Welke NAS moet ik hebben?

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views

• wikacota
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:38
Hallo,

ik ben op dit moment op zoek naar een NAS.
De eisen die ik heb is dat de NAS aangesloten moet kunnen worden op mijn PS3 en via daar (dvd) films moet kunnen streamen.
Qua ruimte zat ik te denken aan 4 TB.
Ik ben dus op zoek naar een NAS behuizing die dit aan kan en mogelijk wat HDD's die hier bij passen.
Indien er alleen een behuizing is koop ik namelijk 4x 1TB samsung schijven.

Graag jullie mening.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:39
Aan welke modellen zat je zelf te denken? Begin anders eens in dit topic: [NAS] Het grote NAS Overzicht Topic

In de pricewatch zou je ook kunnen kijken naar de populaire nas-behuizingen en netwerkschijven kunnen kijken.
Indien er alleen een behuizing is koop ik namelijk 4x 1TB samsung schijven.
Waarom 4x1? Behuizingen met 4 plekken zijn duurder dan die met 2, en 1TB schijven zijn per GB duurder dan de 2TB modellen.

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 15:30
De meest besproken merken op Tweakers zijn Qnap en Synology, wellicht dat je de websites erop na kan slaan wat ze in het assortiment hebben. Verder is 4x1 inderdaad veel duurder dan 2x1, niet alleen qua euro/GB maar ook de behuizing is een stuk duurder.

Ik zou zeggen, kom eerst met een aantal modellen op de proppen, kijk of er iets besproken is in het nas topic en wellicht word je gevoel bevestigd ;)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 22:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Beste Wikacota, Zoals je aan beide bovenstaande reacties kunt zien is er genoeg te vinden hier op GoT en met name in dit subforum over NAS devices, ik zou zeggen ga je eens inlezen. Wel wil ik je de tip meegeven, kies pas de hardeschijfen als je weet welke NAS je wilt gaan gebruiken. Niet alle hardeschijfen (merken en type's) zijn geschikt voor alle NAS devices en andersom. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.