Kan er terug een "grappig" moderatie komen ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Topicstarter
Het huidige modsysteem is het beste dat tweakers.net ooit heeft gehad ! :)
Maar, ik mis toch wel één mooie optie. :o

En dat is om alleen de reacties te zien die andere tweakers grappig vonden.
Vroeger was er een +1 grappig moderatie optie of iets dergelijks.
Is het niet mogelijk voor de knappe koppen achter het huidige moderatie systeem om toch iets te vinden zodat mensen een post (misschien is de post al informatief en staat hij al op +2) als grappig kunnen beoordelen ?

Misschien een aparte moderatie die je naast de 4 andere niveaus kunt doen.
Dus eerst geef je je -1, 0, +1, +2 of +3 en dan kun bijvoorbeeld nog aanvinken "grappig"
Zodat de "grappig" moderatie op geen enkele manier het systeem beïnvloed. :)

Boven aan bij de filters moet dan een grappig filter komen te staan die vervolgens alle reacties rangschikt naar het aantal grappig vinkjes dat elke reactie heeft gekregen. De reacties met de meeste "grappig" vinkjes komen dan boven aan te staan.

Zo zou je bij elke nieuw item, als je gewoon eventjes een snelle glimlach wilt.
Snel op grappig kunnen duwen en dan zie je meteen de reacties die alle andere tweakers het grappigst vonden. _/-\o_

Als er zoiets zou kunnen komen zou mij dat heel blij maken.
Want +3 reacties zijn natuurlijk soms heerlijk om te lezen omdat ze nuttig informatie geven of soms het artikel volledig afkraken, maar grappige reacties kunnen mijn dag ook maken ! :)
Omdat iedereen nu eenmaal graag lacht ! 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 07-09-2011 18:28 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-07 13:46
Daarbij komt nog dat veel grappige reacties een beetje off-topic zijn, wat wel een beetje afmoedigend werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het probleem hiermee is dat iedereen dan gaat proberen "grappig" te doen.
Want wat is grappig, voor de een is dat Google afkraken terwijl dat voor de andere een flauwe grap over HP is. Dus deze "grappige" reactie worden door een ander gezien als een flame. En laat nou juist het moderatie systeem ervoor zorgen dat de flames eruit gefilterd worden. Dus ik denk dat als je hem op -1 zet je al best veel "grappige" post tegenkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Slecht plan imho, en is al vaker geopperd en afgeserveerd.

Grappig heeft geen plaats in een modsysteem, omdat humor nogal persoonlijk is.

En laten we wel zijn, 95+ procent van de "grappen" op de FP is niet meer dan puberale onderbroekenlol. Leuk voor op het bassischoolplein, maar vaak ernstig niet-grappig voor mensen van 12+ :P

Een grap kan prima op 0, of desnoods op +1 als hij écht grappig is. Daar heb je echt geen tag voor nodig ofzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-men
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07 14:34
Als een flame echt grappig is, dan vindt ik het ook niet zo'n ramp dat er eens eentje een positive score haalt. Humor mag best. Ook bij tweakers, toch ?

Ik stem voor het polder model: Grappig => + 0,5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
De meeste moderaties zijn sowieso al persoonlijk.
Iemand die niet veel van iets af weet kan een post waar heel veel onzin in staat al +2 informatief modden.
Terwijl iemand die er wel wat van af weet meteen ziet dat er iets gepost is wat niet waar is en dus anders modden.

Dus dat is zeker al persoonlijk.
Een website zoals tweakers.net trekt voor een groot deel mensen die best wel wat op mij lijken en vaak ook dezelfde humor hebben (om nerd grapjes en zo)

Dus ik denk dat een klein systeem dat TOTAAL los staat van de andere moderaties best kan werken.
Niemand heeft er last van. Een reactie markeren als grappig veranderd niets aan de totaal score.

Alleen tweakers die willen klikken op de grappig filter en alle moderaties worden gerankschikt volgens het aantal grappig tags of vinkjes dat ze gehad hebben.

