Autoradio met SD Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:56

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Naar aanleiding van mijn vorige topic (Akai ACAD30B (autoradio/dvd/mp3/bt), is het wat?) besloten de grens wat te verleggen.

Ik ga op zoek naar een A-merk radio die minimaal een SD-kaart kan lezen. Ik heb geen zin in een USB stick die uit mijn dashboard steekt. De radio moet de gewoon per folder kunnen afspelen (niet indexeren op ID3). Er zit een Nokia bluetooth kit in mijn auto, dus dat is niet per se nodig (hoewel het kunnen zien wie je belt etc wel een pre is). De dashboardverlichting van mijn auto is groen (Skoda).

Wat heb ik zelf al gevonden?

Pioneer DEH6300SD
+ nieuw model
+ heeft numerieke toetsen
- ziet er net iets te flitsend uit
- 1 regelig display

Pioneer DEH5200SD
+ strak design
+ meerregelig display
- rotary commander onhandig in gebruik
- geen numerieke toetsen

De DEH6300SD zou mijn eerste keuze zijn, ware het niet dat ik toen op Kieskeurig tegen deze aanliep:

Telefunken T870
+ strak design
+ 2 regelig display
+ bluetooth
+ numerieke toetsen
+ afstandsbediening voor stuur

Linkje naar alledrie op Kieskeurig

Ik ken Telefunken nog van (heel!) vroeger (maar dat gold ook voor Akai). De vraag is of het nog steeds Duitse degelijkheid impliceert, of dat het ook gerelabelde China-troep is.

Graag jullie input. Als je alternatieven hebt die onder mijn radar zijn doorgevlogen hoor ik het ook graag.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-05 09:54
Bij VW heb je de RNS 510, volgens mij heeft Skoda daar ook een tegenhanger van.
Zit een harde schijf in van 20 0f 30 gb en je kan aan de voorkant sd kaarten laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
e.looijenga schreef op zondag 11 september 2011 @ 09:28:
Zit een harde schijf in van 20 0f 30 gb en je kan aan de voorkant sd kaarten laden.
Ja, de Bolero. Die kost alleen geen 100 euro :). Ik zou nog voor een Chinese lookalike kunnen gaan (maar dan ben ik nog steeds 4, 500 euro kwijt. En ik heb een radio die er vanaf de buitenkant exact uitziet als een RNS, en dat blijft nooit lang zitten in het centrum van Rotterdam...

Heb het wel overwogen, maar de diefstalgevoeligheid is echt een breekpunt.

Edit: Grappig. Telefunken heeft ook zo'n RNS look ding in de aanbieding. De specs komen exact overeen met die Chinese imatatiedingen...

[ Voor 15% gewijzigd door SeatRider op 11-09-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Al bladerend op Kieskeurig realiseer ik mij: een radio met USB aansluiting aan de achterkant zou ook nog kunnen - dat kan ik met een kabeltje wegstoppen naar het handschoenenvakje oid. Dan komt in beeld:

JVC KD-R821BT
+ meerregelig display
+ bluetooth
+ displaykleur instelbaar
- iets te fancy design
- rotary controller
- geen numerieke toetsen

Sony DSX-S200
+ meerregelig display
+ telefoon/USB kan in radio verstopt worden :)
- iets te fancy design
- rotary controller
- geen numerieke toetsen

Deze modellen op Kieskeurig

Edit: Bareuh. Deze hebben beiden weer zo'n onhandige rotary controller en geen directe voorkeuzetoetsen voor de radio...

[ Voor 17% gewijzigd door SeatRider op 11-09-2011 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ikzelf heb de Pioneer 4100SD.
De SDcard zit achter het frontje, dus niet zichtbaar.
Tevens USB en AUX aansluiting

Afbeeldingslocatie: http://www.techdigest.tv/pioneer-deh-p4100sd-car-stereo.jpg

Misschien dat dit iets is?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
GGS_206 schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:15:
Ikzelf heb de Pioneer 4100SD.
De SDcard zit achter het frontje, dus niet zichtbaar.
Tevens USB en AUX aansluiting

[afbeelding]

Misschien dat dit iets is?
Ik zie dat deze ook zo'n rotary controller heeft, hoe bevalt dat in de praktijk? Gevoelsmatig wil ik toch gewoon makkelijk van zender kunnen wisselen, dus zonder een menu in te moeten etc.

Deze is anders ook nog wel wat: http://www.redcoon.nl/ind...d/7003/refId/kieskeurig/# . In ieder geval met groene display. Maar dan heb ik dus wel weer een USB stick uit mijn dashboard steken.

