Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sanny_83 schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:15:
Meer mensen die last hebben van de melding:

Connection with the server timed out?

Soms krijg ik die melding gewoon tijdens het spelen en word ik eruit gegooit.
De server heeft echter geen connectie problemen, want andere spelers blijven gewoon connected.
ja erg veel gehad,maar dat is bij mij geheel opgelost door UPnP uit te zetten in services

zie de link voor wat en hoe je het precies uit moet zetten

http://www.enterbf3.com/t...timed-out-problem-solved/

,dat is ook een tip die veelal overal geadviseerd word als je dit spel speelt.Echter wel lastig als je streamt naar een mediaspeler of playstation via dezelfe pc

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrataWhite
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
Klopt, bij mij is het probleem ook opgelost door UPnP uit te zetten in mijn router! Draait nu super, helemaal geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Mmmmmm... Blijkbaar hebben Ati gebruikers geen probleem met enorme fps drops...

Het blijkt een algemeen ati probleem te zijn met tesselation waardoor het gebruik van een sniper scope een enorme verlaging van de framerate veroorzaakt.

Forum link

Uit het forum:

This happens to everyone... It's definitely related to Texelation. I run two 6950s X-fire and I do see a performance hit on 12x zoom. If you lower your texelation settings in the driver to the absolute minimum (64x is default, try 2x) then the issue goes away. Buying a second 6950 helped reduce is a lot. I agree with the earlier poster.

The best example is to stand on hilltop in Caspian Border and scope the forest area. In fact most of Caspian has the issue. I think it's just poor programing of the maps themselves. Hard to say.

All ultra settings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-08 12:57
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 18:32:
[...]

ja erg veel gehad,maar dat is bij mij geheel opgelost door UPnP uit te zetten in services

zie de link voor wat en hoe je het precies uit moet zetten

http://www.enterbf3.com/t...timed-out-problem-solved/

,dat is ook een tip die veelal overal geadviseerd word als je dit spel speelt.Echter wel lastig als je streamt naar een mediaspeler of playstation via dezelfe pc
Ah thanks! ik zal het eens proberen.
Ik gebruik inderdaad PS3mediaserver en had UPnP enabled staan.
Dit was echter meer om de periode dat ik COD op de PS3 speelde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Hmm, bij mij blijft het spel nu staan op joining server. Ook SP werkt niet. Maar vanaf ik xfire afsluit werkt het meteen? :?

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeagaShira
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 10:08

MeagaShira

MeagaShira_NL

Help!!!! schreef op maandag 14 november 2011 @ 09:21:
[...]

[...]

Ik heb een vergelijkbaar probleem in het single player tanklevel. Ik kan alleen achteruit rijden in de tank en links en rechts zijn ook omgewisseld.

Nu heb ik wel keymappings waar ik niks in had veranderd voor de zekerheid gereset maar dat helpt niet.

Uiteraard ook gegoogled maar kom er niets over tegen. Iemand bekend met dit issue?

ps: dit is gewoon een gekochte retail dvd versie uit de winkel.
Heb je toevallig een flightstick aangesloten...?
Ik had dit probleem namelijk ook en ik heb dit opgelost om alle keybindings weg te halen en alleen die in te vullen die je gebruikt.

....Research your own experience; absorb what is useful, reject what is useless and add what is essentially your own....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

MeagaShira schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:48:
[...]

Heb je toevallig een flightstick aangesloten...?
Ik had dit probleem namelijk ook en ik heb dit opgelost om alle keybindings weg te halen en alleen die in te vullen die je gebruikt.
Thanks. Ga ik vanavond even proberen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sanny_83 schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:02:
[...]

Ah thanks! ik zal het eens proberen.
Ik gebruik inderdaad PS3mediaserver en had UPnP enabled staan.
Dit was echter meer om de periode dat ik COD op de PS3 speelde :P
En heeft het geholpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnxsinned
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-08 18:59
Heren,

Ik krijg na 15-20 mins spelen, artifacts op mijn MSI 560Ti Hawk, hebben hier meerdere mensen last van?
Als ik vervolgens doorspeel, crashed hij uiteindelijk (Voornamelijk in grote maps). Ik heb alles op Ultra staan, en lees op diverse fora's dat dit te maken kan hebben dat Vram volloopt op de 560 (1024MB) en hij hierna artifacts kan gaan vertonen.
Oplossing zou zijn om Anti Aliasing uit te zetten en terug te gaan naar High settings, iemand hier ervaring mee of dit kan kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb het probleem dat ik niet geinvite kan worden in een party. Na een aantal keer refreshen krijg ik uit eindelijk wel het party scherm maar zie nooit de invite. Verder als de party een game joined krijg ik geen invite.

Verder lijkt heel Battlelog achter te lopen. Vrienden die niet meer aan het spelen (dus offline zijn) zitten nog wel in een game. Contact gehad met de support. Advies game opnieuw installeren, maar volgens mij is dit geen probleem met de game maar met Battlelog.

Iemand een idee?

Heb ondertussen al mijn Firewall, Anti-virus en Windows Defender uitgeschakeld.
Heb ook alles gecontroleerd op de laatste versies, dus alles is up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 14:27
Gebruik je Internet Explorer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijsteR
  • Niet online
IE8 en 9 en Firefox geprobeerd. In elke browser hetzelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 14:27
En als je de browser reset, maw alle cookies verwijderen en plugins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:50
MeijsteR schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:15:
Ik heb het probleem dat ik niet geinvite kan worden in een party. Na een aantal keer refreshen krijg ik uit eindelijk wel het party scherm maar zie nooit de invite. Verder als de party een game joined krijg ik geen invite.

Verder lijkt heel Battlelog achter te lopen. Vrienden die niet meer aan het spelen (dus offline zijn) zitten nog wel in een game. Contact gehad met de support. Advies game opnieuw installeren, maar volgens mij is dit geen probleem met de game maar met Battlelog.

Iemand een idee?

Heb ondertussen al mijn Firewall, Anti-virus en Windows Defender uitgeschakeld.
Heb ook alles gecontroleerd op de laatste versies, dus alles is up to date.
Heb je adobe flash geinstalleerd en shockwave?

Is immers ook benodigd voor het party interface gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijsteR
  • Niet online
ph4nt0m schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:07:
[...]

Heb je adobe flash geinstalleerd en shockwave?

Is immers ook benodigd voor het party interface gebeuren :)
Ja heb alles. Ook heb ik de browser al gereset. Een vriend van mij had dit ook maar voor een middagje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-08 22:29
8)7

Ik heb dit eerder vandaag op battlelog forum geplaatst maar gezien de CAPS topics die na mij kwamen heb ik daar niet veel vertrouwen in. Het onderstaande is meer een probleem met mijn AMD/ATI kaart maar nu met BF word het irritant.