Dit systeem verandert niks aan de moderaties.
-1 met 10 x grappig zal nog steeds niet zichtbaar zijn.op de standaard filters.
Maar voor de mensen die de grappige posts meteen willen zien lijkt met dit een prima optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:47

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Daarmee zou je dus posts gaan aanmoedigen die totaal ongewenst zijn, maar door sommige mensen wel grappig worden gevonden. Zoiets willen we absoluut niet, ook niet als ze standaard onzichtbaar zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Dirk op 07-09-2011 19:25 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdenv
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 21:28
Is humor ongewenst dan? Ik kan het wel waarderen tussen al die domme posts van mensen die nog bij mama thuis wonen maar ondertussen denken dat ze precies weten hoet er in een groot bedrijf aan toe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:47

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Nee, maar sommige mensen beschouwen het op een lompe manier op de man spelen bijvoorbeeld ook als grappig en dat is iets wat je met bovenstaande zou aanmoedigen en wat wij absoluut niet willen hebben.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yezpahr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-01-2024
Lol, 10 uur eerder had ik hetzelfde idee :+ .
\[modsystem/feat] Suggestie voor nieuwe naam "On-Topic".

*edit* ruigweg, zo ongeveertjes hetzelfde idee ^.^;

[ Voor 17% gewijzigd door Yezpahr op 07-09-2011 21:56 ]

mobo: Asus Prime B450-Plus // cpu: AMD Ryzen 5 2600X // graka: Asus Dual Radeon RX 580 OC 8GB GDDR5 // mem: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 // opslag: Crucial MX500 500GB

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Want vroeger liep +2 grappig ook al zo uit de hand? Ik denk dat als geschiedenis iets leert is, dat niet grappige comments vanzelf in offtopic belanden. Dat het persoonlijk is wordt hierboven al weerlegt met het feit dat elke moderatie dat is, en grosso modo worden grappige comments ook door de meerderheid als grappig bevonden. Grote voorstander hier, humor kan flame ontkrachtend gebruikt worden net zoals in de werklijkheid.

[ Voor 9% gewijzigd door analog_ op 08-09-2011 07:35 ]

• Rubizon
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-04-2019
ik ben ook voorstander. in feite gaat het om de introductie van een nieuwe dimensie van het reviewen:

het huidige systeem laat enkel toe een uitspraak te doen over de "relevantie" t.o.v het besproken onderwerp.
met de introductie van een "prettigheids" factor krijgt het een nieuwe dimensie.

Je kan dan bijvoorbeeld filteren op de meest relevante en prettigste berichten.

Schaal zou bijvoorbeeld kunnen zijn:
deprimerend,
negatief,
neutraal,
grappig,
hilarisch

i.p.v het huidig stemmen van vertikaal gestapelde blokjes zouden we kunnen stemmen in een "Grid" waarbij de vertikale as dus de relevantie beschrijft en de horizontale de prettigheid.

bottomline: het kan ook anders, maar experimenteer hier eens mee!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06 09:03
Ik denk niet zozeer dat grappig terug moet. Maar meer dat een on topic grappige reactie (en die zijn er genoeg) gewoon beter gemodereerd moet worden.

Het moge duidelijk zijn dat als er een goede grap gemaakt wordt topic gerelateerd dat deze niet meteen weg hoeft alhoewel dat nu wel vaak gebeurd.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Zsub
  • Laatst online: 04-07 11:06
Ik had een reactie geplaatst als geintje, die was wel redelijk OT en is dus ook op +1 uitgekomen. Ik denk dat het misschien nog wel eens mee zou kunnen vallen :)

Zsub in 'nieuws: Amsterdam gaat met camera's op rondweg alle auto's scannen'

Anoniem: 175233

Goede grappen krijgen best positieve scores, en hebben niets te lijden onder het huidige systeem. Slechte grappen worden terecht omlaag gemod.

Het vervelende van een '+1 grappig' score, is dat alle grappen dan omhoog gemod worden, ongeacht of ze goed of slecht zijn.

En ja, vroeger bij het +2 grappig liep dat inderdaad uit de hand. Daarom was er een limiet op de score gezet. Grappig kon nooit meer dan +2 krijgen. Als die limiet er niet was, dan zouden de grappen op +4 zijn beland.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:27

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik vond de mogelijkheid om een 'grappig' moderatie te geven vroeger ook wel leuk...
de boog moet natuurlijk niet altijd gespannen staan en volgens mij zijn af en toe wat (niet àl té uitgekauwde) grapjes tussen de reacties best leuk en ontspannend...

enkel is het altijd lastig dat te verweven tussen het bestaande moderatiesysteem dat meer op inhoudelijke waarde van posts gericht is.. Grapjes horen daar eigenlijk standaard op 0 en hooguit af en toe op een +1...
bovenal is juist bv de werking van het moderatiesysteem versimpeld tov vroeger... er is bewust afgestapt van de 'inordening' in bepaale kwalificaties (als 'inzichtvol' 'interssant' en 'offtopic' of 'flamebait')...
juist ook om het systeem zelf eenvoudiger in gebruik te maken en toegankelijker...

