Hallo, ik ben nog van de oude crt monitoren, en wil nu eindelijk eens overstappen naar een nieuwe, en grotere monitor. aangezien ik eigenlijk nog nooit met lcd/plasma/led etc bezig ben geweest, weet ik ook niet waar ik op moet letten M.B.T. game monitoren.
Nu gebruik ik dus een crt monitor en draai die op een 1152x (ofzo) resolutie , en een refresh rate van 75.
als ik de resolutie hoger wil zetten, kan hij de refresh rate van 70+ niet meer aan.
en mijn ogen kunnen een rate van 60 niet aan, want dan krijg ik hoofdpijn door de trillingen in beeld.
TL:DR, zoek een Gaming monitor die op full HD ook 75+ hz aan kan.
Waar wil je de monitor voor gebruiken?
90% games 10% films
Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
ongeveer 22 of 23 inch
Welke resolutie had je in gedachte?
Full HD 1080P op zn minst? lijke me dat dat 1920 x 1080 is?
Wat mag het allemaal gaan kosten?
Max ~200 euro. natuurlijk maken 2 tientjes ofzo niet uit, als je daarvoor een veel beter product koopt.
Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
ATI HD 5750 of HD 5780, ben nu niet thuis, dus weet het niet heel precies.
Welke aansluitingen zitten daar op?
Volgens mij alleen een DVI, geen idee of dat dvi-a of dvi-d is of iets dergelijks.
Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart)
Volgens mij heeft mijn videokaart maar 1 aansluiting, de dvi. die zal ik dus waarschijnlijk gebruiken.
(nu moet ik nog een dvi naar vga stekker gebruiken om mijn crt aan te sluiten)
De monitor gaat dus vooraal gebruikt worden voor gaming, en ik vind het dus ook belangrijk dat er een soepel beeld is, goede response tijd e.d., met geen tear, ghosting of wat dan ook. en die hoge refresh rate bij een hoge resolutie vind ik ook belangrijk.
als er meer vragen zijn beantwoord ik die graag.
M.v.g.
Postalz
Nu gebruik ik dus een crt monitor en draai die op een 1152x (ofzo) resolutie , en een refresh rate van 75.
als ik de resolutie hoger wil zetten, kan hij de refresh rate van 70+ niet meer aan.
en mijn ogen kunnen een rate van 60 niet aan, want dan krijg ik hoofdpijn door de trillingen in beeld.
TL:DR, zoek een Gaming monitor die op full HD ook 75+ hz aan kan.
Waar wil je de monitor voor gebruiken?
90% games 10% films
Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
ongeveer 22 of 23 inch
Welke resolutie had je in gedachte?
Full HD 1080P op zn minst? lijke me dat dat 1920 x 1080 is?
Wat mag het allemaal gaan kosten?
Max ~200 euro. natuurlijk maken 2 tientjes ofzo niet uit, als je daarvoor een veel beter product koopt.
Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
ATI HD 5750 of HD 5780, ben nu niet thuis, dus weet het niet heel precies.
Welke aansluitingen zitten daar op?
Volgens mij alleen een DVI, geen idee of dat dvi-a of dvi-d is of iets dergelijks.
Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart)
Volgens mij heeft mijn videokaart maar 1 aansluiting, de dvi. die zal ik dus waarschijnlijk gebruiken.
(nu moet ik nog een dvi naar vga stekker gebruiken om mijn crt aan te sluiten)
De monitor gaat dus vooraal gebruikt worden voor gaming, en ik vind het dus ook belangrijk dat er een soepel beeld is, goede response tijd e.d., met geen tear, ghosting of wat dan ook. en die hoge refresh rate bij een hoge resolutie vind ik ook belangrijk.
als er meer vragen zijn beantwoord ik die graag.
M.v.g.
Postalz