Excuus voor het Engels (en de slechte variant daarvan), ik hoop dat het geen probleem is voor één keer :).

Alvast bedankt voor jullie suggesties!

Hello,

The Problem
The problem I'm having is that after starting Battlefield the game seems to revert my video settings to standard as if I had not adjusted them in AMD control center . This is a problem because I need to have the "overscale" settings active on my main monitor via CCC to get the correct resolution. If I dont do that the screen has black bars on every side and is blurry (because it still thinks its running in the native resolution I think). PS: The game doesnt have this problem on my secondary monitor, which makes sense since i dont have to use CCC scaling on that one.

The Solution
Funny thing is, it has worked correctly when I first started the game the day before yesterday! (as in the game took over my CCC settings). Since I played around with a lot of things to fix the problem which Ill list below but found out that when I reset the settings in game it shows the correct resolution with scaling. :? Sadly the game doesnt allow me to apply or exit because than it goes back to the wrong setting. :(

The Question(s)
- Does anyone have experience with AMD and these scaling problems? I've been surfing and it seems to happen to a few others. Maybe one of you has a permanent solution for this.

-Anyone know where EA/BF3 saves its (video) settings? That way I can try and force it to use the standard settings which seems to work by deleting/adjusting them.

-Any other suggestions or ideas are more than welcome!

Thanks for reading all that and hopefully you can help! :)

What I did so far:
Updated to latest video drivers
Removed display drivers/CCC, restarted and installed again
Adjusted different scaling options in CCC and tested them ingame
Updated monitor driver for main display
Deleted EA settings in Appdata

System setup:
Windows 7 Ultimate 64 bit
Sapphire Radeon HD4890 running catalyst version 11.10
Main monitor: Samsung BX2431 with latest drivers from Samsung (3.0). Natural resolution 1920x1080
Secondary monitor: Fujitsu SL22W-1, PnP drivers from Windows, natural resolution 1680x1050

Relevant bits from DxDiag:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
------------------
System Information
------------------
Time of this report: 11/15/2011, 11:30:56
   Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_gdr.110622-1503)
           Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
       System Model: GA-MA790X-UD4
               BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
          Processor: AMD Phenom(tm) II X4 940 Processor (4 CPUs), ~3.0GHz
             Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 4094MB RAM
          Page File: 2832MB used, 5354MB available
        Windows Dir: C:\Windows
    DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
   User DPI Setting: Using System DPI
 System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
    DWM DPI Scaling: Disabled
     DxDiag Version: 6.01.7600.16385 64bit Unicode

------------
DxDiag Notes
------------
      Display Tab 1: No problems found.
      Display Tab 2: No problems found.
        Sound Tab 1: No problems found.
          Input Tab: No problems found.

--------------------
DirectX Debug Levels
--------------------
Direct3D:    0/4 (retail)
DirectDraw:  0/4 (retail)
DirectInput: 0/5 (retail)
DirectMusic: 0/5 (retail)
DirectPlay:  0/9 (retail)
DirectSound: 0/5 (retail)
DirectShow:  0/6 (retail)

---------------
Display Devices
---------------
          Card name: ATI Radeon HD 4800 Series
       Manufacturer: Advanced Micro Devices, Inc.
          Chip type: ATI display adapter (0x9460)
           DAC type: Internal DAC(400MHz)
         Device Key: Enum\PCI\VEN_1002&DEV_9460&SUBSYS_05021002&REV_00
     Display Memory: 2808 MB
   Dedicated Memory: 1016 MB
      Shared Memory: 1791 MB
       Current Mode: 1680 x 1050 (32 bit) (60Hz)
       Monitor Name: Generic PnP Monitor
      Monitor Model: L22W-3
         Monitor Id: FUS0710
        Native Mode: 1680 x 1050(p) (60.262Hz)
        Output Type: DVI
       D3D9 Overlay: Not Supported
            DXVA-HD: Not Supported
       DDraw Status: Enabled
         D3D Status: Enabled
         AGP Status: Enabled

Card name: ATI Radeon HD 4800 Series
       Manufacturer: Advanced Micro Devices, Inc.
          Chip type: ATI display adapter (0x9460)
           DAC type: Internal DAC(400MHz)
         Device Key: Enum\PCI\VEN_1002&DEV_9460&SUBSYS_05021002&REV_00
     Display Memory: 2808 MB
   Dedicated Memory: 1016 MB
      Shared Memory: 1791 MB
       Current Mode: 1920 x 1080 (32 bit) (60Hz)
       Monitor Name: SyncMaster BX2431(Digital)
      Monitor Model: SMBX2431
         Monitor Id: SAM0771
        Native Mode: 1920 x 1080(p) (60.000Hz)
        Output Type: DVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb een probleem met battlefield 3. Het probleem is dat hij heel de tijd op joining server blijft staan. De SP werkt ook niet. Ik heb firefox en chrome en explore gebruikt. Wat kan ik hier aan doen.
Ik heb al vanalles geprobeert ook wat hier boven staat maar niks werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surgue
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:45:
Hallo

Ik heb een probleem met battlefield 3. Het probleem is dat hij heel de tijd op joining server blijft staan. De SP werkt ook niet. Ik heb firefox en chrome en explore gebruikt. Wat kan ik hier aan doen.
Wat heb je zelf al geprobeerd?

Ik zit vast bij de (singleplayer) missie 'Thunder Run'. Op een gegeven moment stap je de tank uit waarna je moet lopen naar een andere soldaat. Maar als ik er ben gebeurd er niks. Heb op internet de walkthrough bekeken waaruit blijkt dat ik niets verkeerd doe. Ik heb de missie al een keer opnieuw gestart met hetzelfde resultaat. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zoizo alles van hierboven geprobeert. xfire stond bij mij ook aan beh ik uit gezet. hielp niet.
en no wat andere dingen zoals http://www.enterbf3.com/t...timed-out-problem-solved/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 07:25

bartaa

Battlefield

nieuwe drivers: http://sites.amd.com/us/g...Pages/radeon_win7-64.aspx
zowel Catalyst als CAP 11.11

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Had het gezien, maar het probleem met ati gebruikers die sniper scope gebruiken is nog steeds niet opgelost. Ik moet handmatig tessellation naar 32x terug zetten om het probleem grotendeels op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Shodan schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:46:
[...]

Had het gezien, maar het probleem met ati gebruikers die sniper scope gebruiken is nog steeds niet opgelost. Ik moet handmatig tessellation naar 32x terug zetten om het probleem grotendeels op te lossen.
Ik heb je relaas gevolgt, moet je met 32x tess. ook je terrainquality naar med/high zetten of dan niet?
draai je zelf zonder MSAA of heb je die ook nog eens aanstaan?

