[Headphones] Is Dr. Dre van Monster echt goed?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tweakers,

2 weken terug voor mijn verjaardag een Dr. Dre Solo HD gekregen, puur en alleen omdat ik dat graag wilde. De headset eerder gehoord bij een collega, en ik was lyrisch van het geluid. Lage tonen klonken prima, de hoge tonen waren netjes in balans. Kortom, top geluid.

Maar nu begin in me opeens af te vragen, is dit geluid nou echt goed? Of is het bagger maar vind ik het persoonlijk goed?

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Afbeeldingslocatie: http://www.productwiki.com/upload/images/monster_beats_by_dr_dre_solo_hd.jpg

PS : Dit gaat over alle Dr. Dre headsets

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Het gaat toch altijd om je eigen perceptie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Blue-Tiger schreef op maandag 12 september 2011 @ 08:17:
Tja is ook zo. Maar Dr. Dre word nogal afgedaan als extreem goed. Duur, maar goed zeg maar. En nu ben ik benieuwd wat daar van waar is :) Ik weet dat er hier flink wat audio experts rondlopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

En veel daarvan zullen zoiets zeggen als: "Dr. Dre is goed, niet vergelijkbaar met goeie Sennheisers of Shure's maar net als bij Apple betaal je flink voor het merk..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 13:46
Ik zelf heb de Solo HD en de Studio.

Het geluid van de Studio is duidelijk beter dan die van de Solo HD.
Wel denk ik dat je net zoals Blue-Tiger zegt, meer betaald voor het merk en het uiterlijk van de koptelefoon.
Voor het zelfde geld heb je veel betere Sennheisers.

Maar ik klaag niet over de kwaliteit. Deze vind ik zeer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Een paar maal heb deze hoofdtelefoons mogen beluisteren:

Ik vond het eerlijk gezegd vooral een berg bass-boom en wat hoog. Even chargerend.

Extreem goed is niet de kwalificatie die ik hieraan zou hangen.

[ Voor 17% gewijzigd door Boudewijn op 12-09-2011 09:12 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Boudewijn schreef op maandag 12 september 2011 @ 09:12:
Een paar maal heb deze hoofdtelefoons mogen beluisteren:

Ik vond het eerlijk gezegd vooral een berg bass-boom en wat hoog. Even chargerend.

Extreem goed is niet de kwalificatie die ik hieraan zou hangen.
Welke headset heb je precies gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Blue-Tiger schreef op maandag 12 september 2011 @ 08:17:
Nop, je kan b.v. kijken hoe vlak de frequency-response is, hoe vlakker hoe beter.
Je ziet dat de Sennheiser het een stuk beter doet:
http://graphs.headphone.c...hID[]=2581&graphID[]=2321

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

DennusB schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:08:
[...]

Welke headset heb je precies gehoord?
Ik meen de solo HD. Had er ook al niet echt hoge verwachtingen van, maar dat werd bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Boudewijn schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:35:
[...]

Ik meen de solo HD. Had er ook al niet echt hoge verwachtingen van, maar dat werd bevestigd.
Ik vind juist dat de bass & hoge tonen mooi in balans zijn. Maar dat is inderdaad misschien 'smaak'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Laatst online: 00:40

rapture

Zelfs daar netwerken?

DennusB schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:38:
Ik vind juist dat de bass & hoge tonen mooi in balans zijn. Maar dat is inderdaad misschien 'smaak'.
Dat is objectief vast te stellen. Tot aan 120 Hz wordt de bass geboost, na 3 kHz wordt het afgekapt (alsof het analoge telefonie is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hij is iig extreeeeeem populair, je ziet dit ding veeeel op straat.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

DennusB schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:38:
[...]

Ik vind het vooral bonken ;).
maratropa schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:52:
Hij is iig extreeeeeem populair, je ziet dit ding veeeel op straat.
True maar dat zegt weinig over de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

en wellicht replica"s

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik denk niet dat ik replica's gehoord heb , maar het kan idd altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik het zo zeggen: Je kan audio-kwalitatief stukken beter krijgen voor wat je er voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Boudewijn schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:59:
Ik denk niet dat ik replica's gehoord heb , maar het kan idd altijd.
ik doelde niet op jouw ervaring maar het aantal headsets dat je op straat ziet, marktplaats staat er vol mee.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:01:
Laat ik het zo zeggen: Je kan audio-kwalitatief stukken beter krijgen voor wat je er voor betaald.
Dat dus. Heb ze ook eens beluisterd en moet zeggen dat het gewoonweg te duur is voor hetgeen wat je krijgt. Ze klinken niet slecht, moet gezegd worden.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
kaos- schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:05:
[...]

