Hee,
Wat gebeurt er eigenlijk als je de aanknop van de PC indrukt? ik dacht het volgende:
-Knop word ingedrukt.
-Impuls word naar de voeding verzonden, die dan aangaat,
-voeding start met het omzetten van 230 v naar een voor de computer bruikbare 9/12 volt.
- stroom word doorgestuurd naar het moederbord.
- Het moederbord controleert zijn eigen firmware, en de chipset.
- Daarna zal het moederbord de CPU aanspreken, om ook die aan te zetten.
-De CPU begint met het laden van de BIOS code,
- Het bios(bevat de eerste instellingen van een PC) begint met het controleren van de verschillende onderdelen. (POST)
- Bios checked de boot volgorde en laat meestal opstarten van de Harddisk.
- Op de Harddisk staan bepaalde bestanden die Windows vereist om op te starten. Als deze aanwezig zijn, word Windows gestart.
Klopt dit lijstje? Zo nee, wat klopt er niet?
Want elke site laat het weer anders zien, waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie:P
Groeten,
Wat gebeurt er eigenlijk als je de aanknop van de PC indrukt? ik dacht het volgende:
-Knop word ingedrukt.
-Impuls word naar de voeding verzonden, die dan aangaat,
-voeding start met het omzetten van 230 v naar een voor de computer bruikbare 9/12 volt.
- stroom word doorgestuurd naar het moederbord.
- Het moederbord controleert zijn eigen firmware, en de chipset.
- Daarna zal het moederbord de CPU aanspreken, om ook die aan te zetten.
-De CPU begint met het laden van de BIOS code,
- Het bios(bevat de eerste instellingen van een PC) begint met het controleren van de verschillende onderdelen. (POST)
- Bios checked de boot volgorde en laat meestal opstarten van de Harddisk.
- Op de Harddisk staan bepaalde bestanden die Windows vereist om op te starten. Als deze aanwezig zijn, word Windows gestart.
Klopt dit lijstje? Zo nee, wat klopt er niet?
Want elke site laat het weer anders zien, waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie:P
Groeten,
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 10:07 ]