ASUS Crosshair Formula III

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben Renaud, ik heb me gister nieuw aangemeld hier om wat meer te leren wat betreft de nieuwe generatie Mobo's.

Echter kam ik inmiddels meer dan een jr. met een probleem met mijn mobo wat een beetje te vergelijken is met deze discussie: [ASUS Crosshair IV Formula] Niet stabiel te krijgen

Echter is het bij mij wisselvallig. Aan het beging na de samenstelling en de op bouw van de pc liep het in de eerste instantie goed, was mijn eerste keer werken met Windows 7 64bit
Echter na een paar weken begon de ellende te komen.
Windows had weinig te melden maar mijn pc wel heel wat meer.

Verschijnende keren startte hij domweg gewoon niet door geen bios geen DOS beeld echt helemaal niks.
vervolgens heb ik meerdere keren gereset maar niks hielp, daarop volgde dat ik maar de voeding compleet uitschakelde en wachtte todat alle leds uitwaren en dus ook de klik hoorde dat de bord compleet uit was, en dan weer inschakelen.

de ene keer startte hij door de andere keer niet. en dat bijna een anderhalf jaar lang zo he!
Gisteren weer het zelfde probleem maar nu inmiddels windows erbij, na 20 of soms veel eerder hangt ie vast en kan helemaal niks meer.Geregeld bluescreen en daarna windows weg, en kon ik het opnieuw instaleren en zelfs met kale install met een virus scanner deed ie dat soms.

Doe ik hem uit en dan weer aan, start ie weer niet door en de LCD poster geeft dan ook telkens de melding "DET DRAM" aan. dat is de meeste voorkomende melding andere meldingen heb ik nooit gehad voor zo ver ik weet.
ik kon niks meer, resetten, aan /uit niks hielp.
Uiteindelijk cmos clearing en toen starte ie wel.

ik kan dan ook telkens mijn Bios opnieuw instellen, want dan is alles weer weg na die crasch.
Zou de mobo stuk zijn of kan dat haast niet ?
Echt vervelend want zo doet ie het goed en zo doet ie helemaal niks en doet ie het wel dan is windows compleet muur en muurvast ook de audio blijft dan denderend hangen.

SET UP:

ASUS Crosshair Formula III
AMD PHENOM II 965BE
ATI RADEON HD4890
2X Kingston Hyper X (KHX1600C8D3T1K2/4GX)
HDD 2x WD (WD15EARS green) 1X SAMSUNG HD154UI (1500GB/R54/32M)
COOLERMASTER UCP900W VOEDING (RS900-AAAAA3-US UCP)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem te verhelpen? Alleen je computer aan en uit zetten en dan hopen dat ie wel opstart is niet genoeg natuurlijk. Is je bios up-to-date? Heb je al ander geheugen geprobeerd omdat je LCD een ram melding geeft, desnoods eens proberen met 1 module te draaien. Staan je geheugen instellingen goed in je bios zoals de snelheid,timings en voltage? Wat voor voeding heb je? En het kan natuurlijk altijd zo zijn dat je mobo dus echt defect is en dan volstaat alleen nog een RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

neem deze eerst even door...kijken wat dan uiteindelijk de conclussie is : Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de Coolermaster (RS-900-AAAA-A3) voeding

momenteel draai ik maar op een module 4gb en doet het redelijk nog niks vernomen.
ik zal idd even doornemen wat ''gumbal696" zegt met hulp van iemand waar ik hem naar toe brengen wil.

ik weet ook niet of alle kingston modules wel compatible zijn met asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:56:
Ik gebruik de Coolermaster (RS-900-AAAA-A3) voeding

momenteel draai ik maar op een module 4gb en doet het redelijk nog niks vernomen.
ik zal idd even doornemen wat ''gumbal696" zegt met hulp van iemand waar ik hem naar toe brengen wil.

ik weet ook niet of alle kingston modules wel compatible zijn met asus
en nog nieuws ?

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████