Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleijpie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 09:37

sleijpie

Fail fast, learn fast, improve

Topicstarter
Ik ben op mijn Canon HF 20 alle foto's kwijt na opdracht gegeven te hebben voor het verwijderen van 100 foto's.

Echter op mijn windows 7 home 64bit wordt de cam niet als fysieke schijf gezien, hij krijgt ook geen drive letter. staat bij wisselbare opslag media. Hierdoor kan ik met mijn recovery applicatie het cam flash geheugen niet benaderen om mijn bestanden te herstellen.

Heeft iemand een app die ook naar niet fysieke schijven bestanden kan recoveren?

Er staan hele belangrijke foto's op.

Canon en hun service centers gaven al aan mij niet te kunnen helpen.

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:14

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

sleijpie schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:05:
Ik ben op mijn Canon HF 20 alle foto's kwijt na opdracht gegeven te hebben voor het verwijderen van 100 foto's.

Echter op mijn windows 7 home 64bit wordt de cam niet als fysieke schijf gezien, hij krijgt ook geen drive letter. staat bij wisselbare opslag media. Hierdoor kan ik met mijn recovery applicatie het cam flash geheugen niet benaderen om mijn bestanden te herstellen.

Heeft iemand een app die ook naar niet fysieke schijven bestanden kan recoveren?

Er staan hele belangrijke foto's op.

Canon en hun service centers gaven al aan mij niet te kunnen helpen.
http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec

Ook al eens gebruikt, met succes alle 600 trouwfoto's van een klant teruggehaald, terwijl er zelfs al enkele overgeschreven waren. Is gratis en werkt vrij snel (ik was 2.5 uur kwijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleijpie

sleijpie

Topicstarter
Thanks ik ga het proberen

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleijpie

sleijpie

Topicstarter
Helaas ook de boven genoemde software gaat op zoek naar fysieke drives.
Mijn cam wordt gezien door windows 7 als een draagbaar aparaat en krijgt geen drive letter toebedeeld.

Iemand een optie voor mij.

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik neem aan dat je bestanden op een geheugenkaartje of iets dergelijks staan? Probeer die er uit te vissen en steek het daarna in een daarvoor bedoelde kaartlezer. Misschien gaat dat beter.
Ook de eeuwige vraag: niet perongeluk de lock op het kaartje opgezet?

Een ander OS kan ook helpen...

[ Voor 6% gewijzigd door diedazz op 06-09-2011 21:01 ]

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleijpie

sleijpie

Topicstarter
diedazz schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:01:
Ik neem aan dat je bestanden op een geheugenkaartje of iets dergelijks staan? Probeer die er uit te vissen en steek het daarna in een daarvoor bedoelde kaartlezer. Misschien gaat dat beter.
Ook de eeuwige vraag: niet perongeluk de lock op het kaartje opgezet?

Een ander OS kan ook helpen...
Helaas.
De bestanden staan op mijn Video Cam met een 30GB aan Flash geheugen.
Ander OS is bij mij niet mogelijk. Heb 2 pc's met win7 64bit :'(

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het voor de zekerheid eens op die andere Windows 7 PC.

En probeer gewoon eens die Canon meerdere keren aan te sluiten, hopende dat hij hem één keertje wel gewoon pakt.

Of ga naar disk management in Windows, typ dit in start menu.

Eenmaal disk management geopend te hebben, kijk of je dat draagbare apparaat kan vinden, klik dan met de linkermuisknop op het draagbare apparaat en probeer zo een drive letter toe te wijzen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleijpie

sleijpie

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:18:
Probeer het voor de zekerheid eens op die andere Windows 7 PC.

En probeer gewoon eens die Canon meerdere keren aan te sluiten, hopende dat hij hem één keertje wel gewoon pakt.

Of ga naar disk management in Windows, typ dit in start menu.

Eenmaal disk management geopend te hebben, kijk of je dat draagbare apparaat kan vinden, klik dan met de linkermuisknop op het draagbare apparaat en probeer zo een drive letter toe te wijzen.
Ik weet niet of je het hele verhaal hebt meegekregen....maar ik zal je effe bijpraten.
Windows 7 ziet het apparaat wel en ik kan de disk via de verkenner of deze computer ook gewoon benaderen onder draagbare aparaat.

Alleen als ik een recovery app wil gebruiken gaat hij op zoek naar Fysieke opslagmedia alleen ziet hij dit ding niet...... ow wacht eens.... misschien kan ik in de BIOS ook de USB laten uitlezen om te zoeken naar externe opslag.....

Ik heb net geprobeerd ff in de bios wat te klooien. Ook deze ziet de cam niet als extern opslagmedia.

Je moet je voorstellen dat in de verkenner de volgende boomstructuur is:

Mijn Computer:
C: (HD1)
D: (HD2)
E: (DVD)
F: (BD-Rewriter)
X: (NAS)
Y: (NAS)
Z: (NAS)
Canon Legria HF20 (Draagbare Apparaten)
Verwisselbare opslag (Bestandsysteem "DCF") ---- Hier staat wel een HD als logo bij.

[ Voor 19% gewijzigd door sleijpie op 06-09-2011 22:15 ]

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dit topic al doorgenomen? Thematopic: Datarecovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:14

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

sleijpie schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:52:
[...]

Ik weet niet of je het hele verhaal hebt meegekregen....maar ik zal je effe bijpraten.
Windows 7 ziet het apparaat wel en ik kan de disk via de verkenner of deze computer ook gewoon benaderen onder draagbare aparaat.

Alleen als ik een recovery app wil gebruiken gaat hij op zoek naar Fysieke opslagmedia alleen ziet hij dit ding niet...... ow wacht eens.... misschien kan ik in de BIOS ook de USB laten uitlezen om te zoeken naar externe opslag.....

ik kom er op terug... ff klooien
Ik snap niet waarom je het OS als probleem zit. Hoe eenvoudig is het om een USB live-stick te branden met Ubuntu of eender welke Linux Distro? Die kun je booten, je kunt er gewoon software op installeren (Photorec komt ook uit de OpenSource wereld en werkt perfect op Linux) en van daaruit je drive recoveren lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

sleijpie schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:04:
[...]

Helaas.
Ander OS is bij mij niet mogelijk. Heb 2 pc's met win7 64bit :'(
Ik acht de kans trouwens groot dat er gewoon een flash kaartje/SSD in je camera gemonteerd zit. Met het juiste verloopje is die dan vast ook wel direct aan de computer te hangen.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
sleijpie schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:04:
[...]
Is die 32 (?) GB disk er niet uit te halen?
Pagina: 1