Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Hoihoi,
Ik ben dus op zoek naar een tuner of een receiver. Dit om minder gedoe te hebben als ik eens radio wil luisteren. Dit zal ik eerst even uitleggen door mijn huidige situatie weer te geven:
- Stereotoren met ingebouwde versterker, hierop zitten mijn boxen en loopt er een kabel richting een 4 poorts audio switch. Vanuit deze audio switch lopen er kabels naar mijn PS3, PC, en CD speler. Zo kan ik dus met 1 druk op de knop het geluid uit mijn PS3 weergeven over mijn boxen, maar ook dat van mijn CD speler.
Maar omdat mijn versterker ingebouwd zit moet ik daarnaartoe met een druk op de knop op mijn stereotoren, daarna kan ik weer wel naar tuner maar moet ik eerst weer naar die toren toelopen om tuner weer in te klikken. Zeker als je radio wilt luisteren maar soms eens geluid wilt bij een youtube videotje is dit onnoemelijk irritant.
Vandaar dat ik hier toen het advies heb gehad om een tuner aan te schaffen of een receiver. Maar hier ben ik nu al een dag of 2 naar aan het zoeken maar ik kan maar geen betaalbare vinden, ze liggen allemaal ruim boven de 200 euro! Wat ik eigenlijk wel belachelijk duur vind...
Nu de vragen uit het 'AUD Beleid topic':
- Budget ~€100 euro lijkt me een redelijke prijs
- Voorkeuren of eigenlijk eisen:
- Zwart
- Als maximale hoogte wil ik 15-20cm aanhouden. Liefst niet veel hoger. Verdere grootte doet me vrij weinig.
- Zelf al ondernomen: V&A afgestruind, pricewatch afgestruind maar alles waar ik op uitkom is meer dna het dubbele van mijn budget..

Is wat ik wil dus ook mogelijk voor een iets mindere portemonnee?
Tevens heb ik begrepen dat het verschil tussen een receiver en een tuner zou zijn dat ik bij de eerstgenoemde geen switch meer nodig had. Mocht dat zo zijn is het wel een must dat er een 3.5mm ingang zit in de receiver. Anders laat ik de switch lekker staan.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tweedehands gaan zoeken op marktplaats of diverse audio fora. Met jou budget zal je geen nieuwe reciever kopen die aan al je eisen voldoet. Ik heb echter zelf een paar jaar terug voor 100 euro een prima 5.1 versterker op de kop getikt (Marantz SR4300) die aan al jou eisen zal voldoen. Zelf heb ik hem op htforum.nl gescoord.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:58

mr.paaJ

generatie cmd+z

Internetradio?

In een receiver zit vaak ook een radio ingebouwd. Plus remote en veel ingangen, dan kan je eigenlijk je hele minitoren vervangen en de speakers hergebruiken.

[ Voor 82% gewijzigd door mr.paaJ op 18-09-2011 14:55 . Reden: rare android ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Als ik via internet naar de radio ga luisteren valt de radio vaak still en word de rest van mn internet ook nog langzamer als ik tegelijk ook nog wil downloaden. Dit heb ik een paar weken geprobeerd maar bevalt me eigenlijk totaal niet.
@tsurany. Ik zal eens kijken naar die marantz. Dat is dan een receiver begrijp ik uit jouw woorden. Maar hoe zit het met tuners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:26
Volgens mij haal je wat dingen door elkaar. Maar als ik het goed begrijp heb je ergens een oude versterker, een audioswitch in de buurt van je zitplek en op die switch de nodige apparaten. Zodat je vanaf je zitplek kunt schakelen tussen die apparaten (cd, ps3, pc). Behalve schakelen naar de radio want dat moet nu op de versterker?

In dat geval kun je inderdaad een oude tuner halen voor bijna niks op marktplaats en die aansluiten op de switch. Of een oude a/v receiver met afstandsbediening zodat je alles daar op kunt aansluiten. In dat laatste geval kun je ook langzaam maar zeker uitbreiden naar surround en heb je meer instelmogelijkheden dan je nu hebt.
Een losse nieuwe tuner heeft geen zin, de markt daarvoor is zo klein dat die dingen gewoon te duur zijn.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Een tuner is eigenlijk alleen een losse radio ontvanger. Zonder eigen versterker dus.
Een receiver is een versterker met ingebouwde tuner.

