wat opgepoetst o.i.d.
Maar nogmaals; geen idee hoe ik aan de app PS Store gekomen ben.

Heb nu ook Micro_USB naar USB_Female kabeltje binnen, dus dit weekend maar eens een PS3 controller aansluiten en / of ander USB spul om te zien hoe dat werkt i.c.m. de Sony S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Mocht iemand deze aankondiging gemist hebben:

plan: Tweakers.net zoekt deelnemers Tablet S-testpanel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goosebirdy
Meeste van diegenen die in dit subject posten hebben al een Sony S en hoeven dus geen S te ontvangen ter review (desondanks heb ik me toch aangemeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Het staat niet in het artikel maar het gaat om de 3G versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De S 32GB (SGPT111NLSNL3) is nu € 444 bij Expert. Afgeprijst van € 529 en inclusief cradle t.w.v. € 35.
Deze prijs staat niet in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 22:28
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:54:
De S 32GB (SGPT111NLSNL3) is nu € 444 bij Expert. Afgeprijst van € 529 en inclusief cradle t.w.v. € 35.
Deze prijs staat niet in de pricewatch.
heb je trouwens wel goed de kleine lettertjes gelezen?
in de folder staat dat het om een 16gb versie gaat met 16gb micro sd erbij , en dan die cradle ofcourse :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
Misschien wisten de meeste het al, maar als ik muziek "throw" naar mijn sony w5500 (die dan weer op mijn geluidsinstallatie is aangesloten) tv kan ik de afstandsbediening van de tv gebruiken om de tablet te bedienen zoals verder spoelen en skippen.
Vond het wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:38
Bij de ING Rentepuntenwinkel is de Sony Tablet S 16GB 3G nu te koop voor 313 euro (inclusief verzendkosten). Je moet wel 29.950 rentepunten hebben voor deze aankoop. Goedkoopste op pricewatch is momenteel 544 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Laatst online: 12-09 15:37
root!!!! Eindelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LILLI
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 06:14
Ik probeer om muziek en foto's die op mijn Netgear Stora nas staan af te spelen op de Sony Tablet S.

Hiervoor gebruik ik de DLNA app van Sony die standaard op de Tablet S staat geïnstalleerd.
De nas wordt netjes gevonden in de DLNA app, echter kan ik alleen de foto's en muziek zien van 1 gebruiker afspelen.

Ik heb op de NAS meerdere gebruikers aangemaakt, deze gebruikers staan allemaal in 1 map op de NAS. Deze gebruikers beschikken onderling over foto's en muziek. Via de DLNA app is er echter maar 1 gebruiker te zien, de muziek en foto's van deze ene gebruiker worden wel goed afgespeeld door de tablet. Maar ik kan de overige gebruikers dus niet zien.

Ik heb de rechten van de map van de gebruiker die ik wel op de Tablet kan zien vergeleken met de mappen gebruikersmappen die niet worden weergegeven, maar deze staan allemaal gelijk.

Ik heb nu van alles geprobeerd zoals de gebruikersmappen op een andere plek op de nas zetten en de naam van de gebruikers aangepast, De map die wel werd weergegeven stond namelijk bovenaan in de gebruikers lijst ik had deze map naar onderen gebracht door de naam aan te passen. Er stond nu dus een andere gebruikersmap bovenaan in de gebruikers lijst. Maar ook dit alles heeft niet geholpen.

Ik dacht vervolgens dat het misschien aan de nas lag en heb het op een andere nas (Netgear Readynas NV+) nogmaals geprobeerd maar ook hier zag ik maar 1 gebruiker (dezelfde als op de Netgear Stora Nas)

Ik snap dan inmiddels ook niet meer waar het aan kan liggen en vraag me af of iemand hier meer ervaring mee heeft. Misschien kan iemand aangeven wat ik verkeerd doe.

Alle tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Heb je al eens gekeken of je via een ander apparaat wel alle gebruikers ziet? Probleem kan zijn dat de DLNA server op je NAS niet goed overweg kan met het indexeren van de data over meerdere gebruikers. Verder kan het nog zijn dat je alleen per gebruiker toegang hebt en dat de Sony gewoon de eerste gebruiker pakt die hij ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:15
Tjonge, ik wilde eigenlijk (nog) niet aan een tablet omdat ik een paar maanden geleden mijn eerste laptop heb aangeschaft: lekker mobiel overal in huis en niet meer verstopt zitten in de computerkamer aan de desktop.

Toch begint een tablet nu al te lonken vooral omdat dat nog mobieler is dan een laptop. De reden dat ik waarschijnlijk voor de Sony ga is dat ik al een tweetal Sony apparaten in huis heb: TV: KDL46HX700 en SP3.

Deze zijn onderdeel van het thuisnetwerk hier en als ik begrijp wat ik lees dan moet de tablet zonder problemen opgenomen kunnen worden in het netwerk ?

Mijn thuisnetwerk beknopt:

Bedraad:
  • Sony TV
  • PS3
  • Dune D1 (2 Tb)
  • Iomega NAS IX200 (2 Tb)
  • 2x desktop XP/Ubuntu
WIFI:
  • Laptop Asus
  • Laptop Asus
  • Straks deze tablet
Ga ik voor de 32Gb optie. Ik ben in de gelukkige positie dat ik zonder btw kan kopen ;) Lekker vooruitzicht dit ding, als het even meezit moet ik de tablet volgende week in huis kunnen hebben ...

