• Mirrordin
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-02 00:06
Hallo allemaal,

Ik heb een HTPC samengesteld. Nu wil ik graag horen waar ik op kan bezuinigen en waarom dat kan. de S10V behuizing wil ik houden en daar doe ik geen goedkopere behuizing voor in plaats. Ook wil ik een SSD als bootschijf, ik ga windows 7 er op installeren met XBMC.

dit is mijn samengestelde HTPC: inventaris: HTPC

Alvast bedankt.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
Wil je hem alleen als HTPC gebruiken?

Dan is een SSD namelijk echt overkill en kan je met een goede onboard GPU alles wel afspelen.

Je hebt er ook geen HD bij gekozen. Is dat bewust?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:21

D4NG3R

kiwi

:)

Hier is een specifieke BBG voor, losse topics als deze worden niet meer toegestaan ;) .

[BBG aanschaf] HTPC

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Mirrordin
Sorry daarvoor

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:30
arjanmolenaar schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:01:
Nu wil ik graag horen waar ik op kan bezuinigen en waarom dat kan. de S10V behuizing wil ik houden en daar doe ik geen goedkopere behuizing voor in plaats.
Aangezien je de behuizing wilt houden kun je bezuinigen op de cpu, geheugen, videokaart en voeding. Componenten die je nu gekozen hebt zijn namelijk onnodig zwaar. Vooral die voeding, je betaalt €100,- meer terwijl van een normale voeding de fan ook alleen maar draait als het echt nodig is, en dan nog vaak onhoorbaar. Voor de cpu kan je ook een i3 nemen en 4GB geheugen is op zich ook zat, hoewel het met de huidige prijzen idd niet zoveel uitmaakt.

[ Voor 27% gewijzigd door Nielson op 13-09-2011 11:44 ]

• Mirrordin
Die videokaart heb ik gekozen omdat die HD audio via HDMI kan. En in plaats van de i5 2500k kan ik inderdaad een i3 2100T kiezen. Weet je ook een ander videokaart die HD audio kan en die goedkoper is?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-02 20:05

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dit soort vragen staan we uitsluitend toe in [BBG aanschaf] HTPC.

Daar verder dus!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.