[ Voor 18% gewijzigd door SeatRider op 11-09-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:58
De Rotary Controller betekent niet dat je direct een menu in moet (maar het kan wel). Het is een ook joystick-achtige controller die je omhoog (preset up), omlaag (preset down) en links/rechts kunt duwen.

Het grootste nadeel komt voor bij slecht wegdek! (afhankelijk van de vering van je auto)
Wanneer je aan de volumeknop draait en tegelijk door een put in de weg rijdt of een drempel pakt, heb je wel eens onbedoeld een ander radiostation op staan of zet je het volgende nummer op.. :+

Je kunt dus wel snel, makkelijk en op gevoel van zender wisselen. Ikzelf heb de DEH4200SD op mijn stuurbediening aangesloten, waardoor ik geen last meer heb van onbedoelde zender/nummer wijzigingen, maar ik heb dan ook stevigere vering dan de gemiddelde auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:33
Is de originele radio laten zitten geen optie?

Ik heb voor hetzelfde dillema gestaan...
- RNS vette-shit-ding: Doordat ie in ongeveer elke VAG-auto en model past veel te veel kans op inbraak+bijkomende schade. En een elcheapo made-in-china ding kost nog altijd 250+ eur ofzo, en een junkie ziet het verschil niet, dus nog altijd alle braakschade en ellende
- Ander merk radio scoren.. teveel werk.. verloopkabeltjes, inbouwen, 1-din front scoren enz

Uiteindelijk heb ik op Ebay een DMC USB adapter gescoord voor 60 eur. Prik je in de cdwisselaar poort en simuleert een cd wisselaar. Mapje maken met CD02, CD03 enz en daar maar mp3tjes in gooien. Alleen geen ID herkenning, maar ach....
Voordeel: SD kaart kan erin, USB stick kan erin, geen geklooi met inbouwen (ligt in dashboardkastje), line-in voor een ipod oid.
(Ebay linkje: klik)

Bijkomend voordeel is dat afhankelijk van model auto dingen als parkeersensoren en stuurbediening ook blijven werken.

Werkt heel prima (heb m net paar weken geleden binnengekregen), en niemand wil nu een Stream (non-MP3) uit mn Octavia jatten >:)
e.looijenga schreef op zondag 11 september 2011 @ 09:28:
Allemaal hetzelfde.. Skoda, Seat, VW... enige verschil is de achtergrondkleur (skoda is groen) en volgens mij kun je dat via ODB2 zelfs omprogrammeren naar oranje (of andersom)

[ Voor 22% gewijzigd door DJSmiley op 11-09-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik heb zo'n zelfde ding gehad, vond het eigenlijk niet zo handig. Wat je zegt, hij herkent geen namen van nummers, en verder maximaal 6 folders met elk max 99 nummers. En misschien was de mijne stuk, maar ik had het idee dat bij een resume de muziek vaak vervormd/overstuurd klonk. Verder liep ie soms vast.

Wat betreft die verloopkabels en 1 DIN fascia, daar liep ik vorige week op marktplaats tegenaan. Complete set, origineel Skoda, met alle verloopkabels voor 25 euro.

Ik zal de Stream wel bewaren, verkoopt allicht beter straks met de originele radio erbij, maar ikzelf ben klaar met het gezeik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Vandaag het 1-din inbouwslot en de fascia ontvangen, nu nog een radio bestellen.. Toch maar besloten om de Telefunken T870 te proberen. Vanwege het strakke uiterlijk en de overwegend witte uitstraling (die overeenkomt met de maxidot in mijn Skoda).

Afbeeldingslocatie: http://media.kieskeurig.nl/images/01/11/32/57/445b/49a2/8319/331d254877ee/l.jpg

En bevalt ie niet, mag ie binnen 2 weken weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Nou, das vreemd. Vandaag radio in ontvangst genomen - blijkt ie niet te passen in mijn 1-DIN inbouwframe (fascia). Het inbouwframe is 16,5 cm diep, en de radio (tot aan de koelribben) 17,5. De kabels steken wel netjes uit de gaten aan de achterkant. Kortom, de radio steekt dus 1 cm uit aan de voorkant, en das geen gezicht.

Ik dacht DIN=DIN, maar blijkbaar moet ik ook rekening houden met de inbouwdiepte?

Edit: De Pioneer DEH6300SD die ik als 2e keus had past wel, die is exact 16,5 cm... Dat wordt weer een paar dagen wachten :)

Edit: Ik zie nu dat de gemiddelde Sony maar liefst 18cm diep is. Bizar verhaal dit...

[ Voor 20% gewijzigd door SeatRider op 16-09-2011 21:11 ]

Pagina: 1