Als het zover is dan wil ik mijn ervaringen hier delen. Leuk, nieuw speelgoed :9

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:54
Waarom ga je niet voor een Asus EEE Pad Transformer (Prime)? Volgens mij is die in bijna alle opzichten beter (bouwkwaliteit, performance, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
TheJVH schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 18:45:
Waarom ga je niet voor een Asus EEE Pad Transformer (Prime)? Volgens mij is die in bijna alle opzichten beter (bouwkwaliteit, performance, etc).
Geen idee. Asus is Android 4.0, 64Gb versie wat ik zo snel aan verschillen zie. Echter, ik zal het ding voornamelijk thuis gebruiken dus 32Gb moet genoeg zijn. Het tobo heb ik niet nodig, daar heb ik de laptop voor, het touch-screen is juist wat mij aantrekt.
Verder leert mijn geschiedenis dat ik toch nooit de volledige capaciteit van een (het) apparaat gebruik. Ook is de Asus alweer iets van € 100,- duurder dan de Sony ...

Verder moet hier de Sony Experia S komen die ook weer compatible moet zijn met de rest. Bedankt voor je reactie iig, het geeft me zeker weer reden tot nadenken en nader bekijken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:54
Nouja, wat ik hier en daar op het internet lees is dat de Sony toch een matige bouwkwaliteit heeft. Heel erg plastic als ik zo hoor wat ze in reviews erover schrijven:
It's light, thanks to the use of plastics. It doesn't have a "premium" aluminium shell or anything else and it does feel a little cheap. There is some flex in the centre of this folded section which we imagine is largely empty inside - it certainly sounds hollow when you give it a knock. This has to be set in the context of weight however so that's the trade-off: it's lighter but has a plasticky feel to it.
Zo iets zou mij best kunnen storen. Ik was van plan om hem via de ING te kopen als hij daar weer beschikbaar komt, maar ik ben toch hard aan het twijfelen of ik niet gewoon een Transformer Prime moet halen. Kost iets meer, maar dat is volgens mij wel veruit het beste tablet op dit moment.

Ook dingen als geen Gorilla Glass is gewoon erg jammer. Ik denk dat het een goed tablet is, maar het had zoveel meer kunnen zijn :) .

Overigens kan je de Transformer ook zonder keyboard kopen: http://tweakers.net/price...SS1JTggtRkqDOMLID6zZViawE

[ Voor 20% gewijzigd door TheJVH op 18-02-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Pfoei. Ik ben best blij met je reactie.

Ik ben een beetje aan het lezen geslagen en kom tot de conclusie dat de ATP in veel opzichten beter is dan de Sony. Voor die € 100,- meer, krijg je ook veel meer.
Bedankt !
[EDIT] Maar die ATP heeft serieuze wifi problemen. Ik weet het even niet meer .. :-(

[EDIT2] En toen zat ik op de bank met deze tablet in mijn handen. De redenen zijn de wifi problemen van de prime, wachten tot ie weer leverbaar is. Ik kon niet wachten op mijn eerste tablet dus vanmiddag deze gehaald.
Wat een gaaf ding ! Afstandbediening werkt zeer goed moet ik zeggen. Typen gaat redelijk (dit bericht)
Nieuw ben ik in de android wereld dus ik ga verder met ontdekken...

[ Voor 55% gewijzigd door mir4dor op 25-02-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Laatst online: 11-09 09:27
Heb de tablet nu ook zo'n anderhalve maand. Zeer gelukkig mee en gebruik hem ook erg vaak (daar waar ik het voorheen echt een wannahave vond).

Een ding valt me wel bijzonder tegen; ik heb zowel de Jabra Halo als de Sony DR-BT22 als bluetooth headset geprobeerd maar beide geven een behoorlijk irritant gehaper met de tablet. Met diezelfde twee headsets op mijn Samsung Galaxy S2 is al het geluid vloeiend. Hebben jullie wat ervaring met bluetooth headsetjes en de Tablet S?

De PS3 controller, muis en tobo (Logitech) werken daarentegen echt perfect!

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
Nog niet met BT-headsets geprobeerd maar Spotify streamen naar m'n hifi met de Voiis Wireless (Bluetooth) Audio Bridge gaat ook niet vloeiend.
Heb er kort even naar zitten surfen maar kwam alleen vage meldingen tegen dat het in de "Android Bluetooth Stack" zou zitten maar wij zitten op 3.2 dus dat zou volgens mij al lang opgelost moeten zijn.

Verder inderdaad tevreden over de tablet.
Gebruik 'm ook als afstandsbediening voor al m'n apparaten (incl. de PS3 dankzij HDMI-control via de tv).