Hoe ervaar je de 11.11 drivers tov de 11.10 variant?
Ook mensen met CF deze set al getest?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
sain onez schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:54:
[...]

Ik heb je relaas gevolgt, moet je met 32x tess. ook je terrainquality naar med/high zetten of dan niet?
draai je zelf zonder MSAA of heb je die ook nog eens aanstaan?

Hoe ervaar je de 11.11 drivers tov de 11.10 variant?
Ook mensen met CF deze set al getest?
Nope, komt op het zelfde neer. of terrain op medium of tesselation naar beneden schroeven. Ik speel zonder MSAA

Merk weinig verschil tussen de drivers, maar ik heb verder eigenlijk nergens problemen mee, alleen met de "scope bug"

[ Voor 10% gewijzigd door Shodan op 16-11-2011 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 17:20
Shodan schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:46:
[...]

Mijn dank is groot, kon er niks over vinden en ben blij met deze tijdelijke oplossing :D _/-\o_

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Graag gedaan, vind het wel verrassend dat er niet meer mensen over klagen, een halvering van je fps is niet niks. Tenzij toch niet alle ati kaarten hier last van hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 17:20
Tjsa, ik had er wel last van natuurlijk maar ik dacht dat mijn systeem gewoon te kort schoot, dus ik bestede er niet veel aandacht aan.
Misschien dat andere mensen er ook zo over denken, en denken dat ze er niks aan kunnen doen ( wat ik dus ook dacht :+ )

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Moet zeggen dat ik er niets van gemerkt heb so far...(HD5870, 1090T X6). Draai de laatste official drivers op W7.

Gebruik ook nooit scopes boven de 3.4-4x moet ik zeggen, dus misschien treed het alleen (merkbaar) op bij high-magnification scopes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
majic schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:11:
Moet zeggen dat ik er niets van gemerkt heb so far...(HD5870, 1090T X6). Draai de laatste official drivers op W7.

Gebruik ook nooit scopes boven de 3.4-4x moet ik zeggen, dus misschien treed het alleen (merkbaar) op bij high-magnification scopes?
Dat klopt,

Echter ook bij de jeep als gunner merk je het soms. Je merkt het bovendien alleen op grote maps als je echt in de verte kijkt, dus het komt ook niet heel vaak voor.

De test is in caspian border vanaf je home base scopen met 12x in een richting ver weg. Als je terrain quality op high/ultra hebt en tessellation op zijn hoogst zet zal je waarschijnlijk zien dat je fps halveert. Maar met 32x tessellation is het eigenlijk al prima speelbaar en hoor je mij niet meer klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
wat is dan t effectieve verschil met de terainquality handmatig op medium zetten tov tesellation op 32 en de terainquality indirect beinvloeden? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 15:32
me crosshairs en wapen verdwijnen tegenwoordig zomaar in game. moet aantal keren schakelen tussen wapens en soms schieten helpt (niet altijd) heel irri draai 11.10 en zal vanavond ff kijken naar de 11.11.

vind het een mooie game maar elke keer weer problemen met instellingen die weg zijn of het instellen van de joystick :S ramp maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
majic schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:28:
wat is dan t effectieve verschil met de terainquality handmatig op medium zetten tov tesellation op 32 en de terainquality indirect beinvloeden? Of zie ik iets over het hoofd?
Als je terrain quality op medium zet heb je helemaal geen tessellation en is het allemaal wat hoekiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:56

Gamer

mobile

De servers zijn off line ?

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:36
Op dit moment kunnen meerdere gamers niet inloggen op Origin.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelstruik
  • Laatst online: 21-08-2021
heb t nu al gehad met het spel. net gekocht, origin geinstalleerd maar nee kan niet inloggen door netwerkfout. kan dus weer gelijk de prullenbak in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yo mensen ik heb de hele tijd dat mijn spel na 10-20min ineens vastloopt(freezed) en dat ik hem weer op nieuw moet opstarten, begint echt stront iritant te worden. Ik heb echt de ballen verstand van computers dus heb ook niet echt een idee waar het aan ligt.

Ik speel op een Alienware laptop
Specs zijn:

i7 2730qm @ 2.00 GHz
Nvidia 460GTXm
6gb werkgeheugen

Elke hulp zou super fijn zijn want bf3 is echt een vreselijk vet spel!

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:33
3 keer is scheepsrecht.... Hoop ik.... Want ik heb al 2 keer gepost zonder een reactie te krijgen (Wat ik jullie natuurlijk niet verwijt)
Mijn BF3 is een stuk minder leuk omdat ik vreselijk veel lag (Lees: Rubberbanding) heb. Heb mijn PB al handmatig geupdate, verminderde een stuk maar ik kan nog steeds niet lekker vliegen en lopen. ESET Smart Security firewall uit, geen zin. Router firewall uit, geen zin. Router uPnP uit, geen zin. Mijn ping is prima (±15ms naar Nederlandse servers) en ik heb maar iets van 1% packetloss volgens pingtest.net dus dat is in orde. Ik zit op een ziggo 120mbit lijn, echter wel draadloos maar dat zou het probleem niet moeten zijn, zeker niet met mijn ping en bandbreedte. Testresulaat: 51Mbits down en 10 up. Snel lijntje dus.
Ik ben ten einde raad en heb alle programma's die internet gebruiken al uitgezet. Dus tweakers: Wat moet ik doen? UTP komt nog, maar later deze week of pas volgende week. Zal UTP leggen mijn problemen verhelpen?
Ik las pas wat over audio drivers, ga dat nog eens goed uitzoeken.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 15:12
Natuurlijk een beetje glazen bol kijken, maar ik denk idd dat je draadloos gedoe roet in het eten gooit, imho moet je dat echt niet willen om te gamen ( Ik heb er iig alleen maar slechte ervaringen mee.., anderen misschien niet.

Kun je niet tijdelijk een kabel leggen om het uit te proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 15:12
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 18:06:
Yo mensen ik heb de hele tijd dat mijn spel na 10-20min ineens vastloopt(freezed) en dat ik hem weer op nieuw moet opstarten, begint echt stront iritant te worden. Ik heb echt de ballen verstand van computers dus heb ook niet echt een idee waar het aan ligt.

Specs zijn:

i7 2730qm @ 2.00 GHz
Nvidia 460GTXm
6gb werkgeheugen

Thanks
Omdat je zegt dat je de ballen verstand van computers hebt ; Heb je je videokaart drivers geupdate ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conundrum51
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 14:57
Meerdere mensen last van het probleem dat je niet als squad kunt joinen maar wel alleen? op de PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:33
MEN-O schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:52:
Natuurlijk een beetje glazen bol kijken, maar ik denk idd dat je draadloos gedoe roet in het eten gooit, imho moet je dat echt niet willen om te gamen ( Ik heb er iig alleen maar slechte ervaringen mee.., anderen misschien niet.

Kun je niet tijdelijk een kabel leggen om het uit te proberen ?
Ik ga eens kijken om dat via mijn (zeker niet sterke) laptop te proberen. Dan kan ik naar de kabel toe. Mijn rig optillen en de trap op gaan lijkt me niet zo'n slim idee }:O

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HgnX
  • Laatst online: 05-07-2024
BeefHazard schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:48:
3 keer is scheepsrecht.... Hoop ik.... Want ik heb al 2 keer gepost zonder een reactie te krijgen (Wat ik jullie natuurlijk niet verwijt)
Mijn BF3 is een stuk minder leuk omdat ik vreselijk veel lag (Lees: Rubberbanding) heb. Heb mijn PB al handmatig geupdate, verminderde een stuk maar ik kan nog steeds niet lekker vliegen en lopen. ESET Smart Security firewall uit, geen zin. Router firewall uit, geen zin. Router uPnP uit, geen zin. Mijn ping is prima (±15ms naar Nederlandse servers) en ik heb maar iets van 1% packetloss volgens pingtest.net dus dat is in orde. Ik zit op een ziggo 120mbit lijn, echter wel draadloos maar dat zou het probleem niet moeten zijn, zeker niet met mijn ping en bandbreedte. Testresulaat: 51Mbits down en 10 up. Snel lijntje dus.
Ik ben ten einde raad en heb alle programma's die internet gebruiken al uitgezet. Dus tweakers: Wat moet ik doen? UTP komt nog, maar later deze week of pas volgende week. Zal UTP leggen mijn problemen verhelpen?
Ik las pas wat over audio drivers, ga dat nog eens goed uitzoeken.
heb hetzelfde probleem op een desktop pc, met toch flinke specs. Heb nu als oplossing mn geluid op 24bits 44100 studiokwaliteit gezet, windows 64 bit geinstalleerd en memory ddr3 op 1333 gezet, punkbuster upgegraded en de game zelf ook. Voor nu schijnt het te werken :)

• majic

Specs zijn:

i7 2730qm @ 2.00 GHz
Nvidia 460GTXm
6gb werkgeheugen

Thanks
Ik ben benieuwd wat je temperaturen doen op je CPU en videokaart tijdens het gamen. Feit dat het altijd pas na een tijdje is zou een indicatie kunnen zijn dat t aan oververhitting ligt. Je GPU wat underclocken kan dan helpen bijv...

Ook laatste drivers voor je videokaart is erg belangrijk!

• pnxsinned
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-08 18:59
majic schreef op donderdag 17 november 2011 @ 08:36:
[...]

Ik ben benieuwd wat je temperaturen doen op je CPU en videokaart tijdens het gamen. Feit dat het altijd pas na een tijdje is zou een indicatie kunnen zijn dat t aan oververhitting ligt. Je GPU wat underclocken kan dan helpen bijv...

Kan ook liggen dat de VRAM volloopt na een tijdje en corrupt wordt, wat leidt tot artifacts/crashes. Internet staat er vol over. :(

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Zijn er meer mensen die (op de PS3) last hebben van: "connection lost to server"? Ik heb dat in de MP om de 2 a 3 matches... behoorlijk irritant. En mijn NAT is gewoon Type2...

This is a Rapture reminder..

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 10:56
Af en toe heb ik op de PS3 ook last van connection lost maar nog vervelender zijn de vastlopers die ik heb. Nog niet kunnen vinden wat de variabelen zijn om een vastloper te creeeren. Ik heb een 60gb PS3 fat. Lees op internet wel meer mensen die dit probleem hebben.

>> Signature?

• Sssquirrel
  • Laatst online: 02-08-2023
Ja, van vast lopen heb ik nog niet echt veel last gehad. 1x maar, op 30 uur speeltijd ongeveer met BF3. Bij BFBC2 had ik daar ook al last van, van die disconnects... vreemd genoeg bij andere online shooters (CoD, Resistance 3, Killzone e.d.) heb ik daar helemaal geen last van...

This is a Rapture reminder..

Verwijderd

I
MEN-O schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:53:
[...]

Omdat je zegt dat je de ballen verstand van computers hebt ; Heb je je videokaart drivers geupdate ?
Volgens mij wel, alleen om 1 of andere kansloze reden kan ik alleen drives via dell instaleren en niet gewoon downloaden vanaf nividia site. ik heb ook geen idee welke driver er nu is geinstaleerd.
majic schreef op donderdag 17 november 2011 @ 08:36:
[...]

Ik weet niet precies hoe warm hij wordt, maar hij wordt aardig warm, als ik HD videotje kijk word hij zo warm dat het niet echt heel lekker meer op je schoot ligt, niet dat m'n benen verbranden maar echt aangenaam is het niet(tijdens games staat hij natuurlijk op de tafel.)

En ik zou niet weten hij ik moet overclocken/underclocken :P zou het ook wel jammer vinden als ik m'n videokaart moet underclocken want dan ziet het spel er denk ik weer minder mooi uit, wat ik wel 1 van de plus punten vind van bf3

EDIT: Overigens heb ik 1 keer een melding gehad dat het geheugen van mijn video kaart vol was ofso :S geen idee hoe dat precies kan want elk ander spel dat ik speel/heb gespeeld had ik nooit problemen.

EDIT2: heeft het mischien iets te maken met het feit dat het een laptop is en grafische kaarten en zo dan anders zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 13:28 ]

Verwijderd

aha een laptop,zet er maar eens een degelijke laptop koeler onder,als je de laptop heel wilt houden lijtk me dat geen overbodige luxe.Door de grote warmteontwikkeling chrasst je lap[top gegarandeerd vast.In zo'n laptop gehuizing kan het simpelweg minder goed weg,de warmte

En 1 ding die Desktop vervangers zijn niet echt geschikt voor om op schoot te gebruiken,door de hoeveelheid warmte die zo'n laptop afgeeft.

En die melding dat de videokaart geheugen vol zit,je e zal denk ik ondertussen ook met alt tab naar de desktop switchen?Dan krijg ik namelijk die melding,Dat verbruikt te veel bronnen blijkbaar

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 13:39 ]

Verwijderd

Ah oke enig idee wat een goede is?

Overigens kreeg ik net weer die memory error, dit staat er.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/847/errorjk.png/

Driver probleem of lees ik het verkeerd?

Verwijderd

achteraf zie ik toch dat jij een ander probleem hebt,met die memory error.

hoeveel geheugen zit er op de kaart 512,1024 1548?

