Beste allen,
Ik ben bezig met een MVC applicatie, een onderdeel hiervan is een doodsimpele forum.
Ik zit alleen vast met het volgende.
Ik heb een Model thread, in die model zit er een IEnumerable<Post>, vervolgens zit er in die post een <HttpPostedFileBase> FileUpload.
Het uploaden en opslaan gaat prima.
etc..etc...
Nou wil ik naast elke reactie dat wordt geplaatst een link naar debijbehorende file om het te downloaden.
Hoe doe ik dat? Moet ik de filename meegeven aan een Download Actionresult?
Ik heb zitten googlen maar tevergeefs.
Ik ben bezig met een MVC applicatie, een onderdeel hiervan is een doodsimpele forum.
Ik zit alleen vast met het volgende.
Ik heb een Model thread, in die model zit er een IEnumerable<Post>, vervolgens zit er in die post een <HttpPostedFileBase> FileUpload.
Het uploaden en opslaan gaat prima.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| public ActionResult CreatePost(ForumPost forumPost, int? id, IEnumerable<HttpPostedFileBase> fileUpload) { if (fileUpload.ElementAt(0) != null) { var fileName = ""; var fileSavePath = ""; var uploadedFile = Request.Files[0]; fileName = Path.GetFileName(uploadedFile.FileName); fileSavePath = Server.MapPath("~/App_Data/uploads/" + fileName); uploadedFile.SaveAs(fileSavePath); forumPost.FileUpload = fileUpload; } |
etc..etc...
Nou wil ik naast elke reactie dat wordt geplaatst een link naar debijbehorende file om het te downloaden.
Hoe doe ik dat? Moet ik de filename meegeven aan een Download Actionresult?
Ik heb zitten googlen maar tevergeefs.
[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 22-09-2011 21:24 . Reden: Code tags toegevoegd ]