Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 12:50
Mensen, ik ben op zoek naar een oplossing voor een probleem met een splinternieuw systeem (van een vriend van mij) bestaande uit de volgende onderdelen:
  • Mobo: ASUS Crosshair IV Formula (AMD 890FX - Socket AM3)
  • CPU: AMD Phenom II X6 1090T
  • Mem: GeIL Black Dragon Quad Channel Kit (8GB / GB38GB1333C6QC)
  • Video: ASUS MATRIX 5870 P/2DIS/2GD5
  • HD: OCZ RevoDrive PCI-Express 4x SSD 120GB (PCB-0052-X02 / 07-2010)
  • Case: Cooler Master Centurion 590
  • PSU: Corsair Professional Series HX650W
  • Koeler: Noctua NH-D14
Het probleem is het volgende:
Het systeem blijft ondank verwoede pogingen om het systeem stabiel te krijgen iedere keer vastlopen (geen bluescreen, echt vast: geen muis of toetsenbord & geluid blijft 'hangen')

Wat hebben we al gedaan:
- Memory getest (48u: 0 errors)
- BIOS update (Bios 0905/1005/0055(beta)) 1102 wil NIET installeren
- Andere videokaart (2MB PCI kaartje)
- DVD speler (enige 'extra' onderdeel) ontkoppeld
- Andere muis/toetsenbord
- Voltage van VDDPCIE op 1.1925 gezet
- Alle instructies uit deze post uitgevoerd
- Alle voltage instellingen in de BIOS op handmatig/automatisch ingesteld
- Drivers updaten lukt bijna niet (systeem loopt binnen de tijd vast) videokaart en mobo drivers zijn geinstalleerd (laatste van AMD site)
- BIOS batterij vervangen

Wat weet ik over het systeem:
- Het systeem is 1 maand oud
- Het systeem is niet overclocked
- Windows 7 x64 installatie (vanaf USB stick) verloopt zonder problemen
- Alle temperaturen blijven onder de 40 graden
- Voltages lijken allemaal goed (binnen 1% marge)
- Tijdens het memtesten blijft het systeem stabiel werken
- Systeem is wel stabiel in veilige modus

Verder:
Het vreemde is: het heeft een tijd goed gedraaid (+- 2 weken) na veel gepiel en veel geklooi met verschillende instellingen en volgordes bleef alles een tijd lang goed draaien.
Tot die vriend van mij op een avond thuis kwam en het systeem ineens uit was (hij had hem aan laten staan om wat te downloaden) waarna alle instellingen uit het BIOS verdwenen waren (Press F1 for defaults etc) het opnieuw laden van de opgeslagen BIOS instelling en instellen van de tijd gaf geen oplossing: tijdens het booten liep het systeem telkens vast.
Herinstallatie geeft nu de huidige status, systeem blijft instabiel: het opstarten gaat goed, tot dat je in Windows komt: vastloper na 10 min/20 min maar soms al binnen 10 sec.

Iemand enig idee/tips/truc/oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door hellbringer op 23-10-2010 12:03 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 08-07 10:34

silitek

Tubes Only

Hoe zit het met je SSD..hangt deze aan AHCI?. vermoedelijk toch een software probleem hetzij OS anders de BIOS. Waarom lukt de laatste BIOS versie niet? dit soort "no-go" kan een probleem met je flashrom/chip betekenen.

Veel eigen inzet is al gedaan maar van mij eigen uitgaande doe ik in dit soort situatie's altijd een setup opstelling buiten de kast en begin dan opnieuw met het systeem bouwen en minimale hardware configuratie CPU/1Mem strip/GPU?HDD en testen.

EDIT: Mocht je het voor handen hebben een andere voeding gebruiken. Mocht je huidige veel fluctureren in de lijnen kan dat ook een probleem geven, vanuit gaande dat koeling verder prima is.

EDIT2: OCZ geheugen wat meer voltage geven 1.6v beter lezen O-)

[ Voor 22% gewijzigd door silitek op 18-10-2010 08:39 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voor zover mij bekend schijnen de Asus boarden vaker compatibiliteitsproblemen met Geil geheugen te hebben, ondanks dat memtest verder geen errors aantoonde. Verder is mij bekend dat er soms ook wel eens slechte s-ata kabels bij de boarden geleverd werden dus ook dat zou een oorzaak kunnen zijn. Enfin in elk geval zoals Silitek schreef is het het beste alles opnieuw op te bouwen en een voor een uittesten.

Ik zie overigens dat er een pci-e express SSD in zit en dat veranderd natuurlijk de situatie weer wat betreft de s-ata kabels, en zit ik eerder te denken aan misschien een probleem met het aantal lanes wat pci-e vraagt en dit in combinatie met de 5870. Hiervan weet ik niet direct het precieze ervan maar zeker zullen er andere tweakers zijn die hier meer van weten.

[ Voor 31% gewijzigd door Roel1966 op 17-10-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
Bedankt voor de reacties, ter verduidelijking: het gaan gaat om een OCZ RevoDrive PCI-Express 4x SSD 120GB (klik link voor specs)
Dit is een kaart waarbij de SSD rechtstreeks in een PCI-E 4x slot prikt.
We hebben hier dus niets te maken met slechte S-ATA kabels, AHCI instellingen of master/slave instellings-fouten.
Tevens is het niet mogelijk om alle onboard SATA controllers echt uit (disabled) te zetten in de BIOS, bij het starten en/of installeren van Windows 7 verschijnt dan namelijk de melding "0x000000A5 A problem has been detected Bios is not ACPI compliant"
BIOS update (Bios 0905/1005/0055(beta)) 1102 wil NIET installeren
Probleem met de installatie van de BIOS is dat (na meerdere keren opnieuw downloaden) in het EZ-Flash gebeuren de melding verschijnt dat het pakket geen BIOS bevat. (Andere BIOS-en in hetzelfde formaat werken wel)
Iemand ervaring met het flashen van deze BIOS op dit board?

Het systeem is al zo minimaal mogelijk opgebouwd (mobo, cpu, video, mem, hd)
Het board beschikt over 32 PCI-Expresslanes; videokaart pakt er 16, revodrive gebruikt er 4, zijn er nog 12 over want er zit verder niets in het systeem.

Opnieuw opbouwen van het systeem kan wel, testen van componenten is lastig want heb geen reserve onderdelen & hij woont in Drenthe en in in Zuid-Holland.

[ Voor 9% gewijzigd door hellbringer op 17-10-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhostyChaos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-07 22:20
Heren.
Wat Hellbringer er niet bij heeft gezet, is dat hij in mijn ogen altijd mijn probleem oplosser is geweest.
Na dat ik dit systeem samen met hem heb samengesteld, ben ik zelf al eerst meer dan 15 uur bezig geweest om win 7 er op te krijgen, dit resulteerde in bleu screens 0x0000004 (cmos batt.of hardware)
Hell is bij mij geweest,en heeft er nog eens een ruime 6 uur aangespandeert, en uiteindelijk heeft hij het aan de loop gekregen PFEW, en damm wat een systeem, zelfs beter dan verwacht.

Na 2 weken lekker te hebben gegamed
kom ik thuis, en ligt mijn internet plat, np heb mijn Livebox (orange) ge-reflashed en mijn laptop kon gelijk weer op internet.
maar mijn Nieuwe pc dus niet, die bleef maar vol houden dat er geen netwerk verbinding was, terwijl hij wel de melding gaf geen kabel, als je deze er uit haalde, dus ik heb de lan (onboard Marvel) gedeinstalleerd, gereboot, en opnieuw geinstalleerd, zelfde probleem , kabel getest op laptop geen probleem werkt gewoon, dus het moest aan de netwerk kaart liggen, ik heb er nog andere drivers voor gedownload, en heb toen naar weer een mislukte poging, besloten om win7 opnieuw te installeren.
Met de gedachte als Hell het kan kan ik het ook ( hij draaide immers als een tierelier.)
wel nee dus inmiddels heb ik er al meer dan 30 uur ingestopt, om win7 x64 stabiel te krijgen. Hell is vorige week nog geweest, en kwam er na 5 uur ook niet meer uit (inmiddels laat en iedereen moet weer werken, dus hebben het beestje maar weer onder de tafel gedrukt)
Zoals Hell in zijn eerste post voor mij heeft geplaatst , tevens heb ik het geheugen er uit gehad en met 1 en 2 dimms geprobeerd **
Andere PCIex vid kaart **
Bios defaults **
Manuel bios ingesteld **
Pcie voltage op 1,195V gezet en geheugen op 6-6-6-24 (caslatency wat op het geheugen staat en wat volgens Geil ondersteund word wel zegt Geil dat het inderdaad op 1.6V moet staan ( dit staat ook op het stickertje van het geheugen), Dit heeft Hell de eerste keer nadat hij was geweest al ingesteld (Toen werkte het) Ik heb het nu manual op 1.6 staan (ook nog auto geprobeerd)

Nu ik jullie reply's lees ( en ik vind het goed dat men met adviesen komt en hopelijk dat 1ne kleine dingetje wat we over het hoofd zien)
Wordt er gesugereerd dat ik er opeens OCZ geheugen in heb en ssd schijfen. :-P
Enigste goed opmerking is van roel1966 Quote "Voor zover mij bekend schijnen de Asus boarden vaker compatibiliteitsproblemen met Geil geheugen te hebben"
Maar waarom heb ik dan ruim 2 weken vet stabiel gedraaid?? Banchmarks draaien, multiple gaming o.a Maffia 2 , Time shift, Assassincreed 2 en wow (3x multiboxing)
IN de geheugen ondersteunings lijst van asus staan wel een aantal reeksen van Geil, maar niet alle soorten)( dit mede door dat er voor betaald moet worden om in deze lijst te staan!!

Heb vandaag een splinter nieuwe (microsoft) bootable Usb gemaakt met win 7 x64
INstallatie begon goed, Win 7 volledig geinstallerd zonder enig probleem.
Belde Hell Triomfantelijk op HIJ DOET HET nadat ik het had uitgesproken, FREEZZZ :-( te vroeg gejuichd dus.
ben helemaal van scratch begonnen alles van mobo af behalve cpu ( heb hier zeer nare ervaringen mee, en vooral met zon noctua erop moet je daar niet mee klooien, (heeft me enige tijd gekost om dit monster met beleid te installeren.
Alles stap voor stap verder geplaatsts, bios gedefault, en de link (in hell's post) stap voor stap gevolgd met de installatie.
keer, op keer, op keer (nu waar ** voor staat) = , win7 loopt vast voor of na het inloggen na te hebben ingelogd ongeveer 0-5minuten voor hij freezed, dit is wisselvallig, maar het gebeurd elke keer weer, ga ik naar veilgemodus, geen probleem, ik kan dan zelfs internetten :-) ( nee drivers kan ik niet installeren in safe mode (installer wordt dan niet onderstend)

Het is een serieus probleem, er zijn al vele uren ingestoken, ook, in forums door spitten.
Tevens kwam dit mobo (asus Crosshair IV Formula als top 4 uit reviews naar voren en heb het gekocht omdat deze de revodrive ondersteund!! en het een nice tweakerboard is (moeten we helaas nog even uitstellen)

ps De revodrive is de enige "SSD" in het systeem, dvd/rom vindt ik niet belangrijk en is dus niet aangesloten).
Ik hoop dat met mijn verhaal er wat vat komt op het geheel,

Mocht je in de buurt wonen van midden drente, je bent welkom, en de koffie staat klaar :-P

Greetz Ghosty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

^^..Drivers probleem is het niet, OS c.q. software vermoedelijk ook niet. Hardwareconfiguratie daar is wat mank. Ik zou toch wat andere Mem reepjes proberen als eerste, je zult een hardware-filtersysteem op moeten zetten om onderdelen uit te kunnen sluiten.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orwell
  • Laatst online: 30-06 13:29
Om eens een losse flodder af te schieten:

Hebben jullie al eens geprobeerd om het geheugen op lossere timings in te stellen? Iets in de zin van 9-9-9-24 CR2 1333 1.6V ofzo. Als er namelijk netjes 6-6-6-nogwat in de SPD staat, zul je dat zelfs met Auto-instellingen gebruiken namelijk. Probeer daarom eens wat te forceren. Heb het nog niet gezien in het probeerlijstje van de topicstart, dus ja, valt te proberen. Ik had ook ooit eens problemen met geheugen, en dat merkte je nooit tijdens spellen om zeer gare redenen. Altijd tijdens opstarten, of met wat rotzooien in Windows, of wat geprogrammeer ofzo. Misschien dat het bekend voorkomt. Quote:
Allemaal leuk en aardig natuurlijk als het vlekkeloos werkt. Dat doet het helaas niet. Heb de laatste tijd zo'n beetje 100% kans op een crash als ik een tijd een spel heb gedaan, en daarna nog even iets simpels ga doen zoals internetten of wat programmeren. Ook vaak gebeurt het als ik nog niets heb gedaan. Net na het inloggen bijvoorbeeld. Even een voorbeeld van een tijdje geleden:

Had zo'n 3 à 4 uur coöp Borderlands zitten doen zonder enig probleem met de onderdelen zoals hierboven te zien, niks aan de hand, geen crashers, geen artifacten, echt helemaal niks. Heb toen het spel afgesloten, en ben nog even gaan programmeren. Een minuut later liep de muis vast, kwam er een laatste zucht muziek uit de speakers en reageerde Num-Lock niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhostyChaos
Hoi

9-9-9-24
7-7-7-18
8-8-8-20
geprobeerd maakt geen verschil
op auto,nadat ik even de bios induikel op te checken, veranderd hij de waardes (ook raar), dus inderdaad de gegevens manual ingevoerd :-(

nu heb ik ook op Geil gekeken
http://www.geil.com.tw/products/showSpec/id/202
ik heb de 4x2Gb 2keer (dus 8Gig totaal)
Cas 6-6-6 en op mijn stikertje* staat 1.6v
PC3-10660 1333MHz CAS6 ,CAS7 & CAS9 Dual Channel
- Available in 2GB(1GBx2), 4GB(2GBx2) Dual Channel Package
- Available CAS: 6-6-6, 7-7-7, 9-9-9
- 240 pin, Non-ECC, Un-buffered DIMM
- Working Voltage
1333MHz C6: 1.6/1.7V*
1333MHz C7/C9 : 1.5V
- Heat Spreader:8 Layers Custom Black Dragon PCB with LED
- DBT (Die-hard Burn-in Technology) Enhanced
- Lifetime Warranty
*Please check for the working voltage on the specification label of the actual product. Contact GeIL Tech Support if you need further assistance.

