Glasvezel modem leeg?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Dirkjo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-09 18:25
Aangezien wij hier thuis gaan overstappen van kabel naar glasvezel had ik wat vragen betreft het glasvezel modem.

Een jaar geleden is hier in Wijchen het glasvezel netwerk aangelegd. Toen hebben ze dus ook een grijze kast in onze meterkast opgehangen. Deze kast zou volgens mij het modem moeten zijn, maar deze box is volgens mij leeg.

De donker grijze kant die bovenop heeft namelijk ging in- of uitgangen en er zitten geen indicatie ledjes op. Nu is het nieuwe abonnement afgesloten bij KickXL, die ons wel een router leveren maar niks over een modem vertellen.

Op de website van Reggefiber lees ik maar één keer iets over het modem, en dat is dat het wordt geleverd door de serviceprovider.

Dit was allemaal een beetje verwarrend aan het worden, dus vandaar dat ik hier even een topic erover open.

De antwoorden die ik tot nu toe heb gevonden zijn:
"Je krijgt een module die je erop schuift"
"Je krijgt een nieuwe box van je ISP (lijkt me verre weg van logisch)"
"Je moet een monteur laten komen om een trafo te plaaten (maar ze zijn al geweest bij de aanleg?)"

Hopelijk hebben jullie het antwoord dat ik zoek, want ik snap het allemaal even niet meer :?

Alvast bedankt :)

Een plaatje van de huidige situatie: groot plaatje

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Dat is je invoerpunt net als je ISRA van KPN.

Er komt dus nog een modem van je ISP

• Dirkjo
Oke, en dat verplaats ik dan met het donker grijze stuk? Want de onderkant is verzegeld

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Hoe je glasvezel verder aansluit geen idee, ik werk alleen maar met ADSL. Dat kan je het beste aan je provider vragen.

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 23:24
Uthog schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:08:
Dat is je invoerpunt net als je ISRA van KPN.

Er komt dus nog een modem van je ISP
Als je niet weet hoe het netwerk van fiber to the home werkt, ga dan ook niet reageren want wat je zegd klopt namelijk niet.... ;)

@topic starter,

Het lege kastje wat je nu op de foto hebt genomen is het modem, echter nog in lege staat.
Je provider zal, als het goed is, de monteur aansturen die het modem van inhoud gaat voorzien.
Daarna kunnen ze de diensten erop zetten.

Zie ook: XMS Glasvezel ervaring - XIV
onder het kopje "XMS - Glasvezel Modems"

[ Voor 10% gewijzigd door White_Collar op 15-09-2011 16:23 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Verwijderd

Wat jij hebt is een zogeheten 'Dummy'.

Wanneer de diensten worden geactiveerd, word je door een aannemer gebeld in dienst van netwerkbeheer om een zogeheten modem (Genexis) te plaatsen ; De grijze kap word er dan afgehaald en er word een modem ingeschoven.

Op dit modem komt Analoge/DVB-C binnen, voip, en op poort 1 internet en op poort 2 IPTV. (Indien je ISP Analoog/DVB-C levert, en het bij de netwerkoperator in jou plaats beschikbaar is zoals Rekenblok mij op attendeerde ;) )

Aan poort 1 prik je het modem van KickXL en op poort 2 een ipTV decoder of een switch om meerdere tv's van ipTV te voorzien of als je geen ipTV hebt besteld niks ;)

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/vybmfs.png

De overige poorten 3 & 4 zijn inactief niet geprovisioneerd en hebben geen functie.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2011 16:29 ]

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 23:24
@stormed,

Hou wel rekening met het feit dat niet elke provider DVB-c en analoog tv aanbied in een bepaald gebied.
Dat is namelijk erg verschillend ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Verwijderd

Rekenblok schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:27:
@stormed,

Hou wel rekening met het feit dat niet elke provider DVB-c en analoog tv aanbied in een bepaald gebied.
Dat is namelijk erg verschillend ;)
Inderdaad je hebt gelijk natuurlijk, even aangepast, om verwarring te voorkomen :).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2011 16:29 ]

• Dirkjo
Oke dus als ik het goed begrijp krijg ik binnenkort een brief/telefoontje dat er een monteur langskomt om de boel te installeren? :)

Iemand enig idee hoelang dit ongeveer kan duren?

Verwijderd

Dirkjo schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:58:
Oke dus als ik het goed begrijp krijg ik binnenkort een brief/telefoontje dat er een monteur langskomt om de boel te installeren? :)

Iemand enig idee hoelang dit ongeveer kan duren?
Je krijgt een telefoontje van de aannemer die werkzaamheden verricht in jou regio. Wat je ook vaak genoeg leest is dat die zomaar ineens voor de deur staat :9 .

De vraag ; hoelang ongeveer is verschillend en (haast) niet te beantwoorden door ons. Hiervoor moet je echt bij KickXL zijn. Zij hebben als het goed is een directe-lijn met de aannemer.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2011 17:50 ]

• Dirkjo
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:50:
[...]

Je krijgt een telefoontje van de aannemer die werkzaamheden verricht in jou regio. Wat je ook vaak genoeg leest is dat die zomaar ineens voor de deur staat :9 .

De vraag ; hoelang ongeveer is verschillend en (haast) niet te beantwoorden door ons. Hiervoor moet je echt bij KickXL zijn. Zij hebben als het goed is een directe-lijn met de aannemer.
Ah oke, in dat geval wacht ik wel af.
In ieder geval bedankt! :)
Pagina: 1