Aantal watts Marantz PM6003

Pagina: 1
Acties:

• Exorchris
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-12-2023
Hallo,

Ik heb de faq audio gelezen maar voel me nog niet zeker genoeg daarom..

Ik overweeg een Marantz PM6003 aan te schaffen. Ik zou graag willen weten of de output nl. 45 watt bij 8 ohm voldoende is voor een normale huiskamer. Dus voor normaal gebruik waarbij bij een lekker nummer ik het volume wel wil kunnen opendraaien.

Hoop op een antwoord, thanks alvast

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-12-2025
Volgens mij mag dat geen probleem zijn. Ik ben zelf in het bezit van deze geweldige versterker en naar mijn idee komt hij nooit tekort aan dynamiek en kracht, ook op hoge volumes weet hij alles zuiver te houden. Ik zou me hier geen zorgen over maken.

[ Voor 10% gewijzigd door I-Heine-I op 13-09-2011 20:45 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:58
Ik zou graag willen weten of de output nl. 45 watt bij 8 ohm voldoende is voor een normale huiskamer.
Lees de FAQ eens.

[ Voor 20% gewijzigd door Nielson op 13-09-2011 20:45 ]

• Exorchris
Zie eerste zin in mijn post.......

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:58
Exorchris schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 20:46:
[...]

Zie eerste zin in mijn post.......
Wat is er dan niet duidelijk, voor normaal volume en geen rare speakers heb je aan een paar Watt al genoeg. Verder heeft alleen het noemen van je versterker niet zoveel nut als je niet de speakers noemt die je daarmee in combinatie wilt gebruiken, want bv de gevoeligheid van de speakers is erg van belang.

• Exorchris
Nielson schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 20:50:
[...]
Wat is er dan niet duidelijk, voor normaal volume en geen rare speakers heb je aan een paar Watt al genoeg. Verder heeft alleen het noemen van je versterker niet zoveel nut als je niet de speakers noemt die je daarmee in combinatie wilt gebruiken, want bv de gevoeligheid van de speakers is erg van belang.
Ik zoek gewoon wat bevestiging voordat ik dit aanschaf. En twijfel heel erg tussen deze en Yamaha a-s500. Dacht dat hier te kunnen vinden. Ik krijg het idee dat je het vervelend vindt maar je bent niet verplicht te reageren...

Mijn speakers zijn Jamo s608 impedantie 6 ohm.
Toch dank voor je reply

[ Voor 3% gewijzigd door Exorchris op 13-09-2011 21:01 ]

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Ik heb de PM6003 hier staan en kan je vertellen dat hij in ieder geval geen moeite heeft om 2 Focal Chorus 706v's aan te sturen in een vierkante kamer van 20m2. En, mocht ik het willen, kan het ook op een onnodig hoog volume. Als de muziek wat harder gaat, gaat de volumeknop zelden voorbij de 50%. :)

E: De Focals zijn overigens 8 ohm en 90 dB.

[ Voor 20% gewijzigd door DrSnuggles op 13-09-2011 21:57 ]

Learn something new every day.

Verwijderd

Exorchris schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 20:59:
[...]

Ik zoek gewoon wat bevestiging voordat ik dit aanschaf. En twijfel heel erg tussen deze en Yamaha a-s500. Dacht dat hier te kunnen vinden. Ik krijg het idee dat je het vervelend vindt maar je bent niet verplicht te reageren...

Mijn speakers zijn Jamo s608 impedantie 6 ohm.
Toch dank voor je reply
Lukt makkelijk :)

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Beter zoeken had ook een optie geweest kunnen zijn. ;)

Learn something new every day.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

De yamaha combineert wat uiterlijk betreft wat beter met andere merken, omdat deze gewoon recht is. Misschien iets om aan te denken :)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1