Ik ga nu geheugen van een collega testen (2x 1gb ook van Geil) maar goed ben benieuwd. :'( 8)7
Oke foutje van mij, zijn geheugen past niet (PC2) Piiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeep.
G mijn geheugen nu maar per model plaatsen, nadat ik 1 fan van mijn noctua heb gehaald, kan ik er net degelijk bij komen met kromme vingers }:O , keep you informed

[ Voor 10% gewijzigd door GhostyChaos op 18-10-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170487

Een paar jaar geleden heb ik een soortgelijk probleem gehad.
Tijdens het gamen of na een willekeurig moment liep mijn systeem vast.
Toendertijd ook helemaal van de leg. Op een lanparty verschillende componenten geswitched.

Toen we de videokaarten hadden geswitched was ik van het probleem af, en had de ander het probleem.
Dus videokaart defect (waarschijnlijk geheugen).

Verschillende benchmarks gedraaid, gaven allemaal geen defecten aan op de videokaart.
dat was dus ook het probleem bij het omruilen van de kaart op garantie, deze was net een paar weken oud.
Winkel deed ontzettend moeilijk.

Nieuwe kaart in het systeem gezet en nooit meer problemen meer.

Ik zou dus eerst bij iemand even een videokaart proberen te lenen.

Succes bij het onderzoeken van je probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269504

GhostyChaos schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 00:30:
Geil dat het inderdaad op 1.6V moet staan ( dit staat ook op het stickertje van het geheugen),
Greetz Ghosty
En als je het geheugen op 1.5 volt zet is die dan nog instabiel

According to JEDEC[2] the maximum recommended voltage is 1.575 volts and should be considered the absolute maximum when memory stability is the foremost consideration, such as in servers or other mission critical devices.

Wikipedia: DDR3 SDRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Ik zie overigens ook nog niet staan of er zonder de OCZ-Revodrive eens geprobeerd is en dus puur via een harddisk of andere ssd via een s-ata poort. Of een andere mogelijk om eens de Revodrive op een ander pci-e slot te proberen en dit hoeft dan geen x4 slot te zijn omdat x16 backwards compatibel is.

Verder neem ik aan dat er de drivers voor de Revodrive zijn geinstalleerd althans ik zag op de site van OCZ dat hiervoor drivers staan hetgeen ik mij wel kan voorstellen omdat het een niet helemaal gangbare ssddrive is. Dus mocht je dat nog niet gedaan hebben dan hier meteen de link nog even http://www.ocztechnology.com/drivers/Revo_Drive/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhostyChaos
Anoniem: 170487 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:34:
Een paar jaar geleden heb ik een soortgelijk probleem gehad.
Tijdens het gamen of na een willekeurig moment liep mijn systeem vast.
Toendertijd ook helemaal van de leg. Op een lanparty verschillende componenten geswitched.

Toen we de videokaarten hadden geswitched was ik van het probleem af, en had de ander het probleem.
Dus videokaart defect (waarschijnlijk geheugen).

Verschillende benchmarks gedraaid, gaven allemaal geen defecten aan op de videokaart.
dat was dus ook het probleem bij het omruilen van de kaart op garantie, deze was net een paar weken oud.
Winkel deed ontzettend moeilijk.

Nieuwe kaart in het systeem gezet en nooit meer problemen meer.

Ik zou dus eerst bij iemand even een videokaart proberen te lenen.

Succes bij het onderzoeken van je probleem
Toen Hell 2de keer bij mij was hebben we een oude kaart van hem geplaatst, het probleem bleef, wat voor kaart dat was weet ik niet meer, hij vast nog wel en kan eventueel ff kijken.

@ Roel
Deze drivers moest ik al installeren eer windows 7 x64 de revo zag.
Een andere sata schijf heb ik niet, Revo wordt de enigste schijf, en de rest geschied via Usb
Nee er zit geen IDE meer op dit mobo :-(
Mijn oude pc is nog gebaseerd op Ide _/-\o_
En in de tussen tijd gebruik ik een laptop (medion akoya 18'4" :9
De vraag of ik andere pciex heb gebrobeerd jah, eerst de 4x dat was niks de 8x daarna, die werkte wel ( de 4x zou wel moeten werken met die 1102 bios update (die het dus niet doet om 1 of andere reden) in de 8x hebben we hem stabiel gekregen (althans voor 2 weken), nu heb ik ook de 16x geprobeerd, maar helaas zonder enig resultaat. heb hem nu weer in de 8x geplaatst (heb hier toch een beter gevoel bij)

@systeemherstel
heb hem er op gezet, en kan zeggen dat ik iets langer de tijd had, (heb de usb drivers en graphics en sound kunnen installeren, waarna hij bij het afsluiten voor opnieuw opstarten weer bevroor :'(
Is mijn cpu niet te koud :?

[ Voor 31% gewijzigd door GhostyChaos op 18-10-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
Roel1966 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:00:
Ik zie overigens ook nog niet staan of er zonder de OCZ-Revodrive eens geprobeerd is en dus puur via een harddisk of andere ssd via een s-ata poort.
Helaas had ik geen andere SATA schijf bij me, dus helaas niet kunnen testen. Had wel een 7800GT bij me die we gebruikt hebben om de videokaart uit te sluiten als boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-07 18:21
Misschien een idee om te gaan testen met een linux live cd'tje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

hellbringer schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:06:
[...]

Helaas had ik geen andere SATA schijf bij me, dus helaas niet kunnen testen. Had wel een 7800GT bij me die we gebruikt hebben om de videokaart uit te sluiten als boosdoener.
Is er al een poging gedaan om het systeem opnieuw op te bouwen buiten de kast, in een testopstelling en dan te beginnen vanaf de basis (Mobo) ook de CPU opnieuw plaatsen.
Start " hardware filtering" te beginnen bij de voeding, geheugen enz..
Wellicht kom je dan uit bij het moederbord. Soortgelijk probleem ooit om handen gehad met een bord deze had een problemen in de geheugenbanken.

Wat de testopstelling betreft: "give it a try" ik heb meer wonderen zien ontstaan in een testopstelling.

[ Voor 0% gewijzigd door silitek op 19-10-2010 11:15 . Reden: herstel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 13:16
Het schijnt één van mijn standaard antwoorden te worden, maar is de ATX12V1 kabel aangesloten? Dit is een 4 of 8 pins voeding voor je CPU, die nabij de CPU socket op je mobo geprikt moet worden. Soms is er een deel (of de gehele slot) afgedekt met een plastic dopje.

