Toon posts:

Geluid komt langs verkeerde kant!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb net een nieuwe headset gekocht ( Plantronics headset 355 )

Nu test ik de headset en blijkt dat het geluid rechts, links is & Links rechts..

Iemand oplossing daarvoor?

vmvg

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 21:23
Headset omdraaien.

The devil is in the details.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-12 21:51
Inderdaad. De microfoon en kabel moeten zo te zien links zitten. Maak anders eens een foto van hoe je 'em op hebt. Dat verduidelijkt het misschien.

Is het nog steeds een probleem, dan er even mee terug naar de winkel!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je kunt ook je hoofd omdraaien.

Verwijderd

Topicstarter
Headset zit goed, draad links, microphone langst de juiste kant..

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Microfoon kan je mischien beide kanten draaien? Mijn Logitech kan 180graden, dus links & rechts 'sprekend'.

Heb je onboard geluid, kan je dit anders gewoon in de software aanpassen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:53
:) was ook mijn eerste gedachte......

maar links en rechts omgedraaid? ten opzichte van wat? andere externe speakers, of je geluidsregeling?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Staat er niet gewoon een L en R op/in de oorschelpen?

Verwijderd

Topicstarter
Tens schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:36:
[...]

:) was ook mijn eerste gedachte......

maar links en rechts omgedraaid? ten opzichte van wat? andere externe speakers, of je geluidsregeling?
Het geluid dat links hoort te zijn komt rechts.. en rechts links, heb het getest met geluid configuratie

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als je de headphone 100% zeker goed om op hebt en goed hebt aangesloten, dan kan het zomaar zijn dat ie verkeerde gewired is. In dat geval: garantie claimen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Verwijderd

Topicstarter
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:39:
Als je de headphone 100% zeker goed om op hebt en goed hebt aangesloten, dan kan het zomaar zijn dat ie verkeerde gewired is. In dat geval: garantie claimen.
Heb hem 100% juist op me hoofd anders zou de microfoon aan de achterkant van men hoofd zitten :p
zal zo meteen eens bellen kijken wat hij zegt

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12 13:29

FlyEragon

Alien Monkeys

Waarom moeilijk doen, elke geluidskaart kan dat tegenwoordig gewoon softwarematig omdraaien.

Verwijderd

Topicstarter
FlyEragon schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:43:
Waarom moeilijk doen, elke geluidskaart kan dat tegenwoordig gewoon softwarematig omdraaien.
Dacht ik ook.. zie het nergens staan hoor

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:53
FlyEragon schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:43:
Kan ik niet vinden op mijn realtek

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-12 23:28
Tens schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:53:
[...]

Kan ik niet vinden op mijn realtek
je kan altijd nog foobar2000 als audiospeler pakken en dan heb je qua muziek in ieder geval reverse stereo :+

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-12 15:27
Ik heb je nog niet gehoord over andere speakers... is het wel alleen de headset? Of hebben losse speakers er ook last van?

Heb je ook al een andere headset geprobeerd? De headset zou zoals eerder genoemd verkeer gewired kunnen zijn... maar ook de 3,5mm jack-aansluiting op de geluidskaart/frontpanel... Ik kan bijvoorbeeld bij de realtek chip op mijn mobo dergelijke dingen ook gewoon instellen, zelfs het frontpanel los van de 'hoofdaansluitingen' op het moederbord... staat stereo niet gewoon omgekeerd?

Ga eerst eens dit soort simpele dingen testen aub... Zonder dergelijke informatie kan niemand er iets zinnigs over zeggen, dan is het puur gokken en kijken of iemand misschien gelijk heeft.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:21

ManiacsHouse

Scheisse!

MicGlou schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:07:
Ik heb je nog niet gehoord over andere speakers... is het wel alleen de headset? Of hebben losse speakers er ook last van?

Heb je ook al een andere headset geprobeerd? De headset zou zoals eerder genoemd verkeer gewired kunnen zijn... maar ook de 3,5mm jack-aansluiting op de geluidskaart/frontpanel... Ik kan bijvoorbeeld bij de realtek chip op mijn mobo dergelijke dingen ook gewoon instellen, zelfs het frontpanel los van de 'hoofdaansluitingen' op het moederbord... staat stereo niet gewoon omgekeerd?

Ga eerst eens dit soort simpele dingen testen aub... Zonder dergelijke informatie kan niemand er iets zinnigs over zeggen, dan is het puur gokken en kijken of iemand misschien gelijk heeft.
Zat me net te bedenken. Headset al ergens anders getest? Dus in je mp3-speler/telefoon.
En op je moederbord kan het zijn dat links/rechts verkeerd is ingeprikt.

Verwijderd

Topicstarter
ManiacsHouse schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:10:
[...]

Zat me net te bedenken. Headset al ergens anders getest? Dus in je mp3-speler/telefoon.
En op je moederbord kan het zijn dat links/rechts verkeerd is ingeprikt.
Ben naar de computer zaak gegaan, blijkt het aan me 'Logilink' te liggen (Logilink = Usb met 2 geluidspoorten )

Verwijderd

Topicstarter
MicGlou schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:07:

De headset is perfect ok net op een andere computer getest.. Het komt door me LogiLink usb 2.0 daar zijn ook drivers van en blijkt daar aan te liggen.. Maar vind niet de juiste drivers! :|

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:49

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Koop een andere headset? Persoonlijk vind ik Plantronics nou ook niet echt om over naar huis te scrhijven tbh. Also, ben je de enige met dit probleem dan? Kan mij het niet voorstellen...

Xbox Live ID:Notna8310

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-12 06:09

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:01:
[...]

De headset is perfect ok net op een andere computer getest.. Het komt door me LogiLink usb 2.0 daar zijn ook drivers van en blijkt daar aan te liggen.. Maar vind niet de juiste drivers! :|
Zo te zien is LogiLink een soort Duitse Sweex. En dan nog USB..

Snel in Tweakers V&A zetten of in de vuilbak stoppen. En je headset weer in je onboard sound steken, of (nog beter) een deftige geluidskaart kopen. Note: Creative is niet deftig. Noname Sweex C-media/Realtek PCI zut ook niet, maar dat is al beter dan je LogiLink.

Ik weet niet meer wat tegenwoordig deftig is, maar ik zie een M-audio Revolution 7.1 op eBay: http://www.ebay.de/itm/M-...OVP-Mac-Win-/290604194946 met een beetje mazzel gaat ie voor weinig weg. :P Bij nader inzien, een Plantronics headsetje op een M-audio Revolution.. Neh haal toch maar een Sweex PCI met C-media chippie ofzo. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 06-09-2011 17:48 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1