beeldscherm knippert af en toe.

Pagina: 1
Acties:

• Jan2002
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-04-2023
Heb een nieuwe ssd M4 als opstartschijf geplaatst. Software windows 7 ultimate hierop geïnstalleerd. Heb een moederbord 880gxh/usb3 atx ( 4 gb geheugen) met hd radeon 4250, beeldscherm lg w2253v ( fullhd) Toen ik Windows voor het eerst hierop zag, kon ik slechts een maximale resolutie van 1400 bij.... krijgen en niet de full hd. Het scherm functioneerde echter prima met de drivers die toen geïnstalleerd waren door Windows. Ik heb echter voordien altijd goed op de full hd instelling kunnen werken via mijn oude HDD dus dacht ik om de drivers in apparaatbeheer te updaten. Heb op de asrocksite de AMD VGA driver ver: 8.71_WHQL geinstalleerd. De beeldschermresolutie is nu Full HD, 1920x 1080. Ziet er goed uit maar heb nu het volgende probleem: het scherm knippert soms, vooral bij video afspelen. Heb de driver al twee keer opnieuw geïnstalleerd maar het helpt niets. Dus met de windows driver op lagere resolutie heb ik geen last van knipperen en met AMD VGA driver wel. Wie heeft een oplossing?

• Jan2002
Aanvullend: heb wel ssd tweaker gebruikt om de ssd te tunen!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als dat knipperen bij Flash voorkomt dan hoort dat zo helaas... je kan eventueel hardware versnelling ervan uitschakelen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:44
Installeer de ATI drivers eens van http://support.amd.com/us/Pages/AMDSupportHub.aspx
Moederbord fabrikanten zijn niet al te vaak up to date qua drivers.

• Jan2002
Zou je wat duidelijker kunnen zijn? (ben er niet zo goed thuis in!)

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:26

AzzKickah

06-CENSORED

Jan2002 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:28:
Zou je wat duidelijker kunnen zijn? (ben er niet zo goed thuis in!)
Gewoon, de driver vanaf zijn link downloaden ipv van die Asrock site.
En dan die driver installeren.

• Jan2002
sorry mijn reactie was bedoeld voor de voorstaande opmerking. Ik ga de driver downloaden. Je hoort het resultaat.

• Jan2002
Sorry heb al enkele drivers geïnstalleerd maar dit helpt nog niet zo. Soms zegt de computer dat hij de amd drivers nog mist. Moet ik voor embedded grafics kiezen of voor desktop?
Welke files moet ik nu eigenlijk downloaden?

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:44
Ik kan niet in je verhaal achterhalen of je 32bit of 64 bit Windows 7 hebt. Kies hieronder zelf dus even de goede.

Windows 7 64bit > http://sites.amd.com/us/g...Pages/radeon_win7-64.aspx
Windows 7 32bit > http://sites.amd.com/us/g...Pages/radeon_win7-32.aspx

Het is voldoende om enkel de "Catalyst Software Suite" te downloaden, de "ATI Catalyst Application" is niet nodig.

[ Voor 17% gewijzigd door mhoogendam op 16-09-2011 14:08 ]

• Jan2002
Het installeren van deze driver ( 64 bit) maakt geen verschil. Het beeld blijft knipperen en het lijkt of het beeld af en toe snel even iets heen en weer gaat.. Ook is het beeld nu wat kleiner in formaat. Het vult niet meer het gehele monitorscherm. Dit deed het voorheen wel. De resolutie is echter nu wel Full HD. Wat nu? Kan het ook liggen aan de ssd tweaks?

• Jan2002
Heb de oude driver AMD VGA driver ver: 8.71_WHQL weer geïnstalleerd. Omdat onder deze driver het knipperen van het beeld minder was.
Heb nu het volgende gedaan:
Gegaan naar schermresoluties> geavanceerde instellingen> eigenschappen voor PnP-beeldscherm> alle modi weergeven. En daar gekozen voor 1920x 1080, ware kleuren 32 bits, bij 60 Hz. Toepassen dus. En dit helpt. Ben het knipperen kwijt. Start ik de computer opnieuw op en kijk dan op welke instelling hij staat: 1920x1080 bij 59 HZ. De freq past de computer dus kennelijk aan.
Bedankt voor het meedenken. Soms is het een grote puzzel.
Jan

• Jan2002
Helaas.Dacht dat dit de oplossing was.....Helaas na enige tijd knippert het beeldscherm weer is soms een tijdje helemaal zwart. Wie denkt verder mee?
Zie wel dat het systeemvideogeheugen wel op 0 staat. is dat normaal?

[ Voor 20% gewijzigd door Jan2002 op 16-09-2011 17:21 ]

• Jan2002
Heb ik de ati radeon 4250 drivers geinstalleerd ( verschillende, ook van de meegeleverde asrock cd), werkt de computer op fullhd maar flikkert het scherm af en toe ook als ik het scherm zie en de browser nog niet eens geopend heb. Als ik de stuurporgramma's voor de radeon 4250 uit apparaatbeheer verwijder, komt de computer in een lagere resolutie te werken: 1400x1050. Ik heb dan geen last van het flikkeren van het beeld. Is mijn conclusie juist dat het daarom niet om een hardwarefout kan gaan?
Wat kan ik nu nog doen?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:42
Het kan ook zijn dat je monitor tegen de grens van zijn capaciteit zit te werken.
Als je de refresh nu eens veel lager zet bv 25 Hz bij de max resolutie??

