[OSX LION] Magic Mouse verliest verbinding continu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:41
Beste mede tweakers,

Mijn Magic Mouse met nieuwe batterijen erin verliest regelmatig verbinding. Ik krijg op mijn MacBook Air (late 2010) dan zo'n melding van dat de verbinding verbroken is, weer een klikje op de muis, en gaat ie weer verbinden.
Heel irritant als je veel muis acties achter elkaar doet, en deze dan ineens ermee stopt.

Heeft iemand hier een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heb je andere batterijen geprobeerd? Ander merk bedoel ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Frietsaus schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:53:
Heb je andere batterijen geprobeerd? Ander merk bedoel ik dan.
Ik had er eerst Albert Heijn batterijen in, nooit veel van gemerkt, nu de muis een poosje niet gebruikt, toen zou ik de muis gebruiken, was ie bijna leeg, nu zitten er Duracell batterijen in, niet een goedkoop merk ofzo .. Welke batterijen gebruiken jullie voor een goed werkende muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:16
CRXDelSol schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:49:
Beste mede tweakers,

Mijn Magic Mouse met nieuwe batterijen erin verliest regelmatig verbinding. Ik krijg op mijn MacBook Air (late 2010) dan zo'n melding van dat de verbinding verbroken is, weer een klikje op de muis, en gaat ie weer verbinden.
Heel irritant als je veel muis acties achter elkaar doet, en deze dan ineens ermee stopt.

Heeft iemand hier een idee waar dit aan kan liggen?
Lijkt niet echt een probleem met de batterijen aangezien hij wel gewoon verbinding kan maken. Klinkt meer als een instelling dat de muis bij weinig gebruik in energiezuinige modus gaat. Weet niet of er zo iets bestaat bij de magic mouse, maar t lijkt er verdacht veel op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Hansie_P schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:15:
[...]

Lijkt niet echt een probleem met de batterijen aangezien hij wel gewoon verbinding kan maken. Klinkt meer als een instelling dat de muis bij weinig gebruik in energiezuinige modus gaat. Weet niet of er zo iets bestaat bij de magic mouse, maar t lijkt er verdacht veel op!
Echter zou de muis dan alsnog niet moeten sluimeren, omdat dit zelfs af en toe gebeurt terwijl ik op dat moment aan het muizen ben, Photoshop, iets verslepen, etc. Dan staat ie gewoon ineens stil, en krijg ik een seconde later die melding dat de muis verbroken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Ik heb het probleem dat de verbinding verbreekt als ik de muis even optil om te verplaatsen. Na wat research op internet kwam ik erachter dat de batterijen (Apple Recharge Batteries) net iets te zwaar zijn en net zorgen voor een kortstondige onderbreking als je de muis terug neerzet. Neigt ook naar jouw situatie vandaar dat ik het ff hier post.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb hier ook een tijdje last van gehad en wat bij mij geholpen heeft, was om de batterijen er net even anders in te doen, ze iets te draaien of ze een half millimetertje op te tillen. Blijkbaar verliest het ding soms net even iets te lang zijn stroom, waardoor de verbinding wegvalt.

Om te voorkomen dat de batterijen leeglopen is het uitzetten van het ding een bijzonder slim idee als je hem toch niet gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Harm op 06-09-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-10 16:31
Klinkt heel bekend, ik heb er al een keer een soortgelijk topic over geopend:
[Mac OSX Lion] Magic Mouse connect niet meer

Nooit problemen gehad, bij de transitie van SL->Lion begon de ellende. Vaak gaat 't goed maar soms moet ik in de bluetooth settings de muis even compleet verwijderen, dan komt ie even later vanzelf weer terug en doet hij het. Maar wife-friendly is het niet bepaald.

edit:
de voor de hand liggende dingen als:
- muis uit en weer aan zetten
- nieuwe batterijen in de muis
- mac rebooten
- bluetooth op mac uit en weer aan zetten
- NVRAM reset
- muis verwijderen uit bluetooth settings
- muis bluetooth favoriet maken

... heb ik al veelvuldig gedaan ondertussen, zonder succes.

[ Voor 27% gewijzigd door catchingfire op 07-09-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Klinkt toch meer naar een pairing probleem. Ik had dit ook met mijn Magic Trackpad tijdens de eerste beta's van Lion, elke keer werd de trackpad niet herkend na een reboot. Toen op kunnen lossen door de batterijen uit de trackpad te verwijderen daarna Bluetooth uitzetten, rebooten, Bluetooth weer aan, batterijen in de trackpad en opnieuw pairen. Daarna bleef de pairing prima intact. Mischien werkt dit met een Magic Mouse ook?
Pagina: 1