Ik heb eenzelfde probleem gehad, en het aansluiten van 8 pins (i.p.v. 4. Ja, ik had het dopje dus ook niet gezien 8)7 ) op mijn GA-X48-DQ6 heeft destijds de hangers compleet laten verdwijnen.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhostyChaos
Nixy schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:14:
Het schijnt één van mijn standaard antwoorden te worden, maar is de ATX12V1 kabel aangesloten? Dit is een 4 of 8 pins voeding voor je CPU, die nabij de CPU socket op je mobo geprikt moet worden. Soms is er een deel (of de gehele slot) afgedekt met een plastic dopje.

Ik heb eenzelfde probleem gehad, en het aansluiten van 8 pins (i.p.v. 4. Ja, ik had het dopje dus ook niet gezien 8)7 ) op mijn GA-X48-DQ6 heeft destijds de hangers compleet laten verdwijnen.
Yup deze is aan gesloten :) al voor ik de noctua er op heb gezet, nu kom je er dus bijna niet meer bij.
heb hem van 8 pinsop 4 pins gezet, maar dat maakt helaas ook niet uit :-(
als ik er niks op zet, dan boot het hele systeem zelfs niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhostyChaos
8)7 Srry links werken niet ben ook maar een :+ op forums

[ Voor 142% gewijzigd door GhostyChaos op 21-10-2010 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhostyChaos
silitek schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 08:55:
^^..Drivers probleem is het niet, OS c.q. software vermoedelijk ook niet. Hardwareconfiguratie daar is wat mank. Ik zou toch wat andere Mem reepjes proberen als eerste, je zult een hardware-filtersysteem op moeten zetten om onderdelen uit te kunnen sluiten.

Succes
HELL heb jij nog geheugen liggen?? Vindt het een beetje cru om naar de winkel te gaan en even geheugen te lenen:-), kan mischien even aan gjb vragen of hij nog 2de hands heeft wat ik kan lenen, bel ik van de week even, dan kan ik uitsluiten of het aan het geheugen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhostyChaos
ITS ALIVE, weet nog niet voor hoe lang,
geheugen op T2 gezet en cas op 9-9-9-24@800MHz rest van de meuk alles auto
Ben nu windows aan het updaten, en aan het installeren update 18 35 van 56
ben benieuwd hoelang hij het volhoudt, tot nu toe al ruim 20 35 min _/-\o_
laat morgen weer wat van me horen.

ps wat s jullie mening over geheugen?
hoe lager de cas hoe beter? of hoe hoger het mhz?

bv is 6-6-6-24@1333 beter dan 9-9-9-24@1600?

nu eerst naar bedje, :O :O
blijf editen nou 35 minuten is het record :'(

[ Voor 11% gewijzigd door GhostyChaos op 21-10-2010 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shurdus
  • Laatst online: 29-06-2024
Hogere geheugentimings is langzamer maar ook stabieler. Dat rekenen heb ik nooit gedaan, maar de verschillen worden uitgedrukt in nanoseconden dus dan weet je wel wat een ENORME verschillen er tussen verschillende timings zitten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Timing lekker los laten staan als het systeem werkt zo. Strakke timing leuk in benchmarks in de praktijk merk je er niks van. Wel raar dat het geheugen niet op default setting draaid, reepjes toch niet helemaal ok lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shurdus
  • Laatst online: 29-06-2024
inderdaad, niet te strak instellen lijkt me een goede keuze. Het is leuk dat dit geheugen heel erg strakke timings ondersteunt, en om die reden zou je garantie kunnen claimen als het niet gaat werken maar het is goed mogelijk dat er met de reepjes op zichzelf bezien niets mis is.

Indien de losse timings werken dan gewoon laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
Nou we hebben het gevonden, GhostyChaos is gister hier geweest met zijn PC we hebben hier een standaard PATA schijf (via SATA converter) op gezet en daar Windows op gezet: stabiel als een huis.
Zonder problemen overclocked naar 4GHz en draait prima. (Prime95 nachtje zonder enige fout laten draaien)
Blijkbaar toch een probleem met de OCZ Revodrive, vreemd genoeg geeft OCZ de Crosshair IV als 'recommended' board aan, wellicht toch een defecte kaart.
Zie ook:
http://www.ocztechnology....ive-pci-express-ssd-.html
While the RevoDrive will simply plug and play for the vast majority of platforms for these particular motherboards OCZ recommends the following:
-Asus Crosshair IV – Please check with motherboard manufacturer for BIOS update to enable boot over PCIe.
-Biostar T-Power I45: RevoDrive is only detected in Slot 1 AND only if a PCIe GPU is used.
-DFI DK-X58-T3EH6: Not detected in PCIe Slot 2 (x4 slot).
-EVGA X758 SLI – Please check with motherboard manufacturer for BIOS update to enable Boot over PCIe.
-Gigabyte GA-890FXA-UD7 Not detected in slots 1,3,4 (it is detected in 2,5,6)
-XFX 780i SLI – Bios must be upgraded to P09 (or later).
Iedereen bedankt voor de input.
Toch maar ff een RMA regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380970

Ik zelf heb nooit problemen met ASUS gehad, ik draai Crosshair III Formula met als cpu 965 BE, en op mijn 2e PC Crosshair IV Formula met als CPU Phenom II X6. Beste stabiele geheugens zijn OCZ of Corsair Dominators.

Je moet gewoon goed de Qualified vendor list bekijken wat ze aanraden en verder zoeken op de forums tot je perfecte geheugen module heb gevonden in deze 2 fabrikanten.

Ik draai op beide PC's 2x OCZ Vertex Turbo 60 gb SSD op RAID en loopt als een trein.
Er zijn gewoon bepaalde handelingen die je echt goed moet uitvoeren voor je windows 7 gaat installeren.

1 test eerst je geheugen en stel alles goed in je BIOS en laat hem op IDE staan. Met installeren van Windows 7. Als je gaat installen van Windows 7 zorg dat je schijf al geformateerd is op een ander pc en verwijder je partitie. dan install je Windows 7 en niet formateren maar gewoon installeren.

Dan zal je windows daarna een verborgen 100mb partitie daarnaast aanmaken, zo zal je windows sneller starten en werken dan normaal.!!!!! als je alles ingesteld heb in je windows voer je een register tweak uit even googlen met register tweak ide to achi.

Je moet de waarde op 0 zetten, dan booten....ga terug naar je BIOS en zet hem dan op ACHI mode.
Dan booten en je windows loopt veel stabieler dan normaal. Nooit windows onder ACHI installeren.
Dan boot je weer en voer je de nieuwe bios flash uit. Dan de volgende boot stel je alles goed in, qua settings en memory timings.

Als iedereen dit aanhoud heb je nooit problemen, een tip gebruik ssd alleen als een sata schijf.
Al dat kaart gedoe heb ik zelf nooit zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Problemen met ASUS ook nooit meegemaakt. Draai zelf nog op een Crosshair formula II met 2 verschillende soorten MEM. Team Group Xtreem-dark en A-DATA Extreme DDR2. Kan er nog altijd een 1090t proc op prikken. Nu Phenom x4 9850 Black edition moet zeggen kom nergens in te kort... en rockstable

SSD in AHCI op Win7 64x en gaan. Hopelijk gaat het bij de TS ook goed met z'n systeem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Anoniem: 380970 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:33:
Ik draai op beide PC's 2x OCZ Vertex Turbo 60 gb SSD op RAID en loopt als een trein.
Er zijn gewoon bepaalde handelingen die je echt goed moet uitvoeren voor je windows 7 gaat installeren.

