(Kort vraagje) Video wel geschikt voor alle leeftijden?

Pagina: 1
Acties:

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:49

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Geachte Redactie :)

Bij toeval stuitte ik op deze video: video: Modern Warfare 3: Operation Kingfish

Opzich heb ik er geen problemen mee maar ik kan mij voorstellen dat dit mogelijk wat heftig is voor de jongste bezoekers onder ons? Misschien is dan een kleine waarschuwing wel op zijn plaats? :)

Of ben ik nu roomser dan de paus? :P

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Hmmm..., tja, we hebben wel eerder video's gepubliceerd met horrorbeelden en dergelijke, die niet erg geschikt waren voor kinderen. Ik zie ons niet direct een oplossing hier voor bieden, maar ik zal eens een balletje opgooien hier intern.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Tja, de video is gepubliceerd onder een titel die begint met Modern Warfare. Wie denkt dat je van oorlog rustig kan gaan slapen, heeft meer nodig dan een extra waarschuwend tekstje van ons. Ik geloof dan ook niet dat het nuttig of nodig is om hier in te grijpen :)

Rooms zijn is overigens ook niet helemaal onomstreden, he ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De pre-roll ads zijn ook niet altijd even geschikt voor kids...

Intentionally left blank

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Aan de hand van de geboortedatum in het profiel wel/niet het filmpje laten zien? En dan bij twijfelgevallen de filmpjes niet aan niet-ingelogde bezoekers laten zien? Of zou dat teveel bezoekers eventueel afschrikken? Anders zou er gewerkt kunnen worden met een geboortedatumselecter wanneer een gebruiker niet ingelogd is, zoals bijvoorbeeld op GameTrailers.

Aan de andere kant. Tweakers is nou niet echt een site voor kinderen, dus om het dan helemaal dicht te gooien lijkt mij dan ook wat ver gaan. Ook denk ik dat kinderen welke opzoek zijn naar game(reviews) eerder naar sites gaan zoals Gamer.nl, welke volgens mij ook gewoon alles laten zien.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:12

Onbekend

...

Gewoon net zoals de reclame, een AL-logo of een 16+-logo vooraf laten zien.....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Ik plaats ook zo mijn kanttekeningen bij de effectiviteit van een dergelijke maatregel. Want, 1 - hoe verifieren we de leeftijd van de Tweakers.net gebruiker?, 2 - wat doen we met Tweakers.net gebruikers die hun geboortedatum al dan niet bewust niet hebben ingevuld?, 3 - hoeveel kinderen lopen er hier nu helemaal rond?

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Een geboortedatumcheck is volgens mij onzinnig - het enige wat je daarmee bereikt is dat mensen over hun leeftijd gaan liegen als ze dat filmpje wel willen zien. Een 'weet je zeker dat, want nogal heftig'-vraag levert ook alleen maar 'ja'-antwoorden op, men klikt niet voor jan met de korte achternaam op zo'n linkje.

Een kijkwijzericoontje lijkt me dan nog wel kunnen, maar dat schept wel een fors precedent: dan moeten wel alle 18+-content (en 16+ en 12+ en 6+ etc) gaan taggen.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:12

Onbekend

...

Rataplan schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:17:
Een kijkwijzericoontje lijkt me dan nog wel kunnen, maar dat schept wel een fors precedent: dan moeten wel alle 18+-content (en 16+ en 12+ en 6+ etc) gaan taggen.
Is het verplicht om alle kijkwijzericoontjes te gaan gebruiken?

Een afbeelding met de icoontjes AL, 16+ en 18+ en een grote rode pijl naar het icoontje dat geldt is genoeg. Dat scheelt heel wat tag-werk.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:16

Cyphax

Moderator LNX
Rataplan schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:17:
Een geboortedatumcheck is volgens mij onzinnig - het enige wat je daarmee bereikt is dat mensen over hun leeftijd gaan liegen als ze dat filmpje wel willen zien.
Ik kan me eigenlijk alleen maar voorstellen dat dat zo gedaan wordt om er niet meer voor verantwoordelijk te zijn, want niemand is zo stom om te denken dat het in de praktijk ook maar iemand die minderjarig is tegenhoudt. Maar als de wet stelt dat je genoeg doet als je de bezoeker vraagt om de leeftijd, dan ben je als website wellicht niet meer aansprakelijk? Ik zie dat eigenlijk alleen op sites uit de VS, geen idee hoe dat in NL wettelijk is geregeld. Als het niet opgaat heeft het eigenlijk gewoon helemaal geen nut om het maar te overwegen. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:49

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Een leeftijdscheck is niet hetgeen ik beoog. Een kleine waarschuwing zou mij wel mooi lijken. Maar wellicht is dat een mooie oplossing voor een probleem dat niet bestaat. Of althans, dat het vrijwel geen effect zal hebben.

Toch vind ik het wel mooi dat bijvoorbeeld op het forum door moderators nog wel eens waarschuwingen bij linkjes of foto´s worden gezet :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Herman87 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:47:
Toch vind ik het wel mooi dat bijvoorbeeld op het forum door moderators nog wel eens waarschuwingen bij linkjes of foto´s worden gezet :)
Voor zover mij bekend gebeurt dat hoogst zelden ook bij fictie.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07

PcDealer

HP ftw \o/

Rataplan schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:56:
[...]
Voor zover mij bekend gebeurt dat hoogst zelden ook bij fictie.
Meestal na wat TR's en geopende topics :p

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1