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Jan2002
Dat pakt de computer niet. Ik krijg dan een melding van: DVI out of range, 33,7 khz/ 30 hz. Zet ik de refresh lager dan gaat hij vanzelf weer omhoog naar 59

• Tens
Het zou niet nodig moeten zijn, maar lg heeft nog drivers voor win7, ook een forte manager(geen idee wat die doet).
Wellicht een poging waard

http://www.lg.com/ae/supp...e=support-product-profile

Even voor de goede orde:
Het enige verschil tussen de oude, goed werkende situatie en de huidige wacky situatie is de nieuwe ssd?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Jan2002
Ja het enige verschil is dat ik nu een nieuwe ssd heb geplaatst als opstartschijf en de oude gebruik als backup.
Heb op de site van lg al de windowsdriver gedownload en geïnstalleerd. Heb in de bios een en ander op ahci gezet.Nu net even weer terug gezet naar ide maar dat maakte geen verschil alleen dat de ssd langzamer functioneerde.Kan het ook iets met de hardware te maken hebben?
Heb wel de netwerkkabel en en een usb kabel tijdens een draaiende computer er uitgehaald en ingestopt. Dom maar ja...kan dat voor deze grafische problemen zorgen? Lijkt mij van niet.

Het beeld flikkert soms en is soms ook een enkele seconde even zwart. Dat laatste vooral bij afdraaien videofilmpje

• Tens
Het lijkt een software probleem..
lagere resolutie werkt goed, dus het kan ook heel goed dat één van de apparaten aan de grens van zijn capaciteiten zit. Uitwisselen van componenten is de enige mogelijkheid om dat uit te sluiten.

Heb je al een programma geïnstalleerd dat het systeem/de vga goed belast, en is het dan erger?

• Jan2002
Nee dat nog niet, welk programma zou ik daarvoor kunnen gebruiken? Het is wel zo als ik een video afspeel, dus de grafische kaart zwaarder belast, de computer meer storing geeft.Als ik alleen het opstartscherm zie, zijn er minder storingen. Het beeld schuift soms ook ineens even heen en weer. Vreemd.

• Tens
Check de temperaturen van je video en je cpu eens onder verschillende belasting.

Wellicht overbodig, maar draait de fan van de video?

• Jan2002
Heb de kast aan één kant open gehad en hem nu dichtgemaakt De radeon heeft geen eigen fan. De andere twee fans doen het. De cpu temp is iets van 37 graden en de m/b temp. 32 graden

• Tens
De temp van je video, kan je die vinden?

Gebruik anders een progje als sisoft sandra.

Is de luchtstroom veranderd/geblokkeerd door de plaatsing van een extra schijf?

Of had je de problemen met open kast?

• Jan2002
Heb sandra geïnstalleerd maar kan nergens de temperatuur van de geintegreerde radeon vinden. Misschien even iets wat mij nu is opgevallen:
Heb naast de nieuwe ssd nog mijn oude hdd aangesloten. Op één van de partities staat nog: door systeem gereserveerd. Heb geprobeerd om deze partitie van de schijf te formatteren maar dit lukt niet. Vind dit vreemd. Deze schijf wordt toch niet meer als systeemschijf gezien? Van de 99mb is slechts 76 mb beschikbaar van deze partitie. Ook na formatteren.

• Tens
Sorry, had je specs moeten bekijken, ik zat te denken aan een passief gekoelde kaart die kan last hebben van te weinig koeling bij een open kast omdat de luchtstroom niet meer geforceerd langs de koeler gaat.
van onboard vga is meestal geen temp af te lezen.

Kijk even onder computermanagement bij diskmanagement, daar kun je de schijfindeling bekijken en eventueel veranderen.

• Jan2002
Administratie tools heb ik niet op mijn computer staan. Heb gekeken bij start/eigenschappen/menu aanpassen. daar staat het niet bij:

rol van het ene probleem in het andere: zie tussen aanhalingstekens(
Heb een ssd ingebouwd als opstartschijf met windows 7 64 er op. Daarna mijn oude HDD er naast aangesloten. Daar staat nog een niet werkende versie van windows op. Deze partitie op de HDD kan ik niet verwijderen. Als ik op formatteren klik, blijkt nog een groot gedeelte van de schijf erop te staan.
Heb nu het volgende:
OP de ssd:
Lokale schijf c: 100 Gb van 119 Gb beschikbaar ( opstartschijf)
Op de HDD:
Lokale schijf E: 76 van 99 MB beschikbaar (hier staat de oude versie van windows 7 op, kan deze partitie niet formatteren)
Backup F: 396 GB van 443 Gb beschikbaar
Lokale schijf G: 97,4 van 97.5 beschikbaar
Data H: 390 van 390 beschikbaar
En op usb: externe HDD 213 van 298Gb beschikbaar

Hoe kan ik nu schijf E helemaal leeg maken?
Als ik de oude HDD fysiek loskoppel van de computer start de computer prima op via de ssd.)