Ik geloof ook niet dat je alsnog achteraf zo'n 'extra' kwalificatie in zou kunnen bouwen, zònder niet juist de winst van en 'simpel' en 'basic' moderatiesysteem niet geheel op te geven

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
reviews: Tweakers.net moderatie faq
+1: On-topic

Het niveau +1 is bedoeld voor alle overgebleven reacties die een relevante bijdrage leveren aan de discussie en niet voldoen aan de strengere criteria voor een +2 of +3. +1-reacties bevatten kennis die bij het grote publiek aanwezig is. Ook interessante vragen en geslaagde grappen kunnen op dit niveau ingedeeld worden. Bij een +1-reactie verwachten we enige onderbouwing van een mening. Ook vragen moeten goed geformuleerd zijn en de schrijver moet bijvoorbeeld zelf al mogelijke oplossingen of oorzaken aanreiken om een +1-waardering te ontvangen.
Een grap mag dus makkelijk een +1 krijgen. Voor mij hoeft de opmerking 'grappig' er niet bij te staan

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik zou het een super toevoeging vinden. Sommige zuurpruimen ( :+ ) vinden dat alles serieus moet. Daar heb ik geen problemen mee. Als je dan een filter Grappig hebt, dan is het ook makkelijk om met 1 druk op de knop alle Grappige berichten weg te filteren.
Andersom zou ik het vaker gebruiken. Soms heb ik wel eens behoefte om even wat flauwe grappen te lezen. Het leven is toch al zo serieus...

Mensen durven tegenwoordig op tweakers niet eens meer een grappige opmerking te plaatsen. Ik vind dit echt oprecht jammer.

Een +1 grappig is ook fijn voor mensen om snel te kunnen filteren.

zo maar een gedachtegangetje, naar aanleiding van het plannetje van Rubizon: Ik denk dat dit te ver gaat.
Maar er zijn 2 dingen die ik mis in het huidige systeem
1: grappen worden niet gewaardeerd
2: je eigen mening kan je niet kwijt in de moderatie

Dat laatste is natuurlijk de bedoeling van het systeem, maar tegelijk ook best wel jammer. Dat is ook waarom er ook zoveel mismods zijn. Mensen gaan toch een +2 geven aan een post waar zij het mee eens zijn.

Daarom zou dit ook kunnen:
Je kiest voor -1, 0, +1, +2, +3 en dan ga je met je muis naar links en kies je voor: "oneens met je mening".
Ga je naar rechts, dan kan je kiezen voor "grappig", of nog een stapje naar rechts "eens met je mening" .

Lijkt me erg interessant en leuk. Maar goed... of het echt realistisch is....

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Xubby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-03-2017

Xubby

just waddling around ...

Eppo © schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:57:
reviews: Tweakers.net moderatie faq
[...]
Een grap mag dus makkelijk een +1 krijgen. Voor mij hoeft de opmerking 'grappig' er niet bij te staan
Zelf heb ik ook niet de behoefte een een +X voor grappig. Een goede grap zet ik (on)regelmatig op +1. En ik zie dat er regelmatig -1 op wordt uitgedeeld: smaken mogen verschillen.
Toch heeft een leuke grap of plaatje, het wel eens moeilijk:
woekele in 'nieuws: OM pakt veertig 'geldezels' op in ING-phishingzaak'
zelf +1 gegeven. Fipo. Fipo's hebben het overigens ook wel eens moeilijk, net als grappen.

Misschien is het een idee om inzake grappen (en fipo grappen en / of fipo reacties) wat duidelijker in de modfaq te omschrijven dat dit niet strenger dan de overige reacties beoordeeld hoeft te worden?

"Bagger" reacties mogen omlaag gemod, een leuk grapje (ook als fipo) mag gewoon, naar eigen smaak, op +1, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Laatst online: 05-07 18:54
We kunnen als moderators grappige reacties +1 geven zonder het verder aan te kondigen. Zonder dat iedereen probeert grappig te zijn heb je dan toch waarschijnlijk een paar grappige reacties per nieuwsartikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Gerjannn schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:35:
We kunnen als moderators grappige reacties +1 geven zonder het verder aan te kondigen. Zonder dat iedereen probeert grappig te zijn heb je dan toch waarschijnlijk een paar grappige reacties per nieuwsartikel.
het is heel lastig en imho ook gevaarlijk om dan als 'groep' op te treden en gelijk te handelen... zeker humor is heel persoonlijk en ook moeilijk in vaste voorwaarden te vatten en je kunt dus moeilijk afdwingen dat alle moderators die in TMF mee-posten/-lurken eenzelfde moderatie-niveau aanhouden én discussie over 'wat nu wel of niet grappig is' zullen vast heel lastig worden ...

