Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-01-2022
Wauw, dit vind ik een dikke mod. Het Apple logo laten branden aan de achterkant van je iPhone 4.
Dit wil ik ook graag hebben, het bedrijfje iFaith gaat dit aanbieden in U.K. voor 115 euro. Beetje prijzig, dit moet toch ook zelf te fixen zijn?? Ik ben benieuwd of hier soldeerwerk bij komt kijken of dat dit gewoon een aansluitpuntje is??
Bron

Afbeeldingslocatie: http://www.iphonescreen.nl/wp-content/uploads/2011/09/iphone4-logo-brand.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 14:59

Flappiewappie

Hier nog meer

Ik heb me altijd al afgevraagd waarom Apple daar geen indicatie ledje in heeft gestopt (bij nieuwe mail een langzaam breathing lampje ofzo).

Zeker de moeite waard om daar naar te kijken.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabbo12
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-06 19:42
Ja dat is wel zelfs te doen, is al eens gedaan bij een iPhone 1:
http://www.iphoneclub.nl/...roiman-psycho-iphone-mod/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 06:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Ik moet zeggen dat ik het ook best gaaf vind. Vraag me alleen af hoe het zit met garantie etcetera.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
Underworld schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:33:
Ik moet zeggen dat ik het ook best gaaf vind. Vraag me alleen af hoe het zit met garantie etcetera.
Jah dat vraag ik me dus ook af, als er fysiek gesoldeerd moet worden op je moederbord, vervalt je garantie. Echter als het gewoon een kwestie is van een achterkant omwisselen blijft je garantie actief. Ik ben dus benieuwd naar de werkwijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-03 20:30
Ben wel benieuwd wat de uiteindelijke prijs zal worden.. Op de site van iPatch staat dat het tussen de 50 en 100 pond zal liggen.

Qua garantie zal het niet toegestaan zijn, aangezien het al niet toegestaan is om je back cover te verwijderen volgens mij!

Ben benieuwd of het zelf een beetje te doen is, of onze Chinese vrienden dit ook snel op eBay gaan gooien :) 50 pond vind ik persoonlijk al teveel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
Haazzz schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:04:
Ben wel benieuwd wat de uiteindelijke prijs zal worden.. Op de site van iPatch staat dat het tussen de 50 en 100 pond zal liggen.

Qua garantie zal het niet toegestaan zijn, aangezien het al niet toegestaan is om je back cover te verwijderen volgens mij!

Ben benieuwd of het zelf een beetje te doen is, of onze Chinese vrienden dit ook snel op eBay gaan gooien :) 50 pond vind ik persoonlijk al teveel!
Op de website van iFaith staat het volgende:

It will void any warranty with apple but the modification is fully reversible, returning the iPhone exactly back to how it was (at a smaller additional cost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Deze ga ik in de gaten houden, erg tof.
Het feit dat het heel gemakkelijk weer terug te draaien is geeft denk ik aan dat er niet gesoldeerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hmm vroeg had je die stickertjes die oplichten als je werd gebeld of een smsje kreeg.. Zo het niet zoiets zijn?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
CLB schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:14:
Hmm vroeg had je die stickertjes die oplichten als je werd gebeld of een smsje kreeg.. Zo het niet zoiets zijn?
Voor 115 euro? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:26
Zou kunnen.. een goed achterkantje met dat principe? :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
CLB schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:14:
Nee dat is alleen bij straling als je belt of gebeld wordt, hier gaat het Apple logo pas branden op het moment dat je LCD scherm aangaat, hij moet dus wel ergens contact maken met je moederbord ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dan kun je wel zo'n smiley plaatsen maar why not..
Als m'n meisje dit zou laten doen gaat ze echt haar achterkantje er niet af schroeven om te kijken hoe het zit dus dan is het lekker snel geld cashen en het is weer simpel ongedaan te maken en dus garantie te claimen =)
Dean88 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:19:
Nee dat is alleen bij straling als je belt of gebeld wordt, hier gaat het Apple logo pas branden op het
moment dat je LCD scherm aangaat, hij moet dus wel ergens contact maken met je moederbord ofzo.
Oja ik lees het al, werkt alleen als je je telefoon aanzet of ontgrendeld.. Al zou het nou voor smsjes / emails / agenda of pushberichten zijn.. Maar wat nu het nut is ontgaat me dan volledig, alleen een *patsfactor* dus..

[ Voor 39% gewijzigd door CLB op 13-09-2011 14:21 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
CLB schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:19:
[...]

Dan kun je wel zo'n smiley plaatsen maar why not..
Als m'n meisje dit zou laten doen gaat ze echt haar achterkantje er niet af schroeven om te kijken hoe het zit dus dan is het lekker snel geld cashen en het is weer simpel ongedaan te maken en dus garantie te claimen =)
En dan komt er een Tweaker langs die het hele bedrijf in 1x opdoekt. Dat risico willen ze niet nemen, neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
So? Jij hebt er toch voor betaald en het werkt toch.. jij wilde een oplichtend lampje en dat werkt...
Jij betaald 115 euro maar hoe duur zullen de materialen en arbeidskosten zijn.. Tsjaa bij lange na geen 115.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikad0
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-01 20:27
Ben benieuwd hoe het zit met de accuduur :p, zou het veel schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
CLB schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:00:
So? Jij hebt er toch voor betaald en het werkt toch.. jij wilde een oplichtend lampje en dat werkt...
Jij betaald 115 euro maar hoe duur zullen de materialen en arbeidskosten zijn.. Tsjaa bij lange na geen 115.
Klopt ook wel. Maar dat is geen goede reclame voor de site. Dit zal dan op het internet rondspoken en dan kunnen ze het shaken. Ik ga ervan uit dat zij dat ook wel door hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-12-2024

hoyvoy

Prutser

Dit kun je ook goed zelf: uitzagen, glaasje erbij, smd ledje aansluiten op het display en klaar. is ook eerder gedaan bij de 3g(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:16
Het is een mooie aanpassing. Maar voor notificaties zou het natuurlijk nog mooier zijn als je het verbindt aan de flash. Immers die wordt in de iOS 5 beta's ook als notificatielichtje gebruikt.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Tabbo12
Had vandaag niet veel te doen en nog een iPhone 3GS achterkant liggen, dus ben ook maar gaan proberen om een verlicht logo te modden. Heb nu het logo uitgezaagd en het gat toen gevuld met een stukje plexiglas.
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/125o0ux.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/24b6whs.jpg
Maar hoe nu verder? wat voor ledjes moet ik daarvoor gebruiken?

