Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe laptop nodig, ik ging eerst voor een macbook pro gaan maar gezien de prijs voor de hardware die je krijgt is dat echt onnozel om zo 1 te kopen. Ik heb trouwens mijn imac nog.

Zelf had ik nu gedacht aan deze Dell:
http://www.dell.com/be/p/...model_id=xps-15z#TechSpec

Gezien de 8gb ram zit ik wel goed denk ik voor Autodesk 3Ds max en InDesign/AfterEffects.
Later steek ik zelf wel een SSD. Aan gaming zal er niet gedaan worden, behalve Tackmania ofzo :+

Mijn enige vraag was gewoon: zijn er nog alternatieven? Mijn budget was oorspronkelijk 1100 euro, maar dit kan er nog net door.
Op gebied van processors ben ik niet thuis, dus mss zit er een nieuwe generatie aan te komen van Intel waardoor ik beter nog wat afwacht?

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2011 15:56 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

*LET OP* - Wat moet ik kopen al gelezen? Daar word je vast verwezen naar onderstaande twee topics (of andere NBBG's)

[NBBG Aanschaf] Businessnotebook Juni 2011
[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2

Waarom niet de MacBook (en welke grootte had je in gedachten)? Alleen de prijs lijkt me wat kort door de bocht. Als je specifieke software voor MacOS gebruikt, is een tweedehands mac misschien wel interessanter dan een windows laptop. Als de software voor zowel MacOS als Windows beschikbaar is, heb je nog een paar redenen waarom de ene laptop beter voor jou geschikt kan zijn dan de andere. Wat zijn je eisen mbt

- scherm
- geheugen
- videokaart
- bouwkwaliteit
- draagbaarheid

enz.

Hoe specifieker de omschrijving van wat je wil en wat je er mee gaat doen, hoe specifieker het antwoord (al verwacht ik dat je toch door zelf zoeken en vergelijken moet gaan bepalen wat je wil)

[ Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 09-09-2011 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar had ik inderdaad al wat in gelezen, maar direct advies van een tweaker of kenner is natuurlijk beter :p

Scherm: Tussen de 15" en 16"
Geheugen: Minimum 6GB
Videokaart: Daar ken ik helaas niks van, maar zeker eentje die aansluit bij grafisch werk.
Bouwkwaliteit: Unibody van de mac spreekt me wel aan maar is niet direct een vereiste. Ik dacht dat Dell wel geen slechte keuze was hier?
Draagbaarheid: Onder de 3kilo, ik moet dagelijks 80min op de trein.

Graag had ik toch wel een nieuw toestel gehad, voor dezelfde config op apple.be betaal ik meer dan het dubbele dan bij dell.
En dan zie ik gewoon het verschil in het OS (wat voor mij niks uitmaakt, ik heb ze toch beide thuis + excel wordt dagelijks gebruikt en heb nu eenmaal een voorkeur voor de windows versie, die ken ik op mijn duimpje)

Groeten

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11 18:47
voor wat het waard is: de top vier qua betrouwbaarheid:
Asus/Toshiba/apple/Dell

De pricewatch kan je hierin ook verder helpen, een Apple onder €1100,= zal niet lukken ben ik bang.

http://tweakers.net/price...VFuUO3G7G_1_t_DxzMfbNv2Bg

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
En wat denken de heren van dit?
http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=534

met een SSD als optie, de NVIDIA GTX560. Over de processor ben ik nog niet helemaal overtuigd, de intel core i7-2630QM 2ghz.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11 18:47
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 17:04:
En wat denken de heren van dit?
http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=534

met een SSD als optie, de NVIDIA GTX560. Over de processor ben ik nog niet helemaal overtuigd, de intel core i7-2630QM 2ghz.
Specs zijn goed, heb geen ervaring met het merk.

Batterijtijd is voor mij belangrijk, een laptop die in de batterijstand terug kan schakelen naar onboard video heeft meestal een betere batterijtijd.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-11 09:49

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica