Internetradio voor dummy's gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:12
Hallo Tweakers,

Ik ben op zoek naar een internetradio.

Ik heb nu een normale ouderwetse tuner, maar ik heb teveel last van slecht ontvangst.

Ik heb niet veel eisen, ik wil normale zenders (3FM/Qmusic/Radio veronica) kunnen beluisteren.
Ik wil deze internetradio aansluiten op een versterker DMV tulp stekker.

Mag bedraad en/of draadloos zijn.

Er worden zoveel internetradio's aangeboden, maar ik kan niet iets eenvoudigs vinden wat ik zoek.

Het enige normale wat ik tegenkom is deze:

AEG AEG internet radio IR 4427

[ Voor 5% gewijzigd door Grolsch op 12-09-2011 16:03 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als ik hier kijk : http://reviews.conrad.nl/...-4427-reviews/reviews.htm dan is het best wel een tof apparaat behalve op dat externe antenne minpuntje na :)

DAB/DAB+ ondersteuning samen met FM en Internet en ook nog eens DLNA !! Wat wil je nog meer ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Grolsch
Maar hoe werkt dit praktisch dan :?
Kan ik gewoon 3FM/Qmusic en radio veronica beluisteren via internet :?

Ik had voorlaatst een internetradio onder handen ( Philip SLA5520 ) en dat was echt een verschrikking om mee te werken. Ik kreeg het niet voor elkaar om 3FM via internet te beluisteren (zie Philip SLA5520 radio zenders aan favorieten toevoegen )

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als het goed is zijn er zenders al voorgeprogrammeerd en kan je ook zelf zenders erin zetten. Zo werken de meeste modellen tenminste...

Download anders eens de manual en lees hem door :? Sowieso zou ik vooral kijken of je via DAB bij jou in de buurt die stations kan ontvangen : Werkt beter dan FM en is niet afhankelijk van je internet verbinding :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Grolsch
Ik heb de AEG radio besteld, nu hopen dat deze doet wat ik wil, gewoon radio luisteren via internet :)

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:04
Grolsch schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:11:
Ik heb de AEG radio besteld, nu hopen dat deze doet wat ik wil, gewoon radio luisteren via internet :)
Beetje omgekeerde volgorde he. Je kan beter eerst uitzoeken of dat ding precies doet wat jij wilt en dan pas bestellen.

(En nee, wet-koop-afstand / retourneren is een slecht argument ;-) )

• Grolsch
Lumics schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:17:
[...]

Beetje omgekeerde volgorde he. Je kan beter eerst uitzoeken of dat ding precies doet wat jij wilt en dan pas bestellen.

(En nee, wet-koop-afstand / retourneren is een slecht argument ;-) )
Ik heb de handleiding al gevonden en doorgelezen (gisteren al), en dat ziet er logisch uit.

Ik zal hier laten weten hoe het verlopen is..

Verwijderd

Ik luister internetradio met TuneIn via Windows Mediacenter en Extender. Iets voor jou?

• Grolsch
nee, niet echt, want het moet ook betaalbaar blijven.

Anders moet ik weer een pc of mediacentre pc kopen, en installeren etc. dat is dus te omslachtig.

Het is een tuner voor een fabriekshal, dus deze wordt 's morgens aangezet, en 's avonds uitgezet met 1 knop.

Staat standaard op 1 zender (Q music) en wordt soms op veronica/3FM gezet ivm een speciale "top xxx uitzending"

• Grolsch
Het apparaat is binnen, en lijkt fijn te werken.

1 probleempje, ik kan duizenden zenders vinden, alleen Q-music dus niet :(

Het werkt via de website www.wifiradio-frontier.com

Ik ga nu kijken hoe ik Q op dat apparaat ga krijgen!

[edit]

Ik kan dus handmatig een station toevoegen:

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2v3fuw6.jpg

nu ff die gegevens naar voren toveren en testen of bovenstaande link werkt :)

[edit] @ 12:20

Het werkt als een zonnetje met bovenstaande instellingen!

[ Voor 36% gewijzigd door Grolsch op 15-09-2011 12:19 ]

Pagina: 1