Wat ik dan weer jammer vind, is dat (ook op eBay en Amazon) weinig accessoires te vinden zijn.
Ben nog op zoek naar een case die én licht én betaalbaar én te gebruiken is i.c.m. de dock (dus zonder de tablet er steeds in en uit te hoeven doen).
Ook jammer dat de tablet niet via USB te laden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
Ik heb het ook nog niet geprobeerd met een BT-headset,maar zelf gebruik ik deze logitech bluetooth adapter.
Gebruik het vooral om muziek van soundcloud af te spelen over mijn home cinema, werkt prima over 3-4m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
nobleone schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:02:
Nog niet met BT-headsets geprobeerd maar Spotify streamen naar m'n hifi met de Voiis Wireless (Bluetooth) Audio Bridge gaat ook niet vloeiend.
Heb er kort even naar zitten surfen maar kwam alleen vage meldingen tegen dat het in de "Android Bluetooth Stack" zou zitten maar wij zitten op 3.2 dus dat zou volgens mij al lang opgelost moeten zijn.

Verder inderdaad tevreden over de tablet.
Gebruik 'm ook als afstandsbediening voor al m'n apparaten (incl. de PS3 dankzij HDMI-control via de tv).

Wat ik dan weer jammer vind, is dat (ook op eBay en Amazon) weinig accessoires te vinden zijn.
Ben nog op zoek naar een case die én licht én betaalbaar én te gebruiken is i.c.m. de dock (dus zonder de tablet er steeds in en uit te hoeven doen).
Ook jammer dat de tablet niet via USB te laden is.
Zoals ik al aangaf werken beide BT headsets het wel op de SGS2 (een ramptoestel overigens). Die heeft een oudere Android versie. Maf, ik wacht het antwoord van Sony wel af.

Het is inderdaad een gemis dat de Tablet niet via USB is op te laden. Mede omdat mijn huidige oplaadsituatie betekend dat ik de Tablet niet normaal neer kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Vandaag nogmaals gebeld (in de hoop dat ik de headset nog kan retourneren) maar zonder succes. De enige oplossing die de supportdesk kon geven is de Tablet resetten, andere "app" gebruiken (say whut?) of de Tablet opsturen ter reparatie. Bij Sony waren ze te beroerd om zelf even een test opstelling te regelen dus ben ik mijn Tablet dus weer een x aantal dagen kwijt (volgens de supportmedewerker 6 dagen maar we weten allemaal dat dit veel langer kan gaan duren). Update: Mijn Tablet gaat de VIP status krijgen waardoor deze mogelijk binnen drie (werk)dagen weer in mijn bezit moet zijn; ze gaan de Bluetooth adapter vervangen. Zal mij benieuwen...

En dan denk je Sony + Sony te kopen omdat je gewoon wil dat het gemakkelijk met elkaar werkt....

[ Voor 14% gewijzigd door Sup4rdurt op 05-03-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Hoe krijg ik de PS3 controller gekoppeld aan de tablet?

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen of het scherm alle kanten op te draaien is?
Als nadeel van deze tablet wordt vaak (ook in de T.net review) genoemd dat hij, door de bijzondere vorm, topzwaar is als je hem horizontaal houdt, en dat de hoeken aan de dunne kant in je handen snijden. Het zou dus veel logischer zijn om hem met de dikke kant beneden te houden. Echter,.... het scherm schijnt deze kant niet op te draaien. Ik heb ergens gelezen dat dit eventueel op te lossen is door ergens in de instellingen een vinkje aan of uit te zetten.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
pa3eia schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 21:17:
Hoe krijg ik de PS3 controller gekoppeld aan de tablet?
Eerst pairen met USB en daarna is hij ook draadloos verbonden.
Vraag aan degenen die dit al hebben gedaan: wat doet dit met de accuduur van de tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

nobleone schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 07:10:
[...]

Eerst pairen met USB en daarna is hij ook draadloos verbonden.
Het pairen via USB is dus het probleem, heb een verloop gebruikt maar de tablet reageer hier niet op.

Bluetooth staat aan, en als ik laat zoeken vind de tablet wel de laptop en de telefoon.

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
pa3eia schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 08:42:
[...]

Het pairen via USB is dus het probleem, heb een verloop gebruikt maar de tablet reageer hier niet op.

Bluetooth staat aan, en als ik laat zoeken vind de tablet wel de laptop en de telefoon.

73's
Ik heb inderdaad eerst via USB aangesloten, Bluetooth aangezet en PS button ingedrukt. Daarna de stekker ontkoppeld en hij pikte automatisch de verbinding op.
Kan iemand mij vertellen of het scherm alle kanten op te draaien is?
Als nadeel van deze tablet wordt vaak (ook in de T.net review) genoemd dat hij, door de bijzondere vorm, topzwaar is als je hem horizontaal houdt, en dat de hoeken aan de dunne kant in je handen snijden. Het zou dus veel logischer zijn om hem met de dikke kant beneden te houden. Echter,.... het scherm schijnt deze kant niet op te draaien. Ik heb ergens gelezen dat dit eventueel op te lossen is door ergens in de instellingen een vinkje aan of uit te zetten.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb het niet voor elkaar gekregen. Ik houdt de tablet eigenlijk altijd in portrait vast. Tenzij ik erop game om film kijk; dan gaat ie automatisch horizontaal. Je zou kunnen kijken voor een andere launcher (als die al werken op Android 3.2).

Maf is ook dat de Playstation app precies andersom is en deze ook niet meedraait. Niet dat ie werkt, maar toch.

Mijn tablet is vandaag opgehaald door UPS. Bezorger/ophaler had een doos waar de tablet in verpakt werd en ik hoop dat de tablet vrijdag weer terug is (anders pas maandag...).