Als je geen (hdmi) video wil doorschakelen kan je met elke marktplaats receiver uit de voeten.
Deze bijv. http://link.marktplaats.nl/484812774

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Maar komt die receiver dan ook weer op mijn switch of gaat mijn switch dan weg?
@shittyoldman, Je begrijpt me goed inderdaad.
Maar wat bedoel je precies met a/v receiver? Uitbreidmogelijkheden wil ik het liefste eigenlijk ook zoveel mogelijk, dit is altijd handig en dan zit je niet als ik over een tijdje iets extra's wil dat het weer niet gaat vanwege de aansluitingen.
Vertel hier eens wat meer over please? (liefste ook de prijzen voor een redelijke ^^)
Vergeten in de beginpost te vermelden btw, mijn boxen zijn de AK 141 set. (dit zijn 2 stuks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een reciever is een versterker met ingebouwde tuner. Een versterker heeft vrijwel altijd de mogelijkheden om meerdere apparaten aan te sluiten op de verschillende input mogelijkheden en dan tussen deze input mogelijkheden te switchen.
Je hebt dan dus geen switch en aparte versterker nodig, je sluit je speakers op de reciever aan en alle input apparaten ook en met de afstandsbediening wissel je van input.

Die teacher noemt is een prima voorbeeld van zo'n reciever. Vraag is hoeveel uitbreidingsmogelijkheden je wilt. Wil je later via HDMI apparaten aan kunnen sluiten? Dan gaat de prijs omhoog. Wil je veel apparaten aan kunnen sluiten? Gaat de prijs omhoog.

[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 18-09-2011 15:04 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Een "moderne" receiver heeft meerdere ingangen voor ps3, cd, dvd, etc. Dus die switch kan ook weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Dus na de aanschaf van de receiver kan mijn stereotoren weg(cd is los van die set) en de switch kan de kast in(altijd makkelijk)
En hoe zit het met zoon a/v receiver? waar Shittyoldman het over had? Werkt dat in principe hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een A/V reciever is een audio/video reciever, ook de mogelijkheid om video te verwerken dus. Alleen in jou prijsklasse zullen ze niet met HD video overweg kunnen dus niet echt interessant tenzij je nog een CRT TV hebt die geen HD formaat aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
http://audio-tv-foto.mark...lips-fr-975-receiver.html?
Zou dat kunnen zijn wat ik zoek? is enkelt 6.3mm jack maar die tussenstukjes hebben ze vast voor een paar centen te koop bij de MM of iets dergelijks.

EDITJE:
Mocht nou over een lange tijd blijken dat er toch te weinig input mogelijkheden zijn kan ik toch simpel op 1 van de inputs die switch hangen en dan heb ik weer 4 extra inputs?

[ Voor 27% gewijzigd door Dennis1812 op 18-09-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:56
En wil je nu een A/V receiver die wél met Full HD video over weg kan, dan zit je voor de goedkoopste versterkers nieuw toch zo rond de 150-200 euro, bijvoorbeeld:

pricewatch: Yamaha RX-V367 (Zwart)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
die advertentie die ik daarnet poste nog verder uitgebreid door zitten lezen maar er staat bij:
Golfbereiken : MG 525 - 1607 kHz
: LG 148,5 - 284 kHz
: FM 87,5 - 108,0 MHz
Kan ik dus geen 88,4 ontvangen ermee? (Slam FM)? MAar zou hij verder wel alles doen wat ik ervan verlang?

@steeph, dat word me toch eigenlijk te veel om mijn luiheidsprobleempje op te lossen XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Euh 88.4 zit toch tussen 87.5 en 108.0?

En aan de ene kant piep je over uitbreidingsmogelijkheden maar aan de andere kant mag het weer niet veel kosten, je kan niet beiden krijgen. Die Yamaha zou een prima apparaat zijn niet alleen om je luiheid te overkomen maar ook om een stukje gemak en een stukje kwaliteit te krijgen.