1 test eerst je geheugen en stel alles goed in je BIOS en laat hem op IDE staan. Met installeren van Windows 7. Als je gaat installen van Windows 7 zorg dat je schijf al geformateerd is op een ander pc en verwijder je partitie. dan install je Windows 7 en niet formateren maar gewoon installeren.

Dan zal je windows daarna een verborgen 100mb partitie daarnaast aanmaken, zo zal je windows sneller starten en werken dan normaal.!!!!! als je alles ingesteld heb in je windows voer je een register tweak uit even googlen met register tweak ide to achi.

Je moet de waarde op 0 zetten, dan booten....ga terug naar je BIOS en zet hem dan op ACHI mode.
Dan booten en je windows loopt veel stabieler dan normaal. Nooit windows onder ACHI installeren.
Dan boot je weer en voer je de nieuwe bios flash uit. Dan de volgende boot stel je alles goed in, qua settings en memory timings.

Als iedereen dit aanhoud heb je nooit problemen, een tip gebruik ssd alleen als een sata schijf.
Al dat kaart gedoe heb ik zelf nooit zo op.
Ik heb momenteel 2 x Intel X25-M 80 Gb in raid-0 draaien maar voorheen met 1 Intel SSD altijd gewoon direct Windows 7 met AHCI geinstalleerd en nooit problemen ermee gehad. Wel installeerde ik direct dan de Intel Matrix drivers en nu met Raid dan de Intel RST drivers en alles loopt hier prima en stabiel.

In het geval van de TS werkt hij met een ander soort SSD namelijk via een PCI-E slot en is eigenlijk het AHCI verhaal geeneens van toepassing. En zoals TS al geschreven heeft is het hoogstwaarschijnlijk een compatibilieteits probleem of een defecte SSD kaart, omdat het systeem wel stabiel is met een gewone harddisk.

[ Voor 8% gewijzigd door Roel1966 op 26-10-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
Ook lekker dit, kaart RMA gedaan naar Azerty:
"Wij hebben uw OCZ Revo Drive getest en geen probleem gevonden.
Wij hebben uw kaart getest in ons test systeem. Wij hebben in windows diverse malen pc mark kunnen draaien zonder problemen.
Het systeem is niet bij ons vast gelopen of andere fouten gegeven."

en:
Mocht u een aanvulling op uw klacht hebben en wilt u dat wij daarop verder gaan testen dan is dit mogelijk. U dient dan echter wel rekening te houden met de mogelijkheid dat er extra testkosten in rekening worden gebracht wanneer de klacht niet gevonden wordt.

De extra testkosten bedragen dan 17,50 euro per half uur.

Dat is wel vreemd want wij hebben hier echter meerdere malen met verschillende instellingen / biossen / drivers / sloten getest en geen stabiel systeen kunnen realiseren.
Na het inbouwen van een reguliere SATA schijf was het systeem echter WEL stabiel.
Wat nu? Mobo niet goed? Hele systeem aanbieden ter test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Ik zou dan eerst eens hun vragen met welk type en merk moederboard zij getest hebben, en eens verdere testgegevens van hun opvragen. Zo op deze manier kan je er natuurlijk weinig mee en weet je ook niet of het moederboard incompatibel is met de Revodrive of toch defect.

Hetgeen je nog eens zou kunnen proberen is om een Crossfireopstelling te maken zodat je kan kijken in hoeverre je moederboard dan stabiel blijft omdat je dan meerdere lanes aan gaat spreken via die pci-e slots. Mocht ie dan onstabiel raken dan kan je denk ik er wel vanuit gaan dat toch het moederboard niet optimaal is en dan rma moet.

[ Voor 38% gewijzigd door Roel1966 op 29-10-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhostyChaos
hallo het ging hier om een revo-drive en geen losse ssd schijfen.

Ter verduidelijking heb ik deze tekst bij ocz weg bij produkt info van de revodrive::
"While the RevoDrive will simply plug and play for the vast majority of platforms for these particular motherboards OCZ recommends the following:
-Asus Crosshair IV – Please check with motherboard manufacturer for BIOS update to enable boot over PCIe." (mobo is geupdate naar 1102
Dus het mobo wordt gewoon ondersteund, en anders klaagt ocz gewoon uit hun nek.

Inmiddels heeft de leverancier de revo getest en zegt dat deze "goed" is
ik was er allang klaar mee en heb gezegd dat ze hem mogen houden,
nu komt het asociale ze namen hem alleen terug tegen DAGWAARDE ala 278 euro (ik heb er 350 eur) voor betaald.
Bij deze doe ik nu ook geen zaken meer met hun. www.azerty.com < :+ 8)7
Bij hun buren www.salland.eu _/-\o_ heb ik 3x ocz ssd vertex 2 60G schijven opgehaald, deze in raid 0 gezet met een cluster of hoe ze het noemen van 128K en het draaid als als nou sneller dan superman hahaha
In crystaldiskmark by seq 407.7R/273W
en in Atto 128 -8192 alles op de grens van 700MB Read /Write :9~
dat haalde ik met de revo-drive niet eens
en deze 3 schijfjes kosten mij 330 euro dus nog 20eur goedkoper dan mijn aanschaf van de revo.

Als het werkt is een revo-drive leuk maar denk ook aan het aantal lines op je mobo
als je in de toekomst met 2x videokaart wil draaien denk er dan aan dat de videokaarten 2x16 op eten en dus totaal 32
en als je je revo in een x4 hebt zitten zal hij of niet meer werken, of van je andere pcie ( x16 x16 ) afsnoepen)
of deze x4 moet een standalone zijn, wat ik dus niet vertrouw.

Ik ben op mijn plaat gegaan, en het heeft mij geld gekost, maar voor mij nooit een revo meer,
lang leve sdd in raid _/-\o_
als ik pc klaar heb zal ik de hdd test van mij posten.

"Hetgeen je nog eens zou kunnen proberen is om een Crossfireopstelling te maken zodat je kan kijken in hoeverre je moederboard dan stabiel blijft omdat je dan meerdere lanes aan gaat spreken via die pci-e slots. Mocht ie dan onstabiel raken dan kan je denk ik er wel vanuit gaan dat toch het moederboard niet optimaal is en dan rma moet."
dat zie ik over een tijdje wel (1 of 2 jaar) dan koop ik een 2de matrix kaart, mocht mobo dan inderdaad crashen koop ik een nieuwe, en vliegt de oude bij ex leverancier door de ruiten, ik vindt ze er totaal niet klant vriendelijk en persoonlijk te woord staan kennen ze niet, ze denken alleen maar aan $$$.