PS: achterkant was al zwaar beschadigt, dus ik heb hem helemaal opgeschuurd, ik moet hem nog fijn opschuren en in de lak zetten.

• Dean88
Je bent lekker bezig geweest :) Maar inderdaad het plaatsen van een led en deze verbinden is "the tricky part"
Ik zit te denken om het door iFaith te laten fixen en vervolgens de iPhone weer open te maken om te constateren wat voor onderdelen ze gebruikt hebben en of ze gesoldeerd hebben.

• hoyvoy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-12-2024

hoyvoy

Prutser

Tabbo12 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:22:
Had vandaag niet veel te doen en nog een iPhone 3GS achterkant liggen, dus ben ook maar gaan proberen om een verlicht logo te modden. Heb nu het logo uitgezaagd en het gat toen gevuld met een stukje plexiglas.
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar hoe nu verder? wat voor ledjes moet ik daarvoor gebruiken?

PS: achterkant was al zwaar beschadigt, dus ik heb hem helemaal opgeschuurd, ik moet hem nog fijn opschuren en in de lak zetten.
gewoon een smd ledje, deze sluit je aan op de contactpuntjes van je scherm. (als je scherm brandt, brant het ledje ook)

• Tabbo12
Heb een platte gevonden:
http://nl.farnell.com/mul...-side-emitting/dp/1716775

Ga hier een paar van bestellen. Hoop dat ik het een beetje netjes kan solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
Welke contactpunten moeten er worden gesoldeerd? Zoals je op de onderstaande afbeelding kan zien heb je 2 connectors, 1 voor de digitizer (touchscreen) en 1 voor het LCD scherm. lijkt me vrij lastig om hier te solderen, waarschijnlijk moet het dus een contactpunt op het moederbord zijn?

Afbeeldingslocatie: http://image.tradevv.com/2008/08/26/jacktelecom_1422887_600/iphone-4-4g-lcd-with-digitizer-complete-assembly.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.getprice.com.au/images/uploadimg/1169/_1_iphone_lcd.jpg

De connector van het LCD scherm wordt rechtstreeks op het moederbord geklikt.Een soldeer/contact fysiek op het LCD scherm is er dus niet?

[ Voor 21% gewijzigd door Dean88 op 16-09-2011 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabbo12
Die connector is alleen voor het aansturen van het scherm. De achtergrondverlichting heeft een aparte aansluiting en die is een stuk groter. Het solderen van kabeltjes aan de smd led lijkt met het moeilijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-04 10:33

Crp

Dean88 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:30:
Welke contactpunten moeten er worden gesoldeerd? Zoals je op de onderstaande afbeelding kan zien heb je 2 connectors, 1 voor de digitizer (touchscreen) en 1 voor het LCD scherm. lijkt me vrij lastig om hier te solderen, waarschijnlijk moet het dus een contactpunt op het moederbord zijn?

[afbeelding]

[afbeelding]

De connector van het LCD scherm wordt rechtstreeks op het moederbord geklikt.Een soldeer/contact fysiek op het LCD scherm is er dus niet?
ik denk dat je er een verkerd beeld hebt. de orginele achterkant van de iPhone 4 zit geen doorzichtig logo op de achterkant. dit is gewoon een chroom sticker achtig iets. de iFaith heeft een geheel nieuwe achterkant met een aangepast logo van materiaal wat oplicht als het onder spanning word gebracht. hierbij zal bij de aangepaste achterkant ook wel de benodigde flatkabel aanzitten die je zo tussen de scherm aansluiting zet. dit product van ifaith word dus niet gemaakt met behulp van je orginele achterkant maar er komt gewoon een compleet nieuwe achterkant in met oplichtende logo en benodigde flatkabels

je kan niet zo ff 123 met je orginele achterkant draadjes gaan aansluiten op je schermvoeding.

[ Voor 6% gewijzigd door Crp op 16-09-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
Tabbo12 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:17:
Die connector is alleen voor het aansturen van het scherm. De achtergrondverlichting heeft een aparte aansluiting en die is een stuk groter. Het solderen van kabeltjes aan de smd led lijkt met het moeilijkst.
Ok, kan je laten zien waar die aansluiting zit op het LCD scherm? ik kan deze zelf niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
Crp schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:27:
[...]

ik denk dat je er een verkerd beeld hebt. de orginele achterkant van de iPhone 4 zit geen doorzichtig logo op de achterkant. dit is gewoon een chroom sticker achtig iets. de iFaith heeft een geheel nieuwe achterkant met een aangepast logo van materiaal wat oplicht als het onder spanning word gebracht. hierbij zal bij de aangepaste achterkant ook wel de benodigde flatkabel aanzitten die je zo tussen de scherm aansluiting zet. dit product van ifaith word dus niet gemaakt met behulp van je orginele achterkant maar er komt gewoon een compleet nieuwe achterkant in met oplichtende logo en benodigde flatkabels

je kan niet zo ff 123 met je orginele achterkant draadjes gaan aansluiten op je schermvoeding.
Lol Ik snap dat dit geen geen originele achterkant is :*) , en ik denk niet dat zij een flatkabel gebruiken die zij tussen de connector van het moederbord en LCD bevestigen.
Zij hebben een achterkant met een transparant apple logo, wellicht zelf uitgesneden met een dremel. En vervolgens is er een ledje achtergeplakt en deze verbonden aan het lcd scherm via een soldeerpunt. Ik denk dat jij beetje een verkeerd beeld hebt van deze mod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp

Crp

Dean88 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:42:
[...]

