Toon posts:

Geforce gtx 460 SE SLI???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik heb een vraagje. Mijn gtx 460 se heeft soms net niet genoeg kracht om de boel op hoog te draaien, dus ik heb me laten informeren dat als je een tweede grafische kaart erin wil stoppen dat het dezelfde moet zijn en dat je computer het aan moet kunnen. Ik kan online nergens vinden of mijn computer SLI klaar is en mn handboekje ben ik kwijt. Het gaat om een.

Packard bell ixtreme m5740
8 gig geheugen
intel I5 750 @ 2.67 Ghz

Oorspronkelijk zat er een slechte gt500m kaart of zoiets in, Die is eruit gehaald en vervangen door de gtx 460 SE en ook heb ik een (als ik het me goed herriner) 900 watt PSU ingestopt. Als ik de computer openhaal en kijk lijkt er plek voor vier grafische kaarten. Maar mijn gtx 460 se neemt al twee van die plekken in qua dikte.

Mijn vraag is eigenlijk kan mijn computer twee gtx 460 se tje sli draaien?

grt

Peter

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:49

Herman

FP ProMod
Neen, dat gaat om velerlei redenen helaas niet lukken in je PB.

Om te noemen:
1) Je hebt twee PCIe sloten nodig wat je moederbord (volgens mij) niet heeft
2) Je moederbord moet speciaal SLI ondersteunen
3) Je hebt een goede airflow nodig voor SLI om warmte af te voeren
4) Etc.

offtopic:
900 watt voeding lijkt me in je huidige opstelling wel heel veel. Zelfs met SLI is 900 watt een overkill.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Verwijderd

Topicstarter
misschien was het dan 500 watt. Mijn geheugen laat me in de steek. Jammer trouwens dus ooit een duurdere videokaart kopen is de enige oplossing?

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:49

Herman

FP ProMod
Welke nVidia-driver gebruik je nu? Want soms kan een driverupdate met een schone installatie een klein beetje meer prestaties geven :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Die 460 verkopen en er een snellere kaart voor een (beetje) meer van terug kopen, eventueel via dezelfde kanalen. Vraag & Aanbod, Marktplaats... of eventueel nieuw.

Wat zou je voor een nette 2e hands GTX460 nog kunnen vragen? Rond de €80,-... €100,- maximaal? Dat zou je dus ook hebben betaald voor een 2e 460... Maar voor €160,- koop je toch wel weer een snellere kaart terug ;)

Verwijderd

Topicstarter
@ herman ik gebruik de nieuwste driver met een schone installatie en ik heb de boel gefragmenteerd en alle virussen,spyware eraf gehaald en nu presteert ie wel beter. Starcraft 2 draait ie wel op ultra en crysis 2 ook op maximaal. Op de een of andere manier human revolution helaas niet. Die lagde zelfs op mediuminstellingen, evenals dead island (maar goed dat schijnt een hele hoop mensen te overkomen)

@ micglou, goeie tip misschien ga ik dat wel doen. Eerst even aankijken hoe die die nieuwe lading topspellen die eraan zitten te komen gaat trekken (arkham,rage,skyrim, bf3,etc)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een aanrader qua kaart. Ik heb mijn gtx 460 overclocked naar 1 gig core clock en 2 gig shader clock en 2 gig memory clock wat dat ook mag zijn. In de prijsklasse van 100 naar 200 zie ik niet heel veel kaarten die echt duidelijk een stuk beter zijn, of kijk ik verkeerd?

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-02 19:20
als je in de prijsklasse van 100-200 wilt blijven is een gtx560 misschien iets? die kost tussen de 150-190 euro.
de gtx560ti kost wel wat meer, die is rond de 230-270 euro.

gtx560:
http://www.alternate.nl/h...ten+NVIDIA&l3=GeForce+GTX

gtx560ti:
http://www.alternate.nl/h...ten+NVIDIA&l3=GeForce+GTX

maar of het nou echt beter is? tja je kan altijd hier ff kijken:
http://www.nvidia.com/object/graphics_cards_buy_now.html

[ Voor 10% gewijzigd door tekken4111 op 15-09-2011 07:36 ]

Verwijderd

Ik heb zelf ook een 460gtx en heb met geen 1 spel last.
Speel alles op max atm. Met welk spel heb je er dan last van?

Edit, zelfs de demo die bedoeld is voor de '500 series draaid perfect....
....op max powersafe nogwel :*)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2011 06:42 ]

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

de 560 ti hawk is wel een erg snelle kaart, die heb ik.

Zon beetje de snelste kaart qua wat je voor je geld krijgt, in Nvidia segment.
Draait op 950mhz

[ Voor 49% gewijzigd door A87 op 16-09-2011 11:16 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 06:09:
Ik heb zelf ook een 460gtx en heb met geen 1 spel last.
Ligt aan de games... sommige mensen vinden een dia show soepel spelen, die heb je ook

@Tekken waarom reclame maken voor alternate als die achterlijk duur zijn 8)7 230 euro is niet goedkoop :F
Werk jij bij alternate? Met je dubbelle alternate recommendatie????

Dit is al een stuk beter, en wat sneller.
http://www.komplett.nl/Ko...net&product_code=15335490

Goedkoopste uit price watch atm

[ Voor 86% gewijzigd door A87 op 16-09-2011 11:29 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
:o :+

OT:
De 460 is toch nog best een nette kaart, ik zou die nog niet gaan upgraden.

Pruts eerst eens wat met de instellingen in de game zou ik zeggen, ubersampeling b.v. doet je framerate / 2 of meer en zo'n verbetering is het niet.

Maar op welke resolutie game je? als je op 2 full hd schermen gamed kan je mischien wel wat extra power gebruiken.

Verwijderd

Lias schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:16:
Ligt aan de games... sommige mensen vinden een dia show soepel spelen, die heb je ook
Klopt, wat zijn zwaare spellen...
Crysis, Crysis 2. Hangt ook van de game engine af. Als die slecht is zoals die van ATARI draaid de game ook slechter... Neem ATARI tdu2, leuk spel maar slechte engine... en servers *cugh*. Kan wel alles op max maar haal lang niet zoveel frames als in crysis of unreal ofzo. Zelfde voor GTA IV, lukt ook op max maar wel een slechte engine die dacht ik gebaseerd was op SLI? Zwaarste spel wat ik tot nu toe heb gedraaid was 'Rift'. Goede game engine, maar er word een groote wereld geladen. Alles op max inc anti aliasing x32 is dan ook een schamelijke 20 - 30 fps. Zonder anti aliasing is die 40fps.
Pagina: 1