[ Voor 5% gewijzigd door Sup4rdurt op 07-03-2012 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Chckdsk! schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:02:
Ik heb inderdaad eerst via USB aangesloten, Bluetooth aangezet en PS button ingedrukt. Daarna de stekker ontkoppeld en hij pikte automatisch de verbinding op.
Thanks,

Deze volgorde netjes gevolgd, maar de Bluetooth ziet hem nog steeds niet.
De rode led's op de controller blijven knipperen.

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ik heb de tablet nu bijna een maand, kan het zijn dat het beeldscherm slechter wordt als je hem 1 week niet gebruikt? Heb hem weer eens aangezet en nu lijkt het beeldscherm een stuk meer geel. Iemand die dit herkent?

Ik ga het beeldscherm morgen nog even vergelijken met een andere tablet, kan aan mij liggen natuurlijk...

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
pa3eia schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:32:
[...]

Thanks,

Deze volgorde netjes gevolgd, maar de Bluetooth ziet hem nog steeds niet.
De rode led's op de controller blijven knipperen.

73's
Ik neem aan dat je de laatste updates hebt? Probeer anders ook even de drivers te vinden voor de PS3 controller. Gewoon om te bekijken of dat wel werkt.

https://play.google.com/s...ature=more_from_developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Chckdsk! schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:02:
[...]Ik heb het niet voor elkaar gekregen. Ik houdt de tablet eigenlijk altijd in portrait vast. Tenzij ik erop game om film kijk; dan gaat ie automatisch horizontaal. Je zou kunnen kijken voor een andere launcher (als die al werken op Android 3.2).
Dit verbaast mij, een vind ik toch wel een grote misser van Sony. Een van de belangrijkste nadelen van de Tablet S die ik heb gelezen is dat hij ongemakkelijk zou zijn om horizontaal vast te houden. Het zou dan heel erg voor de hand liggen om de tablet met de dikke kant onder te houden. Erg vreemd dat dit niet kan. Er is toch geen enkele fundamentele reden waarom dit niet zou kunnen? Ik ken verder alleen de iPad, voor zover ik weet kun je deze in elke oriëntatie houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Homer.J schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:51:
[...]

Dit verbaast mij, een vind ik toch wel een grote misser van Sony. Een van de belangrijkste nadelen van de Tablet S die ik heb gelezen is dat hij ongemakkelijk zou zijn om horizontaal vast te houden. Het zou dan heel erg voor de hand liggen om de tablet met de dikke kant onder te houden. Erg vreemd dat dit niet kan. Er is toch geen enkele fundamentele reden waarom dit niet zou kunnen? Ik ken verder alleen de iPad, voor zover ik weet kun je deze in elke oriëntatie houden.
Design van Sony is juist om de tablet met beide handen vast te houden zodat je ook volumeknoppen makkelijk kan bedienen, op de Sony site wordt dit duidelijk aangegeven; met de dikke kant onder is de enige positie die bij deze tablet niet kan, ook dat vindt je terug op de site van Sony. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Ik heb de tablet nu een week in huis en ben er zeer tevreden over. Ook wil ik er een hoes voor hebben maar omdat ik geen zin heb om eindeloos het net af te speuren ben ik weer naar de BCC gelopen om daar te kijken.

Zie ik tot mijn verbazing dat de tablet € 31,- goedkoper is geworden in een week !
Ik: "huh ?" Hij: "Meneer, even uw bonnetje laten zien". Binnen twee minuten was ik terug met mijn bon (als BCC een open dak zou hebben, en ik van m'n balkon afspring, sta ik binnen 15 meter middenin de winkel :P )

Door dit voordeeltje ben ik voor de leren Sony hoes gegaan en volgens mij is die best handig. Tablet is nu aan het laden, straks even spelen met de tablet/hoes combo ...

Top service van BCC !

[EDIT]

Okay, even gespeeld ende getest met de Sony lederen hoes. Het ding is in verschillende schuinte te plaatsen: vrij rechtop (80* ?), goed om foto's en videos te bekijken.
Iets schuiner (45* ?) hier kan je de tablet nog goed bedienen en bekijken.
Nog schuiner (30* ?) zelfde als 45* alleen moet je hiervoor de "bescherm flap" helemaal naar achter plaatsen, voegt minder toe imo.

Hoes "ingeklapt" om het in je handen te houden: top ! De constructie van de hoes doet de vorm van het tablet teniet. Ik bedoel hiermee dat de druppel-vorm van het tablet veranderd in een apparaat dat aan alle kanten even dik is. Ik heb vrij grote handen en met deze hoes heb ik echt iets om vast te houden. Zowel landscape als portrait mode is meer aangenaam dan zonder hoes.

Dit is natuurlijk slechts een eerste ervaring en kan nog veranderen. Als er behoefte is dan wil ik ook wel een paar pics posten ...

[ Voor 38% gewijzigd door mir4dor op 08-03-2012 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Vandaag een telefoontje gehad van Sony;

De problemen met mijn bluetooth headsets wordt veroorzaakt omdat er te veel applicaties open staan. Dan schijnt de Tablet te weinig power aan boord te hebben om dit netjes op te vangen...

