Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprites
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 21:20
Ik ben van plan om een SSD te kopen, maar nu vroeg ik me af of 60gb voldoende is. Wat denken jullie? Ik zet er dan mijn OS op (windows 7 64-bit) en gewoon een game, die ik altijd weer kan verplaatsen naar mijn reguliere HDD wanneer ik hem zat ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Voor een game en OS is het meer dan genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

heuveltje

KoelkastFilosoof

Kijk hoe groot je c schijf nu is ?
Indien kleiner dan 60GB zit je goed.

[ Voor 37% gewijzigd door heuveltje op 07-09-2011 18:23 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 10:59
geen probleem, ik draai win7 op een 30gig ssd, wel met de users- en de programfiles op een tweede schijf

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprites
Tens schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:23:
geen probleem, ik draai win7 op een 30gig ssd, wel met de users- en de programfiles op een tweede schijf
Klinkt als een handige oplossing!

Hoe kun je deze locaties aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Maar wat is dan het nut van de SSD?

Dat je windows sneller opstart, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

sprites schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:29:

libraries: Rechtermuisklik > properties > locations
program files: andere schijf kiezen op het moment dat je iets installeert.

Mijn libraries heb ik op een HD staan, want dat gaat nooit passen op een SSD.
Program files moet je gewoon lekker op de SSD staan, want anders is het voordeel van ding bijna nul.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 07-09-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
sprites schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:29:
[...]

Klinkt als een handige oplossing!

windows installeren als dummygebruiker, dan de locatie van de usermappen en programfiles in het register veranderen, dan je gewenste gebruikersnaam maken

deze beschrijving is goed dacht ik:
http://www.sevenforums.co...nge-default-location.html

[ Voor 4% gewijzigd door Tens op 07-09-2011 19:14 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Reepje schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:03:
[...]

Maar wat is dan het nut van de SSD?

Dat je windows sneller opstart, meer niet.
Tsja, wat is het nut van een 30 gig ssd? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dus bij jou start task scheduler en piant nu zeer snel op, maar echte software die je wilt gebruiken, moet je nog even lang op wachten? Met een ssd van 30GB zou ik het eigenlijk eerder omdraaien en eventueel een kleine 2de partitie op de ssd als readyboost volume instellen.

Als je een recent moederbord met een Intel chipset hebt, kan je de ssd als cache van je grotere hdd gebruiken.

Verder hoef je helemaal niet in je register om dat soort aanpassingen te doen, zie ook de reactie van 'job'.

[ Voor 8% gewijzigd door kluyze op 07-09-2011 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01

_Arthur

blub

Tens schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:12:
Tsja, wat is het nut van een 30 gig ssd? 8)
Als je er maar genoeg van hebt, kunnen ze best handig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
job schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:06:
[...]

libraries: Rechtermuisklik > properties > locations
program files: andere schijf kiezen op het moment dat je iets installeert.

Mijn libraries heb ik op een HD staan, want dat gaat nooit passen op een SSD.
Program files moet je gewoon lekker op de SSD staan, want anders is het voordeel van ding bijna nul.
Kan ook, maar zo verander je alleen de locaties van de docs, de rest van het profiel blijft op C staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang je maar geen Vertex 2 koopt, laat dat een tip zijn. Dit zijn slechte schijven die snel defect gaan en allerlei andere instabiliteitsproblemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprites
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:02:
Zolang je maar geen Vertex 2 koopt, laat dat een tip zijn. Dit zijn slechte schijven die snel defect gaan en allerlei andere instabiliteitsproblemen hebben.
Waar baseer je dit op dan? Ik was net van plan om er een aan te schaffen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Vorige maand zijn er 7 gevallen geweest van Sandforce gebasseerde drives die zijn overleden of problemen hebben ondervonden.
Deze maand staat de teller al op 3.

Laat de OCZ Vertex 2 nou net een Sandforce gebasseerde drive zijn.

Deze drives vallen gewoon bij de bosjes neer, er zijn enorm veel problemen mee.

Edit: Die cijfers wat ik noem, zijn alleen mensen die zich hebben gemeld hier op het forum.
In werkelijkheid zijn er nog wel meer drives die problemen hadden.

[ Voor 25% gewijzigd door Swordlord op 07-09-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sprites schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:09:
[...]

Waar baseer je dit op dan? Ik was net van plan om er een aan te schaffen :?
Dat dacht ik al ;). Gelukkig dat ik je even daarvoor kan behoeden. Ervaringen op Newegg van de 60GB variant: http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16820227550

Even doorbladeren en dan zie je wat in onderstaande quote en de gebruiker boven mij ook al zegt. Dat Sandforced based SSD's en de Vertex 2 al helemaal bij bosjes defect gaan. Of last van instabiliteit bijvoorbeeld freezes van het systeem.

Neem liever een Crucial, Intel of Kingston. Crucial en Kingston hebben de beste prijs/prestatie/capaciteit verhouding.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hier al een half jaar een Vertex 2 60GB. Hier staat mijn OS op en alle programma's. Dan heb nog ruimte over voor 2 games. Hier is 60GB meer dan voldoende dus.

Maar inderdaad je kan beter geen Vertex 2 kopen. Die dingen vallen echt bij bosjes neer. Ik heb toevallig een exemplaar dat niet dood gaat. Of ze gaan binnen 3 maanden kapot, of ze blijven werken.

Een 64GB Crucial M4 is nu denk ik de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprites
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:12:
[...]

Dat dacht ik al ;). Gelukkig dat ik je even daarvoor kan behoeden. Ervaringen op Newegg van de 60GB variant: http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16820227550

Even doorbladeren en dan zie je wat in onderstaande quote en de gebruiker boven mij ook al zegt. Dat Sandforced based SSD's en de Vertex 2 al helemaal bij bosjes defect gaan. Of last van instabiliteit bijvoorbeeld freezes van het systeem.

Neem liever een Crucial, Intel of Kingston. Crucial en Kingston hebben beste prijs/prestatie/capaciteit verhouding.

[...]
Hmm, hier kan ik inderdaad niet omheen komen. Welke Drive zou je aanraden, waarmee ik dit probleem niet zal tegenkomen (dus geen sandforce gebaseerde drive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
sprites schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:17:
[...]

Hmm, hier kan ik inderdaad niet omheen komen. Welke Drive zou je aanraden, waarmee ik dit probleem niet zal tegenkomen (dus geen sandforce gebaseerde drive)
Crucial M4

reviews: Crucial m4: koning onder de ssd's

pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 07-09-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprites
Zal deze gewoon passen op mijn (al wat oudere) sata poort? Ik neem aan dat dit sata 2 is. (asus p5e moederbord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprites
En hoe upgrade ik de firmware van een SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
sprites schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:24:
[...]

Zal deze gewoon passen op mijn (al wat oudere) sata poort? Ik neem aan dat dit sata 2 is. (asus p5e moederbord)
SATA is backwardscompatible, het zal dus werken. Je haalt dan alleen niet het maximale uit de SSD omdat de SATA 2 poort de bottleneck is.
sprites schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:26:
En hoe upgrade ik de firmware van een SSD?
Als je iets toe te voegen hebt gebruik dan de edit knop in plaats van 2x achter elkaar te posten.

Het beste kan je even de firmware opzoeken op de site, daar zal dan ook wel uitleg bij staan. Meestal is het vrij simpel een bestand uitvoeren die automatisch de nieuwe firmware in je SSD flashed.

[ Voor 38% gewijzigd door PilatuS op 07-09-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprites
PilatuS schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:26:
[...]

SATA is backwardscompatible, het zal dus werken. Je haalt dan alleen niet het maximale uit de SSD omdat de SATA 2 poort de bottleneck is.

[...]

Als je iets toe te voegen hebt gebruik dan de edit knop in plaats van 2x achter elkaar te posten.

Het beste kan je even de firmware opzoeken op de site, daar zal dan ook wel uitleg bij staan. Meestal is het vrij simpel een bestand uitvoeren die automatisch de nieuwe firmware in je SSD flashed.
nee, dat was inderdaad niet de meest efficiente manier van het posten van berichten.