Dat dus. Heb ze ook eens beluisterd en moet zeggen dat het gewoonweg te duur is voor hetgeen wat je krijgt. Ze klinken niet slecht, moet gezegd worden.
Maar wat is er dan zoveel beter bij een ander merk voor dezelfde prijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

DennusB schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:36:
[...]

Dat je meer hoort dan alleen heel hoog en heel laag?
Minder overdreven blobber-bass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ligt er aan naar wat voor muziek je luistert, veel mensen zeggen wel van deze heeft veel bas blabla, maar als het alleen maar gebonk is en het detail van de lage tonen weg valt vind ik er niks aan.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
DennusB schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:36:
[...]

Strakker laag, meer detail in het mid en hoog. Minder schel aan het gehoor. Dre koptelefoons vallen bij mij onder de Hifi-koptelefoons, de Sennheisers en co. meer onder de monitor-koptelefoons.

Het liefst luister ik naar een iets neutraler geluid. Iets minder spannend misschien, maar wel een stuk meer rust aan je kop :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Ligt eraan wat voor muziek je ermee gaat luisteren.. Ik vond de studio en helemaal de pro beter klinken dan de solo's. Voor R&B & Hip-Hop zijn t wel goede headphones.. overpriced? Beetje.. je hebt monster + dr. dre en daar betaal je ook voor denk ik.. Ik zal niet teveel reviews doornemen want de meeste jongens op audio forums luisteren niet echt veel urban, dus die gaan t natuurlijk afkraken omdat de lage tonen teveel zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik steeds meer voorbij zie komen van deze hoofdtelefoons. Dat kan 2 oorzaken hebben:

1: Ik heb onder een steen gelegen want deze hoofdtelefoons bestaan al heel lang en zijn al jaren populair.
2: Ik kom steeds meer in aanraking met reclame uitingen / campagnes waardoor ik nu tot de doelgroep behoor (of het product van doelgroep verandert, populairder wordt onder de jongere generatie).

Grappig om dan ook hier deze discussie voorbij te zien komen. Voor mij is het allemaal vrij snel achter elkaar dat deze zaken opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
rapture schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:47:
Dat is objectief vast te stellen. Tot aan 120 Hz wordt de bass geboost, na 3 kHz wordt het afgekapt (alsof het analoge telefonie is).
Waarom moet ik nu gelijk aan Bose denken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:09:
Ik moet zeggen dat ik steeds meer voorbij zie komen van deze hoofdtelefoons. Dat kan 2 oorzaken hebben:

1: Ik heb onder een steen gelegen want deze hoofdtelefoons bestaan al heel lang en zijn al jaren populair.
2: Ik kom steeds meer in aanraking met reclame uitingen / campagnes waardoor ik nu tot de doelgroep behoor (of het product van doelgroep verandert, populairder wordt onder de jongere generatie).

Grappig om dan ook hier deze discussie voorbij te zien komen. Voor mij is het allemaal vrij snel achter elkaar dat deze zaken opvallen.
Begon met al die voetballers die ze altijd ophadden met interviews, sindsdien zijn ze populair (en dat is meer dan een jaar terug). Ze klinken zeker goed, maar zijn wel overpriced en het is vooral "image".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Rev! schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:15:
[...]

Begon met al die voetballers die ze altijd ophadden met interviews, sindsdien zijn ze populair (en dat is meer dan een jaar terug). Ze klinken zeker goed, maar zijn wel overpriced en het is vooral "image".
Zoals alles van Monster. Blijft immers dezelfde club die ook ongefundeerd veel te hoog geprijsde HDMI kabels probeert te slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Dat ding heeft niks met Dr Dre te maken, ze worden gemaakt door Monster en kijk eens wat je voor een monster kabel betaald en voor een normale kabel, al dat spul is echt overpriced.
Voor dat geld heb ik liever een mooie AKG of Beyerdynamic, maarja dat is niet zo popie onder de jeugd he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik zie ze ook heel veel in mijn omgeving. Ik kan je wel vertellen waarom:

1. Ze zijn veel te duur, en daardoor een soort statussymbool. Onder de economen ook wel een Veblen-goed genoemd.

2. Er zit overdreven veel bass in. Niemand luistert tegenwoordig nog naar de muziek, zolang er maar een goede bass in zit...