Dit vind ik erg treurig. Er wordt dus doodleuk verteld dat ik alle achtergrond apps (die op hold staan) moet killen voordat ik mij bleutooth headset netjes kan gebruiken.

Als het goed gaat krijg ik mijn tablet morgen weer terug en ga ik wel het een en ander testen. Dan maar task manager installeren met auto-kill functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Vandaag even wat situaties getest en wat blijkt? Als ik wifi aan heb en muziek luister via de headset dan komen er onderbrekingen in het geluid, als ik wifi uitschakel loopt het vloeiend...

Blijkbaar conflicteren deze twee adapters met elkaar. Iemand daar wel eens van gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
Net even uitgeprobeerd. Met uitgeschakelde WiFi heb ik minder last van onderbrekingen als ik muziek (wederom met Spotify als bron via A2DP naar mijn Voiis) afspeel.
Minder maar nog steeds geregeld onderbrekingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Ik heb een issue hier wat betreft de 3.5mm in/uitgang op de tablet. Als ik een headset (earplugs) in het apparaat steek dan hoor ik een hoop gekraak en krijg het geluid niet waar het moet wezen, de headset.
Ook springt het geselecteerde muziek bestand van "play" naar "pauze" zo nu en dan ...

Wat voor 3.5mm jack moet ik hier gebruiken ? Drie (3) polig (zo noem ik het maar) is alleen voor de oren, of 4 polig is isw met een microfoon zoals grafisch aangeduid op de tablet ? Ik heb drie verschillende headsets geprobeerd, het resultaat is steeds hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
mir4dor schreef op maandag 19 maart 2012 @ 23:04:
Ook springt het geselecteerde muziek bestand van "play" naar "pauze" zo nu en dan ...
Dit gebeurd mij ook. Weet niet wat de exacte beweegreden hierachter is. Ik heb het ook niet uit kunnen zetten.
Wat voor 3.5mm jack moet ik hier gebruiken ? Drie (3) polig (zo noem ik het maar) is alleen voor de oren, of 4 polig is isw met een microfoon zoals grafisch aangeduid op de tablet ? Ik heb drie verschillende headsets geprobeerd, het resultaat is steeds hetzelfde.
Eerlijk gezegd, als je het inderdaad met 3 verschillende in-earphones heb geprobeerd, denk ik dat je audio-out jack misschien niet goed is. Ik heb hier namelijk geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Chckdsk! schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:31:
[...]
Eerlijk gezegd, als je het inderdaad met 3 verschillende in-earphones heb geprobeerd, denk ik dat je audio-out jack misschien niet goed is. Ik heb hier namelijk geen last van.
He gatsie ! Dat betekent dus dat ik even terug moet naar de BCC om dit tenminste te melden. Ik beleef op het moment veel plezier aan de tablet en heb weinig zin om 'm terug te sturen eigenlijk ...

Optie kan zijn een bleutooth headset maar ik lees (o.a. van jouw) dat deze dingen niet lekker werken met de tablet. + deze dingen zijn nogal aan de prijs ... zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik een vergelijkbaar probleem heb. Wanneer ik mijn Tablet via audiojack aansluit om mijn homecinema en bijvoorbeeld via Soundcloud muziek afspeel dan begint de boel verschrikkelijk te brommen. Een beetje rommelen met de jack lijkt soms te helpen, maar soms ook niet. Heb een aantal jacks gebruikt, maar het probleem blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
He gatsie ! Dat betekent dus dat ik even terug moet naar de BCC om dit tenminste te melden. Ik beleef op het moment veel plezier aan de tablet en heb weinig zin om 'm terug te sturen eigenlijk ...
Die van mij wordt morgen weer opgehaald. Heb hem wel echt gemist in de tijd dat ik hem de eerste keer heb laten repareren (achteraf eigenlijk alleen laten schoonmaken). Begrijp je in deze dus wel. Ik heb echter wel gesteld dat ik gewoon wil dat dit prbleem verholpen wordt al betekend dat dat ik de tablet een week of 2 langer kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Je hebt ook gelijk.
Ik betaal € 500,- voor een product en dat moet dan wel gewoon werken natuurlijk.

Heeft er trouwens al iemand hier geprobeerd de factory screen protector te verwijderen ? Op xda heb ik iets gevonden. Ik wist eigenlijk niet eens dat die protector erop zat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Laatst online: 12-09 16:04
Ben sinds gisteren ook eigenaar van een Talbet s. Bevalt prima. 1 vraagje, hoe voorkom ik dat m'n tablet automatisch naar de mobiele website van een site springt? Dat wil ik namelijk niet...

Heeft overigens iemand ervaring met een kabeltje voor een normale usb poort? Zoja, waar kan ik die voor een beetje een fatsoenlijke prijs krijgen ?

