8600GS werkt dan wel/dan niet

Pagina: 1
Acties:

• PeroX_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09-2025
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met naar mijn idee de videokaart. Betreft een 8600GS.

Geregeld blijft mijn monitor op zwart bij het opstarten; melding 'Geen signaal'. De 1e paar keer geen idee wat er aan de hand kon zijn en de PC maar gereset, startte dan ook wel weer normaal op.

Na een aantal dagen weigerde het scherm compleet, qua geluid leek de PC wel normaal op te starten. Nu is de videokaart 20% overgeklokt met Riva Tuner, had dus het idee dat hierin het probleem kon zitten. Vervolgens heb de de monitorkabel in de on-board videouitgang gestoken en had meteen beeld! Probleem gevonden dunkt mij.

Een aantal herstarts later bleef echter ook hierop het beeld weer zwart, bij het terugsteken van de monitorkabel naar de 8600gs videokaart bleek deze weer te werken. Probleem doet zich nu volstrekt willekeurig voor.

Weet nu niet waar ik aan toe ben. Ik het het idee dat mijn videokaart de geest heeft gegeven, maar na wat diverse topics bekeken te hebben begin ik te twijfelen (wellicht probleem in moederbord?).

Wie kan mij verder op weg helpen?

Bij voorbaat dank!

Verwijderd

Probeer een andere kabel want het lijkt er op dat hij niet goed meer is.

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 18:57

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Verwijderd

Nee want zijn onbord doet het ook. Kabel lijkt zo goed als defect dan.
Noel straks gooit hij zijn kaart weg zonder dat hij kapot is, ter wel even met een andere kabel testen
het probleem verholpen kan zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2011 20:40 ]

• robj28
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 14:12
Als de 8600 gs weer werkt schakelen sommige moederborden de onboard uit.

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:57
Maar, het is mij niet duidelijk, heeft de kaart nu nog steeds dmv Rivatuner een overclock?

• PeroX_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09-2025
@ jan de g: Het is niet de kabel, maar echt de 8600gs of de onboard kaart. Blijft het scherm zwart bij opstarten is het nl gewoon een kwestie van de kabel omsteken om beeld te krijgen.

@rscheper: de overclock is niet geactiveerd; deze stuur ik altijd handmatig aan bij opstarten/gebruik van games/photoshop

Lijkt er dus idd op dat de kaart dood is. (stiekem een kleine :))

Rest nu de vraag welke kaart een goede vervanger/upgrade is zonder de kast te boven te gaan. Budget is zo' n €100,- tot €150,-.
Systeemspecs: intel Core2 Quad Q6600 @2,4 GHz, 4 GB RAM

Wederom alvast mijn dank.

[ Voor 5% gewijzigd door PeroX_NL op 12-09-2011 23:10 ]

Verwijderd

PeroX_NL schreef op maandag 12 september 2011 @ 20:38:
@ jan de g: Het is niet de kabel, maar echt de 8600gs of de onboard kaart. Blijft het scherm zwart bij opstarten is het nl gewoon een kwestie van de kabel omsteken om beeld te krijgen.

@rscheper: de overclock is niet geactiveerd; deze stuur ik altijd handmatig aan bij opstarten/gebruik van games/photoshop

Lijkt er dus idd op dat de kaart dood is. (stiekem een kleine :))

Rest nu de vraag welke kaart een goede vervanger/upgrade is zonder de kast te boven te gaan. Budget is zo' n €100,- tot €150,-.
Systeemspecs: intel Core2 Quad Q6600 @2,4 GHz, 4 GB RAM

Wederom alvast mijn dank.
Maar je zij dat het ook gebeurd bij de onbord chip die los staat van de videokaart.
Of had ik dat verkeerd gelezen?

• CQC AnacondA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-02 20:19
Is het toevallig een acer? M3641/40 deze hebben zwakke borden, dus het is goed mogelijk dat je moederbord het loodje aan het leggen is.

Maar goed, even sec over de 8600GS, alles wat je nu kan kopen tot ong. 50,- is vele malen sneller als de 8600. Maar belangrijker is wat je er mee doet, is het voor gamen levert dat hele andere eisen op als enkel beeld.

Verder werp even een blik op je voeding, als het een 300 watt is kom je wellicht in de problemen indien je er een zware grafische kaart in zet. Zeker als het beestje er al een paar werkzame jaren op heeft zitten.

Ik weet niet of je een beetje in de buurt zit anders heb ik wel ff een test kaartje voor je om te proberen waar het probleem zit. Anders met de winkel de afspraak maken dat je het probeert.
Pagina: 1