[Mac OSX Lion] Magic Mouse connect niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:24
Onlangs van SL geupgrade naar Lion, originele versie via AppStore op een MacBook White C2D 2.2GHz van eind 2007. Voorheen no problems at all. Mijn "way of working" is: MacBook open klappen als ik 'm nodig heb, hij gaat dan automatisch uit stand-by. MacBook dichtklappen als ik 'm niet nodig heb, in stand-by dus. Battery-level van de Magic Mouse is prima.

Nu heb ik sinds Lion de vervelende feature dat m'n Apple Magic Mouse niet meer automatisch connect bij het uit stand-by halen. Bij een frisse boot lijkt dit wel goed te gaan, maar bij het openklappen van de MacBook en uit stand-by halen dus niet. Ik moet dan zelf naar Bluetooth opties, Magic Mouse verbinden maar ook dit werkt dan 9 van de 10 keer niet, hij zegt dan wel verbonden maar de muis doet niks, een half minuutje later is hij ook weer niet verbonden. Het enige wat wel lijkt te helpen is via de bluetooth opties naar "Open muisvoorkeuren", dan verbind ie met de Magic Mouse en blijft deze ook verbonden voor de sessie (tot weer in stand-by gaan dus).

Iemand soortgelijk probleem of een oplossing voor m'n probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je klikt met je muis? Ik moet hier redelijk veel button bashen tegen dat ik hem connected krijg. Maar dan is ie toch wel connected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Schuiven, klikken, swipen... nothing happens.

Ik moet echt met het vingertje op de trackpad nu naar bluetooth voorkeuren, magic mouse, open muisvoorkeuren en dan verbindt ie (tot nu toe gelukkig) magically. Maar ik (en met name m'n vriendin) had liever dat dat gewoon als vanouds zou verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik zou de pairing even weggooien en opnieuw je muis opzoeken, mogelijk dat dat helpt.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onderaan de muis de switch aan/uit zetten. Of bij systeem voorkeuren bluethooth devices opzoeken. Ik werk ook met wirless keyboard en magic mouse op mbp 2011 8.3, werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
De pairing weggooien en weer opnieuw pairen lijkt de oplossing te zijn, tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Toch niet dus, toevalstreffer die ene keer dat het wel werkte.

Ik heb nu ondertussen al de muis tig keer opnieuw gepaired, aan en uit gezet, batterijen eruit en erin gedaan, bluetooth op de mac uit en weer aan gezet... maar de "Magic" mouse wil magically toch niet automatisch verbinden, alleen manueel.

[ Voor 5% gewijzigd door catchingfire op 26-07-2011 08:56 ]

Pagina: 1