[ Voor 28% gewijzigd door Fiorano op 31-03-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Fiorano schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 12:54:
Ben sinds gisteren ook eigenaar van een Talbet s. Bevalt prima. 1 vraagje, hoe voorkom ik dat m'n tablet automatisch naar de mobiele website van een site springt? Dat wil ik namelijk niet...
Vreemd, dat heb ik nog niet gezien hier. Welke browser gebruik je ?
Ik kan je iig Dolphin HD aanraden
Heeft overigens iemand ervaring met een kabeltje voor een normale usb poort? Zoja, waar kan ik die voor een beetje een fatsoenlijke prijs krijgen ?
Bedoel je van micro USB naar USB ? Die heb ik voor een paar euro bij de locale elektronica-boer gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoehPoeh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:11
Fiorano schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 12:54:

Typ in je adresbalk: about:debug <enter>
Vervolgens ga je naar je browser settings -> Debug -> UAString en kies 'Desktop'
Als je nu opnieuw naar de site surft, zou de gewone versie moeten openen.

In de threadposting van Robert Webbe on 16 december 2011 staat een kabel om andere USB apparatuur op je tablet aan te sluiten. Werkt prima, wel een beetje kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Laatst online: 12-09 15:02
voor de remote functie kun je volgens ij gewoon zelf instellen wat de knoppen doen.
op het eerste scherm heb ej voornamelijk de knoppen met pictogrammen, op het tweede scherm kun je alle knoppen van een eigen tekst voorzien.

ook kun je de functie van alle knoppen wijzigen.
dus stel je hebt een kabeldecoer met harde schijf, dan neem je die als uitgangspunt, en stel je de volume knoppen anders in, zodat deze de versterker bedienen.
aan en uitknoppen staan op het deviceoverzicht.

ik gok dat je meerdere acties onder 1 knop kunt instellen, dus dan zou een knop mogelijk zijn voor het aan zetten van de tv, stereo en de decoder, met 1 knop.

ik heb dat laatste niet zelf kunnen zien, maar ik gok dit, omdat sony ook de sony rm ax4000 heeft gemaakt, een soort universele afstandbediening die nooit in NL te koop is geweest, die ook een touchscherm had, dat je kon programmeren via de PC. dit werkt in mijn ogen beter dan de logitch harmony remote.
ik kan me voorstellen dat de hele database en de software daarvan is gebruikt voor deze app.

deze tablet is dus een voor op mijn verlanglijst, maar ik vidn 400+ euro toch nog wat veel om een afstandbediening te vervangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog op zoek naar een Sony S 16GB? Ik heb een gesealde/ongeopende liggen. Doe een goed bod :)

V&A aangeboden: Sony Tablet S 16GB Zwart! Nieuw in ongeopende doos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
De groene, Vaio-achtige knipperlamp in het dikke gedeelte aan de kant waar ook de aan/uit-schakelaar zit, is er al vele malen in geslaagd om mijn aandacht te trekken en vervult de functie als notifier dan ook naar wens (behalve 's nachts want dan is ie gewoon irritant).
Gisteren knipperde de tablet op dezelfde plek maar dan met blauw licht. Was voor het eerst dat ik het zag en ik kon, naast een Fb-notificatie, geen bijzondere situatie ontdekken.
In de handleiding vind ik ook niks terug over de blauwe indicator. Iemand een idee wat deze triggert?
Voor de duidelijkheid: Ik heb het hier NIET over het LEDje tussen de aan/uit-schakelaar en de volume-update knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fx500
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 08:29
nobleone schreef op zondag 22 april 2012 @ 11:48:
De groene, Vaio-achtige knipperlamp in het dikke gedeelte aan de kant waar ook de aan/uit-schakelaar zit, is er al vele malen in geslaagd om mijn aandacht te trekken en vervult de functie als notifier dan ook naar wens (behalve 's nachts want dan is ie gewoon irritant).
Gisteren knipperde de tablet op dezelfde plek maar dan met blauw licht. Was voor het eerst dat ik het zag en ik kon, naast een Fb-notificatie, geen bijzondere situatie ontdekken.
In de handleiding vind ik ook niks terug over de blauwe indicator. Iemand een idee wat deze triggert?
Voor de duidelijkheid: Ik heb het hier NIET over het LEDje tussen de aan/uit-schakelaar en de volume-update knop.
Wow dat wil ik ook! Misschien is het een rgb led maar heb daar nog nooit naar gekeken... er zijn in de market wel apps voor om het te testen volgensmij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electrom
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-11-2024

electrom

Sapiens ars vivendi

Wat een rare vorm voor een tablet. Ligt het aan mij of lijkt deze dubbelgebogen??

HTC One X+ - Toshiba Satellite C660 - Qware Pro 3 7" - Ipod Touch v4 | Website | Specs | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_ketting
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:54
ICS voor de Tablet S is uit. Kon in het persbericht alleen niet zien om welke landen het ging, dus misschien wel alles tegelijk.

http://blog.sony.com/icsforsonytablets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbas
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 00:03
Dat het lichtje blauw op licht heb ik ook, maar hoe en wat ben ik niet over uit omdat het niet alleen met berichten blauw van kleur is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
r_ketting schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:11:
ICS voor de Tablet S is uit. Kon in het persbericht alleen niet zien om welke landen het ging, dus misschien wel alles tegelijk.

http://blog.sony.com/icsforsonytablets
Kan nog wel eens een week of twee gaan duren volgens http://forum.xda-develope...read.php?t=1620591&page=3

Maar even dit: gaat iedereen dit hoe dan ook updaten of kijkt men eerst de spreekwoordelijke kat uit de boom ?
Ik ben redelijk nieuw met android en vraag me af of ICS per definitie beter is op deze tablet dan de huidige Honeycomp (3.2.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
Ik ga wel meteen updaten, vanaf ICS is namelijk ook de Chrome browser beschikbaar, deze wil ik graag uit gaan proberen. Maar ik ben ook zeer tevreden over de huidige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-09 17:03
Heb me door redelijk wat fora heen geworsteld, en het kan inderdaad nog wel even duren voordat de ICS update hier komt. Alleen de US is vooralsnog voorzien. De enige omweg is hem rooten om hem daarna om te zetten naar een US locatie.
Na de update is hij weer unrooted. (Ik spreek niet uit ervaring. Slechts wat ik op XDA las.)

