Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop, TU Delft

Pagina: 1
Acties:
  • 374 views

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Ik moet voor mijn broer een nieuwe laptop uitkiezen, ik kom hier aan omdat ik tegenwoordig nogal een naab ben m.b.t. Windows laptops. Ik ben de 2 jaar een rechtsommekeer gemaakt en van Windows naar Mac gegaan. Ik heb dus al een paar jaar niks meer gedaan met de nieuwtjes etc. van de 'Windows kant'...
Vroeger was ik altijd van hoe hogere cijfers hoe beter, maar inmiddels weet ik wel een klein beetje beter ;)

De laptop van mijn broer is nu inmiddels 4 jaar oud en heeft het vandaag begeven, het scherm kleurde eerst geelachtig en is toen helemaal uitgegaan om daarna het niet meer te doen, wat kan duiden op een kapot scherm of een brakke grafische kaart. Ik heb geprobeerd om een extern scherm aan te sluiten maar helaas zorgt Windows ( :F ) niet direct voor de instellingen waardoor ik het alsnog niet kan testen omdat ik het externe scherm kan configureren..

Ik zoek een laptop wat zo rond de 600 euro is. Mijn broer zit op de TU delft dus hij moet wel een aantal (zware) programma's draaien... Alhoewel wat is 'zwaar' tegenwoordig
Verder speelt hij nauwelijks tot geen zware 3d games, a la Battlefield oid, dus dat moet geen punt zijn. En goedkoper is altijd beter natuurlijk :)
Hij heeft op dit moment een 14.1 inch laptop, Dell Latitude D630, dit is een mooi formaat, iets groter kan wel, iets kleiner wordt denk ik met het oog op zijn opleiding al wat 'minder'...

Ik heb zelf al rondgekeken maar je hebt tegenwoordig zoveel keus, Bless Apple :> , dat ik echt het spoor volledig bijster ben. Is een Acer nou goed, een Asus, een Sony, een HP, ik kan nog wel even doorgaan. Please help me out!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hier al eens gekeken?
[TU Delft] Laptopproject 2011 - 2012

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 04-09-2011 16:46 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-11 18:53

Matszs

><>

offtopic:
Ander scherm aansluiten kan je dmv windows toets + P

• The Great HooD
De laptop wordt op een andere manier aangeschaft, ik denk dat je wel kan raden hoe :P
Het komt er in ieder geval op neer dat het niet via de school gaat maar in principe 'particulier'. Ik weet niet of het slim is dat ik daar heel uitgebreid op in ga.

@matsotten

Thanks ik zal het gelijk even proberen..

Ok doet het niet. Ik heb het ook even geprobeerd op mijn eigen laptop. Maar dat werkt ook niet...

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 21:56
Waarom? Met zo'n laptopproject heb je als student gewoon voor een hele mooie prijs een goede laptop die getest is op de omstandigheden die daarvoor nodig zijn en daarnaast ook nog een goede ondersteuning heeft waarmee je vaak binnen een half uur een nieuwe hebt mocht die kapot gaan. Hoewel ik niet weet hoe dat in Delft is, neem ik aan dat dat niet anders is dan op de UT hier.

True, op marktplaats kun je misschien iets goedkoper dezelfde specs krijgen, maar dan mis je die goede ondersteuning als er iets kapot gaat, heb je vaak mindere kwaliteit spul als je er geen verstand van hebt (Acer e.d.) en heb je een 2ehands model.

• The Great HooD
-DG- schreef op zondag 04 september 2011 @ 17:34:
Waarom? Met zo'n laptopproject heb je als student gewoon voor een hele mooie prijs een goede laptop die getest is op de omstandigheden die daarvoor nodig zijn en daarnaast ook nog een goede ondersteuning heeft waarmee je vaak binnen een half uur een nieuwe hebt mocht die kapot gaan. Hoewel ik niet weet hoe dat in Delft is, neem ik aan dat dat niet anders is dan op de UT hier.