Door deze twee eigenschappen zijn ze erg gewild. Ik zou ze echter voor geen goud willen hebben. Ik hou ik niet zo van die zware dingen op je hoofd, ik heb al tijden een paar AKG in-ears en die bevallen uitstekend.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 21:04

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ik heb er een gehoord (de duurste die ze bij BCC hadden, dus ook geen namaak) en ik vond 'm belachelijk slecht voor dat geld. Geen idee waarom ze zo populair waren maar ze klinken als goedkope 30 jaar oude koptelefoons met belachelijk veel laag. Van balans is geen enkele sprake.

En voor de helft van het geld heb je een AKG K141 of een Beyer DT770 die vele malen beter is.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pauluz sluit zich aan bij het algemeen sentiment hier :)

Ik heb de Studio... en naast het feit dat dat ding batterijen eet als een hongerige beer, ben ik niet weg van het geluid wat hij produceert.

Met muziek luisteren is het laag is wollig/rommelig en midden/hoge tonen komen nauwelijks uit de verf. Na uitgebreid met de EQ rommelen (iPhone4) komt de boel iets beter in balans.

Mijn referentiemateriaal bestaat overigens uit een aantal DJ-koptelefoons waaronder Stanton/Pioneer/Technics en mijn huidige koptelefoon: de Sennheiser HD 25-II. Die ziet er alleen niet zo "cool" uit, maar presteert vele malen beter :)

Waar ik hem dan wel weer fijn voor vind is films/series kijken op bijv. iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waar dienen die batterijen voor, interne versterking? Of een DSP die je geluid 'verbetert'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:13
rodie83 schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:41:
[...]

Zoals alles van Monster. Blijft immers dezelfde club die ook ongefundeerd veel te hoog geprijsde HDMI kabels probeert te slijten.
Afgezien van het feit dat de headphones die het Dr. Dre signature dragen hun geld niet echt waard zijn, is de vergelijking HDMI kabel --> Koptelefoon natuurlijk onzin.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:44

MazeWing

The plot thickens...

KillaZ schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:28:
[...]

Afgezien van het feit dat de headphones die het Dr. Dre signature dragen hun geld niet echt waard zijn, is de vergelijking HDMI kabel --> Koptelefoon natuurlijk onzin.
Wel als je ziet wat voor soort bedrijf Monster precies is en hoe ze hun producten op de markt brengen (met de daarbij horende prijs/kwaliteit verhouding). Monster is de Bose op het gebied van kabels...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
KillaZ schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:28:
[...]

Waarom? Voor Monster-kabels betaal je te veel en voor Dr. Dre-koptelefoons ook. Dat zeg je zelf ook, hoe is de vergelijking (die ging over de prijs, verder niet) dan onzin?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Don't Believe The Hype....

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antwan46
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-10-2020
KNO artsen wrijven zich in hun handen met zoveel mensen die hun oren naar de sodemieter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik heb er een (dacht de Studio, anders de Solo HD) gehoord in een cd-winkel om een hip-hop cd te beluisteren, toen ik hem hoorde dacht ik eerst dat hij kapot was. Het midden/hoog was agressief/schel en viel bijna weg tegen de bas. De bas was wel indrukwekkend of eigenlijk overheersend, met die cd klonk het erg lekker.

[ Voor 46% gewijzigd door TBTL op 12-09-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Bierkameel schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:56:
Voor dat geld heb ik liever een mooie AKG of Beyerdynamic, maarja dat is niet zo popie onder de jeugd he :P
Ik zou het anders graag hebben, ga niet zo mee met die merkenhype... Heb nu voor thuis een mooie Sennheiser RS-170 en daarvoor had ik een HD555. Allebei prima bevallen. Maar bijvoorbeeld die oortjes die je standaard bij iPods enzo krijgt zijn gewoon bagger, voor mij dus ook geen Apple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sennheiser valt toch ook onder de merkenhype ofniet =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Sennheiser is een merk dat er staat, Beats By Dre is vooral een hype. Zoals hierboven gezegd: je betaalt vooral voor de naam.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat Sennheiser een merk is dat 'in' is en dat handig inspeelt op die hele bashype, ik dacht dat dat iets van jaren terug was maar dat slijt blijkbaar niet :N

[ Voor 43% gewijzigd door Borromini op 12-09-2011 20:45 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 20:21:
Sennheiser valt toch ook onder de merkenhype ofniet =)
Goedkope sennheiser doppen i.c.m. mijn Samsung i9000 (cm7) op voodoo sound/dsp doen het
net zo goed als een iPod met dure Dr Dre's. Mijn voorkeur gaat dus ook naar eerstgenoemde
uit en ja heb ook nog een iPod 4g liggen, maar toch. Ligt m.i. dus ook 'n beetje veel aan de bron.