Ikzelf geef een leuke grap die me doet glimlachen wel gewoon een 1:moderatie geven, zelfs als misschien anderen die lager waarderen en ook als die lager staat (eigenlijk is het juist dan belangrijk, imho is een goede moderator iemand die geen angst heeft aftewijken van de voorgaande beoordelingen)...
Volgens mij zou het goed zijn als iedereen daarvoor geen angst heeft, maar wel is dat altijd persoonlijk.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 13:05

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

RM-rf schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:29:
[...]

Ik geloof ook niet dat je alsnog achteraf zo'n 'extra' kwalificatie in zou kunnen bouwen, zònder niet juist de winst van en 'simpel' en 'basic' moderatiesysteem niet geheel op te geven
Dit dus. :) En daarnaast zie ik de meerwaarde ook niet zo. De doelstelling van het huidige moderatiesysteem is een (serieuze) indeling te maken op basis van inhoud/kwaliteit. Dat doel is niet eenvoudig te verenigen met een optie om bij reacties 'Grappig' aan te kunnen vinken om vervolgens daar weer op te filteren. En dan hebben we grappig, maar moeten er ook andere labels bij komen. Voor je het weet heb je hetzelfde systeem als het oude (uit <2007).

Daarnaast, als we dat vinkje erbij gaan zetten gaat de gebruiker nog denken dat Tweakers dat belangrijk vind; grappige reacties vinden en beoordelen. Je kunt er dus vergif op innemen, dat reacties waarbij 'Grappig' aangevinkt wordt, ook één, twee of zelfs drie puntjes extra krijgen. Want hij is grappig toch, dus moet beloond worden? Het lijkt mij niet bevorderlijk voor een goede scheiding in inhoud en kwaliteit.

Nee, echt grappige reacties krijgen in de huidige situatie vaak gewoon de score die ze verdienen. En nee, dat is niet vaak hoger dan +1. Maar dat hoeft ook niet. Er zijn zoveel sites waar men geïnteresseerd is in grappen en grollen, dit hoeft er niet ook een te worden vind ik. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
http://web.archive.org/we...op-vereeuwiging-naam.html

Hierzo zie je dat het gebruikt wordt. Opzich valt het mee hoeveel er grappig proberen te doen imo. Alleen wat ik raar vind is de score, en daarachter staat bijvoorbeeld inzichtvol. Maar soms staat er score: 3 (inzichtvol) en soms score: 1 (inzichtvol). hoe werkte dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Gerjannn schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:52:
http://web.archive.org/we...op-vereeuwiging-naam.html

Hierzo zie je dat het gebruikt wordt. Opzich valt het mee hoeveel er grappig proberen te doen imo. Alleen wat ik raar vind is de score, en daarachter staat bijvoorbeeld inzichtvol. Maar soms staat er score: 3 (inzichtvol) en soms score: 1 (inzichtvol). hoe werkte dat?
toendertijd had je een moderatie-menu met een hele lijst opties waarbinnen je hooguit een +1, 0 of -1 kon uitdelen:
je kon bv een +1 inzichtvol, +1 informatief, +1 grappig geven (mits die post nog niet op 2-niveau stond)..
of een 0:normaal, -1:overgewaardeerd, -1:offtopic, -1:troll...
de puntentelling werd dan op basis van de gegeven punten berekend waarbij latere moderaties steeds een ietwat kleinere waarde kregen, de gekozen 'tag' was meestal de meest gegeven tag ('overgewaardeerd' werd genegeerd)...

het was een redelijk gecompliceerd systeem welke allerhande 'makken' had die wel vaak 'bijgeslepen' werden, maar nog steeds was het toendertijd nodig dat 'power-mods' en extra actieve 'TMF-moddereters' die 'bijschaafden' ... die prsonen hadden de meogelijkheid meerdere moderaties uit te dlen of 'power-moderaties' om scheef-staande moderaties bij te vijlen, wat vaak voorkwam...

tevens was het ook een systeem dat veel nieuwe gebruikers niet altijd begrepen en weinig gebruiksvriendelijk was omdat het dus twee 'afwegingen' vroeg voor moderatie, en of iemand een +, 0 of - moderatie wilde uitdelen én welke tag hij wilde geven...

