Immitatie artikelen V&A

Pagina: 1
Acties:

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Een goedendag.

Hoop dat dit het juiste subforum is, maar via het meldpunt kreeg ik nooit reactie dus dan maar even zo.
Zijn immitatie artikelen nu wel of niet toegestaan in de V&A? Dacht dat je daar voor op Marktplaats moest zijn maar ik zie toch al een ruime 2 weken iemand constant replica's verkopen en ook niet 1 artikel maar gewoon tientallen.

Kan iemand mij uitleggen wat er wel of niet tegen de regels is?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:57
offtopic:
LA->PW

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

persoonlijk irriteer ik me rot aan alle imitatie artikelen, veel wekken ook het idee dat het orginele prodcuten zijn of plaatsen alleen ads voor spullen wat duidelijk een kopie van marktplaats is copy paste

39

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ben ook wel benieuwd. Ik denk dat ik weet wie je bedoeld, vrij nieuw account, geen posts op GoT of FP ? Dat lijkt op puur handel, en dat is al niet de bedoeling volgens de voorwaarden geloof ik, ongeacht of het imitatie- of orginele producten zijn.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 22:12

painkill

Pain(k)(ill)

Zolang het legaal in nederland verkocht mag worden lijkt het mij dat er niks aan de hand is..
Gaat het om chinese producten die ERG veel lijken op het originele merk, dan mag dat volgens de (internationale) wet al niet.. Maar of tweakers daar wat aan moet doen.. Ik weet het niet.

Mijn SNES verzameling!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

reviews: Tweakers.net FAQ
Hier staat dat enkel spullen die legaal zijn aangeboden mogen worden.
Als het imitatie is dat volgens de wet niet mag, dan mag het dus ook niet aangeboden worden.

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Dan vraag ik me toch af waarom de advertenties die ik gereport heb bij het meldpunt er nog steeds zijn.
En inderdaad, 0 posts pas aangemeld en alleen om de artikelen aan te bieden.

Verwijderd

Namaakartikelen worden niet toegestaan. De vraag is wat namaakartikelen zijn - er moet wel een duidelijk vermoeden zijn. De betreffende advertenties heb ik trouwens zelf niet gezien in het meldpunt. Om welke gaat het hier?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-10 20:14

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topic gemist dus :P
Het ging om [Verwijderde gebruiker]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 12:58:
Namaakartikelen worden niet toegestaan. De vraag is wat namaakartikelen zijn - er moet wel een duidelijk vermoeden zijn. De betreffende advertenties heb ik trouwens zelf niet gezien in het meldpunt. Om welke gaat het hier?
Hoe staan jullie tegenover de lading dealextreme spullen?

39

Verwijderd

Zolang dat niet verkocht wordt als zijnde een merkproduct, en het niet om hele grote partijen of bedrijfsaanbod gaat, is dat op zich prima. Als het vormen aan begint te nemen dat het ook niet meer realistisch is dat iemand een keer een bulk heeft gehaald voor een inkoopactie en de rest wegzet, maar er werkelijk voor geïmporteerd lijkt te worden is het natuurlijk snel klaar.

In het geval van simonij biedt hij inderdaad concreet replica's aan, en dat is sowieso uit den boze. Daarvoor had hij standaard goedkope oordopjes. Als dat een keer gebeurt zou dat nog kunnen. Met de opvolging van die replica's ligt het alweer anders natuurlijk.

Het punt is, dat puur het feit dat iemand een keer 100/200 oordopjes aanbiedt best kan; een bedrijf wat een lading foons oid ingekocht heeft voor intern gebruik, en ineens een doos oordopjes overheeft. We willen dus niet zomaar automatisch stellen dat veel = fout. Wel trekt het natuurlijk aandacht, en als het structureel is grijpen we in. Zo ook als het echt om onmogelijke prijzen gaat.

