Mijn arme Macbookpro begint het na 4 jaar te begeven, en omdat een goede Mac ver buiten mijn budget ligt heb ik besloten de switch terug naar PC te maken. Ik heb nog niet eerder zelf een desktop gebouwd, en heb dus weinig kennis hiervan, ik ga vooral uit van de best-buys en jullie tips.
Voor mijn werk maak ik voornamelijk gebruik van Adobe Premiere, Photoshop, After Effects en Illustrator, daarnaast bij vlagen Cinema4D. Ik zal de PC voornamelijk gaan gebruiken voor full-HD motion graphics en video-editting, kleurcorrectie en compositing, in allerlei verschillende formaten, AVCHD, H264, RED, XD-CAM... Hierbij wil ik de 64-bit mogelijkheden van CS5 gaan benutten, maar hiervan heb ik weinig verstand. Voor mij is het belangrijkst dat renderen erg snel gaat, evenals dat ik snel kan switchen tussen de verschillende programma's, multitasken dus. De computer is puur voor werkgebruik, dus niet voor gaming etc.
Mijn budget is 1000-1500 euro incl. randapparatuur, een Wacom tablet/muis & speakers heb ik al, maar nog geen monitoren etc. (geen idee of dit naïef is)
Een vriend van me heeft ongeveer een jaar geleden, met dank aan tips van dit forum, een snelle desktop aangeschaft, ik heb aan de hand van zijn specificaties een lijst gemaakt met wat ik denk dat voor mij van toepassing is:
- 2 TB hdd, 256GB ssd voor besturingssysteem en software
- 2 monitoren 24"
- 12 tot 16 gb ram
- intel processor (i7?)
- bluray brander (1 stuk, ik heb nog een externe dvd-brander)
- 1 of 2 videokaarten (nvidea gok ik), wat is verstandiger?
- goed moederbord met uitbreidingsmogelijkheden
- flinke koeling voor het renderen
- aansluiting voor raid-schijven?
Mijn eigen kennis is erg beperkt, vandaar dat ik jullie hulp inroep.
Ik ben erg benieuwd wat jullie me aanraden, bedankt voor de moeite!
Voor mijn werk maak ik voornamelijk gebruik van Adobe Premiere, Photoshop, After Effects en Illustrator, daarnaast bij vlagen Cinema4D. Ik zal de PC voornamelijk gaan gebruiken voor full-HD motion graphics en video-editting, kleurcorrectie en compositing, in allerlei verschillende formaten, AVCHD, H264, RED, XD-CAM... Hierbij wil ik de 64-bit mogelijkheden van CS5 gaan benutten, maar hiervan heb ik weinig verstand. Voor mij is het belangrijkst dat renderen erg snel gaat, evenals dat ik snel kan switchen tussen de verschillende programma's, multitasken dus. De computer is puur voor werkgebruik, dus niet voor gaming etc.
Mijn budget is 1000-1500 euro incl. randapparatuur, een Wacom tablet/muis & speakers heb ik al, maar nog geen monitoren etc. (geen idee of dit naïef is)
Een vriend van me heeft ongeveer een jaar geleden, met dank aan tips van dit forum, een snelle desktop aangeschaft, ik heb aan de hand van zijn specificaties een lijst gemaakt met wat ik denk dat voor mij van toepassing is:
- 2 TB hdd, 256GB ssd voor besturingssysteem en software
- 2 monitoren 24"
- 12 tot 16 gb ram
- intel processor (i7?)
- bluray brander (1 stuk, ik heb nog een externe dvd-brander)
- 1 of 2 videokaarten (nvidea gok ik), wat is verstandiger?
- goed moederbord met uitbreidingsmogelijkheden
- flinke koeling voor het renderen
- aansluiting voor raid-schijven?
Mijn eigen kennis is erg beperkt, vandaar dat ik jullie hulp inroep.
Ik ben erg benieuwd wat jullie me aanraden, bedankt voor de moeite!