Asus Xonar DS 7.1 en pokerstars sounds

Pagina: 1
Acties:

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:07
Hoi,

Ik hoop dat ik hier in het juiste forum zit :)

Het probleem:
Ik heb een heel raar probleem geconstateerd en dat is dat er een probleem is met 2 geluidjes in pokerstars (van pokerstars.net).
Tevens is het probleem niet aanwezig als ik tijdens het pokeren iets aan het afspelen ben (bijv. muziek of films). Dan werken de sounds wel.

Alle sounds doen het behalve check (snd4.wav) en fold (snd6.wav).
Dit probleem doet zich alleen voor op de ASUS Xonar DS 7.1.
Op mijn onboard audio (CM6501) werken ze wel (deze staat normaal uit).
Daar moet nog wel bij vermeld worden dat de ASUS Xonar DS 7.1 aanwezig moet zijn.
Als ik die eruit trek werkt het op de onboard ook niet.

En het is 100% zeker dat de stekkertjes van de speakers in de juiste kaart zitten :P

Echter werkt de asus verder in alle programma's en games prima en heb ik het alleen met deze 2 sounds.

Wat ik al geprobeert heb:
- Windows opnieuw geinstalleerd
- Pokerstars diverse malen opnieuw geinstalleerd
- Nieuwste drivers van de geluidskaart geinstalleerd

De geluidsinstellingen in pokerstars werken ook alleen het check en fold geluidje niet (waar je het voorbeeld kan horen).

Als ik de desbetreffende sounds los afspeel (in mediaplayer bijv.) doen ze het wel.
Alleen via de pokerstars software doen ze het niet.

Mijn vragen:
- Kan dit een defect zijn in de Asus Xonar DS 7.1, ik heb deze kaart namelijk net nieuw?
- Hoe kan het zijn dat het wel werkt als ik iets anders tegelijk afspeel?
- Hoe is het te verklaren dat op de onboard sound het wel werkt?

[ Voor 7% gewijzigd door knorde op 07-09-2011 15:13 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:05
Als je de bestanden zelf aanroept, doen ze het dan wel?

laat maar, eerst lezen........ 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Tens op 07-09-2011 16:20 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• knorde
Ik zit nu bij mijn schoonouders, ik dacht laat ik daar eens even testen met totaal andere hardware.

Hier is precies hetzelfde probleem.
Hier zit een HDA Xplosion 7.1 in.

Het lijkt er dus sterk op dat er een fout zit in de pokerstars software of dat deze niet overweg kan met losse geluidskaarten.

Ook hier werkt de onboard prima maar mits de HDA Xplosion 7.1 aanwezig is, anders niet.

Zou iemand met een losse (mag ook met een vaste) geluidskaart die ook pokerstars speelt of die het even zou willen spelen dit eens willen testen.

Het lijkt er sterk op dat het bij pokerstars ligt, ik zal dit topic dan ook bij hun helpdesk kenbaar gaan maken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak.

Geluid = audio. Vragen over geluidskaarten horen in Audio & HiFi

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

• knorde
dion_b schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:16:
Overige Hardware is geen dumpbak.

Geluid = audio. Vragen over geluidskaarten horen in Audio & HiFi

Move OH -> AH
Sorry, over het hoofd gezien, zal niet meer gebeuren :)

• knorde
* KICK *

Niemand? :P

Verwijderd

als ze het alleen via pokerstars niet doen lijkt het me een fout in hun software. waarschijnlijk nemen ze voor een pokerprogramma geen moeite om geluidskaarten te ondersteunen.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:41
Wellicht is het geluid te kort. Geluidskaarten willen nog wel eens, om op papier een betere signaal-ruis verhouding te krijgen (snr) de uitgang gewoon muten als er geen geluid uit komt. Vergelijk het met een doek over een beeldscherm leggen en claimen dat het goede zwartwaardes heeft. Bij een te kort geluid is de kaart te laat met het openzetten van de uitgang. Als er al muziek speelt dan staat deze al open en hoor je het dus wel.
Dit is allemaal speculatie hoor, maar het lijkt er wel een beetje op.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• knorde
ShittyOldMan schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 13:03:
Wellicht is het geluid te kort. Geluidskaarten willen nog wel eens, om op papier een betere signaal-ruis verhouding te krijgen (snr) de uitgang gewoon muten als er geen geluid uit komt. Vergelijk het met een doek over een beeldscherm leggen en claimen dat het goede zwartwaardes heeft. Bij een te kort geluid is de kaart te laat met het openzetten van de uitgang. Als er al muziek speelt dan staat deze al open en hoor je het dus wel.
Dit is allemaal speculatie hoor, maar het lijkt er wel een beetje op.
Dit is dus exact het probleem (en de oplossing).

Ik heb de desbetreffende sounds met 0,01 sec. verlengt (0,01 sec. stilte erachter) en nu werken ze.
Enorm bedankt!

Ik heb dit ook aan de ontwikkelaars van pokerstars proberen duidelijk te maken maar ze blijven beweren dat het aan mijn soundkaart ligt.

Er zijn meerdere soundkaarten die zo werken en dus meerdere gebruikers die met dit probleem kampen, maar dat moet de ontwikkelaar wel willen zien.

Hoe dan ook is het zo opgelost, jammer dat ze bij pokerstars dit niet willen vervangen in hun downloads zodat het voor iedereen opgelost is.

Ik heb nogmaals een email naar ze gestuurd met dit topic, het is nu een heel duidelijk verhaal wat mij betreft :)

Pagina: 1