Kan zijn, maar ik ga niet aan een 600 euro kostende iPhone kloten om een lichtje te krijgen wat je zelfs niet eens kan zien.Donstil schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:48:
Inmiddels is de 4s video verschenen.
[video]
Ondanks dat ik liever een connector oid had gehad ziet het er toch wel simpel uit.
Oke. Dat is je goed recht.NotSoSteady schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 08:36:
[...]
Kan zijn, maar ik ga niet aan een 600 euro kostende iPhone kloten om een lichtje te krijgen wat je zelfs niet eens kan zien.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Filmpje is al verwijderd helaas.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
AntraXxX schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 17:05:
Filmpje is al verwijderd helaas.
Bedankt! Waar kun je eigenlijk dat plastic pincetje krijgen, of zit dat erbij?
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
dat zit er bij..
AntraXxX schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 19:01:
[...]
Bedankt! Waar kun je eigenlijk dat plastic pincetje krijgen, of zit dat erbij?
Hier ook de download naar het filmpje, handig voor als de rest ook off line gehaald zou worden.
Hier het resultaat na een half uurtje knutselen:
[ Voor 23% gewijzigd door Chriztiaan op 12-01-2012 21:38 ]
Cool!Chriztiaan schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:14:
Hier het resultaat na een half uurtje knutselen:
[afbeelding]
Wanneer is hij verzonden en wanneer had je hem binnen?
Beter werk, bedankt.
Wanneer verzonden? Geen idee, ik had m besteld op 18-12 en gister lag er een briefje in de bus dat ik hem op kon halen.Donstil schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:43:
[...]
Cool!
Wanneer is hij verzonden en wanneer had je hem binnen?
Haha ooh oke. Ja de mijne is ook al ff onderweg maar nog niet geleverd helaas.Chriztiaan schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:56:
[...]
Wanneer verzonden? Geen idee, ik had m besteld op 18-12 en gister lag er een briefje in de bus dat ik hem op kon halen.
Ook 18-dec besteld (op zijn store, niet via facebook)
Heb je hem op een 4s of 4 gemonteerd trouwens?
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 12-01-2012 23:35 ]
Op een 4. Als je al wat meer ervaring hebt met iPhones openmaken is het trouwens een eitje, en anders, gewoon rustig aan doen.Donstil schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:35:
[...]
Haha ooh oke. Ja de mijne is ook al ff onderweg maar nog niet geleverd helaas.
Ook 18-dec besteld (op zijn store, niet via facebook)
Heb je hem op een 4s of 4 gemonteerd trouwens?
Ooh de 4 versie's waren idd wat eerder verstuurd.
Monteren gaat idd wel lukken, Te vaak iPhone's van binnen gezien
Monteren gaat idd wel lukken, Te vaak iPhone's van binnen gezien
M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171
Staat eigenlijk niets in wat je met normaal verstand niet zou kunnen bedenken.
Ik vraag me trouwens wel àf of de blogger van dit artikel de mod zelf heeft geprobeerd.
Met het Verwijderen van wat schroefjes verlies je echt geen garantie. Ook binnen in worden er geen zegels verbroken, tape netjes verwijderen en toestel rma aanmelden moet prima kunnen.
Ik had trouwens eens wat met mijn iPhone 4 in de VS en deze werd daar zonder pardon open geschroefd en bekeken. Ook daar werden toen geen nieuwe schroefjes oid in gedaan. Lijkt me daarom ook niet meer dan bangmakerij.
Ik heb een blauw scherm en een blauwe achterkant voor mijn iPhone YouTube: Shiny Blue iPhone 4 (Color Conversion Swap) By www.zeetron.com
Echter wil ik ook een oplichtend logo, is het lastig om zelf het apple logo uit de backplate te snijden? Wat is daar een goede manier voor, dan ga ik opzoeken of ik ergens alleen het "lichtje" kan kopen..
Echter wil ik ook een oplichtend logo, is het lastig om zelf het apple logo uit de backplate te snijden? Wat is daar een goede manier voor, dan ga ik opzoeken of ik ergens alleen het "lichtje" kan kopen..
Vraag me af hoeveel energie hij denkt dat zo'n logo verbruit t.o.v. het scherm, die connector waar het scherm op zit is uiteraard niet exact zo ontworpen dat ie kapot gaat als je er iets extra's aanhangt.
Hoeveel licht geeft de KOGadget mod trouwens? Was aan het denken of ik er nog n weerstandje tussen moet zetten.