[ Voor 78% gewijzigd door Tsurany op 18-09-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Tsurany schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:14:
Euh 88.4 zit toch tussen 87.5 en 108.0?

En aan de ene kant piep je over uitbreidingsmogelijkheden maar aan de andere kant mag het weer niet veel kosten, je kan niet beiden krijgen. Die Yamaha zou een prima apparaat zijn niet alleen om je luiheid te overkomen maar ook om een stukje gemak en een stukje kwaliteit te krijgen.
Precies om die reden. Je kiest nu voor een goedkopere oplossing, terwijl je -mijns inziens- beter kan gaan voor één goede oplossing dan aan blijven rommelen.

Slam FM kan je idd wel blijven ontvangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Steephh op 18-09-2011 15:18 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
oh woops sorry, (tis zondag he),, voel me nu eigenlijk wel enorm dom Xd

Ik snap gerust dat die Yamaha een mooi apparaat is maar dan zit ik wel aan de 180 euro, op marktplaats zie ik een goedkoper iets waarvan ik vraag of dat ook alles zou doen wat ik ervan zou verlangen, maar dan voor 50 euro (exclusief verzendkosten he)
Ik woon nog lang niet op mezelf (word in december 16) en ik heb op mijn slaapkamer ook geen volledig grote surround sets en weet ik t wat nodig natuurlijk.

Want ik neem aan dat als ik over een jaar of 10 dan voor een echte surroundset wil gaan dat er dan weer nieuwe ingangen en weer nieuwe standaarden en betere dingen zijn en noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Als ik het in verhouding bekijk dan zou ik 50 euro voor een 'luiheids' probleem wat veel vinden. Het voordeel van bijvoorbeeld die Yamaha A/V receiver is dat je alles in één hebt, je hoeft dus ook maar één plaats te switchen en niet op je TV én op die audio switch. Los daarvan heb je voor de komende jaren in ieder geval voldoende uitbreidingsmogelijkheden mocht je ooit nog plannen hebben om anders speakers oid aan te sluiten.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Maar op die Yamaha gaat dan ook mijn ps3 etc? Omdat het ook video kan switchen en HDMI heeft ga ik hier vanuit.
Maar jullie raden die Philips van marktplaats af dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Die Philips raden we niet echt af, we proberen je vooral in te laten zien dat er ook méér mogelijk is, de keuze is natuurlijk uiteindelijk aan jou.

Er zitten 4 HDMI IN aansluitingen en 1 HDMI OUT op die Yamaha receiver. Je kan dus inderdaad je PS3 daarop aansluiten. Als je overigens de precieze specificaties wilt zien, als je doorklikt bij de Pricewatch kom je hier uit: http://nl.yamaha.com/nl/p...eceivers-amps/rx-v367__g/

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Dit 'vragenlijstje' had ik opgemaakt naar aanleiding van de specs op tweakers. Ik zal deze nu ook naar aanleiding van de andere specspagina proberen te beantwoorden:
Op die yamaha kan ik daar mijn huidige boxen wel op aansluiten? Ik zie bij audio uit enkelt staat: 2x 2.0 tulp analoog. Maar ik heb nog die ouderwetse aansluiting van een rode en een zwarte draad.
En waar dient die extra 'standaard' voor die op de foto staat op de pricewatch? Bij specs zie ik deze ook nergens genoemd.
Op de foto zie ik enkelt staat:
BD/DVD - TV - CD - radio.
Dan komt dus het geluid van mijn TV uit mijn boxen, dat van mijn CD speler dat van de radio(deze zit in die receiver ingebouwd kan ik aanemen) en dat van een DVD speler.
Maar hoe zit het dan met mijn PC en PS3?