Of het gaat om handel waar de belastingdienst interesse in heeft, is iets wat we moeilijk kunnen beoordelen. Wellicht zijn die heffingen wel betaald. Waar er een officieel verzoek van justitie komt voor dat soort info, werken we uiteraard mee.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bedankt voor de opheldering.
Bij sommige users heb ik toch het idee dat het meer een handel (users met >200 advertenties etc) is dan een enkel product, helaas is het inderdaad gissen en ook een grijs gebied.

Edit:
wat is jouw visie hierop?:

Vandaag binnen gekregen en geen garantie: V&A aangeboden: Opruiming BOL goederen

[ Voor 54% gewijzigd door Fietsbel op 04-10-2011 22:32 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat wel duidelijk om iets van een restpartij die ergens opgedoken is. Ook niet de nieuwste spullen. De feedback is positief, en het is geen verkapte nieuwhandel (nieuw importeren en doorverkopen). De prijzen zijn voor nieuw-nieuw ook niet realistisch.

Vooralsnog neig ik ernaar dat dit geen oneerlijke concurrentie voor winkels is, en dat de feedback en prijzen positief zijn voor de bezoeker. Ik heb zo mijn twijfels over belastingafdracht die bij deze schaal toch zou moeten plaatsvinden, maar dat is voor ons niet te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Helder :)
Het punt van belastingafdracht is inderdaad niet aan Tweakers.net om dat te controleren. In mij ogen is het wel erg bijzonder hoe sommige constant aan overcomplete handel komen. De een heeft ongelimiteerde hoeveelheid processoren en een ander weer kabeltjes etc, dat lijkt mij toch meer duiden op structurele handel en zouden dan ook een zakelijke account moeten nemen.

[ Voor 16% gewijzigd door Fietsbel op 04-10-2011 23:13 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het is vaak de optelsom, waarbij het belang voor de bezoeker prominent vooropstaat. Je kan dit soort dingen moeilijk in een standaard regel gieten, en dat moet je in het belang van de bezoeker ook niet willen. Regels zijn er voor de leefbaarheid van iedereen, niet een doel op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ben het ermee eens dat het "vrije" plek moet zijn. V&A kan niet zwart-wit beoordeelt worden. Handel van sommige mensen zie ik meer als een extra centje om bij te verdienen, niks mis mee. Deze hebben vaak maar 1 a 2 advertenties maar zijn ook actief binnen de community.
Echter een user zoals deze ( gallery: jrustemovic ) heeft geen "toegevoegde" waarde op het gebied van posts maken op de frontpage/het forum en gebruikt zijn account (in mijn ogen) puur voor handel.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Ik zie het probleem niet?

Iedereen is positief over hem, en 1 keer in de week zet hij er weer een lading spullen op. Dat is zowel positief voor de gebruikers als voor tweakers. Want de V&A krijgt producten, en de gebruikers hebben een goede prijs.

Dat hij zelf een laptopreparatiewinkel heeft, of iets dergelijks, dat maakt dan toch helemaal niet meer uit?

[ Voor 18% gewijzigd door painkill op 05-10-2011 00:25 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
painkill schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 00:24:
Dat hij zelf een laptopreparatiewinkel heeft, of iets dergelijks, dat maakt dan toch helemaal niet meer uit?
Als hij een laptopreparatiewinkel heeft, dan zou het wmb vallen onder zakelijke verkoop.

Maarja, het probleem is dat weet je niet. Voor hetzelfde geld heeft zijn werk een laptop-verkoop programma waardoor zijn werk er 100 laptops per maand doorheen douwt en is hij enkel het handige mannetje wat het personeel kent, dan is het weer puur privé.

Aan de ene kant denk ik dat je moet oppassen met zeggen dat als het goed is voor de bezoekers dat het dan toegestaan is (dan krijg je enkel zakelijke accounts die zich schuil gaan houden) aan de andere kant moet je niet zonder de feiten te kennen mensen gaan uitsluiten.
Een mailtje vanuit t.net waarin bijv uitleg wordt gevraagd lijkt mij niet onredelijk, maarja t.net hoeft dat uiteraard weer niet hier (of ergens anders) mede te delen.Waardoor wij nooit zullen weten of die navraag wel of niet gebeurt (wat ons ook niets aangaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Het verbod op zakelijke verkopen is vooral bescherming voor tweakers als iemand zijn eigen winkel wil beginnen op de V&A.. Het is, zoals jij al zegt, onmogelijk te zeggen op welke basis dit verkocht word. Dus, zolang het niet overduidelijk is, zal er niks aan gedaan worden.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

painkill schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 00:47:
...zal er niks aan gedaan worden.
Kan aan mij liggen, maar die komt over alsof je van mening bent "dat er iets aan gedaan" moet worden. Wat is precies het bezwaar in deze? Aanbieder komt keurig zijn afspraken na, het gaat niet om goederen die anders als nieuw met garantie verkocht zouden kunen worden (gezien de staat van de dozen), de prijzen zijn duidelijke 2e-handsprijzen.

Kijk, als iemand iedere 2 weken een batch telefoons uit de US importeert, dan vind ik dat een heel ander verhaal bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bump, tegenwoordig wordt V&A aardig overladen met keys (steak/origin) voor spellen. Dit is pure handel en vaak buitenlandse keys. Lijkt mij dat dit niet kan omdat ze concurreren met de bedrijven uit V&A die geen goedkope keys uit rusland kunnen aanbieden.

http://tweakers.net/aanbod/cat/user/69160
http://tweakers.net/aanbod/cat/user/315508

[ Voor 14% gewijzigd door Fietsbel op 03-11-2011 22:24 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:10
Tja zelf vind ik dit nogal op de grens. Aan de ene kant gaat het natuurlijk om het officiële product, maar aan de andere kant is het gewoonweg grijze import. Aangezien het niet voor Nederland bedoelt is. Andere users kunnen inderdaad niet concurreren met deze prijzen.

Aan de andere kant bant Steam ook users welke imports spelen. Hopelijk gaat Origin dit ook doen om grijze import tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:03

heuveltje

KoelkastFilosoof

alex3305 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:29:
Aan de andere kant bant Steam ook users welke imports spelen. Hopelijk gaat Origin dit ook doen om grijze import tegen te gaan.
Ow ?
Heb je daar een link van, ken alleen gevallen van gestolen keys.
(nog afgezien van waarom jij dit als iets postiefs ziet ?)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Steam bant dus geen users, maar alleen de games. Sorry het was alweer een tijdje terug dat ik het heb gelezen (twee jaar :X).

Steam Support: Game Not Available In Your Territory
TGDaily - Steam bans Modern Warfare "grey market" keys

Maar dat grijze games geband worden vind ik totaal terecht. Reguliere winkels in onze regio kunnen dan namelijk niet meer concurreren met handige handelaren. Dat users geband worden, tja ik kan het me enigszins indenken. Dat wanneer een user alleen maar content in het buitenland aanschaft, waar het veel goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:38

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Die keys zijn slim, wat sommige users doen is na het geld ontvangen te hebben gewoon een key kopen op een van de bekendere "grijze" sites. Je komt ze op andere V&A sites ook wel eens tegen. Geen voorraad nodig en alleen pure winst.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:56:
[...]

Kan aan mij liggen, maar die komt over alsof je van mening bent "dat er iets aan gedaan" moet worden. Wat is precies het bezwaar in deze? Aanbieder komt keurig zijn afspraken na, het gaat niet om goederen die anders als nieuw met garantie verkocht zouden kunen worden (gezien de staat van de dozen), de prijzen zijn duidelijke 2e-handsprijzen.