Verwijderd

Volgens mij iets van 1536 ofso waar kan ik dat precies zien?

Verwijderd

download GPU-Z maar en start dat programma maar op,die laat precies zien hoieveel ram je kaart heeft

• RHF
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 13:08

RHF

Specs zijn:

i7 2730qm @ 2.00 GHz
Nvidia 460GTXm
6gb werkgeheugen

Thanks
Ik ben al een ruime week "mijn freezes" aan het oplossen. Speel op GTX560Ti hawk i7 920@3200MHz en Win7 64 op ssd. Met beta versie geen problemen gehad enkel de bekende ingame bug(jes). Nu ben ik zo ver dat voor mij het instellen van PhysX op CPU i.p.v. auto select of GPU lijkt te helpen. Caspian border met 64 spelers blijft bij onze clanleden (10 man) vaak glitches geven. Voor de rest heb ik net voor het eerst sinds een week eindelijk 3 rounds achter elkaar kunnen spelen zonder freezes. Ik juig nog niet te hard maar heb hoop. Verder welke soundchip heb je onboard?

Ik had met afterburner mijn GPU load in de gaten gehouden tijdens het windowed gamen en merkte op dat als ik een freeze had mijn videokaart geheugen overschreden werd. Op med/high/ultra en auto, bleef dat gebeuren. Nu na instellen van PhysX op CPU kan ik meeste op Ultra (motion blur OFF) goed spelen op 27" 1920X1080.

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Na veel problemen met i3D op mijn 32 slots server heb ik dat nu ondervangen door de server elke ochtend een herstart te geven. Volgens i3D is het geheel aan DICE te wijten.

Echter nu wil ik mijn 16 slots op verzoek inrichten als flight school server maar de minimum playercount blijft op 8 staan. In het config file staat gewoon dit:

#Set the number of players needed to start a game (default: 8)
vars.roundStartPlayerCount 2

iemand een idee wat ik fout zou doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Jpjedi op 17-11-2011 14:34 ]

• N!ghty
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik heb altijd crashes op mijn computer, soms na 3 mappen, soms na 1, soms kan ik geen map uitspelen.

Soms krijg ik directX errors, of een notificatie dat het beeldstuurprogramma hersteld is, zie screenshots

Ik draaide eerst op drivers 11.10, teruggegaan naar 11.9 en nu op 11.11
Helaas blijf ik crashen :evil:

Om volledig te zijn:
Specs:
i5 2500K
Ati radeon 5870 Vapor-x
8gb ddr3 g'skill 1600 mhz
Creative soundblaster X-Fi
ASUS p8p67 B3 revision
windows 7
SSD m4crucial (staat bf3 op)

De cpu is overclocked, Heeft prime bijna een ganse dag doorstaan met goede temperaturen.
Eerst dacht ik dat het de cpu zou zijn, maar de errors komen van mijn videokaart voort, of is dit maar schijn ?:crazy:
(Ik krijg ook wel gewoon crashes zonder error)

Het rare is, ik heb ongeveer een week geleden een upgrade gedaan, van dual core naar quad core, met nieuw mobo en geheugen (rest is hetzelfde gebleven). Hiervoor had ik ook wel eens een crash, maar deze waren denk ik meer eigen aan bf3. het was zeer zeldzaam.

Als iemand kan helpen... Thx

Verwijderd

N!ghty schreef op donderdag 17 november 2011 @ 18:43:
Ik heb altijd crashes op mijn computer, soms na 3 mappen, soms na 1, soms kan ik geen map uitspelen.

Soms krijg ik directX errors, of een notificatie dat het beeldstuurprogramma hersteld is, zie screenshots

Ik draaide eerst op drivers 11.10, teruggegaan naar 11.9 en nu op 11.11
Helaas blijf ik crashen :evil:

Om volledig te zijn:
Specs:
i5 2500K
Ati radeon 5870 Vapor-x
8gb ddr3 g'skill 1600 mhz
Creative soundblaster X-Fi
ASUS p8p67 B3 revision
windows 7
SSD m4crucial (staat bf3 op)

De cpu is overclocked, Heeft prime bijna een ganse dag doorstaan met goede temperaturen.
Eerst dacht ik dat het de cpu zou zijn, maar de errors komen van mijn videokaart voort, of is dit maar schijn ?:crazy:
(Ik krijg ook wel gewoon crashes zonder error)

Het rare is, ik heb ongeveer een week geleden een upgrade gedaan, van dual core naar quad core, met nieuw mobo en geheugen (rest is hetzelfde gebleven). Hiervoor had ik ook wel eens een crash, maar deze waren denk ik meer eigen aan bf3. het was zeer zeldzaam.

Als iemand kan helpen... Thx
heb je de overclock wel eens eens verwidjert en op stock het spel gedraait?

• aliteDC
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:03
Heb laatste tijd enorm veel framedrops/stutter.

Speel op 1680x1050 alles op ultra en msaa uit. Haal ook dan rond de 40-50 FPS.

1055T op 3.6GHz
Single ASUS 69501GB
En de game staat op een Vertex 2 60Gb (tevens windows schijf)

Soms heb ik het helemaal niet en dan doet ie het wel eens om de 10 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

eindelijk pc gekocht

crasht het spel om de paar minuten

eerst normaal geinstallieerd,wilde het spel helemaal niet werken (app crash hele tijd) via regedit aangepast (tm verwijderd uit battlefield de naam).

Afijn game starte kon beetje single player spelen, na half uur crash.

Multiplayer max 3 minuten krijg ik appcrash (bf3.exe)

dit is mijn setup:

win7 32bit
i7 2600k
gigabyte 560TI
8gb ram
Drivers van nvidia van de site gepakt..
windows staat er net 4 dagen nieuw op...
niets is overgelocked of dergelijke.alles is standaard..

ligt het aan het spel of aan mijn systeem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat raar dat bf3 niet standaard direct goed wil instaleren...
Alles is wel up to date qua drivers,direct x ect?

ik zou eerst 64 bit windows instaleren,zodat je in ieder geval volop gebruik maakt van de 8gb ram,32 bit gebruikt maar tot 4gb.

is je 560ti al niet standaard
overclockt,?ik weet niet welk type je prcies hebt van gigabyte,maar 9 van de 10 , 560ti's zijn vaak al standaard hoger geclockt.Het zou kunnen helpen om via msi afterburner de kaart iets te schroeven.

wat voeding gebruik je?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2011 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igorvans
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 23:09
lf2 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 00:39:
eindelijk pc gekocht

eerst normaal geinstallieerd,wilde het spel helemaal niet werken (app crash hele tijd) via regedit aangepast (tm verwijderd uit battlefield de naam).

dit is mijn setup:

win7 32bit
i7 2600k
gigabyte 560TI
8gb ram

Heb daar zelf ook last van gehad. Na een bios update van de videokaart (gigabyte gtx560 ti oc ) geen problemen meer. Te vinden op de website van de fabrikant.