het huidige system is sneller, is een 'one-click'-systeem, dat hooguit van de moderator vraagt het niveau aan te klikken dat hij 'correct' vind, zonder er verder 'tags' aan te moeten geven...
Dat is toch het gebruikvriendelijkste, want nét wat simpeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
Wat vinden jullie hier van? Ik moest toch wel even lachen hierom, heb deze +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206724

+1 interessant ;)

Ja, ik ben wel voor een "grappige" inhoudsbeoordelingsstatus (3x woordwaarde). Grappen zijn vrijwel altijd on-topic en artikelrelevant en om ze dan als +0 off-topic te modereren, vind ik het vaak niet echt waardig... De goede onderbroekenlol (dank wildhagen voor de term) maar ook serieuze humor moet ik altijd maar tussen de -1 reacties uitvissen (en soms +0), en zijn vaak toch een ontopic weergave op een soms wat offensief-grappige manier van iemands mening.

Ik zie het wel zitten om +1 t/m +3 uit te breiden met inhoudsbeoordelingen. Begrijp me niet verkeerd, maar de huidige schaal van -1 tot +3 is al een erg goede indeling en verbetering t.o.v. het vroegere systeem. Maar ik vind dat het uitgebreid moet worden met een mogelijkheid tot inhoudelijke beoordeling. Een combinatie van het huidige en vroegere systeem. Dan kunnen mensen bijvoorbeeld ook in hun userprefs aangeven of ze wel of niet grappen (en van welk niveau) ze kunnen zien.

Verder ben ik eigenlijk ook wel voor een manier om aan de hand van het moderatieniveau en inhoudstype alle relevante reacties er uit te filteren in een artikel. Nu is het veelal doorspitten naar de soort reacties waar je op zit te wachten.

Nog verder, zou het helemaal tof zijn dat ik naast het weergeven van alle reacties met een minimale beoordeling, ook een maximale beoordeling kan instellen. Zodat ik bijvoorbeeld snel alleen alle -1 reacties kan zien om vervolgens te kijken of er toch niet een mismoderatie tussen zit (bijv. door meningsverschil). Want ook dat komt nogal is voor.

Input en reacties plzz, ben benieuwd naar jullie mening :w
Oja, het beoordelen van een reactie als "grappig" is en blijft natuurlijk een subjectieve zaak. Maar als iemand een grap geen grap vind, hoe moet zo'n reactie dan wel beoordeeld worden? Belangrijk is denk ik vooral de ondertoon van de reactie. Heeft die een (on)bedoelde kern van humor dan is zo'n reactie al per definitie "grappig" ongeacht de geslaagdheid van de grap. Een on-topic grap moderen als +0 off-topic of -1 ongewenst moet eigenlijk sowieso niet kunnen, en dat gebeurd helaas wel veel.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 206724 op 07-10-2011 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Ik zou zeggen probeer het eerst met een groep gebruikers.
Geef een bepaalde groep de keuze in hun profiel om een grappig box te laten zien bij gebruikers en een filter op grappig.
Die groep kan dan bij grappig posts gewoon aanvinken of iets grappig is.
De filter zorgt ervoor dat de post met het meeste vinkjes boven aan komt te staan.
De rest van de gebruikers merkt hier niks van.
Vraag dan wat feedback aan de groep en als het merendeel positief is voer het dan in voor de hele site.

Niks meer als een extra check box waar je een vinkje zet als een post grappig is NAAST de gewone standaard moderaties waar niks aan moet veranderen.

En natuurlijk boven aan naast de score filters nog een filter die posts met het meeste grappig vinkjes boven aan zet.

Ik snap niet waarom dit een slecht idee zou zijn.
Het veranderd ALLEEN iets aan de site als mensen op de grappig filter klikken,
Het zou alleen maar voor een meerwaarde zorgen voor die mensen die op dat moment eventjes naar een grappige noot zoeken.