Ik ben even wat reviews aan het lezen van de M4, en ben al erg overtuigd geraakt. Hoewel de drive iets duurder is, zijn de prestaties daar ook naar. Sterker nog, ik denk dat ik me redelijk bestolen gevoeld zou hebben, wanneer ik de vertex 2 gekocht zou hebben en daarna pas over deze drive gehoord zou hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
sprites schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:31:
[...]

Ja, dit is inderdaad niet de meest efficiente manier van het posten van berichten.

Ik ben even wat reviews aan het lezen van de M4, en ben al erg overtuigd geraakt. Hoewel de drive iets duurder is, zijn de prestaties daar ook naar. Sterker nog, ik denk dat ik me redelijk bestolen gevoeld zou hebben, wanneer ik de vertex 2 gekocht zou hebben en daarna pas over deze drive gehoord zou hebben...
Waar ik werk verkopen we ook Vertex 2 schijven. Nou verkopen we er ook wel erg veel maar wat er terug komt is echt niet normaal meer. Van wat ik zelf zie gaat er 5 tot 10% binnen 3 maanden kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprites
PilatuS schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:34:
[...]

Waar ik werk verkopen we ook Vertex 2 schijven. Nou verkopen we er ook wel erg veel maar wat er terug komt is echt niet normaal meer. Van wat ik zelf zie gaat er 5 tot 10% binnen 3 maanden kapot.
Dat is geen kattenpis :o. Wel een beetje jammer dat de m4 geleverd wordt zonder bracket :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46
Grappige is dat van die 10% drives die je terugkrijgt en opstuurt naar OCZ, OCZ 90% met een tooltje uit panic-lock haalt en zo weer leeg terugstuurt. Vervolgens claimen ze dat ze zeer weinig uitval hebben, want het recoveren uit panic lock is volgens OCZ geen uitval. Dat je daarbij al je data kwijt bent doet blijkbaar niet terzake :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
sprites schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:31:
[...]

nee, dat was inderdaad niet de meest efficiente manier van het posten van berichten.

Daarom moet je ook altijd reviews lezen als je iets gaat kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprites
_JGC_ schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:38:
Grappige is dat van die 10% drives die je terugkrijgt en opstuurt naar OCZ, OCZ 90% met een tooltje uit panic-lock haalt en zo weer leeg terugstuurt. Vervolgens claimen ze dat ze zeer weinig uitval hebben, want het recoveren uit panic lock is volgens OCZ geen uitval. Dat je daarbij al je data kwijt bent doet blijkbaar niet terzake :X.
Beetje kinderachtig eigenlijk. Ze draaien om het probleem heen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprites
Aghanim schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:40:
[...]

Daarom moet je ook altijd reviews lezen als je iets gaat kopen :)
Ik heb ook zeker reviews gelezen over de Vertex 2, meerdere zelfs, echter zijn dit vaak momentopnames. Eventuele defecten worden dan ook niet genoemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprites
Zit even te bedenken hoe ik de ssd wil gaan plaatsen zonder bracket...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:53
Bracket kost maar €2,50..

Edit: Sorry €3,50 pricewatch: Bracket converter 2.5 in 3.5 inch

[ Voor 75% gewijzigd door josje94 op 07-09-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sprites schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:49:
Zit even te bedenken hoe ik de ssd wil gaan plaatsen zonder bracket...
Je kunt een bracket kopen: pricewatch: Bracket converter 2.5 in 3.5 inch zullen ze ook vast hebben bij de winkel waar je de schijf gaat aanschaffen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprites
Aah ik zie het ja, niets meer dan lof voor de support op tweakers :).

Ik ga hem morgen denk ik bestellen, eerst nog een nachtje erover slapen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zoals de meeste posters hier wel weten, staan we dit soort topics niet toe. Wil je een SSD kopen, maar ben je nog niet tweaker genoeg om je eigen keuze te maken? [BBG aanschaf] SSD
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.