Veel blabla...
't is allemaal wel om te keren lijkt me, dus Apple zal er weinig van merken.
Haters everywhere but I don’t really care
Vanmiddag de spullen binnen gekregen. Het is allemaal een stuk kleiner van binnen.
Wist ik eigenlijk wel maar door de foto's had ik een ander beeld gekregen.
Dat puistje waar hij op moet is echt mega klein.
Gaat hier op de zaak "ff snel" niet lukken. Daar heb ik vanavond echt de Loop ff voor nodig.
Wordt vervolgd.
Gaat hier op de zaak "ff snel" niet lukken. Daar heb ik vanavond echt de Loop ff voor nodig.
Wordt vervolgd.
Wil je ook foto's maken en uploaden hier ?
ik vraag me namelijk zeer af.
veel succes
ik vraag me namelijk zeer af.
veel succes
Donstil schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:36:
Vanmiddag de spullen binnen gekregen. Het is allemaal een stuk kleiner van binnen.
Wordt vervolgd.
Ik en mijn broertje hebben het gisteren ook binnen gekregen en gelijk geinstalleerd. Hij een 4S en ik een 4, en het was voor ons beide de eerste keer dat we de iPhone open hadden liggen.
Hij had een filmpje, ik moest het helaas doen met alleen plaatjes en tekst uitleg (tutorial van de Kogadget site). Ik moet zeggen dat eigenlijk alles wel oke ging, al ben je soms wel bang als je een connector moet los klikken dat je dan niet perongeluk iets teveel mee trekt.
Tja het lastige punt is inderdaad het 'connector point' waar je het uiteinde van de rode kabel op moet bevestigen en deze zodoende goed weet vast te plakken dat hij niet meer kan verschuiven.
De meegeleverde backcase is eigenlijk maar een cheap ding, en hij sloot bovenaan niet helemaal goed af.
Ik heb er nu de matte Desmay The Slight case omheen hangen (was ik sowieso al van plan), zodat alles toch strak zit, en het licht wordt erg mooi er door heen gelaten.
Zal straks eens 'n fotootje posten.
Hij had een filmpje, ik moest het helaas doen met alleen plaatjes en tekst uitleg (tutorial van de Kogadget site). Ik moet zeggen dat eigenlijk alles wel oke ging, al ben je soms wel bang als je een connector moet los klikken dat je dan niet perongeluk iets teveel mee trekt.
Tja het lastige punt is inderdaad het 'connector point' waar je het uiteinde van de rode kabel op moet bevestigen en deze zodoende goed weet vast te plakken dat hij niet meer kan verschuiven.
De meegeleverde backcase is eigenlijk maar een cheap ding, en hij sloot bovenaan niet helemaal goed af.
Ik heb er nu de matte Desmay The Slight case omheen hangen (was ik sowieso al van plan), zodat alles toch strak zit, en het licht wordt erg mooi er door heen gelaten.
Zal straks eens 'n fotootje posten.
Nou ik kan al niet eens de iphone open krijgen met de bijgeleverde schroevendraaier. Het puntje ervan is te smal ouzo, hij draait zeg maar dol.
So far mijn ervaring met de mod
So far mijn ervaring met de mod

Stukje van de schroevendraaier afvijlen schijnt de truc te zijn
Haters everywhere but I don’t really care
Had ik ook. Heb mijn eigen draaiertjes maar gebruikt.
Verder is mijn ervaring beroerd te noemen. Na een half uurtje klooien had ik de mod helemaal geplaatst en zat het toestel weer dicht, daarna zag ik dat het lampje het appeltje NET NIET helemaal belichte dus ik heb hem weer even open gemaakt.
Recht geplakt zonder de kabels te demonteren maar helaas heeft hij het daarna niet meer gedaan.
Telefoon is nu weer orgineel en de spullen liggen in de purrelbak.
Verder is mijn ervaring beroerd te noemen. Na een half uurtje klooien had ik de mod helemaal geplaatst en zat het toestel weer dicht, daarna zag ik dat het lampje het appeltje NET NIET helemaal belichte dus ik heb hem weer even open gemaakt.
Recht geplakt zonder de kabels te demonteren maar helaas heeft hij het daarna niet meer gedaan.
Telefoon is nu weer orgineel en de spullen liggen in de purrelbak.
