Verwijderd

Topicstarter
Nu 1 maand in bezit van Sony digitale cam DSC-HD9XE

Ik ben er superblij mee, maar heb mij niet gerealiseerd dat voor een redelijke leek als ik ben, het niet zo eenvoudig is om er mee te werken.

De bestanden via PMB uploaden en op dvd branden geeft een verbluffend beeld op mijn bluray speler.

Maar dat is nou net niet wat je wilt met kinderfilmpjes, ik wil ze bewerken en er een leuke film van maken.

Maar nu komt het zonder kwaliteitsverlies.

Naheel veel forums afgespeurd te hebben krijg ik geen eenduidig antwoord op mijn vraag.

Met welk programma bewerk ik mijn HD bestanden? In Moviemaker laad hij ze niet, ook niet na downloaden van allerlei op forums aangeboden converters e.d. Mijn Magix 2007 voldoet al lang niet meer.

Wat nu?

Tot nu toe zijn de converters die ik heb geprobeerd erg slecht, of ze drukken reclame in het geconverted bestand of heel veel kwaliteitsverlies.

Ik heb windows Vista op de pc.

Ik ben op zoen naar een eenvoudige handeling en ik denk vele (leken) met mij.

Mvg Nina

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:29

GTA VI - All aboard the hype train!!

Verwijderd

Topicstarter
iedereen mee eens?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 16:28

SeatRider

Hips don't lie

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Nee, niet mee eens. Pak Adobe Premiere als het budget het toestaat. Premiere heeft hardwarematige CUDA versnelling waardoor editten veel soepeler gaat.

nVidia Cuda voor Adobe Premiere Pro CS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:29
Vegas heeft ondersteuning voor Cuda bij het weg renderen in mp4 formaat.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik ben ook op zoek naar een HD editing programma voor mijn films afkomstig van zowel m'n panasonic HDC-900SD als m'n Canon 7d (laatste in mindere mate). Nu vraag ik me eigenlijk af wat ik het beste kan gebruiken voor 1080p-bestanden zodat ik ze via blu-ray of iets vergelijkbaars kan afspelen.
Ik gebruik nu premiere elements 9 en dat bevalt wel, ware het niet dat het ophoudt bij 1080i. De meegeleverde software bij beide toestellen vond ik niet zo fijn werken.

Ik begrijp dat premiere pro wel een goed programma is, maar dit ligt helaas buiten mijn budget. Wat houdt die CUDA versnelling precies in?

Is het handig om de later deze maand nieuwe premiere elements 10 te halen? Of zijn er goedkopere / betere / andere / makkelijkere alternatieven. Is dat sony programma ook geschikt bijvoorbeeld? Het hoeft niet gratis te zijn, maar bij meer dan 100-150€ wordt het nog even doorsparen als het echt moet.

Met andere woorden, wat is handig in gebruik en toepasbaar voor zowel de formaten van panasonic (.MTS) en Canon (.MOV)
PS ik werk op windows 7 (64bit)

[ Voor 4% gewijzigd door rockhopper op 29-09-2011 17:16 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik zit daar eigenlijk ook mee met het bewerken van MTS of ACVHD bestanden, nu heeft niet iedereen een N'Vidia kaart in zijn systeem zitten voor CUDA, IK heb een ATI/AMD kaart, dus dan kan je CUDA schudden. Dus het zou mooi zijn als iemand daar ook een editing programma voor weet zodat ik het op DVD kan branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Cuda is geen verplichte om het programma te draaien ;). Je kunt dus prima premiere en vegas op je ati/amd systeempje draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Sony Vegas heeft dan misschien geen CUDA ondersteuning maar de GPU acceleratie is goed genoeg om de HDSLR video bestanden vloeiend weer te geven, dus editten gaat net zo soepel als in Premiere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hangt wel af van de gebruikte codec. MOV/MJPG files zijn heel anders gecomprimeerd dan de AVCHD bestanden. Ik heb zelf Vegas en heb toch echt problemen met zware AVCHD projecten...
Pagina: 1