MP3 speler speaker (dock). Welke kiezen

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 23:12

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een draagbare speaker voor mp3 speler. Nou moet het uiteraard fatsoenlijk klinken, maar wat ik heel belangrijk vind zijn de volgende dingen:
- Er moet een beetje bas in zitten. Dat de dock dan wat groter is vind ik niet zo een ramp.
- Hij moet niet zo overpriced zijn. Ik ga geen 400-500 euro betalen voor een set speakers met de geluidskwaliteit van een pc speakersetje van 100e (want daar komt het wel ongeveer op neer).

Bas en bang for the buck dus. Nou heb ik zelf het volgende gezien:
• Denver IFI 700 dock. Voor 77 euro helemaal niet verkeerd! Zit ook nog wel iets bas in, het is alleen meer kick dan lagere bas.
• Beats Beatbox. Die is inderdaad duur. Alleen....ik kan er wellicht eentje zgan krijgen voo 200-250 euro. Zit veel bas in en gaat voor een dock-achtig iets echt obceen hard. Klonk verder ook niet verkeerd! Enige (schijnbare) nadeel is dat de hoge tonen nogal agressief schijnen te zijn volgens een review van Whats Hifi, maar dit staat mij niet bij van de keer dat ik het ding heb gehoord. Evt kan ik nog eens een weerstandje vlak voor de tweeter plaatsen ofzo. De tweedehands prijs van dit ding is tevens wel echt het uiterste, meer wil ik er echt niet aan uitgeven (mede omdat ik het niet zo heel vaak zal gebruiken).
• Logitech S715i. 120 euro, schijnt redelijk bas te geven en verder ook goed geluid. Ook nog met accu.

JBL OnStage is geen optie ivm rare vorm, hij wordt ook vervoerd. HK Play kan ik niet voor een interessante prijs vinden. De rest van Logitech en Creative producten geven geen bas (zijn ook vrij klein).

Wie o wie heeft er nog wat tips waar ik nog meer naar kan kijken?

[ Voor 3% gewijzigd door JT op 06-09-2011 17:30 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ga zelf luisteren bij de Mediamarkt of Saturn. :) Bas kan je inderdaad alleen uit grote docks krijgen.

Edit: misschien is een JVC boomblaster wat als de Beatbox je wat lijkt, midden/hoog schijnt alleen ook niet zo goed te klinken. De restwaarde van de Beatbox zal wel hoger zijn.

[ Voor 111% gewijzigd door TBTL op 06-09-2011 20:14 ]

Verwijderd

Kijk eens bij ilounge.com. Daar staan heel, heel veel reviews. En dat is niet voor niets want er is ongelovelijk veel troep te koop wat voor geen meter klinkt. B&W maakt mooi spul, er is ook een kleinere versie.
http://www.ilounge.com/in...ers-wilkins-zeppelin-air/

Ik heb zelf een speakerdock van Geneva, bevalt heel erg goed en er zit gelijk een radio in.
http://uk.genevalab.ch/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 20:05 ]

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-01 14:24

Nohead

PSN ID: Nohead

Ik heb zelf een HK Go + Play (de oude versie, niet micro) en ben er super te vreden over.
Geluid is erg goed, maarja wel iets duurder. Krijg je dan wel weer een afstandbediening bij die netjes in de boombox op kan bergen :D

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-01 17:04
Is zelfbouw geen optie? Een kratradio is een leuk voorbeeld, al laat het geluid van de gemiddelde kist wat te wensen over.
Volgens mij moet daar een mooier systeem voor te maken zijn, op basis van wat audiofiele berekeningen.

Drivers, TA2024 of TA2020, iPod-dock, gel-accu of batterijen en gaan?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:23
Ik heb een keer alle ipod docks beluisterd in de MM en een paar kleinere winkels, de JBL kwam daar steeds als beste uit, de mooiste balans tussen hoog/midden/laag. Enige is, voor alle docks geldt zo'n beetje dat het volume van niveau wekkerradio is. Leuk als het op je bureau staat, maar het vult geen kamer. Als het minijack mag zijn zou ik inderdaad zelf wat in elkaar knutselen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
TBTL schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:47:
Ga zelf luisteren bij de Mediamarkt of Saturn. :) Bas kan je inderdaad alleen uit grote docks krijgen.

Edit: misschien is een JVC boomblaster wat als de Beatbox je wat lijkt, midden/hoog schijnt alleen ook niet zo goed te klinken. De restwaarde van de Beatbox zal wel hoger zijn.
Heb al het een en ander zelf beluisterd, de S715i ben ik alleen nog niet tegengekomen.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:03:
Kijk eens bij ilounge.com. Daar staan heel, heel veel reviews. En dat is niet voor niets want er is ongelovelijk veel troep te koop wat voor geen meter klinkt. B&W maakt mooi spul, er is ook een kleinere versie.
http://www.ilounge.com/in...ers-wilkins-zeppelin-air/

Ik heb zelf een speakerdock van Geneva, bevalt heel erg goed en er zit gelijk een radio in.
http://uk.genevalab.ch/
Zal eens op iLounge kijken als ik er de tijd voor heb want er staat erg veel :P Geneva lijkt buiten mijn budget te vallen.
Llewy schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:52:
Is zelfbouw geen optie? Een kratradio is een leuk voorbeeld, al laat het geluid van de gemiddelde kist wat te wensen over.
Volgens mij moet daar een mooier systeem voor te maken zijn, op basis van wat audiofiele berekeningen.

Drivers, TA2024 of TA2020, iPod-dock, gel-accu of batterijen en gaan?
Tijd is een probleem, evenals dat een kratradio toch net iets te lomp is :P Dock hoeft er niet bij, heb geen iPod :) Misschien ga ik eens kijken of ik wellicht toch iets kan gaan maken zodra ik meer tijd heb...Kijken of ik een kleine TL erin kan verwerken :D
ShittyOldMan schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:08:
Ik heb een keer alle ipod docks beluisterd in de MM en een paar kleinere winkels, de JBL kwam daar steeds als beste uit, de mooiste balans tussen hoog/midden/laag. Enige is, voor alle docks geldt zo'n beetje dat het volume van niveau wekkerradio is. Leuk als het op je bureau staat, maar het vult geen kamer. Als het minijack mag zijn zou ik inderdaad zelf wat in elkaar knutselen.
JBL klinkt idd erg fijn, maar zoals je zegt weinig volume.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Kun je niet eens kijken naar zo'n ghettoblaster/ bouwvakkersradio?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 16:36 ]

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Houd meestal niet over qua geluid :P De Beatbox gaat over, is al weg. De Logitech heb ik vandaag gehoord en klonk, zeker gezien het formaat, niet verkeerd! Ik heb echter bij MyCom ook en Teac doc gehoord met 2 tangband drivers en een 5,25" driver en hier komt écht bas uit en gaat ook nog aardig hard. Klinkt verder ook goed, met usb-laadpoort, afstandsbediening én je kan treble/bas instellen. En dat alles voor 129 euro! Echt bargain of the century als je het vergelijkt met wat al die andere docks kosten!

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1