Ik heb het inmiddels wel voor elkaar. Inderdaad afvijlen van schroevendraaier heeft de truuk gedaan om de phone te openen.
De mod zelf op zich was redelijk te doen. Toen ik de LED testte deed alles het perfect, maar toen ik naderhand even op mijn scherm keek, deed deze niets meer. Maakte niet uit wat ik ook deed op dat moment, de iphone leek bricked. Na een zweet uitbarsting en enkele goden en andere dingen vervloekt te hebben, ben ik rustig gaan zitten en de "truuk" uitgevoerd waarmee ik inmiddels al tientallen iphones mee tot leven heb gewekt op mijn werk. Door de home en uit knop 15 seconden ingedrukt te houden. En daar was het bekende appeltje weer
Met een geruster hart ben ik verder gegaan en na wat gepiep heb ik hem nu klaar. De mod op zich is cool, maar de LED zelf is te dik wat een bleeding veroorzaakt aan de bovenkant. Een nasty kier zie je zitten. Bleeding is wel redelijk te stoppen met de foam stickertjes, maar de kier van 1 a 2mm krijg ik zeker niet weg. LED geval is net 2mm te dik vrees ik en veroorzaak een lichte bolling in de backplate.
De backplate zelf lijkt van een soort van plastic, al heb ik ergens gelezen dat iemand hem gebroken had en deze kwam tot de conclusie dat het een soort van glas zou zijn. In ieder geval lijkt ie sprekend op de echte, alleen vingervegen en vlekken zijn een stuk duidelijker aanwezig. De bovenkant steekt wel net iets hoger uit dan de frontplate als je hem aan de zijkant bekijkt.
LED blijft ook aan als er achtergrondapps zijn die constant batterij eten. Een leuke troubleshoot tool though als er weer eens een batteryissue wordt geconstateerd. Maar het killen van energievretende apps begint wel een noodzaak te worden. Al zal deze LED niet veel vreten, denk ik. Maar dan nog.
Bij het verhalen van garantie, mag de tool wel snel te verwijderen zijn...let er wel op dat je netjes alle sticker resten ook verwijderd. Deze blijven na een paar keer herplakken toch wel aanwezig op de foams die al op de iphone onderdelen zitten.
Al met al was ik zeker een uurtje bezig. Het is een aardig gepiel, maar als je rustig blijft en de tijd neemt, komt het echt wel goed.
Nog een tip: op het filmpje wordt er gezegd van de overgebleven dubbelsided tape een rolletje te draaien en door midden te vouwen. Forget it, pak gewoon een stukje papier/dun karton en doe hetzelfde...levert je een tijdwinst op
en een hoop gepriegel.
Ik laat de mod er wel ff opzitten, al ga ik wel eerlijk zeggen dat ik niet blij ben met de kier bovenin. Wellicht op te lossen door de 2 plastic kantje van de LED te vervangen voor een veel dunner exemplaar.Want zonder LED sloot de backplate wel goed aan.
De mod zelf op zich was redelijk te doen. Toen ik de LED testte deed alles het perfect, maar toen ik naderhand even op mijn scherm keek, deed deze niets meer. Maakte niet uit wat ik ook deed op dat moment, de iphone leek bricked. Na een zweet uitbarsting en enkele goden en andere dingen vervloekt te hebben, ben ik rustig gaan zitten en de "truuk" uitgevoerd waarmee ik inmiddels al tientallen iphones mee tot leven heb gewekt op mijn werk. Door de home en uit knop 15 seconden ingedrukt te houden. En daar was het bekende appeltje weer
Met een geruster hart ben ik verder gegaan en na wat gepiep heb ik hem nu klaar. De mod op zich is cool, maar de LED zelf is te dik wat een bleeding veroorzaakt aan de bovenkant. Een nasty kier zie je zitten. Bleeding is wel redelijk te stoppen met de foam stickertjes, maar de kier van 1 a 2mm krijg ik zeker niet weg. LED geval is net 2mm te dik vrees ik en veroorzaak een lichte bolling in de backplate.
De backplate zelf lijkt van een soort van plastic, al heb ik ergens gelezen dat iemand hem gebroken had en deze kwam tot de conclusie dat het een soort van glas zou zijn. In ieder geval lijkt ie sprekend op de echte, alleen vingervegen en vlekken zijn een stuk duidelijker aanwezig. De bovenkant steekt wel net iets hoger uit dan de frontplate als je hem aan de zijkant bekijkt.