Weet niet meer waar ik de uitleg had gevonden ,hoe je de bios update uit moet voeren!
Maar er zijn meerdere die er last van hebben met deze kaart.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Ik heb een probleem met de PS3 versie van BF3. Ik kan het spel gewoon opstarten, maar zodra ik in het menu zit en het multiplayer gedeelte selecteer, wordt het scherm wazig en blijft het op dit scherm hangen. Waar die eigenlijk door zou moeten springen naar Quick Match, Server Browser etc.

Ik heb een filmpje gemaakt voor de duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:57
lf2 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 00:39:
eindelijk pc gekocht

dit is mijn setup:

win7 32bit
i7 2600k
gigabyte 560TI
8gb ram

Wat draait er naast BF3 nog op die pc?
Xfire?
Andere overbodige residente tooltjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 13:07
!! Belangrijk voor iedereen met GTX560Ti die last heeft van crashes naar de desktop !!

Ik heb eindelijk een oplossing gevonden, nadat ik steevast binnen een minuut uit iedere game werd getrapt naar mn desktop. Bios geflasht met bios van Gigabyte site en vervolgens heb ik in de laatste 6 uur dat ik het spel heb gespeeld slechts 1 crash gehad!
Hier is de link vanwaar ik de bios gedownload heb:
http://www.gigabyte.co.nz...t-page.aspx?pid=3707#bios
Ik kwam dit op het Nvidia forum tegen en had eindelijk een keer de mazzel dat de persoon die dit poste exact dezelfde kaart als mij heeft (Gigabyte 560Ti 900Mhz) en ik kon dus gewoon die link gebruiken. Ik weet niet of je dat ook kan doen als je een andere 560Ti hebt.

Voor mensen die huiverig zijn over Bios-flashen (was ik zelf eerst ook, iig nog nooit eerder gedaan), het kan allemaal gewoon in windows. De download is een zip bestand en na uitpakken moet je uit de home dir gewoon de file 'BIOS Auto Flash' aanklikken, waarna het programma alles zelf regelt en na afloop vraagt om opnieuw op te starten, et voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

Ik heb "helaas" verkeerde videokaart door gegeven ik heb een

GTX 580 van gigabyte, geen idee of die overgeclocked is ?

moederbord van gigabyte

ik ga windows 64bit probeen dan horen jullie verder van me.

ik heb helemaal niets op achtergrond draaien, alleen antivirus...dus ook geen xfire of wat dan ook...?

ik heb een logitech g35 headset en een logitech muis en toetsenbord alles laatste drivers...windows geupdate tot het niet meer kon...niets hielp...

maybe windows 64 bit dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
  • Laatst online: 11-09 09:14
Edit.

NVM je was me zelf voor:P

[ Voor 112% gewijzigd door sjepper op 19-11-2011 09:12 ]

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

aliteDC schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:02:
Heb laatste tijd enorm veel framedrops/stutter.

Speel op 1680x1050 alles op ultra en msaa uit. Haal ook dan rond de 40-50 FPS.

1055T op 3.6GHz
Single ASUS 69501GB
En de game staat op een Vertex 2 60Gb (tevens windows schijf)

Soms heb ik het helemaal niet en dan doet ie het wel eens om de 10 seconden.
Voor wat betreft de setup zou je er meer uit moeten halen (als je op medium draait dan).

Je hebt jouw processor flink hoger geklokt en waarschijnlijk jouw geheugen dus ook. Klok het geheugen en de processor eens lager? Ik heb de processor & geheugen @ stock draaien en op medium zit ik op 50 ~ 60 fps met een HD6870 (ook stock).

Als ik mijn geheugen op 1600 of hoger laat draaien dan krijg ik ook last van drops.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals velen heb ik problemen met laadtijden: heb in dit topic niks kunnen vinden, dus ik zal er maar eens over beginnen.
Mijn huidige setup is:
E8400
4GB DDR2 RAM
HD5770 1GB
RAID0

Toegegeven; het is geen monster setup, maar de game draait verder prima op medium/high. Voordat ik de game mag spelen, moet ik wel bijna 2 minuten wachten tot de game geladen is. En dit iedere keer als er een nieuwe map komt. Zodra dezelfde map opnieuw geladen wordt ben ik meestal nog net op tijd voor de countdown, dus dat is allemaal geen probleem.
Nu lees ik op verschillende plekken dat vooral 4GB een bottleneck zou zijn, wat ik ook best geloofde tot gisteren. Ik speelde samen met een vriend en hij lachte me iedere keer uit dat ik zo lang aan het laden was. Het verschil tussen onze setups is:
- Hij heeft een Q6600
- Hij heeft geen RAID0
- Hij heeft een HD4870 512MB

Qua CPU dus een voorsprong, maar verder wat slechter of vergelijkbaar. Vooral RAID0 zou uit moeten maken, maar dan positief voor mij. Hij laadt echter zo'n minuut sneller (we hebben het niet getimed). Dat kan toch niet puur de CPU zijn?
Wat ik ook tegen kom als oplossing is ATI Tray Tools installeren (en dan multithreading aanzetten). Geprobeerd, maar zolang ATT op mijn pc staat weigert BF3 te starten; al voor het laadscherm crasht de hele boel. Gooi ik ATT er weer af, werkt het allemaal prima.
Ik heb van de week nog de laatste drivers geïnstalleerd, dus dat kan het probleem ook niet zijn.

Heeft iemand nog ideeën wat het probleem kan zijn en hoe ik deze op los? Het is gewoon heel vervelend als ik een match in kom en de eerste flags zijn al gecaptured...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

Gisteren Windows 64 bit erop gezet...
Zelfde problemen.. Toen dacht ik aan GTA 4 die toen alleen werkte met Een memory boost programma...

Geprobeerd en het 2 uur gespeeld zonder problemen ?

De programma cleant memory als het boven 6gb komt, duidelijk een memory leak??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 13:07
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 12:59:
Nu lees ik op verschillende plekken dat vooral 4GB een bottleneck zou zijn, wat ik ook best geloofde tot gisteren. Ik speelde samen met een vriend en hij lachte me iedere keer uit dat ik zo lang aan het laden was.
Ik heb helaas geen oplossing voor je probleem, maar kan wel dit argument ontkrachten. Ik speel zelf ook met 4Gb DDR2 (op 800Mhz, verder nog Q6600+560Ti, zonder SSD of RAID) en herken je probleem totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Snorro schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 13:34:
[...]

