Toon posts:

Opstartvolgorde

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik wil graag weten wat er gebeurd als je de aanknop van een PC indrukt. Ik heb nu hetvolgende, maar kom er niet echt meer uit.

-De knop word ingedrukt
-Er gaat een impuls (stroomonderbreking) naar het moederbord, en vanaf daar naar de voeding.
-De voeding zet Direct Current om in Alternating Current, wat doorgegeven word aan de verschillende onderdelen.
-De pc gaat aan.

maar; wat zijn de verschillende onderdelen, in welke volgorde ? Komt eerst het RAM wat stroom krijgt, of gaat de CPU eerst rekenen bijvoorbeeld?

Groeten,
Daan

• Zanbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10-2025
Hoi Daan,

Even een kleine verbetering de voeding zet Wisselstroom (AC) om in Gelijkstroom (DC) net andersom dus. En volgens mij krijgt elk onderdeel tegelijk stroom wordt door dezelfde voeding geleverd ik ben er niet 100% zeker van dus als het anders is hoor ik het ook graag.

Als ik vragen mag waarom wil je dit zo uitgebreid weten.

Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:00
in principe gaat eerst de bios aan, die dan de rest aanstuurt.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:16
Als de pc uit staat krijgt ie al een beetje DC van de voeding (branden ook ledjes op vaak). Volgens mij op de 5V lijn. Als je het schakelaartje indrukt zet je mobo de rest van de lijnen ook aan en kan je compu beginnen met opstarten.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53
Aangezien je oude topic niet gesloten is, waarom ga je daar niet verder? Boot Procedure

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 18:17
Afbeeldingslocatie: http://static.duartes.org/img/blogPosts/bootProcess.png

Veel leesplezier:

< KLIK >

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nielson schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:30:
Aangezien je oude topic niet gesloten is, waarom ga je daar niet verder? Boot Procedure
Inderdaad. Opvallend vooral dat je in februari verder was dan nu :o

Ik verplaats dat topic wel even richting Processors, Moederborden & Geheugen, dan komt het allicht beter tot z'n recht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.