Maar dat is mijn bescheiden mening (waar ik veel geld mee bespaar en toch geniet van goed
geluid.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat terwijl nog goedkopere sony mdr's net zo goed klinken als de instap sennheisers :) Ik denk dat jullie mijn punt al snel begrijpen. Merkenhype is relatief. Of het nou Dr Dre's betreft of sennheiser.

@ Borromini

Mijns inziens betaal je voor de sennheisers van tegenwoordig ook voor de naam, misschien niet zozeer als de dr dre's maar toch nog een significant percentage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Tuurlijk, maar dat percentage is significant hoger bij merken als Apple, Beats by Dr. Dre, Monster, etc...

Beetje prijs relativeren tegen overall kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De studio moet redelijk goed zijn (alleen wat te duur voor wat je krijgt). De Solo is nogal bass heavy en delft het onderspit tegen andere hoofdtelefoon (zoals de HD25, die van B&W en wat andere compacte modellen).
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 20:47:
Dat terwijl nog goedkopere sony mdr's net zo goed klinken als de instap sennheisers :) Ik denk dat jullie mijn punt al snel begrijpen. Merkenhype is relatief. Of het nou Dr Dre's betreft of sennheiser.

@ Borromini

Mijns inziens betaal je voor de sennheisers van tegenwoordig ook voor de naam, misschien niet zozeer als de dr dre's maar toch nog een significant percentage :)
Je betaald bij Sony en consorten ook gewoon voor de naam hoor ;).

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2011 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

alleen als het uit China komt betaal je niet voor de naam :+

Bose werd ook genoemd maar dat is deels onterecht want die nieuwe tv die ze hebben is wel een revolutie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 13:42
brilsmurfffje schreef op maandag 12 september 2011 @ 23:32:
alleen als het uit China komt betaal je niet voor de naam :+

Bose werd ook genoemd maar dat is deels onterecht want die nieuwe tv die ze hebben is wel een revolutie..
Dat ze een revolutionaire TV hebben betekend niet dat ze ineens een goede geluidserie hebben toch? :P

Maar ook ik vind dat de Beats te rommelig zijn en meer gemaakt voor een bepaald type muziek. Op dat bepaalde type muziek klinkt het redelijk, maar daar heb ik verder weinig verstand van gezien ik niet van die muziek hou. Ik vind persoonlijk andere headphone's beter klinken, maar het blijft persoonlijk. Ik denk inderdaad dat je wel iets meer betaald door de hype en het typerende uiterlijk van de headphone's :). Of dat erg is? Neuh, ligt er aan waar je het voor koopt :). Maar echt als muziekliefhebber word je hier niet blij van :P

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Qua bas: als je nog van de happy hardcore bent zal de gewone beats prima zijn, voor andere muziek is hij niet geschikt.
Mja je betaalt niet iets meer; het is bijna (!) gewoon een leuk uitziende dealextreme hoofdtel met een premium prijskaartje. Sennheiser is duur, maar heeft dan ook wel meetwaarden die way beter zijn dan de overige hippe merken (grado, akg, BD enzo kunnen ermee concurreren maar die hebben ook forse prijzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:51
Tja, Beats probeert over te komen als een echte Hifi koptelefoon, vooral door er een fors prijskaartje eraan te hangen. Een Sennheiser HD598, AKG K701, Denon D2000, Grado, etc. is vele malen beter qua geluid, zeker icm een goede koptelefoonversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

http://store.apple.com/nl...adphones?fnode=MTY1NDA0Ng

Damn, daar koop je dus een HD650 voor (imo de beste hoofdtel voor die prijs die er is, heb hem zelf ook...) en dan houd je nog wat dukos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:11
damn.. idd.. daar koop ik dan liever een DT990 Premium voor en houd je nog knap geld over...

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:59:
Waar dienen die batterijen voor, interne versterking? Of een DSP die je geluid 'verbetert'?
Interne versterking met ongetwijfeld een beetje DSP... Bassboost +24 ;-)

Overigens is het wel fijn dat het ietwat magere signaal wat een MP3Speler of iPhone vaak produceert, nu wel versterkt wordt. Mijn Sennheiser op mijn iPhone bijvoorbeeld gaat niet bijzonder hard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 13:42
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:04:
[...]