Ik heb helaas geen oplossing voor je probleem, maar kan wel dit argument ontkrachten. Ik speel zelf ook met 4Gb DDR2 (op 800Mhz, verder nog Q6600+560Ti, zonder SSD of RAID) en herken je probleem totaal niet.
Ik speel op een E6600 en 4GB RAM en een 5770 met een SSD en daarbij heb ik geen problemen wat laadtijden betreft. Ik laad dankzij die SSD vaak als een van de eerste de nieuwe map. 4GB is echt het probleem niet, eerder je harde schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Great HooD schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:16:
Ik heb een probleem met de PS3 versie van BF3. Ik kan het spel gewoon opstarten, maar zodra ik in het menu zit en het multiplayer gedeelte selecteer, wordt het scherm wazig en blijft het op dit scherm hangen. Waar die eigenlijk door zou moeten springen naar Quick Match, Server Browser etc.

Ik heb een filmpje gemaakt voor de duidelijkheid.

[video]
Consoles zijn wel retetraag zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Laatst online: 20-05 21:10
... framedrops met alles low op een hd6870... nieuwste drivers en alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tk55 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 13:42:

Ik speel op een E6600 en 4GB RAM en een 5770 met een SSD en daarbij heb ik geen problemen wat laadtijden betreft. Ik laad dankzij die SSD vaak als een van de eerste de nieuwe map. 4GB is echt het probleem niet, eerder je harde schijven.
Dat HDDs veel uitmaken op laadtijden is natuurlijk logisch, maar dat RAID0 verliest van niet-RAID0 is dat totaal niet. Verder zijn het allemaal 7200rpm-schijven, dus redelijk vergelijkbaar lijkt me.

Hardware kunnen we dus wel uitsluiten lijkt me (?), dan zou ik het ook echt niet meer weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook last van framedrops.
Maar het licht blijkbaar aan de CPU want ik heb dit ingetypt:

RENDER.PERFOVERLAYVISIBLE 1

En daar blijkt dus dat de CPU boven de grafiek uitschiet boven de 100%.
Nou heb ik op advies HyperThreading uitgezet van mij i7 920 @3.3ghz
Maar het blijft zo met en zonder vsync. Punkbuster is upgedate...

Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/6558/35444718.png
Afbeeldingslocatie: http://img39.imageshack.us/img39/233/62299939.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:58
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 15:04:

Ik zie ook dat soort pieken als er een muurtje dichtbij wordt opgeblazen. Weinig aan te doen volgens mij.

Hij draait hier trouwens vloeiender met vsync aan, sli gtx260.

[ Voor 5% gewijzigd door haarbal op 19-11-2011 15:25 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, heb net BF3 geinstalleerd, heb last van extreme lag, ook met lagere instelling wordt het niet minder, COD MW loopt gewoon soepel bij mij.

Ik begrijp zelf erg weinig van hardware en het open zetten van ports, zou iemand me hiermee verder kunnen helpen?

Ik weet wel dat mijn PC het gewoon moet trekken!

ATI Radeon HD 5450

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2011 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 17:11:
Hallo, heb net BF3 geinstalleerd, heb last van extreme lag, ook met lagere instelling wordt het niet minder, COD MW loopt gewoon soepel bij mij.

Ik begrijp zelf erg weinig van hardware en het open zetten van ports, zou iemand me hiermee verder kunnen helpen?

ATI Radeon HD 5450
http://portforward.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Laatst online: 12-09 17:09
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 17:11:

ATI Radeon HD 5450
weet je zeker dat het netwerk lag is ?
post je specs eens en je instellingen van bf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja heb nog niet echt instellingen voor BF3 omdat het op alles rot loopt,
ATI Radeon HD 5450
En wat moet je van me ''specs'' weten, kan nergens een heel lijstje of iets vinden van me pc! haha sorry,

Processor: Intel(r) core(Tm) i3 CPU 550 @3.20GHz 3.20 Ghz
6GB RAM

MODEL: Inspiron 580

@trolloos, ik ben al meerdere keren op die site uitgekomen maar geen idee wat ik er mee moet. verder moet.

Zelf zegt bf ddat je videokaart hoger dan 3870 gewoon moet werken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2011 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
shaiwa887 schreef op zondag 13 november 2011 @ 10:09:
[...]

En als je met 1 HD6950 kaart speelt? Je voeding zou het moeten trekken maar je weet het nooit.
Misschien iets wat te warm word?
Heb crossfire uitgezet en tot nu toe geen freezes :D
Toch vaag dat de boel vastloopt met crossfire...

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:46
jasiccama schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 19:39:
[...]

Heb crossfire uitgezet en tot nu toe geen freezes :D
Toch vaag dat de boel vastloopt met crossfire...
heb je de optie om de pre rendered frames uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 18:43:
Nouja heb nog niet echt instellingen voor BF3 omdat het op alles rot loopt,
ATI Radeon HD 5450
En wat moet je van me ''specs'' weten, kan nergens een heel lijstje of iets vinden van me pc! haha sorry,

Processor: Intel(r) core(Tm) i3 CPU 550 @3.20GHz 3.20 Ghz
6GB RAM

MODEL: Inspiron 580

@trolloos, ik ben al meerdere keren op die site uitgekomen maar geen idee wat ik er mee moet. verder moet.

Zelf zegt bf ddat je videokaart hoger dan 3870 gewoon moet werken.
Probleem is echter dat een 5450 maar half zo snel is als een 3870.
De 3870 is het topmodel van de 3000 serie, de 5450 is het laagste model van de 5000 serie. (ik geloof dat er zelfs nog een 53xx is)

[ Voor 10% gewijzigd door unfor op 19-11-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Laatst online: 20-05 21:10
ik raak er nu echt geirriteerd van: join game, crashd 3x na een potje spelen crashed het spel weer, heb ik weer 3 crashes voordat ik kan spelen, wat kan ik doen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

megadoom schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 20:42:
ik raak er nu echt geirriteerd van: join game, crashd 3x na een potje spelen crashed het spel weer, heb ik weer 3 crashes voordat ik kan spelen, wat kan ik doen!!!
Ja, kut is dat. Ik moet elke game 2x joinen. De eerste keer crasht hij gegarandeerd, 2e keer gaat het wel goed.... Veruit de meest instabiele game die ik ooit heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unfor schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 20:34:
[...]

Probleem is echter dat een 5450 maar half zo snel is als een 3870.
De 3870 is het topmodel van de 3000 serie, de 5450 is het laagste model van de 5000 serie. (ik geloof dat er zelfs nog een 53xx is)
Oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
wat denk je zelf? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
SonyEricsson schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 19:43:
[...]

heb je de optie om de pre rendered frames uit te zetten?
Waar kan ik dit vinden?