Kijk, als iemand iedere 2 weken een batch telefoons uit de US importeert, dan vind ik dat een heel ander verhaal bijvoorbeeld.
Epic laat antwoord:

Ik bedoel juist ook dat ik het niet anders dan goed vind hoor ;)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bor de Wollef schreef op donderdag 03 november 2011 @ 23:11:
Die keys zijn slim, wat sommige users doen is na het geld ontvangen te hebben gewoon een key kopen op een van de bekendere "grijze" sites. Je komt ze op andere V&A sites ook wel eens tegen. Geen voorraad nodig en alleen pure winst.
Inderdaad, en aangezien 1 van de accounts die ik geef als voorbeeld ook alleen geregistreerd is om keys te verkopen en op het forum zijn eigen handel promoot vind ik dat toch duidelijk een teken dat het niet meer om een enkele key gaat. Dan zwijgen we nog maar over de andere 16 keys waar hij een review over heeft gekregen.
Zal mij niks verbazen als het een kloon account is.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bump, iemand van de t.net staff die antwoord wilt geven?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Fietsbel schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:15:
Bump, iemand van de t.net staff die antwoord wilt geven?
Het topic over online kopen van gamekeys is nu ook uitgebreid met deze grijze import van Russische keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

In mijn ogen vrij apart dat zoiets wordt toegestaan. Mijn hele punt is dat de advertenties in V&A (pure handel) concurreren met normale shops die zich wel aan de regels moeten houden. Dat is oneerlijke concurrentie.
Ik zie nu ook dat een bepaalde user modern warfare 3 in de aanbieding heeft.

Waarom het zoveel moeite kost om feedback te krijgen is mij een raadsel.

:/

[ Voor 22% gewijzigd door Fietsbel op 09-11-2011 14:16 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Aangezien het blijkbaar teveel moeite kost om feedback te geven op valide punten geef ik het bij deze op.

Meten met 2 maten, wel handel toestaan voor producten welke niet voor deze markt bedoeld zijn en geactiveerd moeten worden dmv VPN, terwijl er weer een verbod op VPN discussies op het forum niet zijn toegestaan.

Ben ik boos, ja maar vooral teleurgesteld. Van deze user hoeven jullie in elk geval op geen enkele manier feedback te verwachten (na 11,5 jaar) en zodra mijn abo afloopt (helaas nog lange tijd) zal ik jullie daar ook niet meer in verder steunen. Maarja, ach wat zal het boeien, users zat toch?...

In elk geval hebben jullie weer een "mooie" prijs gewonnen (website van het jaar) maar ik merk wel dat de oudgediende zich absoluut niet gewaardeerd voelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 11-11-2011 13:13 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-10 20:47
Sry, dit is even blijven liggen en het is iets waar we wel even intern over willen overleggen voor er een standpunt wordt ingenomen. De uitkomst daarvan us dat we de grootschalige handel in buitenlandse gamekeys gaan stopzetten. Het is a. commerciële handel en b. oneerlijke concurrentie met particuliere verkopers. Is dat voldoende om je humeur weer iets te verbeteren? ;)

[ Voor 34% gewijzigd door zeef op 11-11-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ja, dat fleurt me weer een beetje op tijdens m'n menstruatie ;)

Ik begrijp best dat sommige dingen intern besproken moet worden, echter was er niemand die in de 8dagen even een bericht post met "we zijn ermee bezig" , meer was niet nodig. De (t.net staff) mensen die wel in de andere PW topics posten konden dat prima plaatsen.

Denk dat dit topic ( Legale gamekeys kopen - Deel II ) even aangepast moet worden en wellicht een topicwarning erbij. Denk dat jouw post al snel gemist zal worden.

In elk geval positief dat er daadwerkelijk iets ondernemen is.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Bedankt voor jouw reactie zeef :). Maar hoe zit het dan inderdaad met gamekeys vanuit het buitenland? Het lijkt mij namelijk dan ook zo consequent om de topics hierover ook dicht te gooien.
Pagina: 1