Over het kantelen van de tablet: het niet mee draaien van het systeem is een 'feature' van Android 3.0. Geen idee of het ook in 4.0 zit. Zelf heb ik Orientation Control geïnstalleerd. Kost een euro, maar werkt naar behoren. Verder ben ik het er mee eens dat Sony dit,gezien de vormgeving van de tablet, best aan had kunnen passen.

Voor de mensen hier die nogal sacherijnig worden van de usb-aansluiting(ik heb zelf bijvoorbeeld geen windows):
FTPDroid werkt erg handig voor het overzetten van bestanden! Het zet instantaan een FTP server op op je tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Overzetten van bestanden gebruik ik de SD kaart voor, veel handiger dan steeds dat kabeltje inprikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Tijd geleden dat ik heb gepost over mijn probleem met de Tablet S. Ondertussen heb ik de tablet niet meer in mijn bezit.

De reden waarom mijn bleutooth headset het niet doet als Wifi aanstaat is, en dat stond volgens de Sony medewerker ook in de manual, is dat "beide verbindingen elkaar kunnen storen".

Nou, sorry, maar dit vind ik een bijzonder gemakkelijk antwoord voor een probleem met een Tablet waar ze meer dan 4 weken de tijd voor hebben gehad om deze te controleren/fixen. Door dit incident ben ik wel een beetje Sony af eerlijk gezegd. Totaal geen moeite doen ook om het probleem echt op te lossen.

Mis wel het idee van een tablet en ik denk dan ook dat ik voor een ander ga mocht ik een tab tegenkomen met en een mooi design a la Toshiba AT200 maar met up-to-date hardware erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spykes22
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-12-2022
heb gisteren mijn tablet proberen te rooten en flashen...

ging eigenlijk goed tot bijna bij de laatste stap java error kreeg met rood schrempje in AIO

ik had hem kort daar voor ingesteld als zijnde een US versie...

toen ik terug zette naar fabriekinstelling kreeg ik de melding dat er nieuwe firmware was de 4.03.....

dus toch nog een beetje gelukt !!! alleen root heb ik nu niet maar wel ICS !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Dat is goed nieuws spykes22 !

Ik durf (nog) niet te rooten en ik wil eigenlijk ook niet terug gaan naar fabrieks-instellingen. Het kan nu toch niet lang meer duren neem ik aan ? Ik check elke dag voor updates ...

Hoe bevalt ICS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spykes22
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-12-2022
ziet er top uit en loopt soepel....

alleen rooten lukt nou niet in ics niet dat het nu belangrijk ik voor mij....
het ging me om ICS op mijn sony te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thien
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:11
Hallo
mijn scherm wordt af en toe donker ik moet dan een paar keer het aan knopje indrukken om weer beeld te krijgen.
ik heb de help desk al gebeld die wisten het ook niet ik moest de tablet maar resetten dit heeft wel iets geholpen maar heel af en toe wordt het scherm donker. hij doet het als hij op de accu werkt als ik hem aan de oplader heb aangesloten heb ik dit probleem nog niet gehad.
weet iemand voor dit probleem een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
en komt e rbinnekort een snellere versie van de tablet S van sony?
ik heb wel geruchten gezien van een snelelre sony tablet, maar daar hoor ik nu al weer niets meer van...

ik ga wel ics er op zetten, want het lijkt me dat het alleen voordelen biedt.

ik gebruik de tablet niet heel vaak, maar merk wel dat ik midner vaak de laptop pak om ff te browsen.

maar omdat i uiteindelijk toch vaak wel weer iets met windows nodig heb, of omdat ik iets moet downloaden dat ik daarna weer egrens anders in mijn netwerk nodig ga hebben, heeft de laptp toch vaak nog wel de voorkeur....

ik hoop wel dat sony zijn apps nog wat verder update, zoals de afstandbedoiening. het ir signaal is niet erg sterk volgens mij...

[ Voor 10% gewijzigd door engelbertus op 13-05-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:20
engelbertus schreef op zondag 13 mei 2012 @ 16:54:
en komt e rbinnekort een snellere versie van de tablet S van sony?
ik heb wel geruchten gezien van een snelelre sony tablet, maar daar hoor ik nu al weer niets meer van...
Hier kan ik zelf ook niets over vinden. Ik vind de Tablet S erg interessant (het design staat me aan en tevens de IR functionaliteit), maar een nieuwere versie van de Tablet zou nog mooier zijn natuurlijk.

Wat betreft ICS voor de S, nieuws via Sony NL zelf (is op andere bronnen ook te vinden): link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Bedankt voor de link, duidelijk.