SSD OCZ Vertex 2 60Gig SATA II in Raid 0 128K clusters
Afbeeldingslocatie: http://83.119.153.208/Tweakers/ATTO%20SSD%20Banchmark.jpg
Volgens Atto haal ik 700MB/s r/w haha beat that revodrive _/-\o_
Daarom staat er bij de spec van revo-drive 500MB/s R /450MB/s W :+

AS SSD benchmark geeft meer geloofwaardige cijfers
Als eerste weer de Vertex 2
Afbeeldingslocatie: http://83.119.153.208/Tweakers/AS%20SSD%20Benchmark%203x%20ocz%20ssd%20vertex%202%2060g%20raid%200.jpg
Seq read is hij sneller, maar in de 4K-64Thrd is het toch de helft minder, maar in write weer het dubbele :-)

oke nu de Revo drive AS SSD
Afbeeldingslocatie: http://83.119.153.208/Tweakers/AS%20SSD%20Benchmark%20Revo-Drive%20SCSI%20Di%2010.3.2010%2012-39-0.png

Uit eindelijk Heeft de Revo 100 punten hogere score op read, wat puur door de 4k-64Thrd komt.
ik denk als ik mijn raid sessie om zet naar 64K clusters ik daar een hogere snelheid zal halen.
(revo was wel op 64K ingesteld)
zelf heb ik gekozen voor 128K omdat dat toch ietje wat sneller is in de grote bestanden :9

Topic "closed" Tot ziens het was gezellig ;w

[ Voor 46% gewijzigd door GhostyChaos op 03-11-2010 22:27 . Reden: quotes toegevoegd Review toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:48
De Revodrive wordt doodgewoon niet ondersteund door de CH IV F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Inmiddels heb ik zelf een Revodrive aangeschaft omdat ik via revieuws toch weer positieve dingen hoorde en er blijkbaar een foute batch bij de leveranciers terrecht gekomen was die blijkbaar ook in de verkoop zijn gekomen. Ook schijnt het inderdaad zo te zijn dat bepaalde moederboarden er nog problemen mee hebben hetgeen toch aan de moederboardfabrikanten schijnt te liggen en dit op te lossen zou zijn door bios upgrades voor zover ik zag.

Enfin ik heb dus nu de Revodrive op mijn Asus P6X58D Premium in het 3de ( onderste zwarte ) pci-e slot gezet en in het bios verder niets veranderd en de s-ata controller gewoon op AHCI laten staan, ook wel om natuurlijk uit te proberen of dat goed ging. Ondanks de problemen dus die TS gehad heeft met de Revodrive ging dit bij mij eigenlijk heel gemakkelijk en het enigste extra wat ik moest doen waren de drivers bij de install van Win 7 installeren.

Verder viel mij wel bij apparaatbeheer op dat er een Silicom Image's Pseudo Processor Drive stond met een uitroepteken erbij waarna ik toen handmatig de driver hiervoor kon installeren via het mapje waarin ik de Revodrive drivers had gezet. Vervolgens verplaatste deze driver zich naar Systeemapparaten dus mij lijkt het toch wel een belangrijke driver geweest maar ik het wel vreemd vond dat deze niet vanzelf gevonden werd in Win 7.

Enfin dus in tegenstelling tot alle ellende van de TS werkt ie bij mij prima en ook met snelheden tot rond de 560 Mb/s en qua installatie eigenlijk heel simpel. Ook qua prijs viel het mij reuze mee en heb ik dan 279 euro betaald via Alternate dus zijn ze blijkbaar op hele korte tijd gezakt wat ook niet verwonderlijk is willen ze kunnen concurreren tegen ssd's in raid.

Dan tot slot wat het aantal lanes betreft heeft het board van mij 2 x 16 lanes en dan in geval van een 3de kaart 1 x 16 en 2 x 8 lanes dus in geval van Crossfire of SLI zou een 2de videokaart ook zonder problemen moeten werken. Alleen ben ik daar niet kapot van omdat die videokaarten dan knap kort op elkaar komen te zitten en ik dan de koeling niet opperbest vind, ook nog eens omdat ik in een van de pci slots de Soundblaster X-Fi zitten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhostyChaos
GerardReintke schreef op maandag 08 november 2010 @ 09:38:
De Revodrive wordt doodgewoon niet ondersteund door de CH IV F.
Oh hij wordt zeker wel onder steund, zie bovenstaande bericht van roel1966
zo ging het bij mij dus ook "die ene keer dat hij het dus wel deed voor 2 weken"
hij ziet de revo al in de bios, van die pseudo drivers klopt ook die ziet hij in windows pas.
je moet hoe dan ook ten alle tijden bij windows installatie de "raid drivers" van de revo-drive installeren.
maar waarom hij bij mij na die 2weken zo aan het f.ken was, mag joost weten, ik heb het aan de kant gezet. want ik wou mijn dure pc nu eindelijk weleens gebruiken, en niet nog langer op gek*t en geze*k van Azerty wachten, met "Bij ons doet hij het wel" altitude en een 17,50 eu/p 30 min tarief. Zonder ook maar met enig advies te komen, of ideeén of tegemoetkoming. nee DAGWAARDE Radar.nl en opgelicht.nl.

p.s. Roel1966 nu jij een revo hebt, zou je mij eens een Atto Disk benchmark kunnen doen, en hier posten?
ben benieuwd of hij bij jouw tegen de 700Mb/s aan hikt :P :9
Enne mischien heb je mijnde wel gekocht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
GhostyChaos schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:02:
Oh hij wordt zeker wel onder steund, zie bovenstaande bericht van roel1966
zo ging het bij mij dus ook "die ene keer dat hij het dus wel deed voor 2 weken"
hij ziet de revo al in de bios, van die pseudo drivers klopt ook die ziet hij in windows pas.
je moet hoe dan ook ten alle tijden bij windows installatie de "raid drivers" van de revo-drive installeren.
maar waarom hij bij mij na die 2weken zo aan het f.ken was, mag joost weten, ik heb het aan de kant gezet. want ik wou mijn dure pc nu eindelijk weleens gebruiken, en niet nog langer op gek*t en geze*k van Azerty wachten, met "Bij ons doet hij het wel" altitude en een 17,50 eu/p 30 min tarief. Zonder ook maar met enig advies te komen, of ideeén of tegemoetkoming. nee DAGWAARDE Radar.nl en opgelicht.nl.

p.s. Roel1966 nu jij een revo hebt, zou je mij eens een Atto Disk benchmark kunnen doen, en hier posten?
ben benieuwd of hij bij jouw tegen de 700Mb/s aan hikt :P :9
Enne mischien heb je mijnde wel gekocht :X
Gelukkig komt de mijne niet van Azerty en hij was nog helemaal gesealed gelukkig maar nu heb ik via andere fora iets heel anders ontdekt wat wel eens bij jou de oorzaak kan zijn. Er schijnt namelijk een batch in omloop te zijn geraakt waarbij defecte kaarten erbij zaten, die dus zelfs geeneens wilden opstarten en allerlei vage problemen als bsod's veroorzaakten.

Het was bij jou natuurlijk al vreemd dat je alleen al uren nodig had om simpelweg Windows erop te krijgen terwijl het bij mij echt inprikken was, Windvd erin en opstarten, drivers laden en voor de rest was ik binnen nog geen half uurtje klaar ermee. Enigste wat je wel moet doen is force BIOS inschakelen in het BIOS van het moederboard want dit schijnt namelijk ook nog wel eens problemen te veroorzaken als je dat niet doet.