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:15
Ik ben bang dat je videokaart gewoon te traag is. Om het speelbaar te krijgen zul je denk ik de resolutie van het spel moeten verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oplossing lijkt mij,nieuwe maar vooral snellere vdideokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kismodrx04
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-08 13:34
Hallo allemaal. Ik heb continu last van connection time out problemen. Soms kan ik meerdere levels spelen op 1 server, maar meestal val ik voor het einde uit. Ik heb het idee dat meer mensen hier last van hebben. Weet iemand de oplossing? Als er veel zijn met dit probleem kunnen we een poll maken, even de mensen van EA opschudden. Met battlefield bad company 2 had ik dit probleem ook regelmatig. verder met geen enkel ander online game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
Kismodrx04 schreef op zondag 20 november 2011 @ 20:30:
Hallo allemaal. Ik heb continu last van connection time out problemen. Soms kan ik meerdere levels spelen op 1 server, maar meestal val ik voor het einde uit. Ik heb het idee dat meer mensen hier last van hebben. Weet iemand de oplossing? Als er veel zijn met dit probleem kunnen we een poll maken, even de mensen van EA opschudden. Met battlefield bad company 2 had ik dit probleem ook regelmatig. verder met geen enkel ander online game.
wat heb je zelf al gedaan?
probleem is zo vaak voorbij gekomen en ook met de eventuele oplossingen.

post even wat je zelf al gedaan hebt en dan kunnen we kijken of je iets over het hoofd hebt gezien.
mocht je nog niets zelf hebben gedaan raad ik je aan op de officiele forum van bf3 te searchen, want daar staat het ook al een tig x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
bij mijn sli was dat in de config panel van nvidia
bij Ati waarschijnlijk bij de CCC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
SonyEricsson schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:56:
[...]

bij mijn sli was dat in de config panel van nvidia
bij Ati waarschijnlijk bij de CCC
Heb ook altijd SLI gedraaid, dus moet nu even wegwijs worden in CCC :)
Ik zal even op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog even terug te komen op mijn laadtijdproblemen:
Ik heb even gekeken of m'n HDD niet ontzettend gefragmenteerd was ofzo; zit op 0%, draait blijkbaar iedere week :+ Dat kan het dus óók niet zijn... Hopen dat de patch verbetering brengt, zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Even een tip upgrade je ati drivers niet naar 11.11. Hier door heb ik echt enorme FPS lag ingame gehad. Ben nu weer naar 11.9 en alles draait weer als een zonnetje :)

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kismodrx04 schreef op zondag 20 november 2011 @ 20:30:
UPnP uitzetten in windows,zou je kunnen proberen,dit heeft mij namelijk geholpen om dat probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:30:
Om nog even terug te komen op mijn laadtijdproblemen:
Ik heb even gekeken of m'n HDD niet ontzettend gefragmenteerd was ofzo; zit op 0%, draait blijkbaar iedere week :+ Dat kan het dus óók niet zijn... Hopen dat de patch verbetering brengt, zullen we maar zeggen.
oplossing is vind ik toch echt een SSD,ik heb met hdd ook lange laadtijden,terwil het een 7200 rpm wd black is,niet 1 van de langzaamste schijven.Of raid kan als je dat niet hebt ook nog uitkomst bieden.

met ssd heb ik bij mij no zo ongeveer 1/4 van de laadtijd als van de hdd.

HDD blijft het traagste onderdeel van een pc,nog steeds

edit:ik zie dat je al raid 0 draait,dat raid langzamer is als 1 schijf,dat hoort natuurlijk niet,maar ik blijf er wel bij dat een ssd de enige echt goede oplossing is om van het laadprobleem af te komen.

Wat je verder nog kan doen is natuurlijk andere drivers uitproberen,proberen
Wat zijn de prestaties in hdd benchmarks,klopt dat het een beetje,met wat het moet zijn?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat het met een SSD sneller dan met een HDD moet gaan snap ik. Maar ik geloof nooit dat al die mensen die vlaggen cappen voordat ik geladen ben allemaal een SSD hebben. Raid0 heb ik al, maar nog ben ik tergend langzaam.

En zoals ik al zei: iemand met zonder SSD of Raid laadt sneller dan ik.

EDIT: HDD benchmarks zal ik eens laten draaien, goede tip.
EDIT2: Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://img830.imageshack.us/img830/9428/21november20111536.png
Valt inderdaad een beetje tegen, als ik zo de snelheden van andere (nieuwe) schijven bekijk in de PW. Op dit gebied heb ik totaal geen ervaring, dus ik heb geen idee of er iets te tweaken valt waardoor het sneller zou kunnen gaan. Als iemand tips heeft hoor ik ze graag :)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 15:04:

[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is logisch. Vsync werkt alleen naar behoren als je constant minimaal 60fps haalt. Zit je daaronder dan kakt je FPS meestal ook nog eens met de helft in. Tripple Buffering kan dit soms wat verhelpen maar jouw fps lijkt dermate laag, ook zonder vsync, dat vsync sowieso waarschijnlijk geen reeele optie is.

Sowieso is vsync bij mijn weten eigenlijk alleen nuttig als je last van 'tearing' hebt.

Wat voor GPU('s) heb je eigenlijk?

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 21-11-2011 18:44 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:06:
Dat het met een SSD sneller dan met een HDD moet gaan snap ik. Maar ik geloof nooit dat al die mensen die vlaggen cappen voordat ik geladen ben allemaal een SSD hebben. Raid0 heb ik al, maar nog ben ik tergend langzaam.

En zoals ik al zei: iemand met zonder SSD of Raid laadt sneller dan ik.

EDIT: HDD benchmarks zal ik eens laten draaien, goede tip.
EDIT2: Resultaat:
[afbeelding]
Valt inderdaad een beetje tegen, als ik zo de snelheden van andere (nieuwe) schijven bekijk in de PW. Op dit gebied heb ik totaal geen ervaring, dus ik heb geen idee of er iets te tweaken valt waardoor het sneller zou kunnen gaan. Als iemand tips heeft hoor ik ze graag :)
Dat is net zo snel als een single hdd,dus niet vreemd dat geen verschil merkt.Ligt dus aan de hdd setup.
Welk mobo heb je en welke controller gebruik je?

Verder is de toegangstijd ook matig,dat helpt ook niet mee

edit,ik zie al een intel chip in ieder geval

En welke schijven heb je erin zitten????,ik zie 250 gb

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 19:08 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 31 Laatste

Let op:
De lag problemen die op het moment heersen kunnen veelal opgelost worden door handmatig je punkbuster te updaten met pbsetup. Kijk hiervoor op www.evenbalance.com.