[Apple ID] Ik ben gehackt, meerdere hier last van?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-08 14:26
Hallo,

ik kreeg tot mijn schrik de volgende email vanmiddag:
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/211qb9e.png

En nee, dit is niet mijn e-mail adres, zo te zien een Chineese ofzo.

Nu is het niet meer de vraag of ik gehackt ben : dat is wel duidelijk. Ik kan niet meer inloggen met mijn Apple ID, en er is een aankoop gedaan van 12 euro.

Mijn vraag is eigenlijk of meer mensen hier last van hebben, zodat ik niet de enige ben :)
Ik heb er nog wel een euro of 30 opstaan, heb laatst een Macbook gekocht
Heb trouwens al wel een formulier van Apple ingevuld voor ongeautoriseerde aankopen.

mvg,

Roel

[ Voor 7% gewijzigd door R0elr op 19-09-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Gaat die iForgot link van Apple wel echt naar Apple zelf? En niet bijvoorbeeld Appie.com ofzo? Want dit doet aardig aan als een spambericht, al helemaal als dat niet jouw mailadres is.

Hoe weet je dat er echt een aankoop is gedaan, als je niet in kan loggen?

[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 19-09-2011 14:43 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik wilde zeggen, is dit geen phising, gaan die links naar de vermelde URL's ook echt naar die URL's of naar 1 of andere vage site?

Hoe heb je die aanschaf van 12 euro kunnen bevestigen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 21:55

SilencerNL

No remorse

Daar dacht ik inderdaad ook gelijk aan.. Zo zien die phishing mails er vaak uit, net als die recente van World of Warcraft / Blizzard...

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
Beetje gek als het phishing zou zijn, kan namelijk ook niet meer inloggen op mijn Apple ID

EDIT: de e-mail komt trouwens van do_not_reply@apple.com

[ Voor 25% gewijzigd door R0elr op 19-09-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je apple ID is toch altijd je email adres? Ik heb ook zo'n mail gehad maar dat klopte gewoon. Heb namelijk een nieuwe iPad gekocht en die nog niet aan mijn ID gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
Ja klopt, maar bij deze klopt niet
1) ik heb nog nooit van die app gehoord
2) ik heb al een mailtje gehad voor mn iPad en Macbook. Ze zijn me bekend. Dat e-mail adres niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
R0elr schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:45:
Beetje gek als het phishing zou zijn, kan namelijk ook niet meer inloggen op mijn Apple ID

Ik heb een mail voor een app die ik heb gekocht en die komt van itunes.com, niet van apple.com.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
R0elr schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:45:

Zegt niets, post de volledige mail headers eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:48:
[...]

Ik heb een mail voor een app die ik heb gekocht en die komt van itunes.com, niet van apple.com.
Ik neem aan dat je Apple ID informatie gekoppeld is aan apple.com en niet iTunes. Dus opzich best logisch als het van de no-reply van apple komt.

Check anders even de officiele mailtjes die je hebt gehad over je apple id en in-app aankopen. Check daar het email adres van, zodat je weet of het een betrouwbare mail is

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb je hier iets aan, kan je eventueel de headers vergelijken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GG4Ek.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Je apple ID is normaal gesproken toch gelijk aan het mail adres wat je gebruikt?

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
Ja klopt maar dat is nu dus veranderd op een of andere manier.

Zoals eerder gezegd: ik kan niet meer in mn Apple ID komen, en weet voor 100% zeker dat ik alles goed invul. Ook iForgot weigert.

@tonks, thnx voor de header, waar krijg ik hem zo uitgebreid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R0elr schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:54:
Ja klopt maar dat is nu dus veranderd op een of andere manier.

Zoals eerder gezegd: ik kan niet meer in mn Apple ID komen, en weet voor 100% zeker dat ik alles goed invul. Ook iForgot weigert.
Maar ik denk dat als jij je Apple ID (email) wijzigt naar een ander Apple ID (email) dat je dan dit soort emails ook op het nieuwe adres krijgt (dat .cn adres in dit geval).

Weet niet of je apple mail gebruikt maar bij de instellingen staat 'Viewing' en dan bij 'Show header detail: All'

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
Ik hoop dat je begrijpt dat ik dat adres nog nooit heb gezien en ook niet beheer. Ik kan er nergens meer bijkomen, zelfs password recette lukt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Ik zou in ieder geval even contact opnemen met Apple http://www.apple.com/nl/support/contact/ Ik zie zo niet of ze hier een nummer voor hebben maar ik zou gewoon het 1ste nummer bellen, daar kunnen ze je vast wel verder helpen.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het wel even voor je testen, ik heb mijn 'probleem' nog niet opgelost dus als ik nu een app download op mijn iPad dan krijg ik ook zo'n mail. Heb mijn Apple ID inmiddels veranderd naar een ander adres dus ik ga kijken of ik de melding op het nieuwe of op het oude adres ontvang.

/Edit.

Ik ontvang de mail deze keer niet. Maar toen ik mijn Apple ID (en dus email) wijzigde kreeg ik wel op beide adressen een bevestiging. plus dat ik op het nieuwe adres nogmaals mijn wachtwoord moest opgeven. Dus het lijkt wel op een phishing mail.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Tenzij de mail account vs TS toevallig hetzelfde wachtwoord heeft gehad, dan kan het net zo goed zijn dat de chinees (.cn) de bevestigings mailtjes heeft verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
Jullie begrijpen me denk ik niet. Het kan geen phishing mail zijn omdat ik niet meer bij m'n Apple ID kan, ik heb nergens ingelogd vanuit die mail en voor de rest lijkt alles te kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bel gewoon naar Apple, denk dat die je beter kunnen helpen dan ons..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R0elr schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:20:
Jullie begrijpen me denk ik niet. Het kan geen phishing mail zijn omdat ik niet meer bij m'n Apple ID kan, ik heb nergens ingelogd vanuit die mail en voor de rest lijkt alles te kloppen
Misschien is het toeval dat je niet meer bij je Apple ID kan. Als iemand zijn Apple ID veranderd dan krijgt hij geen mail meer op zijn oude adres.. die mail die jij gehad hebt hoor je dus ook niet te krijgen volgens mij.

Heb jij een creditcard gekoppeld aan je apple ID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
Nee maar wel 30 euro tegoed, althans, dat had ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Dit is (of soortgelijk) al eerder door iemand gepost, paar weken terug:
[iTunes] Onterechte afrekeningen

Overigens, moest ik een week terug mijn wachtwoord veranderen van mijn account. Zou zo maar kunnen dat accounts gehackz0rd zijn..

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

Ik heb gister ook zo'n zelfde mail ontvangen van apple.
Dit omdat ik met mijn "nieuwe" Ipad Buienradar gedownload had terwijl apparaat onbekend was.
Had de Ipad nog niet aan Itunes gehangen daarom was deze bij Apple onbekend.

Enig verschil is dat in deze mail WEL mijn eigen email adres genoemd werd.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
@TS: kun je eens de volledige mailheaders van het e-mailbericht posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takenzo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:43
Ik heb dit ook gehad en het is opgelost via de itunes support. Zij hadden mijn account geblokkeerd en via persoonlijk mailcontact met een medewerker hebben ze mijn account weer geactiveerd met een nieuw wachtwoord (na het stellen van een paar persoonlijke vragen). Ook heb ik mijn geld teruggekregen. Ik zou daarom ook aanraden om niet in paniek te raken maar contact opnemen met iTunes support, die zorgen ervoor dat het goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je deze gemaild? heb gebeld maar ik moet mailen of per post.
Heb vannacht 10 mails van click and buy, gaat om honderden euro's.

heb het 18.. rek nummer van click and buy laten blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 21:49
Pff wat een gedoe allemaal. Ik lees op iPhoneclub ook genoeg berichten van mensen waarvan hun Apple-ID / iTunes Store account gehackt is.
Ik heb voor de zekerheid maar de koppeling met Click&Buy opgeheven, want ik gebruik die toch niet eens momenteel (had wat iTunes tegoed voor verjaardag gekregen) Ik las op iPc nl. veel ellende over de (on)bereikbaarheid en hulpvaardigheid van Click&Buy. De helpdesk / support van iTunes Store lees ik alleen maar goede ervaringen over, daar niet van.

Ik heb inmiddels ook een CreditCard, misschien koppel ik die later wel. Daarvan weet ik (heb eens zoiets meegemaakt) dat ze en goed bereikbaar zijn, en kosten vergoeden die je zelf niet gemaakt hebt, in geval van misbruik.

Een paar keer 0,79 euro of 2,39 afschrijven / betalen 'voelt' toch minder als een uitgave, dan telkens een iTunes gift card kopen van 25 euro.

[ Voor 9% gewijzigd door autoreverse op 08-10-2011 15:24 ]

Pagina: 1