Blijkbaar zijn er meerdere inputs mogelijk maar hebben ze de meestgebruikte gewoon nog een extra knopje gegeven, ik zie aardig wat inputs op een foto van de achterkant wat altijd leuk is uiteraard. Als ik het goed zie heb ik net als op mijn huidige switch 4 maal een tulp ingang en daarnaast nog allerlei opties voor video.
Tevens is het mogelijk om meer dan 2 boxen aan te sluiten wel 5 stuks + een subwoofertje. Wat mooi is aangezien ik al 4 boxen heb liggen maar 2 stuks ongebruikt zijn wegens te weinig aansluitingen.
Maar in principe heb ik met dit ding nog maar 1 kabel naar mijn TV lopen en dat is de HDMI kabel? (afgezien van mijn PS2 en gamecube dan)
Klopt dit zo ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
denikids schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:32:
Dit 'vragenlijstje' had ik opgemaakt naar aanleiding van de specs op tweakers. Ik zal deze nu ook naar aanleiding van de andere specspagina proberen te beantwoorden:
Op die yamaha kan ik daar mijn huidige boxen wel op aansluiten? Ik zie bij audio uit enkelt staat: 2x 2.0 tulp analoog. Maar ik heb nog die ouderwetse aansluiting van een rode en een zwarte draad.
Kijk eens op de foto aan de achterkant! Daar zie je twee grote draaiaansluitingen. Daar moeten je speakers op worden aangesloten. Daarnaast zie je nog een aantal van die drukaansluitingen waar je later eventueel 'surroundspeakers' op kan aansluiten.
En waar dient die extra 'standaard' voor die op de foto staat op de pricewatch? Bij specs zie ik deze ook nergens genoemd.
Als ik me niet vergis is dat een microfoon waarmee je automatisch het geluid kan afstellen in de ruimte waar je zit. Don't blame me if I'm wrong, maar iets dergelijks zit ook op mijn Onkyo versterker, heb het alleen nog niet gebruikt.. :P
Op de foto zie ik enkelt staat:
BD/DVD - TV - CD - radio.
Dan komt dus het geluid van mijn TV uit mijn boxen, dat van mijn CD speler dat van de radio(deze zit in die receiver ingebouwd kan ik aanemen) en dat van een DVD speler.
Maar hoe zit het dan met mijn PC en PS3?
Je kan gewoon switchen tussen HDMI bronnen, daarvoor kan je met die 'Input' knoppen wisselen tussen de verschillende bronnen (PC/PS3/DVD/CD/etc). Op de afstandbediening zitten er zelfs verschillende buttons voor op.
Blijkbaar zijn er meerdere inputs mogelijk maar hebben ze de meestgebruikte gewoon nog een extra knopje gegeven, ik zie aardig wat inputs op een foto van de achterkant wat altijd leuk is uiteraard. Als ik het goed zie heb ik net als op mijn huidige switch 4 maal een tulp ingang en daarnaast nog allerlei opties voor video.
Tevens is het mogelijk om meer dan 2 boxen aan te sluiten wel 5 stuks + een subwoofertje. Wat mooi is aangezien ik al 4 boxen heb liggen maar 2 stuks ongebruikt zijn wegens te weinig aansluitingen.
Maar in principe heb ik met dit ding nog maar 1 kabel naar mijn TV lopen en dat is de HDMI kabel? (afgezien van mijn PS2 en gamecube dan)
Klopt dit zo ongeveer?
Dat klopt! Maar als ik me niet vergis kan je zelfs die aansluiten (via Component video bv.).

Mocht je nu nog specifiek wat vragen hebben, je kan ze eventueel ook zelf opzoeken in de 'Owners Manual' op de Yamaha site.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Aha, het begint me al wat duidelijker te worden.
En dan ben ik voor een euro of 200 klaar (komen nog tulp verlengkabels bij(deze lijken me goedkoper dan 2 hdmi kabels a 5m p/s) en komt dna ook nog 1 extra hdmi kabel bij. Overige kabels die ik nodig heb kon ik zo snel nog niet verzinnen.
Maar de levensduur van dit product mag ik toch wel op ruim 10 jaar hopen?
En de afstandsbediening ga ik denk ik niet gebruiken, hebben zoon logitech harmony ding liggen (ongebruikt) en dan zijn er gelijk wat afstandsbedieningen minder op mijn kamer.

