Toon posts:

PC crashed constant naar desktop bij gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik hoop dat ik dit in het juiste sub-forum heb geplaatst.

Specs:

#Product
1Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB
1Cooler Master CM 690 II Advanced
1Scythe Mugen 2 Rev. B
1Intel Core i7 2600K Boxed
1Corsair Professional Gold AX750
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB
2G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL
2MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC
1Asus P8Z68-V

Na mijn computer een week geleden te hebben aangeschaft, heb ik bij allerlei soorten games compleet random crashes naar mijn bureaublad. Alles is netjes geupdate, zowel Windows als drivers en verder niets meer dan Firefox en dergelijke geïnstalleerd. Er zijn meestal tot geen noemingswaardige foutmeldingen die mij kunnen helpen bij het opsporen van het probleem. De gehele kast is koel, zowel de GFX en de CPU. De GFX wordt meestal tussen de 45 en 60 graden, 65 op volle load. In het begin dacht ik het is een driver issue voor de GFX, iets dat meestal wel het geval is. Ik heb nu zo'n 15 soorten Nvidia drivers gebruikt, elk met een driversweep, maar niets lijkt te helpen. Vervolgens heb ik hetzelfde gedaan, maar nu door 1 kaart uit de kast te halen, indien SLI problemen zou geven. Nogmaals geen resultaat.

Uiteindelijk heb ik gekeken of het aan het geheugen ligt door het voeren van een memtest86 test. Bij test #5 kwamen al enkele errors naar voren, maar ik kan ze zelf verder niet intrepeteren. Na enkele passes bleven de errors komen, 4 of 3 keer per pass. Zoals bovenstaand, 4x 4GB 1600 G-Skill reepjes.

De crashes zijn overigens over een groot aantal games verspreid. Crysis 2, Deus Ex, Borderlands, Bad Company 2 en zelfs Minecraft.

Graag had ik dit zelf willen oplossen, maar ik ben een beetje ten einde raad. De PC doet het prima, totdat ik hem laat 'werken'. Mis ik iets?

Alvast enorm bedankt.

Met vriendelijke groet,

Phion

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:57

Herman

FP ProMod
Wat is je moederbord? Die staat er niet tussen. En staat je geheugen wel in de QVL lijst? Sowieso kun je het systeem op stabiliteit testen door prime95. Zodoende kun je de GPU eventueel helemaal uitsluiten.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Verwijderd

Topicstarter
Herman87 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 00:45:
Wat is je moederbord? Die staat er niet tussen. En staat je geheugen wel in de QVL lijst? Sowieso kun je het systeem op stabiliteit testen door prime95. Zodoende kun je de GPU eventueel helemaal uitsluiten.
Bedankt voor je reactie!

Het is de Asus P8Z68-V, niet-pro versie. pricewatch: Asus P8Z68-V

Ik zal ook Prime95 proberen. :)

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:57

Herman

FP ProMod
Na een korte blik in je GVL-lijst ben ik je geheugen niet tegen gekomen. Wellicht dat deze niet ondersteund wordt? Heb je die nieuwste EFI/bios? Staan de timings van het geheugen goed? De baseclock staat gewoon op 100? Wellicht kun je een dumpje van CPU-Z geven?

Daarnaast staan er in dit topic nog wel goede tips: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Verwijderd

Topicstarter
Herman87 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 01:05:
Na een korte blik in je GVL-lijst ben ik je geheugen niet tegen gekomen. Wellicht dat deze niet ondersteund wordt? Heb je die nieuwste EFI/bios? Staan de timings van het geheugen goed? De baseclock staat gewoon op 100? Wellicht kun je een dumpje van CPU-Z geven?

Daarnaast staan er in dit topic nog wel goede tips: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Ik heb de laatste Bios 0606 draaien. Zover ik kan beoordelen is er niets overclocked.

CPU-Z output: http://pastebin.com/GmfqPt84

Nogmaals bedankt.

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:57
errors met memtest is kapot geheugen heel simpel per reepje testen en rma

• Diamond_DogG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-12-2025
zo als je zelf al aan geeft met testen geheugen komen er foutmeldingen binnen,
lijkt me dan waarschijnlijk dat dat tijdens het gamen en je geheugen word benaderd dat die foutmeldingen ook naar boven komen .

probeer net als jasper 99 zegt elke stripje apart te testen ,

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Ik heb zo'n alle mogelijke combinaties van reepjes gehad, van 1-3 tot 2-4 tot 2 met elk reepje om ook uit te sluiten of het misschien de DIMM-slots zelf waren.

Het ziet eruit dat een specifiek tweetal reepjes de errors geven, dus dat maakt mij heel blij.

Zojuist flink memtest geprobeerd en enkele games gespeeld zonder ook maar enige problemen.

Probleem is opgelost, buiten het feit dat ik ze uiteraard moet terugsturen als RMA. Hoop dat de terugzending geaccepteerd wordt.

Hartstikke bedankt allemaal! O+

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:57
Np veel plezier van je systeem :)
Pagina: 1