Extern beeldscherm voor laptop aankopen

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views

• fANAT1C
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-02 15:50
hallo allemaal, ik zou graag een groter beeldscherm aansluiten op mijn laptop om te gamen als ik thuis ben. Het beeldscherm moet minimaal 22 inch meten en uitgerust zijn met HDMI. Omdat je rekening moet houden met de maximum resolutie van de GFX card in de laptop vraag ik me af of er monitoren bestaan met deze resolutie.

Mijn laptop heeft een Nvidia GT 240m 1 GB, de maximum resolutie is 1680x945 en het beeldscherm van de laptop zelf is 18,4" groot. Ik had graag nóg een groter scherm gehad lauter voor thuis meer het gevoel te hebben van "in de game" te zitten. 'k heb zitten zoeken hier in topics maar vind niet echt info over waar te zoeken naar beeldschermen die geschikt zijn voor laptops met mijn resolutie.

De graka uit mijn laptop is nu niet de meest high-end card ever, maar ik speel ook geen nieuwe games of toch zelden. Mijn laptop betreft een Acer Aspire 8735G.

Mijn maximum budget is 250 euro, het scherm moet niet top of the bill zijn maar moet kwalitatief toch zijn mannetje kunnen staan. Specifieke merken heb ik niet, toen mijn desktop PC nog werkte had ik een BenQ FP783 en die doet het wonderwel na 7 jaar nog altijd perfect zonder (zichtbare) dode pixels etc.

• Aandekant
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-02 20:19
Volgens mij is de maximum resolutie:
Maximum Digital Resolution 2560x1600 (http://www.nvidia.com/object/product_geforce_gt_240m_us.html)

In windows zie je geen andere resoluties omdat je scherm niet hoger kan.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:22
Is het niet zo dat de maximum/native resolutie van je laptop scherm 1680x945 pixels is?
Ik heb hier een simpele Acer laptop en die stuurt over hdmi gewoon 1920x1080px uit... over vga doet die gewoon hetzelfde en daar zit nieteens een nvidia kaartje in, maar gewoon een basic Intel ding.

1 min google en nvidia zegt het volgende:
Maximum Digital Resolution 2560x1600
Maximum VGA Resolution 2048x1536

Gewoon dus een goed scherm zoeken met hdmi aansluiting?

• fANAT1C
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:16:
Is het niet zo dat de maximum/native resolutie van je laptop scherm 1680x945 pixels is?
Ik heb hier een simpele Acer laptop en die stuurt over hdmi gewoon 1920x1080px uit... over vga doet die gewoon hetzelfde en daar zit nieteens een nvidia kaartje in, maar gewoon een basic Intel ding.

1 min google en nvidia zegt het volgende:
Maximum Digital Resolution 2560x1600
Maximum VGA Resolution 2048x1536

Gewoon dus een goed scherm zoeken met hdmi aansluiting?
Nja het is de bedoeling om de monitor via HDMI op mijn laptop aan te sluiten en zo te gebruiken om te gamen. En inderdaad, dat is de maximum reso van het laptop scherm zelf dus niet van wat de gfx kaart maximum aan kan. Als dat dan inderdaad (via HDMI) 2560x1600 is volstaat een scherm met een reso van 1920x1080?

Ik heb wel een LCD (LED backlight) TV maar om die iedere keer als ik wil gamen op de laptop te verhuizen naar de kamer erlangs is een beetje veel werk.

Welke schermen raden jullie dan aan? Ik neem aan dat de schermen die hoog genoteerd staan in de Pricewatch meestal kwalitatief/prijsverhouding wel goed zitten maar zijn er toch punten waarop ik moet letten?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wbt de resolutie

Afbeeldingslocatie: http://www.lowtek.ca/roo/wp-content/uploads/2008/04/resolution_chart.png

[ Voor 54% gewijzigd door Fish op 05-09-2011 10:35 ]

Iperf

• fANAT1C
handig schematje, veel dank! zal het eens allemaal bekijken en er mijn conclusies uittrekken

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:22
Als je de monitor als soort tv gaat gebruiken en op een afstand gaat zitten gamen heeft deze grafiek nut, normaal zit je slechts ong 2 ft vanaf je monitor.

1080p is opzich prima resolutie, zowel voor gamen als video's bekijken. Voor interwebsen wat minder, omdat sites vaak max. 1000 pixels breed zijn en je lekker 2 grote lege vlakken krijgt links en rechts.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Let wel dat meer dan 1920*1200 een dualllink connector vereist, en dat is iets dat de meeste HDMIconnectoren helaas niet geimplementeerd hebben.

Verder kun je **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? eens doornemen, om te kijken waar je op moet letten bij het aankopen van een monitor.

• fANAT1C
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:51:
[...]

Als je de monitor als soort tv gaat gebruiken en op een afstand gaat zitten gamen heeft deze grafiek nut, normaal zit je slechts ong 2 ft vanaf je monitor.

1080p is opzich prima resolutie, zowel voor gamen als video's bekijken. Voor interwebsen wat minder, omdat sites vaak max. 1000 pixels breed zijn en je lekker 2 grote lege vlakken krijgt links en rechts.
Het is de bedoeling dat ik gewoon voor mijn PC scherm ga zitten zoals je er hoort voor te zitten. Dus geen meters ervan verwijderd, gewoon de 'gebruikelijke' afstand.
Terw_Dan schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:52:
Let wel dat meer dan 1920*1200 een dualllink connector vereist, en dat is iets dat de meeste HDMIconnectoren helaas niet geimplementeerd hebben.

Verder kun je **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? eens doornemen, om te kijken waar je op moet letten bij het aankopen van een monitor.
1920x1080 is voldoende voor mij. Het **LET OP** topic heb ik al eens doorgelezen, maar iets specifiek over externe schermen koppelen (of iets in die aard) aan laptops kon ik niet echt vinden. Ondertussen heb ik genoeg informatie dus bedankt allen! :) Mochten er nog dingen zijn die ik niet over het hoofd mag zien dan kan dat altijd nog vermeldt worden.

[ Voor 3% gewijzigd door fANAT1C op 05-09-2011 11:39 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:29

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er staat niets specifieks in over schermen extern aan een laptop koppelen omdat dat werkelijk exact hetzelfde is als een scherm op een reguliere PC aansluiten :z

Alle punten die erin staan zijn onverminderd van toepassing op een laptop, je beperkingen zijn die van de aansluitingen die je hebt.

Aangezien we hier het wiel opnieuw uitvinden gaat dit topic dicht.

Daarnaast geldt dat op GoT de bedoeling is dat je aangeeft waar je zelf gezocht hebt als je een topic opent. Nu kom je met de melding dat je dat topic doorgelezen hebt, terwijl je daar in alle toonaarden over zweeg in je topicstart. Geen wonder dat mensen jou daarheen verwezen als ze niet wisten a) dat je er al geweest was en b) wat je probleem was met de info daar.

Graag voortaan even de moeite nemen dat soort info te vermelden :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.