Heb overigens wel een andere driver gevonden voor de beeldschermadapter. Video's speelt de computer goed af.ook op hd resoluite ( youtube) Het enige wat het beeld nog doet als ik gewoon mijn opstartscherm voor mijheb dat het beeld even iets schudt. Las op een ander forum dat ze ook wel driver sweeper gebruiken om oude resten van drivers te verwijderen. Heb 3.1.0 geïnstalleerd. Maar wil ik de resten verwijderen, blijkt dat ze toch niet verwijderd zijn.

Wat een gedoe zeg! leer een hoop bij.

Graag een reactie

• Tens
Via: Control Panel\All Control Panel Items\Administrative Tools -> computermanagement ook niet te vinden?

Anders met:
compmgmt.msc
of
dskmgmt.msc

direct invoeren in 'search programs and files' (direct boven start, heb even niet de NL versie beschikbaar)

moet je er komen.

• Jan2002
Heb computerbeheer bereikt:
Zie staan:
Schijf 0: 110 mb in orde,systeem, actief,Primairepartite. c: 199 GB, in orde ( opstarten, wisselbestand, crashdump, primaire partitie

Schijf 1:
E: 100 MB In orde, actief primaire partitie ( hoe kan die nu actief zijn??)
G: 97 gb in orde , primaire partitie
H: 390 GB, in orde primaire partitie
F: 443 gb, In orde ( logisch station)

Wat kan ik hier nu mee? Ik vind het gek dat E een actieve partitie is. Daar staat windows 7 op voor mijn oude situatie,: wil alles daarop wissen, maar hoe? En wat betekent crashdump bij c:?
bedankt,

• Tens
Dat geeft alleen maar aan dat de crashdump op c zal worden weggeschreven.

E: was je oude C: daar staat nu nog een complete Win op. Als je de schijf 0 verwijdererd kan hij nog op de oude Win opstarten.
Wat ik niet zeker weet: Als je de oude hdd in de machine had tijdens de nieuwe install kan hij een dual boot aan hebben gemaakt en dan weet ik niet zeker of je helemaal ongestraft die partitie kan verwijderen.
( kom je snel genoeg achter natuurlijk, en een nieuwe install kost niet zoveel tijd).

Rechts klikken op bv E: laat je zien wat je opties zijn die je kunt doen met die schijf.

• Jan2002
Heb de schijf E al weg via de opstartschijf van windows: formatteren en deleten. Dus van dat probleem ben ik af...nu weer naar het flikkeren van het beeld. Ik heb het gevoel dat ik de juiste driver voor beeldschermadapter nog niet gevonden heb. Als ik een driver installeer vanuit windows doet de monitor het prima.

• Jan2002
Heb windows op de ssd geinstalleerd terwijl de oude HDD fysiek afgekoppeld was.De oude HDD heb ik na installatie van windows op de computer aangesloten. Welke beeldschermadapter voor de radeon 4250 ik ook installeer, het probleem blijft. Andere adapters geven geen problemen alleen werk ik dan in een lagere resolutie.

[ Voor 17% gewijzigd door Jan2002 op 18-09-2011 19:20 ]

• Tens
Dan terug naar wat ik eerder zei: uitwisselen:
Monitor testen op een andere pc, of even een videokaart in jouw systeem.

• Jan2002
Monitor is goed.Heb geen andere videokaart. Zal er eentje moeten kopen.
Heb jij een advies?

moederbord: asrock 880gxh/usb3 atx
amd athlon II X4 635/ 2.9 GHz
4 gb ram
voeding: 430 watt Be quiet
monitor w2253v LG, full hd
Doe niet zo aan spelletjes maar als ik een nieuwe grafische kaart koop dan wil ik er wel op vooruit gaan.

• Tens
Hm, veel kans om er op achteruit te gaan heb je niet denk ik, je maakt sowieso geheugen vrij voor je systeem.

Bekijk de specs van je huidige video eens, en ga dan naar de pricewatch voor videokaarten.
Bij het rechter menu kun je onderin kiezen voor alle filters.
Als je toch geen spellen speelt zou ik in elk geval voor een passief gekoelde kaart kiezen, scheelt een hoop herrie.

• Jan2002
Heb vanmiddag Azerty gebeld waar ik de SSD en mijn computer gekocht heb. Zij denken dat de ssd niet goed functioneert. Ik ga aanstaande woensdag naar ze toe om de ssd te laten testen en zo mogelijk mijn grafische kaart. Ik laat hier weten hoe het afloopt. Ben benieuwd.

Ben indmiddels bij Azerty geweest. Ze hebben er onder garantie een nieuw ander moederbord ( m4a88td-v evo/usb3 + 20 euro) en een nieuwe ssd in geplaatst. En nu werkt het prima. Prima service!

Mensen bedankt voor het meedenken.
Groeten,
Jan

[ Voor 28% gewijzigd door Jan2002 op 21-09-2011 21:20 ]

Pagina: 1