Akai ACAD30B (autoradio/dvd/mp3/bt), is het wat? Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:50

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Mijn Skoda is voorzien van een Stream autoradio, 2 din hoog en iets breder front als normaal. Oorspronkelijk had ik de uitvoering zonder mp3, later vervangen door een met mp3, waarvan de cd speler weigert na een uurtje gebruiken, die ik nu heb vervangen door eentje met ingebouwde 6 cd wisselaar waarvan de tuner het weer niet goed doet. Kortom, ik ben het zat. Ik heb nu een faceplate besteld waardoor ik een normale 1 din radio kan inbouwen.

Gisteren ondernam ik een zoektocht naar een betaalbare radio die een SD slot heeft voor mp3's. Naast het feit dat Pioneer en Sony nog wel enigszins betaalbare apparaten hebben kwam ik op een gegeven moment uit op de Akai ACAD30B (klik!).

Afbeeldingslocatie: http://media.hifi-tower.co.uk/images/M/10004730_title_moniceiver_akai_acad30b.jpg

Dit apparaat heeft zelfs een dvd speler, een ingebouwde bluetooth set en een 3" touchscreen en kost 127 euro. Dat lijkt me nou een leuk speledingetje. De reviews op Kieskeurig zijn ook positief. Hij ziet er alleen wel enigszins cheap uit.

Zijn er tweakers met ervaringen, of met alternatieven?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aan de onderkant van de markt zal je natuurlijk geen kwaliteitsspul aantreffen. Mijn ervaring met goedkope autoradio's is dat ze vaak slechte ontvangst hebben (bezuinigd op het interne antennekabeltje, I kid you not), en dat de frontjes breken / slijten als een gek als je ze daadwerkelijk van plan bent los te halen. Plus de gruwelijke interface. Maar goed, je kunt voor een paar tientjes dan wel je mp3-collectie geshuffled op een sd-kaartje beluisteren.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik geloof dat ik in dit geval het frontje gewoon laat zitten, of ik moet echt 2 weken op Lang Parkeren gaan staan... Ik kwam ook nog een Aurora tegen, ziet er mooier uit maar heeft geen BT. Kost maar 71 euro (ex verzend, dat is):

Afbeeldingslocatie: http://eu.chv.me/images/vQjlUPhf.jpg

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Goedkoop is duurkoop.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
En ledigheid is des duivels oorkussen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ben gisteren maar eens even bij Corrupt gaan kijken, daar hadden ze die Akai ook ingebouwd staan. Hij zag er niet eens zo slecht uit eigenlijk, maar hij heeft wel 2 onhebbelijkheden:
- Hij speelt de mp3's niet per folder, maar sorteert zelf eerst de hele disk op artiest
- De door mij geprepareerde USB stick met 12 folders erop en in totaal 1000 mp3's duurde ongeveer 10 minuten om te scannen - en dat doet ie elke keer weer als je naar USB schakelt. Dus als je tussendoor even naar de radio luistert voor het nieuws, begint ie daarna vrolijk opnieuw met scannen

Ditzelfde gedrag zag ik bij een vergelijkbaar ding van Caliber bij Saturn.

Opvallend genoeg doen de instapmodellen van Sony en Pioneer het prima - gewoon op folderniveau afspelen, en onthouden waar ik was gebleven. Helaas hebben die bijna allemaal geen SD slot, zodat ik dan met zo'n lelijke USB stick zit die uit mijn dashboard steekt...

Kortom, ik ben er nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:41

DjVe

Hatsaflats!

SeatRider schreef op zondag 11 september 2011 @ 08:10:
Ben gisteren maar eens even bij Corrupt gaan kijken, daar hadden ze die Akai ook ingebouwd staan. Hij zag er niet eens zo slecht uit eigenlijk, maar hij heeft wel 2 onhebbelijkheden:
- Hij speelt de mp3's niet per folder, maar sorteert zelf eerst de hele disk op artiest
- De door mij geprepareerde USB stick met 12 folders erop en in totaal 1000 mp3's duurde ongeveer 10 minuten om te scannen - en dat doet ie elke keer weer als je naar USB schakelt. Dus als je tussendoor even naar de radio luistert voor het nieuws, begint ie daarna vrolijk opnieuw met scannen

Ditzelfde gedrag zag ik bij een vergelijkbaar ding van Caliber bij Saturn.

Opvallend genoeg doen de instapmodellen van Sony en Pioneer het prima - gewoon op folderniveau afspelen, en onthouden waar ik was gebleven. Helaas hebben die bijna allemaal geen SD slot, zodat ik dan met zo'n lelijke USB stick zit die uit mijn dashboard steekt...

Kortom, ik ben er nog niet uit.
Clarion heeft ook modellen met enkel USB en SD. Tevens zitten er bij veel modellen ook een USB poort aan de achterkant met een verloopkabel, die je dan ergens kan wegwerken.
Pagina: 1