Is er toevallig iets van bekend dat dit product over een paar maanden niet meer te krijgen is? Omdat ik natuurlijk op de helft gehoopt had heb ik dit budget niet meteen bij de hand, maar ik ben toch jarig in december en heb het tegen die tijd wel helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Als hij over een paar maanden niet meer te krijgen is, is er altijd een opvolger die exact hetzelfde doet.
Maar... wil je nu HD video schakelen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
teacher schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:45:
Als hij over een paar maanden niet meer te krijgen is, is er altijd een opvolger die exact hetzelfde doet.
Maar... wil je nu HD video schakelen of niet?
Dat. En: als de kabels wat korter mogen zijn (probeer alle apparatuur zo dicht mogelijk bij elkaar te plaatsen), dan zou je de HDMI + tulp kabels ook gewoon kunnen halen bij de Action oid.. Daar ben je daarvoor zo klaar).

10 jaar gegarandeerd heb je natuurlijk niet, maar dat is met alles. Ongetwijfeld gaat hij zo lang mee, maar dikke kans dat je over 3-4-5-6 jaar weer iets anders wilt.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Teacher, wat mij betreft niet perse, zoals ik nu op mijn playstation speel werkt hij ook. Via de playstation kijk ik ook blurays dus aparte bluray speler heb ik niet. DVDs kijken gaat perfect via mijn PS2 En als ik te weinig video input mogelijkheden heb kan ik daar altijd een switch ala 2 tientjes tussen hangen.
Maar als iedereen het hier erover eens is dat die yamaha een veel betere keuze is is het uiteraard vrij logisch dat ik daarvoor ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Beiden zijn in principe wel een goede keus, afhankelijk van wat je in de toekomst wilt. Maar aangezien je tevreden bent met je set behalve dat je steeds moet opstaan, vind ik het >persoonlijk< wel zonde om puur daarvoor een andere receiver te kopen. Vandaar mijn idee dat je beter voor een receiver kan gaan die wat meer mogelijkheden biedt waardoor je er meteen één geheel van maakt.

Overigens, zit er geen afstandsbediening bij je huidige setje? Of, als die er ooit bij zat, kan je je Harmony daar niet voor programmeren?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Er zit een afstandsbediening bij alleen de ontvanger daarvoor op de radio zelf werkt niet meer op 1 of andere manier.
Maar stel nu dat ik over 10-15 jaar als ik op me zelf(of hopelijk met een leuke vriendin) een mooi surround setje wil gaan kope, daar is deze Yamaha geschikt voor zijn we ondertussen uit.
Maar is het dan niet slimmer om nu voor die Philips te gaan van 5 tientjes + de kabels dus zeg 70 euro en tegen de tijd dat ik voor een echte set ga ook een receiver halen die gebruikt maakt van de technologieën op dat moment?
Of zou er over 10-15 jaar nog steeds met Tulp en HDMI gewerkt worden en heb ik geen problemen met zeg het aansluiten van een grotere tv in die tijd, nieuwere boxen en een PS4?
Mochten jullie denken(niemand kan in de toekomst kijken natuurlijk) dat ik daar geen enkel compatibiliteitsprobleem mee zal gaan kijken valt mijn keuze denk ik richting de Yamaha, zijn er over 10-15 jaar wel overal nieuwe standaarden voor pak ik nu uiteraard de goedkopere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:29

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

10 jaar is erg erg lang voor 'moderne' A/V apparatuur. Het apparaat zal het vast nog doen, maar zal dan niet de nieuwste geluidsformaten en videoformaten.
Misschien is het ook wel verstandig als je zelf wat vooronderzoek doet ;)

Elke paar jaar komen er wel weer 'nieuwe' standaarden en formaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Hmm k.
Blijft toch een lastige keuze, de Philips of de Yamaha.
In principe doen ze allebij wat ik ervan verlang alleen doet de Yamaha nog meer wat voor later misschien weer handig kan zijn.
Zit er verder in radiokwaliteit nog verschil eigenlijk? OF speelt dat geen rol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Ik snap niet dat je van 10-15 jaar uit gaat.. Dat betekend dat je pas op je 26 - 31e een nieuwe set wilt gaan halen? Ik kan me dus echt niet voorstellen dat jij het zo lang uit houdt met een dergelijk setje. En geloof me, als je een leuk bijbaantje hebt heb je al heel wat meer te besteden en al helemaal over een jaar of twee. En als jij het over een PS4 hebt, die zal er vast wel wat eerder zijn dan pas over 10-15 jaar.