True, op marktplaats kun je misschien iets goedkoper dezelfde specs krijgen, maar dan mis je die goede ondersteuning als er iets kapot gaat, heb je vaak mindere kwaliteit spul als je er geen verstand van hebt (Acer e.d.) en heb je een 2ehands model.
:F

Hier was ik al een beetje bang voor. Waarom moet je op T.net jezelf altijd verantwoorden over dingen die je net iets anders doet?

Begrijp me niet verkeerd, GoT is een prachtig forum en ik zit hier met heel veel plezier maar ik wordt altijd een beetje moe van die mensen, waarschijnlijk zal er echt wel een goede reden achter zitten waarom ik het op een andere manier doe. Die ik nu alsnog ga opschrijven anders blijf ik bezig

De laptop kan gedeclareerd worden waardoor die in principe gratis wordt. Als ik er bij Delft een aanschaf dan kan dat niet meer omdat het dan niet meer geloofwaardig is. Nee het is niet helemaal juist maar goed. De wereld is hard. :X

Verwijderd

The Great HooD schreef op zondag 04 september 2011 @ 17:39:
[...]

:F

Hier was ik al een beetje bang voor. Waarom moet je op T.net jezelf altijd verantwoorden over dingen die je net iets anders doet?

Begrijp me niet verkeerd, GoT is een prachtig forum en ik zit hier met heel veel plezier maar ik wordt altijd een beetje moe van die mensen....
Ik word een beetje moe van mensen die niet eens de moeite nemen om de FAQ en informatie topics van het subforum door te nemen.

*LET OP* - Wat moet ik kopen
Best Buy Guide overzichtstopic

• The Great HooD
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 17:52:
[...]

Ik word een beetje moe van mensen die niet eens de moeite nemen om de FAQ en informatie topics van het subforum door te nemen.

*LET OP* - Wat moet ik kopen
Best Buy Guide overzichtstopic
Als je hebt opgelet heb ik dat gedaan vriend. Sjongejonge. De reden dat ik een nieuw topic open omdat dit gericht is op TU delft en ik dus een wat meer gericht advies wil.

Echt, als je niks zinnig te melden heb, :X

Verwijderd

The Great HooD schreef op zondag 04 september 2011 @ 17:55:
[...]

Als je hebt opgelet heb ik dat gedaan vriend. Sjongejonge. De reden dat ik een nieuw topic open omdat dit gericht is op TU delft en ik dus een wat meer gericht advies wil.

Echt, als je niks zinnig te melden heb, :X
Er is al een TU Delft topic, ik mag hopen dat je na 1000 posts weet hoe de search functie werkt? Verder is een nieuw topic voor jouw wensen niet eens zinvol, het zijn gewoon standaard eisen die prima in een van de vele NBBG topics past. Ik zou overigens als ik jou was maar gewoon normaal blijven doen. Jij zit hier fout en bent dan gepikeerd dat iemand er een opmerking over maakt. Buiten dat toon je geen eigen inzet, 0,0 om precies te zijn.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 21:56
Als die in principe gratis is zou ik gewoon de duurste laptop kiezen uit de pricewatch die voldoet aan je eisen qua gewicht en formaat..

Je zegt trouwens alleen dat je broer aan de TU Delft studeert, maar noemt niet eens welke studie :F, welke programma's :F of wat dan ook :F.. Inderdaad erg nuttig om een speciaal topic daarvoor aan te maken.

[ Voor 43% gewijzigd door -DG- op 04-09-2011 18:32 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://fc01.deviantart.net/fs70/f/2010/069/e/a/calm_the_fuck_down_by_mooh438.jpg
:P

Losse aankoopadviestopics zijn hier niet meer toegestaan. Je loopt hier al 2 jaar en dat had je al moeten weten.. maargoed. Jij kan terecht in [NBBG Aanschaf] Basisnotebook Juni 2011. Zie voor meer informatie het CSL beleid.

En je zegt zelf dat je er geen verstand van hebt, kan je dan niet beter tegen je broer zeggen dat je het ook niet meer weet en dat hij zelf maar een laptop moet uitzoeken? Zomaar een idee.

• The Great HooD
Inmiddels laptop aangeschaft.

Hey jongens, bedankt he. Jullie waren super behulpzaam :)

Verwijderd

Ik dacht dat ik hem al gesloten had... Bij dezen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.