• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
Afgelopen weken ben ik op vakantie geweest. Nadat ik vrijdagmiddag terug ben gekomen keek ik er naar uit om 's avonds even lekker op de bank te ploffen en een film te kijken.

Tot mijn verbazing was het beeld dat uit m'n beamer (Epson EH-TW3500) kwam heel dof en donker.
Mijn verwachting was dat mijn lamp er in korte tijd aan zou gaan. De film heb ik af kunnen kijken maar de volgende morgen toen ik de beamer aanzette klonk er een harde "plof". Er begon een rood lampje te knipperen en ik realiseerde me dat de lamp nu echt kapot was.

Na online gezocht te hebben heb ik deze lamp besteld en in overleg direct afgehaald. Helaas was de mogelijkheid er niet om de beamer mee te nemen en het daar ter plekke te testen.

Weer thuisgekomen direct de lamp vervangen en getest. Het vervangen was een fluitje van een cent maar het testen was minder leuk..

Op wit vlak, bijvoorbeeld een leeg .txt document op volledig scherm zit rechts bovenin een blauwe waas, alsof het lijkt dat er in de instellingen teveel blauw is ingesteld. Dit zelfde geld voor links onderin, alleen is het daar rood.
Het lijken vage, wazige circels te zijn.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Zelf heb ik gedacht aan stof maar ik kan niet verklaren waarom dat dit effect zou geven.

Kleine update.

Ik heb nog een aantal dingen geprobeerd.

- Filter nogmaals schoongemaakt.
- Behuizing lees geblazen met bus schone lucht.
- Lamp opnieuw geplaatst en gecontroleerd.
- Laptop (ipv HTPC) aangesloten met andere HDMI kabel op andere poort zonder tussenkomst van receiver.

Onderstaand een foto. (clickable)
Het is niet heel goed te zien maar rechts is dus blauwer, midden "wit" en links roder.

Afbeeldingslocatie: http://www.bargemanos.nl/beeld_klein.jpeg

[ Voor 16% gewijzigd door Bargemanos op 20-09-2011 19:29 ]

uhuuummm

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Oei. Ik vrees dat er mogelijk schade is aangericht op het LCD-deel als gevolg van de 'plof' (in feite een explosie met veel licht).

Als ik mij niet vergis, (ik heb het broertje van jouw beamer), geeft epson 2 jaar garantie op de beamer en 3 jaar op de lamp. Zo lang is dit model nog niet op de markt: Neem dus snel contact op met de support, want je hebt een goede kans, dat je een reparatie/vervanging aangeboden krijgt.

Zie ook http://content.epson.nl/f...1009_PP0940_lowres_01.pdf voor meer garantie-info ;)

Rustig aangeven, dat de lamp plofte, ledje knipperde, lamp vervangen, maar slecht beeld. Hoe zit het met de garantie? Meer hoef je niet te melden, tenzij ze daarom vragen.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 18:24
Misschien een originele Epson lamp proberen ipv een generieke 'compatible' lamp? Klinkt een beetje als goedkope inkt voor de printer, waarbij de kleuren net niet lekker zijn.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
Michael Knight schreef op woensdag 21 september 2011 @ 00:19:
Oei. Ik vrees dat er mogelijk schade is aangericht op het LCD-deel als gevolg van de 'plof' (in feite een explosie met veel licht).

Als ik mij niet vergis, (ik heb het broertje van jouw beamer), geeft epson 2 jaar garantie op de beamer en 3 jaar op de lamp. Zo lang is dit model nog niet op de markt: Neem dus snel contact op met de support, want je hebt een goede kans, dat je een reparatie/vervanging aangeboden krijgt.

Zie ook http://content.epson.nl/f...1009_PP0940_lowres_01.pdf voor meer garantie-info ;)

Rustig aangeven, dat de lamp plofte, ledje knipperde, lamp vervangen, maar slecht beeld. Hoe zit het met de garantie? Meer hoef je niet te melden, tenzij ze daarom vragen.
Zojuist met epson gebeld en het de garantie periodes die je noemt kloppen. In de PDF (die ik niet kon vinden :P ) staat het ook.
Alles valt nog binnen de garantie. Nadat ik mijn factuur heb opgestuurd word er een afspraak gemaakt en m'n beamer opgehaalt. Ik ben benieuwd hoelang ik geen films kan kijken :)

uhuuummm