Toon posts:

Beperkt een mobiele telefoon een headset

Pagina: 1
Acties:
  • 353 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Weet niet of dit het goede forumonderdeel is, maar ik vroeg me af in hoeverre een mobiele telefoon een headset beperkt. Ik was van plan de Dre Beats koptelefoon te bestellen en deze te gebruiken met mijn telefoon (een sony ericsson, mini xperia pro.) Zou de telefoon het geluid dan veel tegenhouden (minder maken) of werkt dit niet zo>?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:09

D4NG3R

kiwi

:)

het is eerder de koptelefoon die een beperking vormt in dit geval. De Dre Beats headphones zijn lang niet zo geweldig als iedereen zegt. Het is slechts een hype.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Of een andere, 300 euro kostende, headset.

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:42

Yor

Yor1313#2571

D4NG3R schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:33:
het is eerder de koptelefoon die een beperking vormt in dit geval. De Dre Beats headphones zijn lang niet zo geweldig als iedereen zegt. Het is slechts een hype.
Kort antwoord, vind je niet? TS vraagt naar feiten, gebruikersmeningen en dergelijke.

Nu ben ik het zeker met je eens dat er betere headsets te krijgen zijn, en ook dat je voor de hype (design, brand) betaalt, maar om zo kort door de bocht iets neer te plempen..

Kijk hier eens, wellicht kun je daar wat meer info vergaren?

http://yor.minitroopers.com

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:34:
Of een andere, 300 euro kostende, headset.
Het is wel zo dat je het met een goeie koptelefoon merkt als je telefoon geen goeie DAC heeft. Ik heb zelf de galaxy 1, waarvan ik las dat die dezelfde chip heeft als een oudere generatie iPods, maar pas met de laatste firmware halen ze eruit wat erin zit. SE's waren vroeger altijd wel prima qua geluid, geloof ik, maar ik weet niet hoe het met de laatste modellen zit.

Misschien is het de moeite om eens op www.head-fi.org te kijken, dan kan je meteen ook een beetje oriënteren op welke headphones de moeite om te kopen zijn. Hoef je niet zomaar een koptelefoon van 300 euro te kopen.

edit: hier iemand die positief is over zijn xperia mini pro http://www.head-fi.org/t/...-for-at-t-sq#post_6887670
Yor schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:38:
[...]

Kort antwoord, vind je niet? TS vraagt naar feiten, gebruikersmeningen en dergelijke.

Nu ben ik het zeker met je eens dat er betere headsets te krijgen zijn, en ook dat je voor de hype (design, brand) betaalt, maar om zo kort door de bocht iets neer te plempen..

Kijk hier eens, wellicht kun je daar wat meer info vergaren?
Ook niet echt een antwoord op de vraag toch? Het gaat erom of de kwaliteit van een mobiele telefoon goed genoeg is voor een koptelefoon.

[ Voor 34% gewijzigd door marrk op 15-09-2011 13:47 ]

blog
sow
eee

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

marrk schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:39:
[...]

Het is wel zo dat je het met een goeie koptelefoon merkt als je telefoon geen goeie DAC heeft. Ik heb zelf de galaxy 1, waarvan ik las dat die dezelfde chip heeft als een oudere generatie iPods, maar pas met de laatste firmware halen ze eruit wat erin zit. SE's waren vroeger altijd wel prima qua geluid, geloof ik, maar ik weet niet hoe het met de laatste modellen zit.

Misschien is het de moeite om eens op www.head-fi.org te kijken, dan kan je meteen ook een beetje oriënteren op welke headphones de moeite om te kopen zijn. Hoef je niet zomaar een koptelefoon van 300 euro te kopen.
In het geval van de Galaxy S1 zet er een custom rom op of flash de kernel met ondersteuning voor VoodooSound. Dit scheelt al zoveel in het geluid en benut de chip nog meer. Huidige generatie iPhone heeft dezelfde audiochip btw :>
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:32:
Beste Tweakers,

Weet niet of dit het goede forumonderdeel is, maar ik vroeg me af in hoeverre een mobiele telefoon een headset beperkt. Ik was van plan de Dre Beats koptelefoon te bestellen en deze te gebruiken met mijn telefoon (een sony ericsson, mini xperia pro.) Zou de telefoon het geluid dan veel tegenhouden (minder maken) of werkt dit niet zo>?
Welke koptelefoon van Dre Beats heb je op het oog? Aangezien je met een belangrijke factor niet rekening houd denk ik. De impedantie van de koptelefoon in verhouding met de output van een gemiddelde audiospeler.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Touchdomex schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:49:
[...]
In het geval van de Galaxy S1 zet er een custom rom op of flash de kernel met ondersteuning voor VoodooSound. Dit scheelt al zoveel in het geluid en benut de chip nog meer. Huidige generatie iPhone heeft dezelfde audiochip btw :>
Misschien een goed idee. Maar in 2.3.4 heb ik met mn audio-technica's niets meer te klagen qua ruis en glitches die er in de 2.2 OFW's in zaten.
[...]
Welke koptelefoon van Dre Beats heb je op het oog? Aangezien je met een belangrijke factor niet rekening houd denk ik. De impedantie van de koptelefoon in verhouding met de output van een gemiddelde audiospeler.
Die meeste Beats van Dre zijn volgens mij best wel gericht op mensen die buiten rondlopen en portable spelers gebruiken. Desnoods kan je een portable ampje meenemen. En impedantie is meestal niet het probleem, maar meer de gevoeligheid. Sennheisers HD-25 hebben een best hoge impedantie, maar gaan volgens mij nog loeihard op portable spelers.

blog
sow
eee

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de Studio heaphones op het oog. Als ik het zo hoor, zal het dus niet echt een groot probleem zijn behalve dat de interne MP3 speler weinig opties heeft?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:06:
Ik had de Studio heaphones op het oog. Als ik het zo hoor, zal het dus niet echt een groot probleem zijn behalve dat de interne MP3 speler weinig opties heeft?
Weinig opties durf ik niet te zeggen want dat is grotendeels software matig geregeld en dat is per telefoon of zelfs per programma afhankelijk. De output is tegenwoordig over het algemeen fatsoenlijk te noemen waardoor je dus eigenlijk vrij bent om te kiezen welke telefoon. Waar je wel rekening mee moet houden is de impedantie. Als het goed is heeft de Studio variant een interne versterker waardoor zij dus zelf het op hebben gelost. Het nadeel is dat je een koptelefoon hebt die pas werkt als er batterijen inzitten. Ja dit gaat om de bedrade variant voordat mensen zeggen ja maar je keek naar de draadloze variant.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mobiele telefoons en oordopjes horen in Mobile. Ik ga je topic echter niet verplaatsen, maar sluiten. Geluidskwaliteit is iets wat je in reviews op kan zoeken, en zelf kan uitproberen. Als je een topic opent op GoT verwachten we wat meer eigen inzet dan dit, zoals je in Het algemeen beleid hebt kunnen lezen, en waar je al meerdere malen op bent gewezen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.