Lol Ik snap dat dit geen geen originele achterkant is :*) , en ik denk niet dat zij een flatkabel gebruiken die zij tussen de connector van het moederbord en LCD bevestigen.
Zij hebben een achterkant met een transparant apple logo, wellicht zelf uitgesneden met een dremel. En vervolgens is er een ledje achtergeplakt en deze verbonden aan het lcd scherm via een soldeerpunt.
ik denk dat het niet mogelijk is om er nog een ledje tussen te krijgen ik denk dat het logo bestaat uit oplichtend materiaal zodra het onder spanning komt. (kan zo ff niet op de naam komen) maar dit materiaal word ook wel eens gebruikt bij front paneeltjes van elektronische producten om bijv tekst op te lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
Crp schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:46:
[...]

ik denk dat het niet mogelijk is om er nog een ledje tussen te krijgen ik denk dat het logo bestaat uit oplichtend materiaal zodra het onder spanning komt. (kan zo ff niet op de naam komen) maar dit materiaal word ook wel eens gebruikt bij front paneeltjes van elektronische producten om bijv tekst op te lichten.
Wat voor materiaal zij gebruiken is mij ook onbekend, echter is de kans vrij groot dat dit een smd-ledje is, deze zijn vrij klein. Feit blijft dat hiervoor wel spanning nodig is en zij dus waarschijnlijk een soldeerpunt op het LCD scherm gebruiken. Echter vraag ik mij af waar deze zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp

Crp

Dean88 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:50:
[...]

Wat voor materiaal zij gebruiken is mij ook onbekend, echter is de kans vrij groot dat dit een smd-ledje is, deze zijn vrij klein. Feit blijft dat hiervoor wel spanning nodig is en zij dus waarschijnlijk een soldeerpunt op het LCD scherm gebruiken. Echter vraag ik mij af waar deze zit.
het is wel zeker dat er een punt op de pcb zit. maar hoe wil je bedrading gaan doen ? want je heb niet veel ruimte om van de ene kant van de pcb naar de achterkant van de telefoon een draadje of 2 te doen. ik denk dat je zeer fijn draad moet gaan gebruiken of zelfs een flatkabeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabbo12
Dean88 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:27:
[...]

Ok, kan je laten zien waar die aansluiting zit op het LCD scherm? ik kan deze zelf niet vinden
Afbeeldingslocatie: http://guide-images.ifixit.net/igi/lGRsG3OyOZ1lwHTK.large

Recht onder de rechtse connector zitten twee contactjes, deze voeden de achtergrondverlichting. Het is nog geen grote aansluiting, maar het moet mogelijk zijn hier een draadje op te solderen en dit te leiden naar de achterkant. Daar moet er aan die draadjes een smd led en een weerstand worden gesoldeerd.
Crp schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:46:
[...]

Ik heb ook naar dat illuminating foil gekeken, werkt met fosfor ofso. Het is heel dun, maar het heeft een hoog voltage AC nodig. De converter hiervoor past niet in de iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
Crp schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:03:
[...]

het is wel zeker dat er een punt op de pcb zit. maar hoe wil je bedrading gaan doen ? want je heb niet veel ruimte om van de ene kant van de pcb naar de achterkant van de telefoon een draadje of 2 te doen. ik denk dat je zeer fijn draad moet gaan gebruiken of zelfs een flatkabeltje
Als de aansluiting op het moederbord zit, hoeft het draad niet helemaal naar de andere kant, in tegenstelling tot de voorgaande iPhone modellen. Ik denk dat er nog wel ruimte is naast de batterij van de iPhone.

Als de aansluiting op het LCD scherm zit, zoals weergegeven hierboven dan kan je de kabel door hetzelfde gaatje halen waar tenslotte ook de connector van de LCD en digitizer(touchscreen) doorheen gaan. Echter is bovenstaande plaatje geen LCD van een Iphone 4 maar een 3G. Ik betwijfel dus of deze aansluiting ook op de iPhone 4 zit ;)

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2v9y8pl.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Dean88 op 16-09-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:48
Dean88 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:42:
...en ik denk niet dat zij een flatkabel gebruiken die zij tussen de connector van het moederbord en LCD bevestigen.
Zij hebben een achterkant met een transparant apple logo, wellicht zelf uitgesneden met een dremel. En vervolgens is er een ledje achtergeplakt en deze verbonden aan het lcd scherm via een soldeerpunt. Ik denk dat jij beetje een verkeerd beeld hebt van deze mod ;)
Zelf uitgesneden met een dremel lijkt me niet, dan zou het er niet zo strak uit zien, en dan maak je er ook geen massaverkoop van. Zal wel een achterkantje uit China zijn. Gok dat het gewoon een extra connectortje is, helemaal omdat ze zeggen dat het volledig onzichtbaar terug te brengen is. Dat zou ik nooit durven beweren als er gesoldeerd moet worden.

Wel cool gevonden, doet me denken aan de GBA Afterburner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
Dat bedrijfje heeft laten weten dat dat zij het product gaan aanbieden als "doe-het-zelf" sets. Als deze beschikbaar is zal ik er eentje bestellen en de producten en werkinstructie hier delen.
Tot nu toe heb ik geen tutorial kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:52
Gave mod! Zou het niet zo zijn dat ze gewoon de backlight van het scherm gebruiken om het logo te verlichten? Het bedrijf claimt dat er geen verschil is in accuduur en het werkt alleen als het scherm oplicht...

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:08
Dean88 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:07:
[...]