Voor de rest veranderd er niks.
Als het gefaseerd word ingevoerd dan gaan er echt geen mensen geforceerd grappig gaan doen, want ten eerste werkte dat toch niet. En ten tweede ze komen alleen boven aan te staan als mensen op de grappig filter klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 13:05

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het probleem is, dat het nogal wat werk is dit allemaal te maken voor iets wat eigenlijk helemaal geen probleem is. Als er dingen aan het moderatiesysteem moeten veranderen, dan zou dit toch wel geheel onderaan mijn wensenlijstje staan; m.a.w. er zijn veel belangrijkere dingen. En dan nog is er maar zeer beperkte devtijd voor dit soort dingen. :)

We hebben een moderatiesysteem dat gewoon niet geïnteresseerd is in grappen en grollen, maar alleen in inhoud en kwaliteit. Ja er zijn gebruikers die het extra labeltje missen uit het vorige systeem, we kunnen het alleen niet iedereen naar het zin maken. Het systeem zoals het er nu is, is simpel en dat hou ik graag zo. Extra checkboxes toevoegen om aan te geven of jij iets als een grap ziet; nee ik zie amper toegevoegde waarde. Tevens zou dat vinkje impliceren dat grappen nog meer beloond kunnen worden; in jouw opzet worden grappen namelijk beter zichtbaar omdat je ze kunt scheiden van de inhoudsvolle reacties. En dat idee willen we helemaal niet overbrengen naar de gebruikers.

Een grapje op zijn tijd is goed, en een goede grap zal ook zeker beloond worden, maar meer nadruk wil ik er zelf gewoon niet op leggen. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maxkoe in 'nieuws: Dak Londense spoorwegbrug krijgt zonnepanelen'
Werd al direct als -1 ongewenst gemod, heb met mijn duivelse boostpunten hem maar weer op +1 gezet, vond hem wel grappig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Vind je het +1 grappig of +2 grappig, want compenseren met +2 om hem op +1 te zetten is in elk geval niet de bedoeling!! grrrr :)

Zelf heb ik hem ook een +1 gegeven.

edit:
Sorry! Verkeerd gekeken, was een andere user die begon met een 'M' :X

[ Voor 20% gewijzigd door Kixtart op 07-10-2011 13:50 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kixtart schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:47:
Vind je het +1 grappig of +2 grappig, want compenseren met +2 om hem op +1 te zetten is in elk geval niet de bedoeling!! grrrr :)

Zelf heb ik hem ook een +1 gegeven.
Heb hem een +1 gegeven, weet niet wie het leuk vond om op +2 te klikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Tweakers.net is geen onzinwebsite, een ontopic post waar een klein grapje in verwerkt zit is nog wel te doen. Maar inderdaad, het "belonen" van grapjes zou zeer waarschijnlijk een boel posts gaan genereren die alleen maar storend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een on-topic bekritiserend grapjeslijst, mag van mij wel op +1... Off-topic sowieso niet, maar het is een manier om iemand te karikaturiseren.
endemion in 'nieuws: Staatssecretaris specificeert 'evident illegale bron''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Ik wil dit topic kicken.

Onlangs zijn vele tweakers (waaronder ik) hun mod rechten kwijt geraakt. In mijn geval terecht en ik ga er van uit in de andere gevallen ook.

Toch laat het zien dat het goede moderatie systeem nog niet helemaal perfect is.

Ik weet dat mijn voorstel behoorlijk veel werk is voor de devs. Misschien kunnen we in het voorstel het rangschikken van "grappig" laten weg vallen? Dan naast de verschillende modscores komt er dan nog een checkbox voor grappig. Die laat dan alleen reacties zien die een grappig flag hebben gekregen. In de voorkeuren kan een tweaker dan een treshhold instellen. Bijvoorbeeld "als ik op de grappig filter klik laat dan alleen reacties zien die 10 keer of meer als grappig zijn geflagged."

Dit systeem lijkt me niet zo heel moeilijk om in te programmeren op de FP (laat de mobiele site nog maar even achterwegen) en het zou getest kunnen worden met een beperkt publiek.

Wat denken de devs? Is er een dev die dit eens wil proberen? Het zou vele +3's als compensatie op -1's van mensen die vinden dat humor geen plaats heeft op de FP ongedaan maken.

Minder tweakers zouden dan hun modrechten kwijt raken omdat er in hun ogen geen noodzaak is om het systeem te misbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Om misbruik te voorkomen kan je toch een beperkt aantal "grappig" stemmen per user geven? Of laat het ook gebruik maken van verzamelde boosts. Vind je het grappig kan je een vinkje zetten maar dan kost het je een boostpunt. Heb je een bericht gepost dat X keer grappig gevonden is krijg je wel een boost punt bij. Ik denk toch dat op die manier de "haha omg failzzz xD lolz1!!1!!!" grapjes achterwege blijven en de humor relatief hoogstaand gaat zijn in "grappig" comments dus geen bergen aan onnodige reacties.
Pagina: 1