Toon posts:

Het softwarematig omdraaien van speakers, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kent iemand een programma waarbij je voor heel Windows een reverse kunt toepassen voor de twee voorspeakers in een 4.1 set? Ik ben er namelijk achter gekomen dat uit de rechter speaker het geluid voor links komt terwijl er toch duidelijk 'front right' op de speaker staat en visa versa. De achterspeakers zijn wel correct, maar als het moet kan ik die gemakkelijk omdraaien. De laatste optie is om gewoon de speakers voor ook om te draaien, liever niet want dan moet ik de kabels verlengen. In dit topic Geluid komt langs verkeerde kant!? las ik een bericht dat het blijkbaar mogelijk is om dit softwarematig te corrigeren.

Ik heb in het programma gekeken van mijn USB geluidskaart (Sweex 7.1 USB: http://www.sweex.com/nl/a...vision/sound-cards/SC016/) hier is geen optie aanwezig tot het omdraaien.

Ik heb vervolgens AC3Filter gedownload maar hierin kan die optie ook niet vinden :?. Weet iemand raad :)?

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-01 00:38
Makkelijkste optie is verlengkabel met omgedraaide links-rechts.
Heb ik vroeger ook gebruikt.
En heb net even gekeken, heb hem nog liggen, stuur me maar een pm als je interesse hebt.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Kan je de luidsprekerkabels (of tulpstekkers, geen idee hoe het bij jouw set zit) niet bij de versterker omdraaien?

[ Voor 30% gewijzigd door TBTL op 06-09-2011 18:50 ]

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-01 18:34

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Gewoon stekkertjes anders inpluggen lijkt me :+

www.maartendeboer.net

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ventieldopje schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:47:
Gewoon stekkertjes anders inpluggen lijkt me :+
Lastig met een 3,5mm jack... Je kunt het beste en verloopkabeltje aanschaffen lijkt me. Heb ook ff zitten zoeken, maar kan niets softwarematigs vinden...

Verwijderd

Topicstarter
Uit het hele front gedeelte lopen drie jacks naar de subwoofer. Front input, front output en rear input. Omwisselen van die kabels zorgt niet voor het omdraaien van het geluid wat uit de speakers voor. Vervolgens loopt er 1x jack naar de rear speakers dat is de rear output. Dan heb je nog twee jacks (groen en zwart) die je moet aansluiten op je geluidskaart, de groene voor 2.0/2.1 en de zwarte voor surround.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 19:00 ]

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Maar waarmee zijn de luidsprekerkabels aangesloten op de versterker? Misschien is daar nog wat om te wisselen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:58:
Uit het hele front gedeelte lopen drie jacks naar de subwoofer. Front input, front output en rear input. Omwisselen van die kabels zorgt niet voor het omdraaien van het geluid wat uit de speakers voor. Vervolgens loopt er 1x jack naar de rear speakers dat is de rear output. Dan heb je nog twee jacks (groen en zwart) die je moet aansluiten op je geluidskaart, de groene voor 2.0/2.1 en de zwarte voor surround.

Wat bedoel je met "front gedeelte"? en "Front input, front output en rear input" ?

offtopic:
snel je post editten he?

Als TS een Creative kaart had, zouden de Kx drivers uitkomst bieden. Maar niet voor Sweex.

Het enige wat ik kan bedenken, is een fugly oplossing via Jack -> RCA -> Jack adapters.

Volgens mij kan TS beter de speakerkabel verlengen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 19:10 ]

• brambo123
Daarom heb ik dus hier een jack -> jack verleng kabel liggen met links en rechts omgedraaid...
Zelf een keer gemaakt voor mij vorige speaker set waar ik zelfde probleem me had.

Verwijderd

Topicstarter
brambo123 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:16:
Daarom heb ik dus hier een jack -> jack verleng kabel liggen met links en rechts omgedraaid...
Zelf een keer gemaakt voor mij vorige speaker set waar ik zelfde probleem me had.
Bedankt in elk geval voor de aanbieding. Maar ik vind het dan makkelijker om hier bij de lokale AV zaak even een jack verlengkabel te kopen. Ik snap sowieso niet zo goed hoe je bij een jack kabel links en rechts kunt omdraaien, maar dat komt vast omdat ik geen echte audio-man ben :P.

Overigens jammer dat er geen softwarematige manier is om dit in Windows te doen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:17

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

De rode en witte draad omwisselen in de plug :)

Wise enough to play the fool

• brambo123
Je moet kunnen solderen, ander kan het niet...
Wat je dan nodig hebt is losse connectoren en losse kabel, en dan maak je je eigen kabel van.
Pagina: 1