Laat ik voorop zeggen dat ik op het absolute nulpunt begin mbt css en html.Maar omdat ik het toch wil leren ben ik ermee aan de slag gegaan.Flink wat tutorials gevold etc, overal word netjes uitgelegd hoe ik kan positioneren etc met float e.d. (subvraag : Waarom is er geen float:center ? )
Maar wat ik (en dat zal zeker aan mij liggen) nergens tegenkom is hoe ik de verschillende gedeelten positioneer op "de totale index".
Met een float right zal ik hem aan de rechterkant duwen, zover kom ik nog mee, vice versa voor float:left.
Maar hoe geef ik aan dat bijv het ene element boven het andere moet staan?
Stel ik heb een ul menu bovenin die dmv css op float left hangt.
Als ik dan de regel eronder een image plaats komt deze rechts langs het ul menu te staan...
Is het zo dat dat dus gebeurt omdat hij de ruimte eerst horizontaal gaat vullen?
Iemand toevallig een url die dit duidelijk uitlegd?
En waarom rendert het bovengenoemde voorbeeld anders in FF dan in chrome?
En daarnaast weer, waarom werkt het ul menu dat dmv jquery mooi uitklapt niet in IE8 maar dan weer wel in FF en Chrome?
Hoe maken jullie in vredesnaam sites die crossbrowser zijn?
Maar wat ik (en dat zal zeker aan mij liggen) nergens tegenkom is hoe ik de verschillende gedeelten positioneer op "de totale index".
Met een float right zal ik hem aan de rechterkant duwen, zover kom ik nog mee, vice versa voor float:left.
Maar hoe geef ik aan dat bijv het ene element boven het andere moet staan?
Stel ik heb een ul menu bovenin die dmv css op float left hangt.
Als ik dan de regel eronder een image plaats komt deze rechts langs het ul menu te staan...
Is het zo dat dat dus gebeurt omdat hij de ruimte eerst horizontaal gaat vullen?
Iemand toevallig een url die dit duidelijk uitlegd?
En waarom rendert het bovengenoemde voorbeeld anders in FF dan in chrome?
En daarnaast weer, waarom werkt het ul menu dat dmv jquery mooi uitklapt niet in IE8 maar dan weer wel in FF en Chrome?
Hoe maken jullie in vredesnaam sites die crossbrowser zijn?
[ Voor 31% gewijzigd door CrankyGamerOG op 09-09-2011 18:56 ]
KPN - Vodafone Ziggo Partner