Als de aansluiting op het moederbord zit, hoeft het draad niet helemaal naar de andere kant, in tegenstelling tot de voorgaande iPhone modellen. Ik denk dat er nog wel ruimte is naast de batterij van de iPhone.

Als de aansluiting op het LCD scherm zit, zoals weergegeven hierboven dan kan je de kabel door hetzelfde gaatje halen waar tenslotte ook de connector van de LCD en digitizer(touchscreen) doorheen gaan. Echter is bovenstaande plaatje geen LCD van een Iphone 4 maar een 3G. Ik betwijfel dus of deze aansluiting ook op de iPhone 4 zit ;)

[afbeelding]
Op de iPhone 4 LCD zit eenzelfde aansluiting als op het iPhone 3G/3GS LCD, hier kun je dus gewoon op solderen, al zit bij de 4 de aansluiting vlak bij de connector gesoldeerd, nog eenvoudiger uit te voeren dus.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
DustMan4u schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 21:01:
[...]

Op de iPhone 4 LCD zit eenzelfde aansluiting als op het iPhone 3G/3GS LCD, hier kun je dus gewoon op solderen, al zit bij de 4 de aansluiting vlak bij de connector gesoldeerd, nog eenvoudiger uit te voeren dus.
Ik heb een foto gemaakt van de iPhone 4 LCD connector maar ik zie deze twee soldeer punten niet.
Misschien zit deze onder het vierkante silverkleurige plaatje? Het lijkt mij alleen lastig om deze te verwijderen, hij zit aan alle kanten gesoldeerd.
Ik ben benieuwd naar je reactie.

Afbeeldingslocatie: http://img39.imageshack.us/img39/1849/iphone4lcs.png

Edit:
Hierbij ook nog een foto waarvan het silverkleurige plaatje eraf is gehaald en het alleminum folie is verwijderd zodat het backlight ook zichtbaar is.

Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/2812/iphone4openn.png

[ Voor 29% gewijzigd door Dean88 op 25-11-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Machtig! als dit zou kunnen voor een redelijke prijs!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
Dean88 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 21:36:
[...]

Ik heb een foto gemaakt van de iPhone 4 LCD connector maar ik zie deze twee soldeer punten niet.
Misschien zit deze onder het vierkante silverkleurige plaatje? Het lijkt mij alleen lastig om deze te verwijderen, hij zit aan alle kanten gesoldeerd.
Ik ben benieuwd naar je reactie.

[afbeelding]

Edit:
Hierbij ook nog een foto waarvan het silverkleurige plaatje eraf is gehaald en het alleminum folie is verwijderd zodat het backlight ook zichtbaar is. Ook onder het silverplaatje zie je niet de 2 aansluitpunten die de 3G/3GS wel heeft.

[afbeelding]
Kabeltje is er weldegelijk, ook zichtbaar op je foto. Is een zwart kabeltje en zit gesoldeerd direct naast de connector ;)

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
ok ben benieuwd.

[ Voor 189% gewijzigd door Dean88 op 25-11-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Ben benieuwd naar de vorderingen, als iemand dit voor elkaar krijgt zou mooi zijn :)

Vraag: Weet iemand misschien hoeveel voltage die backlight levert van de iphone ? Dacht ergens gelezen te hebben tussen de 15v en 17v ? Dit is te hoog voor SMD led verlichting.

Wat ik verder gezien heb is dat men het zwarte plastic van de achterkant weghaalt en daar de led achter plaatst. Omdat het apple logo zilver is. Ik wil best gaan proberen om via een snoertje van de backlight naar de cover te gaan en daar een smd led te solderen en op te plakken. Alleen is mijn grootste probleem nog de voltage van de backlight. En ik heb geen kaas van electronica gegeten dus geen idee hoe ik de voltage naar de juiste verhouding van de smd leds kan krijgen.

[ Voor 99% gewijzigd door lexi1986 op 15-11-2011 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
Lexi wat bedoel je met zwarte platic van de achterkant weghalen?

[ Voor 111% gewijzigd door Dean88 op 28-11-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
Dean88 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:24:
[...]

Lexi wat bedoel je met zwarte platic van de achterkant weghalen? Bedoel je dat Apple Logo zelf? Ik ben zelf ook opzoek naar een geschikte SMD LED, ik hoopte dat iemand hier kan aangeven welke geschikt zou moeten zijn.

Het solderen van de SMD LED zelf lijkt mij nog het moeilijkst,ze zijn niet compleet met draadje te koop.
Ik heb al contact gehad met een aantal winkels die SMD leds verkopen en het solderen van zo'n SMD led schijnt behoorlijk lastig te zijn.
Stelt eigenlijk helemaal niks voor, met een redelijke soldeerbout en een vaste hand kom je al een heel eind. Probleem is dat je eigenlijk zo goed als geen ruimte in je iPhone hebt, en het dus erg netjes moet. Wat dat betreft is het dus toch handig dat je iemand zoekt die er ervaring mee heeft en een goede bout heeft. SMD solderen is 1 ding, maar netjes genoeg voor dit zal lastiger zijn.

Verder, las ik dat je 1W leds wilt gebruiken? Veelste veel.... :P.
Ten eerste gaat je batterij aanzienlijk sneller leeg met zo'n led. Verder produceert het aanzienlijk wat warmte, die je waarschijnlijk op die plek niet kwijt kan. Je zult echt moeten gaan koelen daarvoor. En waarom zou je 1W pakken? Daar komt echt een flinke bak met licht vanaf, die je helemaal niet nodig hebt.

De spanning is inderdaad wel even een probleem. Je kunt dit prima oplossen met een weerstand. Maar omdat de led zo'n 3-4V nodig heeft, zal je de rest verstoken in je weerstand. Probleem is dan dus dat je heel veel energie weggooit, en je een weerstand hebt die ook warm zal worden.

Wat een optie is, is meerdere leds in serie zetten. Bijvoorbeeld 5 leds die 3V nodig hebben in serie levert op dat je 15V nodig hebt. In dat geval hoef je nog maar 2V in je weerstand te verstoken. Verder kan je met 5 leds erg egaal licht creeren, en kan je low power leds pakken zodat je stroomverbruik nihil is. Dit omdat ik denk dat 1 led al ruim voldoende is, maar met 5 low power leds bereik je dus een betere lichtspreiding, en benut je de spanning beter dan met 1 led en zal je stroomverbruik dus lager zijn. Waardoor je accu uiteindelijk een stuk langer mee gaat :).

Ben benieuwd wat hieruit volgt. Vind het zelf ook wel interessant om zo'n achterkant te hebben. Misschien dat ik zo'n aluminium achterkantje van cnn.cn haal en daar een laser op los laat :).

[ Voor 5% gewijzigd door wesleytjuh op 18-11-2011 18:19 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
Bedankt voor je reactie.Je hebt inderdaad weinig ruimte aan de achterkant van het Apple Logo

[ Voor 92% gewijzigd door Dean88 op 28-11-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Dean88 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:17:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik leen morgen even een voltmeter van een vriend van mij om te kijken hoeveel hij daadwerkelijk afgeeft. Je hebt inderdaad weinig ruimte aan de achterkant van het Apple Logo 1,2 millimeter denk ik, maar je hebt wel wat ruimte tussen het moederbord en de batterij.

Betreft die weerstand, je gebruikt de 2 aansluitpunten van het huidige LCD scherm, kan het niet zo zijn dat daar al reeds een weerstand in geïntrigeerd is? Dit kan ik waarschijnlijk ook constateren met de voltmeter?
Hm lijkt me niet, er zal wel ergens een step up converter of iets dergelijks zitten die van je batterijspanning een hoge spanning voor je lcd maakt. Ookal zat er een weerstand dan kan je die niet gebruiken, die is gespecificeerd voor het backlight, hier moet je niet aan knoeien.
Zelfde geld voor de weerstand voor de leds, deze specificeer je voor het type led, en het aantal in serie/parallel.
Hiervoor gebruik je de formule R = U/I. In het geval van een typische led zit je op 2V spanningsval per led bij 20mA. 5 leds in serie hebben dan 10V bij 20mA nodig. Blijft er 17-10 = 7V bij 20mA over wat je weerstand moet verstoken. In dat geval heb je dus een weerstand van 7/0.020= 350 Ohm, maar deze waarde komt niet voor in een reeks dus pak je 390 Ohm, welke wel voorkomt.
Overigens zijn weerstanden nog eens een stuk kleiner verkrijgbaar dan leds, dus ruimte mag het probleem niet zijn. Wel moet de weerstand het vermogen aankunnen. In het geval van bovenstaand voorbeeld:
P = U * I = 7 * 0.02 = 0.14W.

Edit:
Je zou bijvoorbeeld deze led kunnen pakken:
http://nl.farnell.com/ava...4mm-r-a-blue/dp/1652071RL
  • 1.6mm x 1.0mm en met lens erbij 1mm hoog(valt zelfs nog wel wat vanaf te schuren mocht het nodig zijn)
  • Grote hoek van 150 graden
  • 5mA stroomverbruik (erg weinig :))
  • 2.85V forward voltage
Stel je sluit er daar 5 van aan in serie, zit je op 14.25V.
Stel je backlight geeft 17V moet je weerstand 17-14.25 = 2.75V verstoken bij 5mA
Weerstandswaarde wordt dan: 2.75/0.005 = 550 Ohm. Eerst volgende weerstand uit de reeks is 560 Ohm. Deze moet 2.75 * 0.005 = 0.014W verstoken. Dat kan vrijwel elke weerstand wel :). Kun je dus mooi een 0603(1.6mm x 0.8mm) of zelfs 0402(1mm x 0.5mm) weerstand pakken.
Op deze manier gaat er dus bijna geen vermogen verloren aan warmte en kan je je licht er gelijkmatig verdelen :).

[ Voor 21% gewijzigd door wesleytjuh op 18-11-2011 20:57 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
wesleytjuh schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:45:
[...]

Hm lijkt me niet, er zal wel ergens een step up converter of iets dergelijks zitten die van je batterijspanning een hoge spanning voor je lcd maakt. Ookal zat er een weerstand dan kan je die niet gebruiken, die is gespecificeerd voor het backlight, hier moet je niet aan knoeien.
Zelfde geld voor de weerstand voor de leds, deze specificeer je voor het type led, en het aantal in serie/parallel.
Hiervoor gebruik je de formule R = U/I. In het geval van een typische led zit je op 2V spanningsval per led bij 20mA. 5 leds in serie hebben dan 10V bij 20mA nodig. Blijft er 17-10 = 7V bij 20mA over wat je weerstand moet verstoken. In dat geval heb je dus een weerstand van 7/0.020= 350 Ohm, maar deze waarde komt niet voor in een reeks dus pak je 390 Ohm, welke wel voorkomt.
Overigens zijn weerstanden nog eens een stuk kleiner verkrijgbaar dan leds, dus ruimte mag het probleem niet zijn. Wel moet de weerstand het vermogen aankunnen. In het geval van bovenstaand voorbeeld:
P = U * I = 7 * 0.02 = 0.14W.

Edit:
Je zou bijvoorbeeld deze led kunnen pakken:
http://nl.farnell.com/ava...4mm-r-a-blue/dp/1652071RL
  • 1.6mm x 1.0mm en met lens erbij 1mm hoog(valt zelfs nog wel wat vanaf te schuren mocht het nodig zijn)
  • Grote hoek van 150 graden
  • 5mA stroomverbruik (erg weinig :))
  • 2.85V forward voltage
Stel je sluit er daar 5 van aan in serie, zit je op 14.25V.
Stel je backlight geeft 17V moet je weerstand 17-14.25 = 2.75V verstoken bij 5mA
Weerstandswaarde wordt dan: 2.75/0.005 = 550 Ohm. Eerst volgende weerstand uit de reeks is 560 Ohm. Deze moet 2.75 * 0.005 = 0.014W verstoken. Dat kan vrijwel elke weerstand wel :). Kun je dus mooi een 0603(1.6mm x 0.8mm) of zelfs 0402(1mm x 0.5mm) weerstand pakken.
Op deze manier gaat er dus bijna geen vermogen verloren aan warmte en kan je je licht er gelijkmatig verdelen :).
5 SMD Leds aan elkaar solderen lijkt me vrij lastig, kan je ze niet aanschaffen waar ze al reeds zijn aangesloten in een serie? Zoiets wat deze chinees heeft:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=wzZKEzzevcw]

[ Voor 8% gewijzigd door Dean88 op 28-11-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Dean88 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 12:11:
[...]

5 SMD Leds aan elkaar solderen lijkt me vrij lastig, kan je ze niet aanschaffen waar ze al reeds zijn aangesloten in een serie? Zoiets wat deze chinees heeft:

[video]
Tja, SMD onderdelen zijn ook niet echt bedoeld om met een draadje aan elkaar te solderen, SMD staat dan ook voor Surface Mount Device.

Wat die chinees heeft gedaan is dus eigelijk precies mijn verhaal, meerdere leds in serie om je licht goed te verdelen en zo min mogelijk te hoeven verstoken in een weerstand. Wat die chinees dus ook heeft gedaan is een PCB tekenen en daar de leds op monteren. Dat zou ik je ook zeker willen aanraden. PCBs zijn bij mijn favoriete PCB boer bijvoorbeeld zo dun te krijgen als 0.5mm.
Daar monteer je dan weer de leds en weerstand op, en deze sluit je dan weer met 2 draadjes aan op je backlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Wat ik met de achterkant bedoel is dat het logo bedekt word door zwart plastic. Het schijnt als je dat weghaalt je het logo mooi kunt verlichten. Wat betreft smd leds, als je soldeer ervaring hebt gaat dat wel lukken. 5 in serie is erg slim bedacht idd. Ik ga eens kijken of ik iets kan maken.

• matthijst
Hier, $56 inclusief verzenden:
http://store.kogadget.com/product.php?id_product=23

Heb zelf een witte iPhone en daar vind ik hem niet zo heel mooi voor, maar als ik een zwarte had....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:28
Heb het net daar besteld, over 2 weken zal ik het resultaat wel posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik toch ook maar 1 besteld :D
Ben wel benieuwd hoe ze het doen en hoe het er in het echt uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:38
matthijst schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:31:

Heb zelf een witte iPhone en daar vind ik hem niet zo heel mooi voor, maar als ik een zwarte had....
Filmpje + resultaat is erg nice te noemen, ben dus ook erg benieuwd naar jullie resultaat en bevindingen. :)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ze gaan over 2 weken beginnen met versturen schijnt het.
Heb eerder een Steve Jobs cover + figure bij ze besteld en die deden er een week over om bezorgd te worden.
Zal dus wel half januari worden voordat deze er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
Duurt ff dus, maar het resultaat is wel een wow factor wat niet veel mensen zullen hebben.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb hem ook besteld bij KOGadget.

Een zwarte met normaal Logo (voor de 4s). Het lichtgevende logo lijkt me erg mooi maar ik heb nog een beetje mijn twijfels bij de lettertjes van de achterkant. Dat is vaak niet zo mooi bij "Oem" covers (lees: Neppers)

Afbeeldingslocatie: http://9to5mac.files.wordpress.com/2011/12/cc500162f06359fb3ff9-l.jpeg?w=657

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 19-12-2011 01:29 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Die Steve Jobs cover van ze ziet er vrijwel hetzelfde uit als de echte, qua letters. Enige verschil is dat de achterkant van ander 'glas' is. De nepper trekt meer vingerafdrukken en vegen aan, doordat hij net iets minder glad is.

Letters:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/321061.jpg

Vingerafdrukken/vegen (linksonderin, lastig te fotograferen):
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/321062.jpg

Zoals je ziet is de nepcover ook wat minder "wit", al valt dat niet op als hij aan de achterkant zit, maar alleen als je hem er direct naast houdt. Met zwart zul je hier natuurlijk geen last van hebben, maar denk dat je op zwart die vingerafdrukken weer wat beter zult zien.

[ Voor 56% gewijzigd door matthijst op 19-12-2011 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Thnx voor je foto's de lettertjes zien er idd prima uit zeg.

Ik ben benieuwd of alles door gaat. nieuwe bestellingen staan inmiddels op hold zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404687

matthijst schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:31:

Word inmiddels al niet meer verkocht! Toestraks kon ik hem nog bestellen op me werk maar geen Random reader wil ik nu doen doet de pagina het niet meer door de vele orders! Post aub jullie resultaat het is echt vet! En hoe monteer je die eigenlijk op me 4s ? Gewoon die 2 schroefjes los en los klikken met een zuignapje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
2 schroefjes los, dan binnenin nog 5 schroeven los.
Ze plakken 'm met dubbelzijdig tape vast aan de binnenkant volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-06 12:39
iemand enig idee hoe dit werkt? Ben vooral benieuw hoe hij nog 15s aanblijft na het uitgaan van het scherm.
Wel grappig trouwens dat hij op Taobao (soort chinese marktplaats) zo'n 3x zo goedkoop is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
270 Yuan is volgens mij gewoon 30 euro?
http://item.taobao.com/item.htm?id=13935883804

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Heeft iemand ook die met speciaal lichtgevend Steve Jobs logo besteld ? (dus die waar zijn gezicht subtiel de hap uit het appeltje vormt)

Ik ben benieuwd hoe ie eruit ziet, zonder letters of jaartallen maar gewoon zo subtiel dat je een kenner moet zijn om te zien wat het is, dat lijkt me de mooiste tribute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Volgens mij is die er niet. Dus of een originele Apple of een Steve Apple met jaar tallen zoals hierboven.
Althans dat maak ik op uit zijn site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Choice of logo
- Original logo
- Exclusive redesigned SJ Tribute logo by Jonathan Mak (Logo only, no "Steve Jobs" or years text)

Als 'gewone' achterkant vind ik die SJ wel geinig, maar lichtgevend vind ik een normaal logo mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ooh daar heb ik glad overheen gelezen.
Voor mij ook de normale Apple. Vind dat licht wel leuk maar wil zo dicht mogelijk bij de originele look and feel blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik hoopte eigenlijk dat je het bijna niet ziet, maar ben inderdaad ook voor de originele gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Het is wel erg stil aan de kant van KOGadget. Ben benieuwd of hij volgende week gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Orders besteld voor 20December gaan 28December op de post staat er nu op zijn website.

Bestellen is nu voor 48uur weer mogelijk zolang de voorraad strekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
Donstil schreef op maandag 26 december 2011 @ 11:15:
Orders besteld voor 20December gaan 28December op de post staat er nu op zijn website.

Bestellen is nu voor 48uur weer mogelijk zolang de voorraad strekt.
Bedankt voor de info! Net 2 besteld, ik heb wel gekozen voor snellere verzending (7-10 werkdagen) ipv de normale (10-20 werkdagen), want moet al lang genoeg wachten dacht ik zo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja na bestelling is de levertijd 14 dagen dacht ik, geen idee of die andere methode snel gaat.
DHL/UPS had ik wel voor willen betalen maar die duurdere methode zegt me zo ff niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
De eerste batch is inmiddels bij hem binnen.

Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/6252/38726229932850344645920.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Iemand al een verzend bevestiging gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Nope, over Facebook orders, dinsdag weer een serietje schijnbaar:
"we will ship out 1,000 - 1,500 orders on that day."

Ik heb zelf via kogadget.com besteld, daar gaan ze dinsdag ook beginnen met verzenden.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ooh ik heb ook besteld via zijn store zelf.
Ik ga hem ook maar even volgen op Facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Schijt zeg hij geeft duidelijk voorrang aan de Facebook orders. Daar heeft hij er vandaag 850 van verstuurd.

Ik vind hobby'en aan klein electronica wel leuk altijd dus kan slecht wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
De guide (deels):
http://kogadget.com/365/i...on-step-by-step-iphone-4/

Iets minder simpel dan verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik zag idd net op zijn Facebook dat het een stuk ingewikkelder is dan dat hij zelf had belooft.
Video komt ook snel, eentje waarbij hij niet met zijn handen ervoor zit hoop ik.

Edit. De Paypal betaling is wel vandaag doorgevoerd zie ik. Een deze dagen zal hij dus wel versturen.
Ik zie niet zo goed waar de Rode + draad nou aan bevestigd moet worden, zit daar boven de contactjes een puntje wat zomaar stroom af geeft?

[ Voor 63% gewijzigd door Donstil op 05-01-2012 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Deel 2 nu ook. Wat een mongolen: gewoon draadjes met plakband vastmaken :D
http://kogadget.com/402/i...tion-step-by-step-part-2/
Afbeeldingslocatie: http://kogadget.com/wp-content/uploads/2012/01/1010173.jpg

Ik heb ze maar eens gemailed met de vraag of ze m'n order kunnen cancellen (witte worden nu opeens sowieso pas na 10 januari verstuurd).

[ Voor 66% gewijzigd door matthijst op 05-01-2012 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Haha geloof je er niet meer in?
Ik ben wel benieuwd waar het Stroompje vandaan komt en met wat Tape gaat het geen kant op joh.
En als het los gaat dan brand hij vanzelf niet meer net zoals nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Mja, ik weet het niet, hoop gedoe.
Het zal wel werken, maar deze comments op Facebook maak ik me zorgen om:

"I got the panel to light up, but the light's not uniform, clearly a led at the top of the panel. So peeps, this is NOT an EL panel."

"When you take the back plate off to get to the connectors the top screw (the long one) there is a very small metal clip that can fall off when you look at it it is not clear where it goes."

"you said it's take five minutes. I take 3 hours lol"

"save 3M double tape you'll need it a lot (by redo it again and again) lol"

Heb geen moeite om aan een iPhone te hobby-en (communicationboard van m'n 2G ooit zelf vervangen), maar dit gekut met plakband in een 630 euro telefoon gaat me weer wat ver. Dus heb ze gemailed of ze 'm kunnen cancellen, maar zie wel wat er gebeurt. Als ik 'm toch binnen krijg bedenk ik me misschien nog, maar mocht cancellen mogelijk zijn, dan kies ik daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja ik had persoonlijk ook wel een soort connector verwacht voor onder een andere connector maar goed ik zie het wel.

Deze
"When you take the back plate off to get to the connectors the top screw (the long one) there is a very small metal clip that can fall off when you look at it it is not clear where it goes."
Verbaasd me wel. Ik heb al meerdere iPhones gerepareerd of volledig omgebouwd (Andere behuizing enz). Ik heb nog nooit gehad dat er "iets" uit viel.
Lijkt me ook sterk als je hem plat op tafel hebt liggen.

Deze mod is wel erg makkelijk omkeerbaar en dat is fijn, plakband eruit en originele cover er weer op.
Dat maakt voor mij het proberen wel waard.

Paypal heeft het geld vandaag afgeschreven dus ik kan al niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
Donstil schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 23:35:
Ja ik had persoonlijk ook wel een soort connector verwacht voor onder een andere connector maar goed ik zie het wel.

Deze

[...]

Verbaasd me wel. Ik heb al meerdere iPhones gerepareerd of volledig omgebouwd (Andere behuizing enz). Ik heb nog nooit gehad dat er "iets" uit viel.
Lijkt me ook sterk als je hem plat op tafel hebt liggen.

Deze mod is wel erg makkelijk omkeerbaar en dat is fijn, plakband eruit en originele cover er weer op.
Dat maakt voor mij het proberen wel waard.

Paypal heeft het geld vandaag afgeschreven dus ik kan al niet meer terug.
Klopt wel wat hij zegt hoor. Op het EMC schild wat je verwijderd zit ter hoogte van de lange schroef een stukje metaal om de shield heen gebogen. De kans is alleen wel erg klein dat hij losraakt. Dan moet je wel vrij lomp te werk gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja misschien dat er idd zonder voorzichtigheid gewerkt is.

De iPhone 4S ziet er trouwens wel een stuk anders uit dan een 4 van binnen.
Connectors zitten op een andere plek enz.

Ben benieuwd hoe de handleiding er daarvoor uit gaat zien.

Edit: er is inmiddels een "Ko Gadget Are Scammers Join Now to Stop Others from Being Screwed" Facebook pagina 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Donstil op 05-01-2012 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Waarom zou je ook zo'n cheap ass cover willen hebben, als je alleen al naar de foto's kijkt weet je dat het bagger is. Ook lijkt me het niet erg fijn voor de hardware, hitte en kans op kortsluiting.

[ Voor 25% gewijzigd door NotSoSteady op 06-01-2012 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
NotSoSteady schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 03:23:
Waarom zou je ook zo'n cheap ass cover willen hebben, als je alleen al naar de foto's kijkt weet je dat het bagger is. Ook lijkt me het niet erg fijn voor de hardware, hitte en kans op kortsluiting.
De covers van KoGadget worden juist als zeer mooi bestempeld. Ik zie het meer als een cover, achterplaat voor wat weekjes fun. Blijft er echt niet voor altijd op zitten.

Hardware kan hier prima tegen, warmte zal er amper tot niet ontstaan en dan blijft er alleen de kans op kortsluiting over, de kans daarop lijkt me redelijk klein en zeg nou eerlijk welke echte tweaker is daar nou bang voor ;).

maar goed we zullen zien als ik alles binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
NotSoSteady schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 03:23:
Klopt, de kwaliteit is matig, omdat het veel vlekken aantrekt. Qua tekst enzo ziet het er wel goed uit.
Heb ook zo'n Steve Jobs cover en die doe ik er nooit op, vanwege die vlekken en omdat het net iets stroever aanvoelt dan een echte achterkant. KoGadget zegt dat het glad is, maar ik betwijfel het. Het is in ieder geval niet exact hetzelfde als de Apple achterkant.

Ik wilde deze hebben omdat erbij stond dat het 5 minuten werk was, dus ik dacht als het niks is haal ik hem er zo weer vanaf.
Nu blijkt dat het veel meer gekut is en je een draadje moet gaan zitten vastplakken met tape |:(
Het is in ieder geval niet die 5 minuten mod die ze vooraf beloofden: alleen het los en vast schroeven van die 7 schroefjes + losklikken van de accu kost je de eerste keer al praktisch zo lang. Ik had de hoop dat je er gewoon een connectortje op kon klikken, maar niet dus.

Concerning your order #2866
Your order has been cancelled.

[ Voor 12% gewijzigd door matthijst op 06-01-2012 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
Hmm zware bummer dus, gaat nog een hoop werk kosten. Qua vlekken maak ik me niet zorgen aangezien ik er toch een matzwarte case omheen heb, en het licht van het logo er dus mooi doorheen kan schijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 15:46
inmiddels NL distributeur bekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
De mijne is inmiddels verstuurd, ik ben benieuwd.
Ja dat zag ik ook idd, niets zeggende website die alleen voor dit product lijkt te zijn geopend.
http://www.iphonelightmod.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 15:46
Donstil schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 23:28:
De mijne is inmiddels verstuurd, ik ben benieuwd.

[...]

Ja dat zag ik ook idd, niets zeggende website die alleen voor dit product lijkt te zijn geopend.
http://www.iphonelightmod.nl/
Pre-orderen is mogelijk zie ik, denk sinds vandaag. Leverdatum staat op eind januari, heb toch maar gelijk besteld, vind t wel een nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ach dit is toch allemaal tijdelijk, gewoon een kwestie van tijd dat Apple dit allemaal laat stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
NotSoSteady schreef op zondag 08 januari 2012 @ 17:14:
Ach dit is toch allemaal tijdelijk, gewoon een kwestie van tijd dat Apple dit allemaal laat stoppen.
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Illegaal, dat Apple logo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Want er staat hun logo en merknaam op. En dat mag niet. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dat mag niet idd maar DealExtreme / eBay en dat Chinese eBay staat bol met covers met een appel.
Zijn ook al jaren gewoon te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ander spul dat ze hadden is ook door Apple verboden, tenminste, waar nu sold out staat (Steve Jobs poppetje + card reader) stond eerst dat het verboden was...
En helemaal in het begin hadden ze zo'n tellertje op de site die aftelde naar wanneer die C&D order voor de lightmod in ging...

Kogadget schijnt ook verbonden te zijn aan Mic Gadget (zelfde adres), die eerst exact hetzelfde Steve Jobs ventje verkocht, totdat ze een brief van Apple kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb een MOD over. Iemand die het zou willen proberen kan contact met mij opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Inmiddels is de 4s video verschenen.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=7f5NpE3-f3I"]YouTube: iPhone 4S Light Mod Installation Guide[/video]

Ondanks dat ik liever een connector oid had gehad ziet het er toch wel simpel uit.

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 11-01-2012 23:46 ]

Pagina: 1 2 Laatste