Toegang tot opgenomen videos vanaf meerdere tv's in huis

Pagina: 1
Acties:

• -MAX-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-10-2025
Beste Tweakers,

Al vaker heb ik me proberen te verdiepen hierin, maar ik ben nog steeds niet helemaal zeker van de mogelijkheden.

Momenteel neem ik digitaal tv programma's op met een ordinaire hard disk recorder. Via mijn hieraan gekoppelde tv kan ik deze programma's uiteraard direct bekijken. Maar nu wil ik graag op mijn slaapkamer ook toegang hebben tot deze opnames. Het is voor mij belangrijk dat het benaderen van de videobestanden vanaf mijn slaapkamer kan gebeuren, ik wil dus niet naar beneden lopen om een film te starten en een kabel om te pluggen etc. Daarnaast wil ik net als in de woonkamer mijn bibliotheek beheren en digitale opnames kunnen inplannen. Nu kan ik ook een extra hard disk recorder voor op de slaapkamer aanschaffen, maar dan zit ik met twee bibliotheken terwijl ik graag alles centraal wil kunnen benaderen.

Beide kamers zijn verbonden aan het LAN middels FTP Cat 6 kabels via een gigabitrouter. Het TV signaal komt gewoon via de coax kabels binnen.

Is er een goede oplossing om door bijvoorbeeld een mediacenter of iets dergelijks te plaatsen?
ps. Een extra kabel trekken is geen optie aangezien het huis net klaar is van verbouwing.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties! _/-\o_

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:38
Je hebt dan inderdaad een client nodig die je op je tv aansluit die het netwerk kan verkennen en inhoud afspelen.

edit1:
Eén van deze bijvoorbeeld: http://tweakers.net/price...8u9TulzYy9yfF4mf_cGCPc2gc

Je moet dan wel zorgen dat alles wat op je recorder is opgenomen, gedeeld wordt over het netwerk. Niet alle recorders kunnen dit.

edit2: Het delen van de content doen recorders vaak moeilijk over.

[ Voor 70% gewijzigd door HenkEisDS op 11-09-2011 13:44 ]

• -MAX-
Wat moet ik dan buiten die clients regelen, want de hard disk recorder is niet benaderbaar vanaf een ander medium. Als ik een NAS plaats dan kan ik weer niet direct daarop opnemen. Is hier een totaaloplossing voor of kan ik bijvoorbeeld een computer bouwen met de benodigde hard- en software?

Ik zie bijvoorbeeld hier een mediacenter met opnamefunctie, dekt dit de lading?

[ Voor 20% gewijzigd door -MAX- op 11-09-2011 13:43 ]

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:38
Ja dat moet wel werken, probleem is dan wel dat je opneemt in analoge kwaliteit. Is geen ramp, maar het is geen HD.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:30
-MAX- schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:41:
.. of kan ik bijvoorbeeld een computer bouwen met de benodigde hard- en software?
Ja dat kan (tenzij je upc hebt): \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je kunt ook een pc bouwen waarop je de opnames opneemt die je wilt opnemen en dan met mediaplayers (PlayOn, ACRyan) de video's/films terugkijken vanaf je pc.

Met een beetje geknutsel kun je wel digitale (al dan niet HD) televisie opnemen op die pc.

• -MAX-
Ok, digitaal opnemen is wel een vereiste inderdaad.
Ik zie nu dat het de clients zijn die je aangaf, dit is duidelijk!

Bedankt voor de info!

[ Voor 41% gewijzigd door -MAX- op 11-09-2011 13:55 ]

• -MAX-
Bartjezz schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:46:
Je kunt ook een pc bouwen waarop je de opnames opneemt die je wilt opnemen en dan met mediaplayers (PlayOn, ACRyan) de video's/films terugkijken vanaf je pc.

Met een beetje geknutsel kun je wel digitale (al dan niet HD) televisie opnemen op die pc.
Als de gewenste functionaliteit met een kant en klaar oplossing te realiseren is dan gaat daar mijn voorkeur naar uit in verband met energieverbruik en stabiliteit.

• Duddits
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
HTPC (die ook van de kabel kan opnemen) via hdmi switch naar beide tv`s laten lopen.
Op sk.net hebben ze HDMI extenders te koop.
Dit aansturen via een Logitech Harmony, je gebruikt dus op iedere tv dezelfde ab.
De verschillende tv als activiteit programmeren.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 19:45

seninha

god's right foot

Ik doe het als volg.

Opnemen met een Humax 5050C.
Dan zet ik de opname via FTP op mn server. Bestand kan ik dan afspelen op de ACRyan welke in de slaapkamer staat.
Vergt wel iets werk (even remote inloggen op mn server en FTP aanzetten :) ) maar dan kan ik tenminste boven de opname rustig bekijken

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1