LED blijft ook aan als er achtergrondapps zijn die constant batterij eten. Een leuke troubleshoot tool though als er weer eens een batteryissue wordt geconstateerd. Maar het killen van energievretende apps begint wel een noodzaak te worden. Al zal deze LED niet veel vreten, denk ik. Maar dan nog.
Bij het verhalen van garantie, mag de tool wel snel te verwijderen zijn...let er wel op dat je netjes alle sticker resten ook verwijderd. Deze blijven na een paar keer herplakken toch wel aanwezig op de foams die al op de iphone onderdelen zitten.
Al met al was ik zeker een uurtje bezig. Het is een aardig gepiel, maar als je rustig blijft en de tijd neemt, komt het echt wel goed.
Nog een tip: op het filmpje wordt er gezegd van de overgebleven dubbelsided tape een rolletje te draaien en door midden te vouwen. Forget it, pak gewoon een stukje papier/dun karton en doe hetzelfde...levert je een tijdwinst op
Ik laat de mod er wel ff opzitten, al ga ik wel eerlijk zeggen dat ik niet blij ben met de kier bovenin. Wellicht op te lossen door de 2 plastic kantje van de LED te vervangen voor een veel dunner exemplaar.Want zonder LED sloot de backplate wel goed aan.
Zou jij aub een foto willen plaatsen van de 'kier' die je ziet zitten? Ik wil hem namelijk ook gaan kopen maar voel er nog niet vertrouwd mee!Yzord schreef op zondag 22 januari 2012 @ 02:40:
Ik heb het inmiddels wel voor elkaar. Inderdaad afvijlen van schroevendraaier heeft de truuk gedaan om de phone te openen.
Nog een tip: op het filmpje wordt er gezegd van de overgebleven dubbelsided tape een rolletje te draaien en door midden te vouwen. Forget it, pak gewoon een stukje papier/dun karton en doe hetzelfde...levert je een tijdwinst open een hoop gepriegel.
Nou, als je voor elegantie en juiste afwerking wilt gaan, zou ik hem niet nemen. De achterkant is enorm gevoelig voor vingerafdrukken, maar dan ook met vuil er door heen. Te smerig om hem vast te pakken soms. Ik heb de originele bumper van de iPhone 4 erom gedaan, zodat er moeilijk vocht door de kier naar binnen kan.
Het is een leuk wannahave, maar das dan ook alles. Het heeft praktisch amper tot helemaal niet meerwaarde,
Het is een leuk wannahave, maar das dan ook alles. Het heeft praktisch amper tot helemaal niet meerwaarde,
Verwijderd
Heeft iemand een foto van een gemonteerde backplate? Ik wil de kieren wel eens zien met deze mod!
Ik ga hem denk ik bestellen via die nederlandse site. Mijn vriendin heeft mn iphone laten vallen alleen vond ik de barst-mod niet zo mooi!
als dit niet mooi genoeg is bestel ik wel OEM.
Ik ga hem denk ik bestellen via die nederlandse site. Mijn vriendin heeft mn iphone laten vallen alleen vond ik de barst-mod niet zo mooi!
als dit niet mooi genoeg is bestel ik wel OEM.

Nadelen wat ik er van vindt:
- Hij is iets dikker en het glas 'kiert' en komt een beetje los van het frame
- Hij is van normaal glas en niet gecoat zoals de originele waardoor vingerafdrukken zichtbaar zijn op de achterkant.
- Zelfde geldt voor de lens van de camera. Hier komen enorm snel vingerafdrukken op waardoor foto's onscherp worden. Je bent continue de lens aan het schoon maken.
Maar dan heb je natuurlijk wel een verlicht apple logo op de achterkant
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Kunt natuurlijk altijd nog met een dremel het logo op je originele achterkant doorzichtig maken
Of zou dat niet werken bij Gorilla Glass?
Mwoah het logo is op de achterkant van het glas geprint. Dus eerst het glas uit het frame peuteren (zit gelijmd), vervolgens precies alleen het apple logo wegdremelen, gat in het frame maken zodat het licht er doorheen kan.Dutch_Razor schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 18:13:
Kunt natuurlijk altijd nog met een dremel het logo op je originele achterkant doorzichtig makenOf zou dat niet werken bij Gorilla Glass?
Om er dan vervolgens achter te komen dat door het lichtplaatje de backcover niet meer er op gaat omdat er te weinig ruimte zit tussen de batterij en de cover bij het originele frame...
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire