Toon posts:

Nieuwe monitior (overstap van crt)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben nog van de oude crt monitoren, en wil nu eindelijk eens overstappen naar een nieuwe, en grotere monitor. aangezien ik eigenlijk nog nooit met lcd/plasma/led etc bezig ben geweest, weet ik ook niet waar ik op moet letten M.B.T. game monitoren.

Nu gebruik ik dus een crt monitor en draai die op een 1152x (ofzo) resolutie , en een refresh rate van 75.
als ik de resolutie hoger wil zetten, kan hij de refresh rate van 70+ niet meer aan.
en mijn ogen kunnen een rate van 60 niet aan, want dan krijg ik hoofdpijn door de trillingen in beeld.

TL:DR, zoek een Gaming monitor die op full HD ook 75+ hz aan kan.

Waar wil je de monitor voor gebruiken?

90% games 10% films

Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)

ongeveer 22 of 23 inch

Welke resolutie had je in gedachte?

Full HD 1080P op zn minst? lijke me dat dat 1920 x 1080 is?

Wat mag het allemaal gaan kosten?

Max ~200 euro. natuurlijk maken 2 tientjes ofzo niet uit, als je daarvoor een veel beter product koopt.

Welke videokaart heb je in je systeem zitten?

ATI HD 5750 of HD 5780, ben nu niet thuis, dus weet het niet heel precies.

Welke aansluitingen zitten daar op?

Volgens mij alleen een DVI, geen idee of dat dvi-a of dvi-d is of iets dergelijks.

Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart)

Volgens mij heeft mijn videokaart maar 1 aansluiting, de dvi. die zal ik dus waarschijnlijk gebruiken.
(nu moet ik nog een dvi naar vga stekker gebruiken om mijn crt aan te sluiten)

De monitor gaat dus vooraal gebruikt worden voor gaming, en ik vind het dus ook belangrijk dat er een soepel beeld is, goede response tijd e.d., met geen tear, ghosting of wat dan ook. en die hoge refresh rate bij een hoge resolutie vind ik ook belangrijk.

als er meer vragen zijn beantwoord ik die graag.

M.v.g.
Postalz

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zo'n beetje alle 22-23" monitoren in de pricewatch voldoen aan deze eisen. Ik zou zeggen, zoek daar eens in en bij een selectie kijk je daarna naar reviews en gebruikerservaringen.

LCD schermen gaan vaak niet verder dan 60Hz maar daar merk je in de praktijk niets van.

[ Voor 20% gewijzigd door redfoxert op 21-09-2011 10:44 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06-2025
Even voor de duidelijkheid, bij een TFT krijg je nooit hoofdpijn van een trillend beeld zoals je dat bij CRT hebt. Ook niet als deze op 60Hz draait. Deze vraag was trouwens beter gesteld in het daarvoor bestemde topic.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 schermen gevonden die mij wel wat lijken...

dit zijn de :

iiyam E2472HD-B1 LED
pricewatch: Iiyama ProLite E2472HD-B1

en de :

Dell Ultrasharp U2311H
pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H

welke van deze 2 zouden jullie aanraden voor een gamer?

de iiyama kwam als beste uit de test voor een game monitor bij hardware.info
maar het is een led monitor (ik dacht juist dat led monitoren nu nog vaak last hadden van input lag/responsetijd problemen, kan iemand daar iets over kwijt?)

de dell ultra sharp leek mij goed, omdat er redelijk wat positieve reacties op zijn in de reviews.

nu een domme vraag waarschijnlijk, het iiyama scherm is alleen te vinden bij mycom, en die hebben hem niet op voorraad, terwijl het nog wel een redelijk nieuw scherm is. zegt dit iets over het product? qua ondersteuning/populariteit etc? beetje raar dat maar 1 winkel dit scherm draagt.

m.v.g.
Postalz

• Codemeister
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-02 11:10
Eerder testten wij van Iiyama de E2472HD, een monitor die een relatief lage prijs had en door zijn uitstekende reactiesnelheid ideaal was voor gaming. Zoals dat gaat is die monitor nu uit productie [...].

Zoals genoemd op Hardware.info, dus het is geen nieuw scherm.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-02 13:44

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

het kleine broertje (22") van die illyama staat hier op m'n werk.

Het is een zeer fijn schermpje met goede kleurweergave! Ook de responsetijd is snel. Ik zou zeggen, kijk eens in de mediamarkt of saturn, en oordeel zelf:)

Professioneel Heftruck Syndroom

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 11:26:
maar het is een led monitor (ik dacht juist dat led monitoren nu nog vaak last hadden van input lag/responsetijd problemen, kan iemand daar iets over kwijt?)
De backlight zegt niets over de input lag of responsetijd, het is gewoon een manier waarop het scherm verlicht wordt, niet meer en niet minder (tenzij je een echt LED-display hebt, waarbij iedere pixel dus gemaakt wordt door een of meerdere LEDs, maar die ga je niet tegenkomen op je bureau).
Waar je naar moet kijken is het type paneel dat gebruikt wordt, dat zegt al heel veel meer.
Pagina: 1