Overigens is het wel fijn dat het ietwat magere signaal wat een MP3Speler of iPhone vaak produceert, nu wel versterkt wordt. Mijn Sennheiser op mijn iPhone bijvoorbeeld gaat niet bijzonder hard...
Ik denk dat het eerder andersom is. Het is juist handig dat het niet versterkt word normaal gepsroken. Een gemiddelde iPhone/Andriod/Whatever smartphone gaat qua volume tot een maximum wat nog normaal is voor je oren. Daarboven word het minder prettig voor je trommelvliezen. Dus wat die Beats er bovenop doen qua volume is leuk, maar of het ook handig/veilig is?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Laatst online: 15-08 21:35
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:04:
[...]

Geen idee welke Dr. Dre van Monster dit is, maar het lijkt wel alsof ze hier de bas flink hebben op lopen krikken. Ter vergelijk een K701 ernaast.

Afbeeldingslocatie: http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=0&graphID%5B%5D=1383&graphID%5B%5D=703

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:13
Hahn schreef op maandag 12 september 2011 @ 18:54:
[...]

Waarom? Voor Monster-kabels betaal je te veel en voor Dr. Dre-koptelefoons ook. Dat zeg je zelf ook, hoe is de vergelijking (die ging over de prijs, verder niet) dan onzin?
Omdat een Dr. Dre koptelefoon wel degelijk merkbaar beter is dan een merkloos geval die je soms bij de Action hebt liggen......Dat, in tegenstelling tot een HDMI kabel van de Action, die bewezen heeft dat hij diezelfde eentjes en nullen overbrengt als de dure HDMI kabels (die Monster ook in zijn assortiment heeft).

@Seers: Dat zou wel eens die met een introductieprijs van €299,- o.i.d. kunnen zijn

[ Voor 6% gewijzigd door KillaZ op 13-09-2011 11:26 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:17
Het is toch simpel? Het gaat zich bij al die rapper/R&B/hiphop/dance en andere mainstream gedoe toch alleen om de bass?! Daarom worden deze dingen zoveel verkocht. (denk ik, houd zelf niet van bovenstaande muziek dus geen Monster)

Tegenwoordig wil iedereen alleen maar meer bass, er zijn zelfs liedjes die uit niet meer dan dat bestaan. En dan zal zo'n over ampte, EQ aangepaste headphone wel klinken ja. Ga je naar muziek luisteren wat uit meer dan alleen bass bestaat: klinkt het nergens naar.

Dit is zo'n beetje het verhaal wat ik van alle kanten hoor, zelf heb ik zo'n ding niet omdat ik niet naar "Beats" muziek luister. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op maandag 12 september 2011 @ 18:54:
[...]

Omdat er tussen HDMI kabels geen verschil zit, maar tussen een koptelefoon van 10 euro en de Dre Studio's wel? De evt. kosten staan daar los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanJordaan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:46
Heb zelf een Studio.

Pluspunten:

Design (voor iedereen anders uiteraard)
Comfort
Geluid
Verwisselbare kabels
Headset kabel
Noise cancelation
Service

Minpunten:

Slechte kwaliteit kabeltje
Schroefje van behuizing kwam los (bouwkwaliteit)
Erg op bass afgesteld (zelf vind ik dit geen probleem, maar objectief gezien valt het op)
Prijs
Veeeeel te hip geworden
Batterijen nodig

Zoals bij de minpunten te zien kwam er bij mij een schroefje los.
Belachelijk voor een koptelefoon van 300€.
Mailtje gestuurd naar Monster en kreeg prompt een zakje nieuwe schroefjes opgestuurd uit de States.
Sindsdien nooit meer problemen gehad met de behuizing.
Wel met mijn iSonitalk kabel (handsfree kabeltje).
Door mijn eigen schuld gaf deze alleen nog maar het rechter kanaal door.
Weer een mailtje gestuurd naar Monster, dit keer naar mijn eigen Jessica. Top wijf!
Ik had haar verteld dat het mijn eigen schuld was, maar dat de webshop niet buiten de States leverden.
Ik wou dus direct bij haar bestellen.
Ze wist m'n adres gegevens nog te vinden en stuurde me zonder problemen gratis een nieuw kabeltje.
Echter is dit kabeltje het nu ook langzaam aan het begeven, terwijl ik met deze toch echt voorzichtig ben geweest.
Als deze er echt mee ophoudt stuur ik maar weer een mailtje.
Kortom van de bouwkwaliteit ben ik niet zo zeker, de service is in ieder geval top.