Direct lezen vanaf SD is wel praktisch, direct de vakantie foto's en filmpjes bekijken zo meteen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
eind mei
dus vandaag of morgen bij wijze van spreken. dat gaat via google play? of hoe wordt de update anders aangeboden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Volgens mij krijg je gewoon een notificatie net als dat je dat krijgt voor het bijwerken van geinstaleerde apps.

Als ik het tablet heb opgestart doe ik: Instellingen>Over tablet>System updates. Elke dag hoopvol :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Ok. Ik had net namelijk mijn google account verwijderd in verband met voorgenomen verkoop, maar nu krijg ik geen reactie op mijn antwoord op de vraag wanneer de tablet kan worden afgehaald....
Sony heeft nog maar minder dan. 23 uur omm in mei ICS als update te verzorgen.... dus kan niet lang meer duren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goosebirdy
+ 24 uur omdat het morgen ook nog een dagje mei is.... :-)

Overigens kijk ook ik hoopvol elke dag even via --Instellingen>Over tablet>System updates-- of er iets te melden is, tot nu toe vruchteloos overigens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
Haha! Ben ik toch niet de enige die tegen beter weten in (er verschijnt vast een notificatie in beeld als het zo ver is) toch 'voor de zekerheid' ook elke dag daar checkt of er niet stiekem ICS is klaargezet.

Bij de notificatie/status icoontjes staat nu trouwens eentje in de vorm een horizontaal streepje (links naast de tijd).
Iemand hier een idee wat dat inhoudt?

Ik had "meldingen" uitgeschakeld en blijkbaar krijg je dan een vaag liggend streepje naast de klok te zien. 8)7
Icoontje is nu weer verdwenen na inschakelen van de meldingen.

Kan die automatische spatie na woordselectie ook uit?
Sinds ICS is er een vinkje wat kan worden weggehaald achter "Auto space" in de instellingen van het standaard toetsenbord!

[ Voor 61% gewijzigd door nobleone op 01-06-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Vanmiddag is de upgrade naar ICS 4.03 (222,4 MB) voor Wifi + 3G online.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Woei ! Hier ook, net geïnstalleerd. Geen 3G overigens maar wifi.

Nu even spelen en ontdekken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sondeer
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-08 19:37
En Binnen is Ics
Heb nu wel af en toe last van fractals op mijn scherm.
Zo lijkt het iig. En heb het idee dat hij nu meer warmte uit straalt?
Nieuwe widgets zijn super, vooral ab is top, wel beetje traag.
Denk dat ik maar een dikke reset erover gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
Ik heb de update ook binnen, meteen ook google Chrome geïnstalleerd!
De browser werkt echt super, ik heb nu niet meer dat het beeld verspringt als de pagina nog niet helemaal geladen is waardoor ik soms mis druk.
Mijn eerste indruk van de update is over het algemeen erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-08 19:35
Hier ook aan het downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Done!
Niet slecht zo op het eerste gezicht!
Ben wel mijn afstandbedieningen weer kwijt. Lekker is dat. Ik had ze juist netjes aangepast zodat het lekker werkte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mealer
Hier is Android 4 ook een feit! helemaal happy, alleen weet iemand hoe je het geluid kan uitzetten van je touchscreen? Mega irritant al zeg ik het zelf..... Heb door al mijn instelingen heen gelopen maar krijg het niet uit..... :'(

Mijn afstandsbediening staat nog ingesteld zoals die stond, alleen nog niet getest.....

[ Voor 16% gewijzigd door Mealer op 31-05-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:02
Bedoel je die "tikjes" telkens je iets aanduidt? Is dat niet onder instellingen --> geluid --> aanraaktonen van toetsen en/of aanraakgeluiden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mealer
BeArt schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:35:
Bedoel je die "tikjes" telkens je iets aanduidt? Is dat niet onder instellingen --> geluid --> aanraaktonen van toetsen en/of aanraakgeluiden ?
Yep BeArt, die irritante geluidjes, bij elke aanraking geeft ie een geluidje, en in de instelling is die niet aangevinkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Vreemd, die geluidjes heb ik hier niet hoor. Ook de AB instellingen zijn gewoon zoals ik ze had ingesteld.

Wifi is langer actief wanneer het scherm op "zwart" gaat en ook de accu lijkt het langer vol te houden. Dit laatste weet ik niet zeker maar met het dagelijks gebruik lijkt het er wel op....

Verder werken de "nieuwe" knoppen best lekker en de layout van films en foto's is echt super. Ik zie nu tenminste wat ik wil gaan aanklikken!

Tot nu toe ben ik erg tevreden :)

Natuurlijk verzonden vanaf de Tablet S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbas
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 00:03
Ik heb ook die update binnen maar die klikjes niet gehad. In de vorige versie had ik ze ook al gelijk uit gezet en alle instellingen zijn 1 op 1 over dus nu lekker spelen er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Aafstandbediening doet het nu toch. Als ik onderaan het scherm voor de afstandsbediening koos, kreeg ik in het schermpje rechts boven de melding dat ik geen apparaten had geregistreerd.
Maar dat was waarschijnlijk een foutje oid, nog niet gesynced, of zoiets..
Pagina: 1 2 3 4 Laatste