Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-11 12:12
Hallo mede-tweakers,

ik ben nog vrij nieuw op het gebied van rooten etc, voorheen nooit een echt krachtige telefoon gehad. Nu sinds kort een Desire in bezit. Inmiddels is het apparaat gemod en heb ik al wat gespeeld met verschillende roms.

Mijn vraag is de volgende, ik heb de Cool3D sense 3.5 mod geprobeerd maar daar werkt o.a. video-opname niet. Is het mogelijk om de sense 3.x interface ook los te installeren? Ik heb al wat rond gegoogled maar ik wordt toch overal verwezen naar die Cool3D mod.

Iemand een oplossing, of een verwijzing naar een relavant draadje?

En misschien handig om gelijk te vragen, een linkje naar een schone htc desire rom, eentje die is ontdaan van bloatware zogezegd.

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:46

Hupske

AFCA

[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3 Volgens mij weten ze in dit topic er ook veel van.

Voor de rest heb je XDA al helemaal door gespit? Voor een schone Desire rom.

[ Voor 7% gewijzigd door Hupske op 18-09-2011 20:53 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-11 22:19
Deze vraag hoort in het [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3 topic.

Sense is helemaal in Android geintegereerd door HTC, dus het is niet mogelijk om deze los te upgraden of te verwijderen. Een andere ROM installeren is echt de enige mogelijkheid.

Zelf gebruik ik AceSMod 007. Deze heeft Sense 3.0 en werkt vrij goed (alles doet het), alleen heb ik af en toe nog last van spontane crashes.
Als kale ROM is volgens mij Cyanogenmod het meest populair.

• MicGlou
Ahh, okay. Bedankt voor de tips.... wel een beetje stom dat ik het rooten en custom rom topic over het hoofd heb gezien 8)7 Ik zal daar verder gaan met eventuele vragen.

Overigens heb ik cyanogen7 al geinstalleerd gehad, het werkte prima en vlot maar de look&feel is niet helemaal mijn ding. Ik ben toch wel heel erg gewend aan de interface van HTC, dat hebben ze imao goed voor elkaar, vandaar dat ik graag een schone htc gingerbread rom zou hebben... Ik heb al diverse android forums afgesnuffeld voor een schone htc gingerbread rom (o.a. xda, androidworld), , maar ik kom niet verder dan verwijzingen naar de stock rom van htc zelf met de uitleg erbij om zelf de niet gewenste .apk's eruit te halen... en dat had ik nou graag door iemand zien gebeuren die er meer verstand van heeft. Niet dat het verwijderen van apps zo ingewikkeld is, simpelweg zip openen en verwijderen... maar welke wel en welke niet? :)

Een goede sense 3.5 rom is in principe in eerste instantie alleen om er eens mee rond te spelen, helaas valt de Cool3D rom dus af vanwege het niet werken van de camera.

[ Voor 26% gewijzigd door MicGlou op 19-09-2011 04:24 ]

• MicGlou
- (moet ik ook maar niet zo laat/vroeg op tweakers zitten, dat was de verkeerde plek)

[ Voor 106% gewijzigd door MicGlou op 19-09-2011 04:51 ]