Persoonlijk vind ik het geluid geweldig, echt fantastisch. Beste wat ik ooit gehoord heb.
Maar dit ligt bij iedereen anders, een klassieke luisteraar wil waarschijnlijk minder bass.
Ik luister vanalles, veel blues, veel classic rock, maar ook house, drum and bass, etc.
En het geluid heeft me nooit in de steek gelaten.
Op een oude Maximum Bass cd nog wat bass tests gevonden...
Je weet niet wat je hoort, je hersens trillen in je kop. Ongelovelijk!

Prijs kwaliteit denk ik dat er beter spul op de markt is, maar het ligt ook heel erg aan je eigen voorkeur.
Ik wil gesloten, veel bass en vind batterijen geen probleem bijvoorbeeld, maar wil weer niet me een oerlelijke Sennheiser rondlopen.
Andere mensen vinden Sennheiser juist weer prachtig.
Deze voorkeuren liggen ver uit elkaar bij mensen, het is daarom moeilijk om hoofdtelefoons aan te raden.

Heb 'm al best een tjd en ben nog steeds hartsikke blij met m'n Studio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Solo HD en ik luister vrij weinig echt bass-nummers. Maar toch zeg ik dat het geluid gewoon super is. Beter dan andere koptelefoons die ik geprobeerd heb (AKG, Philips) alleen is het wel een redelijk dure koptelefoon. Maar voor het design, de bouwkwaliteit en de Monster service betaal je natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:37:
Ik heb een Solo HD en ik luister vrij weinig echt bass-nummers. Maar toch zeg ik dat het geluid gewoon super is. Beter dan andere koptelefoons die ik geprobeerd heb (AKG, Philips) alleen is het wel een redelijk dure koptelefoon. Maar voor het design, de bouwkwaliteit en de Monster service betaal je natuurlijk wel.
De bouwkwaliteit is werkelijk waardeloos vergeleken met andere merken in die prijsklasse.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:37:
Wat is er zo super aan? Je luistert alleen hakmuziek ofzo?
Excuses maar, behalve bij een continue dikke bonk kan ik me bijna niet voorstellen waarin die hoofdtel 'beter' zou zijn.

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:51
Het ligt natuurlijk aan je referentiekader, dat is erg belangrijk. Als ik dat ding ga luisteren heb ik een heel andere ervaring als m'n broertje die alleen headsets en oordopjes van 10 euro heeft ;) .

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:20

DjVe

Hatsaflats!

Boudewijn schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 01:51:
http://store.apple.com/nl...adphones?fnode=MTY1NDA0Ng

Damn, daar koop je dus een HD650 voor (imo de beste hoofdtel voor die prijs die er is, heb hem zelf ook...) en dan houd je nog wat dukos over.
ROLF, check onder de pluspunten:
Is het je opgevallen?
Deze beperkte editie koptelefoon heeft een draad om te voorkomen dat je hem achterlaat na een optreden.
MAW, nee voor die 500 euro mag je nog wel een draad verwachten, want draadloos zou ons te duur worden :+

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 23:16:
[...]

De bouwkwaliteit is werkelijk waardeloos vergeleken met andere merken in die prijsklasse.
Niet waar. Het zit gewoon goed in elkaar, is stevig, inklapbaar(de Solo HD) en ziet er goed uit. Kan je van veel andere headsets niet zeggen

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nou ja het er goed uitzien is een kwestie van smaak.

Stevig: vast wel.
Punt is dat ik liever een minder stevig apparaat heb dat goed zijn primaire taak vervult (zo zuiver mogelijk muziek afspelen zonder dat het mij hindert) dan wat anders. Ik weet trouwens niet of het steviger is dan een sennheiser oid.

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:51

rGz

Ook ik heb een Dr. Dre beats Solo HD en ik ben ook tevreden over het geluid. Ik luister eigenlijk veel verschillende genres (artiesten van Coldplay tot Skrillex) en vind dat het geluid gewoon prima is. Uiteraard neemt dit niet weg dat de waarden die gemeten worden getuigen van het feit dat de lage tonen gewoon "meer aanwezig" zijn. Natuurlijk is "goed geluid" echter altijd een kwestie van smaak.

Over de stevigheid valt te twisten, persoonlijk vind ik dat hij wel fragiel aanvoelt bij de scharnieren rondom de schelpen, echter heb ik hier nog altijd geen last van gehad. Ik denk dat de kwestie "fragiel aanvoelen" en "fragiel zijn" wel een discussiepunt is.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:24

JT

VETAK y0

Boudewijn schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 23:19:
[...]

Wat is er zo super aan? Je luistert alleen hakmuziek ofzo?
Excuses maar, behalve bij een continue dikke bonk kan ik me bijna niet voorstellen waarin die hoofdtel 'beter' zou zijn.
Beetje minderwaardig tov electronische muziek ;)

Maar ik denk dat je de vraag het beste in 2 delen kan stellen:
1.) Is de kop telefoon hi-fi (hifi staat voor het zo dicht mogelijk benaderen van het originele geluid)?
2.) Klinkt de koptelefoon goed?

1 kan je met een nee beantwoorden, in ieder geval niet voor het geld als je de curves ziet.
2 is volledig afhankelijk van smaak en zo te zien zijn er hier mensen die van overdreven (tov het origineel) bas houden en weinig mid-hoog (ook tov het origineel).

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• DaanJordaan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:46
Even offtopic

Er wordt door een boel mensen gezegd dat er beter te krijgen is in deze prijsklasse.
Maar als je bij de pricewatch invoert:
  • Gesloten
  • Draad
  • Afneembare draad
  • Noise cancelling
Blijft er niet veel over, echter zijn dit wel specs die ik verwacht van een hoofdtelefoon in deze prijsklasse
Ik wil ook graag over-ear dus de B&W P5 gaat 'm niet worden.

Stel dat mijn Beats het nu begeeft. Wat zou ik dan moeten kopen?

Verwijderd

DennusB schreef op woensdag 14 september 2011 @ 08:37:
[...]

Niet waar. Het zit gewoon goed in elkaar, is stevig, inklapbaar(de Solo HD) en ziet er goed uit. Kan je van veel andere headsets niet zeggen
Er zijn op internet een hoop verhalen te vinden van dre's waar bij de headband is gebroken. Ik denk overigens dat een hoop andereheadphones in die prijsklasse een stuk steviger zijn. Een hd25 sowieso (ding is bedoeld voor prof veldwerk), maar de rest waarachijnlijk ook.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:31:
[...]

Er zijn op internet een hoop verhalen te vinden van dre's waar bij de headband is gebroken. Ik denk overigens dat een hoop andereheadphones in die prijsklasse een stuk steviger zijn. Een hd25 sowieso (ding is bedoeld voor prof veldwerk), maar de rest waarachijnlijk ook.
Al deze gebroken exemplaren zijn replica's

39

Verwijderd

Fietsbel schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:32:
[...]

Toch vreemd dat ze dan een nieuw exemplaar van monster kregen.

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Fietsbel schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:32:
[...]

Allemaal? Bron? ;)

Learn something new every day.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Okay, allemaal durf ik niet te zeggen maar juist de replica's breken enorm snel. De gevallen dat Monster ze vervangt zal het wel een orginele zijn, maarja daar heb je ook garantie voor.

39

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mentalmadnizz schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:13:
Ik heb er een gehoord (de duurste die ze bij BCC hadden, dus ook geen namaak)
Op zich is prijs natuurlijk geen garantie voor wel of geen namaak, zelfde als met kwaliteit.

Verwijderd

Fietsbel schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:53:
Okay, allemaal durf ik niet te zeggen maar juist de replica's breken enorm snel. De gevallen dat Monster ze vervangt zal het wel een orginele zijn, maarja daar heb je ook garantie voor.
Zo'n ding hoort niet te breken als je 'm op en af zet (daar gingen deze al bij kapot). Laten we het er maar op houden dat je ze niet koopt voor de bouwkwaliteit ;).

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En dan nog garantie durven vragen bij Monster ipv de originele fabrikant... :')

• Dubmusic
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 19:05
De headbands die gebroken zijn waren de eerste versies van de solo beats. Ze hebben al deze versies uit de schappen gehaalt en ze hebben de headband van de solo's vervangen met dezelfde van de solo hd. Kijk maar bijvoorbeeld bij youtube : Beats by dre Solo HD durability test ... Aan de bouwkwaliteit is niets over te klagen deze headphones kunnen echt wel tegen een stootje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 08:31

BHQ

Tsja, Monster én Dr. Dre, laat maar hangen :+

Nee, serieus, voor dat geld heb je een AKG, KRK, Sennheiser of Beyer die wel in balans klinkt, een paar modellen zelfs met verwisselbare kabel. Dan heb je iig wel waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

100d5 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:40:
De headbands die gebroken zijn waren de eerste versies van de solo beats. Ze hebben al deze versies uit de schappen gehaalt en ze hebben de headband van de solo's vervangen met dezelfde van de solo hd. Kijk maar bijvoorbeeld bij youtube : Beats by dre Solo HD durability test ... Aan de bouwkwaliteit is niets over te klagen deze headphones kunnen echt wel tegen een stootje. :)
Mja, nog steeds geen stalen kabels, verwisselbare kabels en dat soort dingen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53
Vandaag dan toch maar een Beats by Dr. Dré gekocht, ik benieuwd wat betreft de kwaliteit. Bij deze prijs (van € 139,00 voor € 83,40) kon ik hem niet laten liggen: http://www.redcoon.nl/matchdeal/B206611.html.

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 10-06-2012 23:17 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littleburst
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 16:24
Dat ieder zijn mening heeft over de geluidskwaliteit is wel duidelijk. Persoonlijk was ik er ook niet erg weg van.

Verder hoor ik toch vrij vele negatieve dingen over de bouwkwaliteit. Dit kan uiteraard te maken hebben met de eerste banden die schijnbaar zo kapot waren, maar nu verbeterd zijn.

Dus wat mij betreft vallen ze heel hard onder een dikke vette hype. Ik vraag me heel hard af hoeveel mensen een fatsoenlijke koptelefoon hadden voordat ze de dr. Dre kochten en dus echt kunnen vergelijken. Of als de dr Dre er niet was, ook €100 euro neer zouden tellen voor een koptelefoon.

Los van alles kunnen we in ieder geval stellen dat Monster een mooie jackpot binnenhaalt aan de koptelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe mij klankmatig gezien maar een Grado of een KOSS vergeleken met Dr Dre's overpriced fisher price koptelefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Hele slechte geluids kwaliteit voor mijn soort muziek (Blues, Metal, rock). Het klinkt allemaal te koud en kunstmatig. Nee, geef mij maar gewoon een goede sennheiser oid.

En over de gebroken headbands en replica's? Sorry, maar je gaat als bedrijf geen replica's vervangen door originele. Dus het zijn geen replica's

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

CptChaos schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:01:
[...]
Op zich is prijs natuurlijk geen garantie voor wel of geen namaak, zelfde als met kwaliteit.
Beetje laat maar toch: Ik bedoelde daarmee dat ik de koptelefoon bij de BCC beluisterd heb, exemplaar uit een vitrine, aan m'n eigen mp3-speler (Rio Karma).

Ik blijf er echter bij dat het een zéér slechte koptelefoon is, die puur en alleen verkoopt op marketing, ontwerp en prijs. De meeste mensen die wel lyrisch zijn over het geluid hebben alleen hun ipod doppen als referentie en dan klinkt zo'n bonkende basdoos al snel goed natuurlijk.

Overigens ben ik een ervaren koptelefoon-luisteraar, aangezien ik veel 's nachts muziek luister en daar de buren niet mee wil storen. Heb een behoorlijke verzameling koptelefoons waaronder:

Stax SR-44 Electret
Stax SR-X mk III Electrostatic
Sennheiser HD414
Sennheiser HD424
Sennheiser HD430
BeyerDynamic DT100
MB Quart Phone 90
AKG K140 Monitor
Philips N6330

En ik heb regelmatig geluisterd naar de Beyer DT990 en DT770, AKG K240, AKG K701 en diverse andere Sennheisers. En dat Beats geval komt bij geen enkele van bovengenoemde koptelefoons ook maar in de buurt. Jammer maar helaas.

Kortom, om antwoord te geven op de topictitel: Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hype of niet, ik vraag me echt af of de Monster Beats Solo CT € 83,40 waard is, anders verkoop ik hem meteen als ik hem ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Jumpman schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 00:03:
Hype of niet, ik vraag me echt af of de Monster Beats Solo CT € 83,40 waard is, anders verkoop ik hem meteen als ik hem ontvang.
Heb je andere koptelefoons uit min of meer dezelfde prijsklasse ter referentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
mentalmadnizz schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:38:
[...]

Heb je andere koptelefoons uit min of meer dezelfde prijsklasse ter referentie?
Nee, deze heb ik niet en ben ook niet echt in de mogelijkheid dit te gaan testen ergens.

Pagina: 1