Hetgeen ik mij trouwens ook nog kan voorstellen is dat mijn moederboard wel dan van een heel nieuwe generatie is ( Asus P6X58D Premium ) en misschien daardoor ook wat compatibeler met die Revodrive is echter zag ik dat ook "oudere" boarden getest zijn er werken met de Revodrive.

P.s. ik ben nog even met wat andere dingetjes bezig aan de pc maar ik zal je zo snel mogelijk een Atto benchmark posten.

[ Voor 6% gewijzigd door Roel1966 op 10-11-2010 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 20:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

-Asus Crosshair IV – Please check with motherboard manufacturer for BIOS update to enable boot over PCIe." (mobo is geupdate naar 1102
Wacht ff, is het nu toch wel gelukt om je bios up to daten, want daarvoor riep je steeds dat het niet lukte. En ook DAARNA wilde de revodrive niet goed werken ?

IIg een goede les voor iedereen die met vrij nieuw, hightech spul aan de slag gaat:
Eerst ff een "droge" setup met mobo/mem/cpu en evt GPU en harddisk/usbstick (waarop je het nieuwe bios al in de startblokken hebt staan) het moederbord bios flashen. Dat kan een hoop ellende besparen ;-)

[ Voor 30% gewijzigd door Madrox op 10-11-2010 04:50 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Bedankt voor de hoeveelheid moeite die jullie erin gestopt hebben tho, ik was van plan dezelfde combo aan te schaffen over een week (IV + 1090T + revo) --> dat zal ik nu aanpassen. Thnx :) !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:13
Goedemiddag..

Ik kwam deze topic tegen.. en ik heb het zelfde probleem als hellbringer..
Alleen lag het bij hem aan de ssd kaart.. Ik heb een sata schrijf,dus dat is het niet.

Dit is mijn configuratie
Pc is 1 maand oud

Manufacturer: Asus Crosshair IV Formula
Processor: AMD Phenom II X6 1090T
Memory: GeIL 8 GB DDR3-1333 Quad-Kit
Hard Drive: Western Digital WD15EARS
Voeding :Antec TruePower New Series TP-750
Video Card: Sapphire HD6870 2x "CrossFire X"
Computer Case: Antec Nine Hundred II

Heb de pc zelf gekozen en is door een maat inelkaar gezet.
Ik heb geen problemen gehad met de installatie,alles ging vlekkenloos.

De problemen is dat me pc compleet vast sla als ik een prog/game wil openen. Dus bevoorbeeld.. ik wil ftd openen klik er op en alles sla vast.. niks doet het meer.. muis niet,ctrl-alt del niet.. helemaal vast dus,moet de reboot knop gebruiken om hem weer op te starten.
Moet wel zeggen dat het niet altijd gebeurt.. soms ga het 3 dagen goed,en dan heb ik er weer last van.. zit dus geen patroon in.
Misschien moet ik dit er ook bij vermelden ik heb de nieuwste Aida64 Extreme Edition geinstalleerd.
Nou dit was echt een drama.. bij het opstarten van windows liep hij gelijk vast.. reboot knop moest ik gebruiken..
Heb het 4x geprobeerd en het ging niet.. moest in veiligemodus Aida64 verwijderen.. toen starten windows weer normaal op.. erg vaag dus.
Maar game ga echt goed.. kan zonder problemen BF2,CoD black ops uren spelen zonder dat hij vast loop.

Dus wat kan er me me pc aan de hand zijn geheugen?
Me maat die hem in elkaar gezet heb steek het op windows 7..

ik zal gelijk wat gegevens van CPU er bij zetten en 2 fotos van me bios settings.. misschien dat iemand al wat opval

Afbeeldingslocatie: http://i587.photobucket.com/albums/ss317/stefan-RC/Cpu-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i587.photobucket.com/albums/ss317/stefan-RC/Mem.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i587.photobucket.com/albums/ss317/stefan-RC/DSC05774.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i587.photobucket.com/albums/ss317/stefan-RC/DSC05775.jpg

Oja toen we de pc voor het eerst opstarte gingen we gelijk in de bios kijken

Cpu draaide al op 3724 MHz
ik vroeg of dat normaal was. ja dit moederb zoek zelf naar de beste instellingen.

in everest jaja die doet het wel ;) sta bij overclock dat hij 16% is overgeclockt

Normaal is 200MHz nu draai hij op 232MHz.. zou dat iets met het probleem te maken kunnen hebben.

Goed hopelijk zie iemand al wat verdachts..

Gr. Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337LutZ
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-07 16:40
Stefan, beetje van de revodrive probleem afgestapt hier.
Maar je bord overclocked de CPU met de BCLK, terwijl je een 1090T hebt die een unlocked multiplier heeft.
Ik zou je settings van je bios resetten en gewoon met je CPU Ratio gaan spelen, zorgt voor stabielere en betere overclock. (mits je geintereseert bent in OC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
Hoi 337LutZ

Zo net bios reset gedaan.. en idd in de bios stond nu 3200 en 1330Mh
Nou ok save en kijken in windows. huh daar stond weer 3700 dacht nee he.
Ik weer terug naar bios en ja hoor hij stond weer op de de instellingen?
Weer gereset gedaan en geen save gedaan dit keer.. nou dat ging niet goed.. windows starte dus niet op..
Dus maar weer save gadaan en draai nu weer op 3700.
Wat wel is veranderd is dat ik nu tijdens de boot 6 core are activated met en 6 x core teken,dat had ik nog iet eerder gezien.. dus de 6 core stond niet aan?
En me NB frequency is wel omhoog gegaan nu.. van 2000MHz naar 2327MHZ.. kom dat door de 6 core?
Ik ga nu eens afwachten wat er nu gebeur of hij nog vast loop

Stefan
1337LutZ schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:34:
Stefan, beetje van de revodrive probleem afgestapt hier.
Maar je bord overclocked de CPU met de BCLK, terwijl je een 1090T hebt die een unlocked multiplier heeft.
Ik zou je settings van je bios resetten en gewoon met je CPU Ratio gaan spelen, zorgt voor stabielere en betere overclock. (mits je geintereseert bent in OC)

[ Voor 6% gewijzigd door Djambo op 05-01-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
Heleaas.. Loop weer helemaal vast :|

Bios reset heb niet gehopen. kreeg hem ook niet op 3200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:48
Hallo.

Voor de mensen met de revodrive in het bezit.
Ik las op het Asus forum dat er een bios komt/is die de revo ondersteunt.
Hoogwaarschijnlijk wordt dit bios 1304.

Dit is de link http://vip.asus.com/forum...la&page=1&SLanguage=en-us

[ Voor 29% gewijzigd door GerardReintke op 11-01-2011 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
Djambo schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:39:
Hoi 337LutZ

Zo net bios reset gedaan.. en idd in de bios stond nu 3200 en 1330Mh
Nou ok save en kijken in windows. huh daar stond weer 3700 dacht nee he.
Ik weer terug naar bios en ja hoor hij stond weer op de de instellingen?
Weer gereset gedaan en geen save gedaan dit keer.. nou dat ging niet goed.. windows starte dus niet op..
Dus maar weer save gadaan en draai nu weer op 3700.
Wat wel is veranderd is dat ik nu tijdens de boot 6 core are activated met en 6 x core teken,dat had ik nog iet eerder gezien.. dus de 6 core stond niet aan?
En me NB frequency is wel omhoog gegaan nu.. van 2000MHz naar 2327MHZ.. kom dat door de 6 core?
Ik ga nu eens afwachten wat er nu gebeur of hij nog vast loop

Stefan

[...]
Wellicht moet je je core unlocker en turbo/overclock functie uit/manual zetten? (zie ook knopjes op je mobo)
3,7GHz zal vast stabiel kunnen draaien maar zet het eerst is terug en kijk of het dan wel stabiel is.
Je CPU bus frequency staat nu op 232MHz dat is 32Mhz boven de standaard van 200Mhz.
Ook je geheugen draait nu op 928Mhz dat is 261Mhz boven de spec van 667Mhz (zet is op Auto)
Tevens draait je NB op 2095Mhz ipv de standaard 2000Mhz
Welke BIOS zit hierop?

[ Voor 10% gewijzigd door hellbringer op 11-01-2011 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
hellbringer schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 06:55:
[...]

Wellicht moet je je core unlocker en turbo/overclock functie uitzetten? (knopjes op je mobo)
3,7GHz zal vast stabiel kunnen draaien maar zet het eerst is terug en kijk of het dan wel stabiel is.
Welke BIOS zit hierop?
Hoi hellbringer.

Bios is versie 1005..

Hoe kan je zien of de knopjes uitstaan of aanstaan.. ze geven altijd licht?
Maar toen ik een bios restet had gedaan.. draaide hij weer stock.. heb toen geen save gedaan,maar windows wilde toen niet opstarten.. kreeg tijdens de boot een melding dat ik de instalatie cd er inmoest doen.,dat heb ik toen niet gedaan.
De mobo knopjes.. zal eerlijk zeggen dat ik dan niet weet waar ik mee bezig ben..
Staan die core unlocker en turbo/overclock standaard aan of uit?
In windows kan ik me wel goed redden als er wat mis is maar in bios en tweaken van je mobo ga me toch wat te ver.
Kan je zonder probleem de core unlocker en turbo/overclock knop indrukken..neem aan dat de pc uit moet staan?
NB draai nu zelfs op 2327Mhz na een bios reset.. ik heb geheugen al eens op auto gezet,maar dan krijg ik tijdens de boot overclock fail te zien.. windows start wel gewoon op

[ Voor 10% gewijzigd door Djambo op 11-01-2011 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
Laatste BIOS is 1102, wellicht kan dit wat problemen met detectie van RAM & CPU oplossen.
Zie ook Asus support site voor BIOS en handleiding

Zo zijn ze uit als het goed is:
Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/imageview.php?image=23673
Zo zijn ze aan volgens mij:
Afbeeldingslocatie: http://www.hitechreview.com/uploads/2010/04/ASUS-ROG-Crosshair-IV-Formula-1.jpg
(of die knop gaat van wit naar rood oid.

"to the left is the OC button, press it when powered down, startup your system and the processor will automatically overclock. In our case the Phenom II X6 1090T processor clocked itself from a 3200 MHz base frequency towards 3700 MHz pretty much on the fly, and it remained stable."

Zie ook pagina 43 van de handleiding over gebruik van de O.C. knop.

[ Voor 8% gewijzigd door hellbringer op 11-01-2011 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
hellbringer schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 09:20:
Laatste BIOS is 1102, wellicht kan dit wat problemen met detectie van RAM & CPU oplossen.
Zie ook Asus support site voor BIOS en handleiding

Zo zijn ze uit als het goed is:
[afbeelding]
Zo zijn ze aan volgens mij:
[afbeelding]
(of die knop gaat van wit naar rood oid.

"to the left is the OC button, press it when powered down, startup your system and the processor will automatically overclock. In our case the Phenom II X6 1090T processor clocked itself from a 3200 MHz base frequency towards 3700 MHz pretty much on the fly, and it remained stable."

Zie ook pagina 43 van de handleiding over gebruik van de O.C. knop.
Thanx...

Idd de knopjes waren rood.. heb ze ingedrukt en nu zijn ze wit,simpeler kan niet :)
En ik draai nu stock. .is kijken of het zo goed blijf...
Bedankt voor de info....
oja ik krijg alleen bij de boot niet meer de melding onderin met een 6x core plaatje **6 core are activated**
Is dit normaal of wordt de 6x niet meer herkend?

Stefan

[ Voor 7% gewijzigd door Djambo op 11-01-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
Die 6 core melding is alleen voor als je 3 of 4 cores hebt en daarvan worden er meer geactiveerd.
Maar je hebt al een 6 core CPU, dus die core activator is niet nodig.
Via CPU-Z kun je checken of alle geactiveerd zijn (Cores: 6 / Threads: 6), maar weet 99% zeker dat dit gewoon het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 20:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

hellbringer schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:25:
Nou we hebben het gevonden, GhostyChaos is gister hier geweest met zijn PC we hebben hier een standaard PATA schijf (via SATA converter) op gezet en daar Windows op gezet: stabiel als een huis.
Zonder problemen overclocked naar 4GHz en draait prima. (Prime95 nachtje zonder enige fout laten draaien)
Blijkbaar toch een probleem met de OCZ Revodrive, vreemd genoeg geeft OCZ de Crosshair IV als 'recommended' board aan, wellicht toch een defecte kaart.
Zie ook:
http://www.ocztechnology....ive-pci-express-ssd-.html

[...]

Iedereen bedankt voor de input.
Toch maar ff een RMA regelen.
Heb je eigenlijk wel contact gezocht met Asus en/of OCz ? Als er iemand is die verder kan helpen, zijn zij het wel...
Zowiezo Asus, want het is van de zotte dat je daar niet het laatste bios op kan flashen.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390028

Denk Bios probleem heb het zelfde moederbord en de laatste bios versie eropgezet.
Ik had voorheen ook deze problemen vond em heel onstabiel nieuwe bios eropgezet en geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
Anoniem: 390028 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:40:
Denk Bios probleem heb het zelfde moederbord en de laatste bios versie eropgezet.
Ik had voorheen ook deze problemen vond em heel onstabiel nieuwe bios eropgezet en geen problemen meer.
Ja hij liep vandaag weer vast.. gewoon een link openen in je mail ;(
Hoe heb jij je bios geupdate via usb?
Ga het makelijk dat updaten

Net update gedaan ga heel makelijk :)
En er is een nieuwe bios versie.. 1304
Is afwachten of hij nog vast loop nu

[ Voor 15% gewijzigd door Djambo op 12-01-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
Nou maar weer een update van mijn kant.

Alles wat ik geprobeerd heb,heeft helaas niet geholpen.. loop nog steeds vast.
Heb zelfs ondertussen mijn geheugen vervangen door de Corsair 8 GB DDR3 1333 Quad-Kit omdat dit geheugen wel ondersteund wordt door het mobo.. dat was met het vorige geheugen niet het geval,maar dat heeft dus niet geholpen..
Wat kan het nu nog zijn.. hd,mobo,proce,win7/driver,en hoe kan ik dat het beste testen?
Heeft iemand nog een suggestie..

Alvast bedank

Stefan
Pagina: 1