Overigens, wat stel jij je voor bij een échte set? :P Daar ben ik wel benieuwd naar.

En wat priyanhta zegt, er komen elk jaar weer nieuwe standaarden en formaten, dat sowieso, dus ga alsjeblieft niet uit van een levensduur van 10-15 jaar. Dat is absoluut niet realistisch.

Ik snap overigens ook niet hoe je aan 70 euro voor kabels komt. Waarom moeten die 5 meter zijn?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Ik ben uitgegaan van 20 euro voor alle kabels om het ruim te nemen als je goed kijkt.
Tevens bij een echte set stel ik me zoeits voor zoals de meeste hebben bij het post de fotos van je home cinema set.
Zoon grote dikke tv en surround geluid met van die epic grote speakers waar men duizenden euros in pompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Neem maar gewoon dat ding van marktplaats van 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Tevens waarom zou iets geen 10 jaar mee kunnen gaan? Die stereotoren met die boxen die ik op dit moment nog gebruik gaan al een stuk langer mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Steephh schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:51:
Ik snap niet dat je van 10-15 jaar uit gaat.. Dat betekend dat je pas op je 26 - 31e een nieuwe set wilt gaan halen? Ik kan me dus echt niet voorstellen dat jij het zo lang uit houdt met een dergelijk setje. En geloof me, als je een leuk bijbaantje hebt heb je al heel wat meer te besteden en al helemaal over een jaar of twee. En als jij het over een PS4 hebt, die zal er vast wel wat eerder zijn dan pas over 10-15 jaar.

Overigens, wat stel jij je voor bij een échte set? :P Daar ben ik wel benieuwd naar.

En wat priyanhta zegt, er komen elk jaar weer nieuwe standaarden en formaten, dat sowieso, dus ga alsjeblieft niet uit van een levensduur van 10-15 jaar. Dat is absoluut niet realistisch.

Ik snap overigens ook niet hoe je aan 70 euro voor kabels komt. Waarom moeten die 5 meter zijn?
En natuurlijk blijft het waarschijnlijk wel mogelijk om je setje gewoon met 2x tulp in stereo aan te blijven sluiten, maar je moet een beetje denken wat je in de nabije toekomst wilt..

[ Voor 67% gewijzigd door Steephh op 18-09-2011 17:06 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Dan denk ik, ookal lijkt die Yamaha receiver me helemaal te gek toch dat het de philips zal worden, die Yamaha heeft op dit moment denk ik gewoon nog teveel opties die ik nog niet kan benutten. Tevens zal surround nog even duren. Dit lijkt me niet echt geslaagd op een slaapkamer eigenlijk...
Ik denk ter nog even goed over na want eigenlijk is die Yamaha ook wel heel erg mooi...
Iemand nog andere dingen waarmee ik rekening mee moet houden of tips welke vande twee? Of is het meeste zo ongeveer wel gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Een tip, laat de keuze niet van ons afhangen, maar maak voor jezelf een overzichtje van wat de voor- en nadelen zijn van beide receivers.. Bekijk de specificaties allebei eens goed.

Iets in deze trant:

Philips:
+Goedkoop
+Mogelijkheid tot aansluiten van Surround
- Geen mogelijkheid tot HDMI throughput
- etc.

Yamaha
+ Meer toekomst-proof dan de Philips receiver
+ Full HD HDMI throughput
+ Kan alle appartuur aansluiten
+ Mogelijkheid tot surround
- Duurder
- etc

Zo maak je het voor jezelf eenvoudiger en overzichtelijk en leer je ook zelf keuzes te maken. Zo heb je er voor jezelf ook een goed gevoel over en dat an sich al biedt meer voldoening dan dat je keuzes maken aan iemand anders overlaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Steephh op 18-09-2011 17:07 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Leuke aanbieding lijkt me inderdaad, maar aangezien als het toch een a/v receiver word hij pas over een aantal weken tot 2-3 maanden gekocht kan worden weet ik niet of dan de aanbieding nog geldig is uiteraard :)
Even +/- lijstje gemaakt voor beide.
Philips:
+ goedkoop
+ kan direct aangeschaft worden
+ doet wat hij doen moet kwa muziek
+ Van het merk Philips, net als mijn andere audio apparatuur
- niet echt future proof
- tweedehands
- Design spreekt me wat minder aan

Yamaha:
+ Doet alles wat hij doen moet en meer
+ 4 HDMI apparaten op 1 hdmi poort (extreem handig sinds ik maar 1 hdmi poort op mijn tv heb.)
+ Prachtig Design
+ Futureproof (surround system/meerdere outputmogelijkheden etc)
- De prijs
- Kan pas over een tijd aangeschaft worden
- Moet dan of 2 langere HDMI kabels aanschaffen (a 5m/p/s) en eventueel nog vna de GC/PS2 etc OF een draadloze koptelefoon omdat die draad te kort is.

Al met al denk ik dat een betere keuze maak als ik voor de Yamaha ga, hoe ik tegen die uit kom met alle kabels en eventuele verlengkabels zie ik tegen die tijd wel allekabels.nl heeft nog altijd een toplevering dusja.
De philips zou ook exact doen wat ik ervan verlang maar ik denk ook met het oog op de toekomst dat ik met de Yamaha een betere keuze maak, ook al zijn er over 5 jaar weer nieuwe standaarden en weet ik t wat. Er zijn dan ook vast nog speakers te koop met rood/zwarte draad of met tulp aansluiting of s/pdif en hierdoor kan ik later ook nog altijd wat moois aansluiten.
In ieder geval bedankt voor jullie hulp en advies. Een review zal zeker volgen tegen de tijd dat ik hem in mijn handen mag sluiten. Mocht het zo zijn dat tegen die tijd het product EOL is en ik de vervanger er niet van kan vinden horen jullie het ook weer wel XD
Heel erg bedankt iniedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Een laatste tip: zoeken is niet zo moeilijk, bijvoorbeeld in de pricewatch. Je kan daar precies filteren a.d.h.v. jouw eisen. Bijvoorbeeld:

http://tweakers.net/price...xpsqi7VAdntf8-XSdWmuxttZO

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:57

DjVe

Hatsaflats!

Ik zou lekker gaan zoeken naar iets tweedehands en daar nog lekker een paar jaar mee doen. Een instap Yamaha van nog geen €200 klinkt nergens naar en is binnen enkele jaren niets meer waard. Ik zou een leuke Sony QS Receiver van marktplaats halen. Dat klinkt goed en meer dan €100 ben je niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:58

mr.paaJ

generatie cmd+z

tweedehands stereo receivers kosten ook niets meer volgens mij, en is nu voldoende (je hebt genoeg beeld-ingangen op je TV toch?)

[ Voor 35% gewijzigd door mr.paaJ op 19-09-2011 23:03 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Dankzij Fear Behoorlijk wat geld uitgespaard en heb nu exact wat ik nodig heb.
Pioneer f-202L. Meer had ik niet nodig en nu ben ik 15 euro kwijt voor de oplossing van mijn probleem :)
Jullie iniedergeval ook bedankt voor de uitleg over Receivers en a/v receivers en weet ik t wat, ga ik in de toekomst zeker nog veel aan hebben. Maar nu heb ik dat gewoon nog niet nodig en heb nu precies wat ik nodig heb.
Via deze weg dus ook nog eens:
Bedankt Fear! En de mensen uit dit topic ook enorm bedankt voor alle uitleg!

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis1812 op 21-09-2011 17:17 ]

• Steephh
Nouja, zo heel boeiend is die uitleg niet (sterker nog, mijn audio & hifi kennis is zeer minimaal), mijn achterliggende gedachte was vooral om je zelf een beetje aan het werk te zetten en zelf na te laten denken over wat je nu eigenlijk wilt.

Deels probeerde ik je wel richting die Yamaha te sturen, dat klopt, maar dat was vooral omdat je dan een centrale receiver zou hebben waar je alles aan hangt. :P Afijn, fijn om te horen dat het zo in ieder geval opgelost is.

_@/'

Pagina: 1